×

Help Tweakers weer winnen!

Electrocorner

12 producten en 12 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Electrocorner

Review toevoegen
Klantenservice:

Wat een bedrog is deze webshop. Totaal niet duidelijk dat het om tweedehands laptops gaat! Tis puur ik het nu als review hier lees dat ik het net op tijd door heb. Dit soort bedriegelijke webshops zou verboden moeten worden. Man man man wat een treurige lui ben je als je zo je geld wilt verdienen. Thank god for Tweakers en zijn reviewers.

Klantenservice:

Ik heb hier bijna een laptop gekocht, ik had al bijna betaald, maar de prijs leek gewoon te mooi om waar te zijn. Dus even hier gekeken naar de shop-review en toen ontdekt dat het om tweedehands producten gaat. Erg blij dat ik het dus niet gedaan heb, want dit is gewoon puur bedrog. Het stond namelijk echt nergens bij het product vermeld.

Verzending

Ik kreeg mijn laptop defect aan huis geleverd, na dat ik deze besteld had. En na de reparatie kreeg ik het beschadigd terug. Vol krassen en deuken.

Klantenservice

Ik heb meneer {-persoonsgegeven verwijderd-} meerdere malen aan de telefoon gesproken, belooft zaken die hij niet nakomt. Ik had de verpakking niet meer van de laptop, maar dat zou niet uitmaken. Ik moest 20 euro betalen voor onderzoekskosten, of het product wel in goede staat ontvangen zou zijn en daarna zou ik een nieuwe laptop krijgen. Ik belde om te checken of mijn laptop goed was aangekomen en vroeg wanneer ik mijn nieuwe laptop zou krijgen. Dhr {-persoonsgegeven verwijderd-} ontkent dat er een afspraak is gemaakt over een nieuwe laptop en de 20 euro die ik zou betalen voor onderzoekskosten, want dat schud ik zomaar uit mijn mouw? Daarna is mijn laptop alsnog ter reparatie opgestuurd, na exact 34 e-mails over en weer over een discussie voor reparatie of een nieuw product krijgen. Na dat ik de laptop binnen had, was het beschadigd met deuken en krassen. Dhr {-persoonsgegeven verwijderd-} geeft aan dat de laptop netjes is binnen gekomen, ondanks dat hij niet niet heeft kunnen zien. En dat er niks gedaan kan worden aan de schade aan de laptop. Ik moest maar naar mijn verzekering gaan. Er is voor mij dus helemaal niks opgelost en ik heb er alleen maar problemen bij gekregen.

Algemeen

## Onduidelijk dat het om refurbished computers gaat
Er staat heel klein op de product pagina zelf een linkje naar HP Renew maar verder staat er nergens dat het om refurbished computers gaat.

## De winkel houdt zich niet aan de wettelijke rechten van de consument
De computer van mijn zoon is in anderhalf jaar twee keer stuk gegaan. De eerste keer netjes gerepareerd door HP. De tweede keer zou ik volgens elektrocorner zelf moeten betalen terwijl ik volgens consuwijzer gewoon recht heb op een deugdelijk product. Echter is elektrocorner niet bereid om zich aan al deze wettelijke regels te houden en komt niet met een oplossing voor het probleem.

## Geschillencommissie
Uiteindelijk heb ik de geschillencommissie moeten inschakelen. Nadat ik dit gedaan heb wil electrocorner wel kosteloos de laptop repareren.

Verzending

Verzending was prima, werd op tijd geleverd allemaal.

Er is mij echter vertelt dat op de doos duidelijk stond aangegeven dat het om een refurbished computer ging, mij is het niet opgevallen. Kan ook komen omdat het een cadeau was voor mijn zoon die het allemaal snel heeft open gemaakt.

Nu ik echter een geschil heb electrocorner werd genoemd dat het duidelijk op de doos en computer stond maar dat heb ik dus gemist.

Klantenservice

Via de consuwijzer kwam ik erachter dat ik gewoon bepaalde rechten heb als mijn product binnen een bepaalde tijd stuk gaat. Al deze rechten netjes gemaild naar electrocorner. Helaas heeft dit geen goede oplossing opgeleverd voor het probleem. Winkels zoals coolblue doen vaak niet moeilijk over problemen en zeker niet als je er ook nog wettelijk gezien recht op heb. Je kan de producten zonder problemen terug sturen en het wordt allemaal netjes geregeld.

Bij electrocorner is het tegenovergestelde het geval. Kost onwijs veel moeite om je recht als consument te halen. Dit is geen service maar vooral veel gedoe.

Als je geen gedoe wilt als je product stuk gaat dan zou ik niet bij electrocorner iets bestellen. Maar dat zijn mijn twee centen.

Algemeen

De producten op electrocorner zijn tweedehands en dit wordt niet duidelijk gemaakt bij aankoop van een product.

Klantenservice

Bij electrocorner koop je geen nieuwe pc's, maar reeds gebruikte.

Dit is niet vermeld op de webpagina's van de producten zelf.
Enkel onderaan op de algemene pagina van electrocorner.be
vind je een link naar; "wat is HPrenew". Met deze miniscule verwijzing dekken ze zich in.

Eens je het product ontvangt is het wel duidelijk. De verpakking verwijst naar HPrenew en er zit een brief bij over HPrenew.

Dus, eens je het ontvangt is het duidelijk dat het tweedehands materiaal is, maar niet als je het bestelt.

Wat mij betreft is dit opzettelijke misleiding.
Ik heb geen probleem met de verkoop van tweedehandsmateriaal, maar laat niet uitschijnen dat het nieuw is. Dat is een vorm van oplichting.

Algemeen

Levering te laat, in combinatie met dat HP in het weekend gesloten is zorgt dat ze vinden dat het HP renew traject niet van toepassing is. Nu moeten we dus een slecht product via de omslachtige garantie procedure doorlopen, in tegen stelling wat beloofd was.

Verzending

Product was een dag te laat, hier was geen tijdige informatie over.

Klantenservice

Schuiven de bal door naar HP terwijl hun eigen levering te laat was en HP dicht is in het weekend.

Algemeen

Op de site van electrocorner een laptop besteld, dit ging prima, levering was op tijd. Thuis de doos geopend, bleek dat zij het verkeerde product hadden geleverd. Het product was in plaats van zilver, zwart. Het ging hier duidelijk om een ander product met dezelfde specs. In de omschrijving en afbeelding stond duidelijk vermeld dat het ging om een zilver product. Na contact te hebben opgenomen met hun klantenservice gaven ze de fout toe echter waren ze niet bereid de retourkosten te betalen. Kortom slechte klantenservice.

Klantenservice

Contact verliep via de mail. De reacties waren tijdig, maar niet klantgericht. Als het bedrijf een leverfout maakt hoort klant daar niet de kosten voor te betalen. En dat is wat hier is gebeurd.

Algemeen

Laptop door mijn dochter van 14 gekocht. Na dertien maanden begaf de hard disk het. Reactie van Electrocorner: buiten fabrieksgarantie, zuur, maar pech gehad. Beroep op burgerlijk wetboek dat we toch echt mogen verwachten dat een laptop langer dan 13 maanden meegaat. Hier heeft Electrocorner geen boodschap aan. Geen enkel aanbod om hier op een fatsoenlijke wijze uit te komen.

Klantenservice

Zie mijn algemene opmerking. Service kent men niet. In eerste instantie probeert men je door te verwijzen naar HP. Maar die verwezen mij net zo hard terug. En terecht ik heb een overeenkomst met Electrocorner, niet met HP.
Wat rest is een dieptepunt op het gebied van klantenservice.
In eerste instantie werd geschermd met dat een en ander juridisch getoetst was. Na doorvragen, bleek het om de mening van de eigenaar te gaan....

Algemeen

Ik heb bij Electrocorner een laptop besteld. Bestellen ging goed en was makkelijk.
Wel is het wellicht slim om bij de producten duidelijker te vermelden dat het om refurbished producten gaat, zoals bij Electrocorner vaak het geval is. Voor mij was dit alleen duidelijk doordat ik de pagina beter af ben gaan zoeken omdat ik de prijs van het product toch wel erg laag vond.

Verzending

De bestelling werd dezelfde dag verzonden, en werd de volgende dag bij het postkantoor bezorgd. Het geheel was netjes verpakt.

Klantenservice

Hier wordt de review interessanter: de laptop die ik had besteld voldeed niet aan mijn eisen. Geen probleem, want ook bij Electrocorner heb je gewoon een zichttermijn van 14 dagen. Na kort mailcontact met de klantenservice ontving ik een retournummer en een retouradres.

Op het postkantoor heb ik het pakket naar dat adres laten versturen. Op het pakket stond ook een kantooradres vermeld. Ik heb op het postkantoor meerdere keren aangegeven dat het _niet_ naar dat adres verstuurd moest worden, maar naar het adres dat ik aangaf. Dat zou allemaal goedkomen, ze hadden het tenslotte in hun systeem ingevoerd en de barcode was eraan gekoppeld. Het andere adres hoefte dus ook niet afgeplakt te worden.

Een dag later verdween het pakketje uit Track&Trace. Na contact met PostNL bleek dat het adres in hun systeem door een medewerker gewijzigd was naar het adres op de sticker... Een paar uur later werd het pakket keurig door PostNL op het verkeerde adres bezorgd.

Hierna heb ik meteen contact opgenomen met Electrocorner. Ze hebben het keurig afgehandeld: het pakket werd vanuit hun kantooradres in Woerden door een medewerker naar het magazijn in Zwartsluis gebracht. Een dag later had ik mijn geld terug.

TL;DR: PostNL verprutste de retourzending. Electrocorner ving die fout erg netjes op.

Algemeen

De betaling is verlopen zoals normaal geschied. Ik heb hier niet een probleem door ondervonden.

Verzending

Het bestelde product is de volgende dag gearriveerd. Het kleine probleem was dat de verkeerde stekker meegeleverd was. Had zelf gelukkig nog een stekker en kon het probleem tijdelijk oplossen. Mocht iemand het overkomen je kan bij de Handyman zo een stekker aanschaffen 1,50 euro voor het geval het in een weekend gebeurt. Vandaag gebeld met de klantenservice de heer Spierenburg en de juiste stekker wordt morgen nageleverd. Samen nog gekeken hoe het toetsenbord veranderd kon worden en dat is ook gelukt.

Klantenservice

De problemen die er waren zijn op een snelle en vriendelijke manier opgelost door de heer Spierenburg!

Algemeen

Het was ons niet duidelijk dat we een Engelse laptop uit het "renew"-traject hadden besteld... Dit mag echt wel wat duidelijker op de website worden vermeld (verwachtte bij een Nederlands bedrijf ook gewoon een Nederlandse laptop...).

Verzending

Bij een Engelse laptop zit dus een 3-punt stekker. Deze past niet in een Nederlands stopcontact. Om de laptop wel te kunnen opladen had er een connector bij moeten zitten. Deze ontbrak....
(en is niet direct leverbaar...laptop staat dus nog ongebruikt in de doos....)

Klantenservice

Gelijk aangegeven dat we de laptop wilden omruilen voor een Nederlandse, maar geadviseerd werd deze toch eerst uit te proberen vanwege de geringe verschillen (enkele toetsen op toetsenbord zijn anders). Terugsturen kon altijd nog binnen 14 dagen.
Uitproberen lukt dus niet: hij kan niet opgeladen worden. Inmiddels aangegeven dat ze de ontbrekende connector niet hoeven op te sturen, scheelt hun verzendkosten en dat wij de Engelse laptop terugsturen, met het verzoek of zij deze verzendkosten voor hun rekening willen nemen dan. Dat kon niet, dit zijn niet de regels... Snappen we, maar wat meer begrip/service/coulance maakt wel net het verschil waarom je een bedrijf juist wel of niet waardeert , er vaker zal kopen en verder aanbeveelt....
Dat aanbevelen doen we dus niet.... Electrocorner lijkt meer van de regels dan van de service...
De prijzen van de "renew"-produkten zijn gunstig, maar we twijfelen nu wel heel erg of we na het terugdraaien van deze koop, nog wel een Nederlandse laptop hier willen bestellen... als er problemen zijn....(service?)

Aanvulling:
Inmiddels is de laptop netjes door Electrocorner gecrediteerd.
Natuurlijk wel zonder verzendkosten...Er was immers een alternatief geboden (waar wij wel enkele dagen op moesten wachten dan...) en het was onze keus om hier geen gebruik van te willen maken...
Ik ervaar dit niet als een alternatief maar een nalevering van een niet-complete zending.
Meningen verschillen...(en de service verschilt ook per bedrijf, wij ervaren dit dus echt als een mindere service ->; voor ons reden om een nieuwe normale Nederlandse laptop niet hier te bestellen...)

Klantenservice:

Had een ultrabook gekocht bij Electrocorner dat binnen 24 uur werd bezorgt door PostNL. Helaas bleek dat het beeldscherm was gebroken en is de ultrabook retour gestuurd. Bereikbaarheid van de klantenservice is zeer goed en aangezien het product niet meer voorradig was is binnen een week het aankoopbedrag door Electrocorner teruggestort. Ofwel keurige afwikkeling ten aanzien van de aftersales.

Algemeen

If you are in a hurry for you order choose another compagny even if the product is a little more expensive

Verzending

The Worst order ever, I am still waiting for my order....the current status of my order:

Parcel placed on linehaul
Parcel placed on linehaul
28-8-2015:
31-8-2015:
1-9-2015:
2-9-2015:
2-9-2015:
First delivery attempt failed. Second delivery attempt scheduled
3-9-2015:
Driver is en route

I guess they deliver by donkey.....

Klantenservice

The did nothing to help me and No follow up of my problem. . . . . . . . . . .

Algemeen

Na het bestellen kwam ik er achter dat het om een refurbished exemplaar ging. Dit staat enigszins onduidelijk aangegeven, maar ik heb zelf ook niet goed gekeken.

Klantenservice

Na de bestelling meteen via mail aangegeven dat ik de bestelling wilde annuleren, dit was op zondagavond. Op maandagochtend 10:00 al een reactie dat de bestelling geannuleerd was en dat het reeds betaalde bedrag meteen teruggestort zou worden. Geld stond nog diezelfde dag weer op mijn rekening. Uitstekend!

Algemeen

Slechte follow up op klachten. Laptop besteld, en bestelling pas in 4 x (!) correct. Mailcontact is stroef, via info mail wordt niet geantwoord.

Verzending

product was 3 x niet correct of kapot. Niet echt "medeleven" of intentie om stapje extra te doen en juist product te leveren. Wel HP schuld geven.......
Moest 2 x terugsturen en 3e keer bellen omdat er een foutief 220snoer bij zat.

Klantenservice

Wel HP schuld geven....... "EC/Spierenburg treft geen blaam..." dus wel, want ik koop bij EC. Geen feeling met klantservice, geen intentie om eea "goed te maken"
Geen aanrader.

Algemeen

heldere en duidelijke website. Er stond duidelijk aangegeven dat het om een HP Renew product gaat.
Product kwam netjes ingepakt en in een goeie doos aan.

Verzending

Zaterdagavond laat besteld, dinsdag in huis. Track&trace werd netjes gemaild.

Algemeen

Op 10-11-14 een laptop voor mijn oma besteld.
Ze had een nieuwe nodig omdat haar oude laptop defect is gegaan.
Nu zagen we bij electro corner een leuke convertible.
Deze besteld en netjes binnen gekregen.

Alleen de laptop bleek defect te zijn en al n jaar gebruikt te zijn...
Ik had problemen met opstarten.

Electro corner gebeld, en ze vertelde mij dat ik HP moet bellen. (hp? ik heb niet bij HP een laptop gekocht)
dus na n kleine discussie waarom ik HP moest bellen toch maar HP gebeld.
ICM HP diverse stappen door gelopen.
Na 1-2 weken klooien toch maar op laten sturen (naar hp).
Nu is de laptop terug EN NOG heb ik het zelfde probleem...

Electro corner wijst mij WEER naar HP toe.
na 2 maanden klooien (vanaf dag 1) wil ik echt de laptop niet meer hebben...

Update hieronder
VV

Verzending

Laptop lag los in een RMA doos.

Klantenservice

Bij meerdere malen te hebben gebeld vanaf dag 1 heb ik ze geregeld niet te pakken kunnen krijgen.
Pas na 2 weken het eerste contact met een oudere dame.
Deze verwees mij vrijwel direct door naar HP.

Pas op 9-12 RMA aangevraagd bij electro corner waarin ze mij WEER naar HP doorverwijzen...

Ik heb een artikel gekocht bij electro corner, NIET BIJ HP!!!

nu is het 6-1 en WEER electro corner gebeld.

en echt weer om te huilen, doorverwezen naar hp...
----
Update:
Na lang aan de telefoon te hebben gezeten en goed de boel te hebben door gesproken mag ik de convertible terug sturen naar electro corner.
Zij gaan nu het probleem bekijken en kijken wat HP zegt.
Aardige man, nu hopen dat hij aan zn woord houd!

Weer n korte update.

Ondertussen heeft de eigenaar van het bedrijf een blik geworpen op de laptop.
Daarbij heeft hij zelfde probleem ondervonden.
Kort daarna heeft hij (alsnog) de laptop terug naar HP gestuurd.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Jammer genoeg is het jammer dat het ondertussen al 4 maanden duurt!
Het lijkt erop alsof ik de ellende van iemand anders heb gekocht en er zelf voor moet opdraaien om het op te lossen...

Algemeen

Duidelijke en heldere website. Zondag's een laptop besteld uit het zogenaamde "renew" traject. Ik was zelf niet onbekend met "renew" producten, mijn vorige laptop heb ik ook bij Electrocorner besteld. Dinsdag 's middag werd mijn bestelde laptop geleverd. Per mail op de hoogte gehouden aangaande mijn bestelling, betaling (via ideal), factuur en moment van verzending (incl. track/trace code!). Bestelling zat degelijk en veilig verpakt.

Verzending

In het weekend besteld, dinsdag's geleverd. Pakket was te volgen via track-and-trace.

Zoals eerder aangegeven door andere gebruikers is de informatie op de website van Electrocorner over HP Renew producten misleidend. Er wordt expliciet en met hoofdletters gemeld, dat producten NIET zijn gebruikt. Volgens de website van HP kan dit weldegelijk het geval zijn ("Soms worden ook producten verkregen uit retournamen van klanten en inruilprogramma's."). Aangezien dit een zeer belangrijk criterium is bij de overweging een product aan te schaffen, vind ik dit een kwalijke zaak.

Ik had voorgaande informatie wel voorhanden bij aanschaf en heb toch het risico genomen. Toen mijn desktop aan de beurt was voor een reparatie kwam ik erachter, dat deze geregistreerd stond op naam van iemand anders en al eerder ter reparatie aangeboden is geweest.

Ik heb contact opgenomen met de juristen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, maar die ondernamen geen actie. Voor 25 euro kon ik het voor laten komen bij de SGC (Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken). Ik heb dit niet gedaan, omdat ik wist welke risico's ik liep en dat de desktop naar tevredenheid fucntioneert. Ik wil wel andere 'onwetenden' met dit bericht behoeden voor eventuele teleurstellingen.

Algemeen

geen correcte informatie op de website. Men verkoopt HP renew producten, die volgens hen nooit zouden zijn gebruikt, maar producten zijn, die uit restant voorraden enz. komen. Maar ik kreeg een HP laptop, die volgens HP in 2009 al een keer was gerepareerd...hoezo nieuw?

Verzending

snelle levering. Correcte product geleverd.

Klantenservice

De verkoper houdt zich niet aan de Nederlandse wetgeving: na aankoop trekt de verkoper zich terug en schuift alle verantwoordelijkheid naar de fabrikant, in mijn geval HP. Terwijl de verkoper altijd verantwoordelijk blijft. Ook kloppen de beloften op de website niet. Indien een defect wordt gemeld binnen 30 dagen belooft men een nieuw apparaat, echter toen ik een defect zelfs binnen een week meldde, werd mij gelijk verteld dat ik met HP contact diende op te nemen voor reparatie. Er werd met geen woord gerept over een vervangende laptop

Scorekaart voor Electrocorner

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg