CoolSound Superstore B.V.

324 producten en 346 uitvoeringen

Gebruikers over webshop CoolSound Superstore B.V.

Review toevoegen
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De website ziet er een beetje '2012' uit, maar alle informatie staat duidelijk omschreven en de navigatie werkt goed. Na het lezen van enkele recensies vertrouwde ik de website, ook al is hun service bij retouren volgens enkele recensies wat minder goed verlopen.

Verzending

Status informatie en orderbevestigingen kwamen zeer snel in mijn postvak terecht.
Ook was ik verrast dat Postnl het pakket voor 11 uur ochtends de volgende dag bezorgde. Dit staat los van deze website, maar al en al zeer snelle service.

Klantenservice

Op basis van (automatische) bevestigingen en mailings zeer tevreden. Ik heb geen contact met de klantenservice opgezocht.

Algemeen

Winkel levert snel en nauwkeurig, maar bij het gebruiken van hun retour/garantie (RMA)schort er veel. Wacht reeds 12 dagen op terugbetaling van een artikel dat door deze firma ontvangen werd op 18/08/2016!!!! Geen antwoord meer op alle mails die ik ondertussen reeds gestuurd heb.

Klantenservice

Geen reactie op de door mij gestelde vraag tot terugbetaling

A2I Karma 7,45K
Algemeen

Bestelling plaatsing werd correct afgehandeld, betaling verliep zonder probleem, bestelde echter een wat ouder product. Wat ik binnen 14dagen retour gestuurd heb. Webwinkel verwerktijd/creditering is goed acceptabel.

Klantenservice

RMA / Retour werd correct afgehandeld.

Algemeen

Zeer slechte afhandeling van RMA. Product is niet goed gerepareerd tot 3x toe. Coolsound scheept je af dat je het zelf maar moet gaan bellen.

Klantenservice

Na het aanschaffen van een Nilfisk hogedrukspuit zeer slechte ervaring met de service. De hogedrukspuit is meerdere keren kapot gegaan (niet hun schuld) maar de RMA afhandeling is om te huilen. Tot 3x toe de boel moeten opsturen omdat ze bij het reparatiecentrum geen controle uitvoeren of het wel weer werkt (lekkend pistool). Bij Coolsound halen ze de schouders op. Mijn advies bestel bij Coolblue want daar sta je als klant met een probleem wel centraal!

Algemeen

Vanwege een aantal negatieve reviews hier, twijfelde ik om iets te kopen bij deze shop. Hierdoor heb ik eerst even contact gezocht over het product wat ik wilde aanschaffen (een Kitchenaid, want goedkoop is het niet). Ik kreeg een duidelijk antwoord over de levertijd en heb de voorwaarden even goed doorgelezen om verrassingen te voorkomen. Op mijn vragen kreeg ik via de mail snel antwoord. Kwamen kundig over, dus toch de gok gewaagd. Geen ervaring met aftersales, ik ben dik tevreden met de levering.

Verzending

Op tijd geleverd, namelijk de volgende dag.

Algemeen

Update van eerdere review inzake problemen met aflevering door PostNL welke de gemaakte afspraken niet nakwam.

Verzending

Na eerder leveringsproblemen ontstaan door PostNL is dat naar tevredenheid opgelost door Coolsound

Algemeen

Coolsound maakt reclame met de slogan: “Voor 22.00 uur besteld, de volgend dag in huis!*” *= Uitgezonderd bezorgservice.

Dan moet je natuurlijk wel hele goede afspraken maken met je Pakketbezorger om deze belofte waar te maken en dat heeft Coolsound juist NIET gedaan. Voor de bezorgservice wordt een uitzondering gemaakt in de voorwaarden voor pakketbezorging wordt deze uitzondering niet gemaakt.

En dan kunnen alle overige diensten van Coolsound wel redelijk tot goed zijn, als de bezorging niet goed gaat is het voor alles een dikke onvoldoende.

Ik had donderdag zo rond 12.00 uur een bestelling gedaan en deze zou de volgende dag, dus vrijdag, tussen 15.30 en 17.30 uur geleverd worden. Dus afspraken gemaakt dat er iemand thuis zou zijn. Wat schets mijn verbazing, ik krijg vrijdag iets na 13.00 uur een bericht via de App dat de bezorger als langs was geweest en niemand thuis trof (2,5 uur eerder dan gepland). Gek hè?, het is dan ook nog géén half vier.
Gebeld met PostNL en Coolsound maar ze waren niet bereid om alsnog het pakket binnen het genoemde tijdvak te bezorgen.
De bezorging zou nu zaterdag plaatsvinden tussen 13.30 en 17.30 uur en ja hoor, om 13.00 u stond PostNL weer voor de deur en wederom niet op het afgesproken tijdstip! (Nu geen 2,5 uur te vroeg maar een half uur)

Tot 2x gemaild met Coulsound en géén enkel reactie ontvangen de aftersales is dus gewoon nul komma nul, maar dat lees ik meer in eerdere reviews.
Mijn bestelling bij Coolsound was dus de eerste en de laatste!

Verzending

Zie mijn motivatie bij algemene beoordeling. Afspraken worden niet nagekomen.

Klantenservice

Coolsound reageert niet na een klacht per e-mail of telefonisch. De aftersales is 0,0!

Algemeen

Hier een flatscreen TV gekocht. Betaling ging eenvoudig via IDEAL.
Op de website werd aangegeven dat nog 1 TV van dit type voorradig was. Direct na mijn bestelling was dit aantal nul geworden. Blijkbaar geven de aantallen op de website dus op ieder moment de werkelijke voorraad aan. Dit is erg netjes en praktisch. Bij Plattetv.nl heb ik weleens het tegenovergestelde meegmaakt: toen ik daar in de winkel om een bepaald artikel vroeg, was het niet meer te krijgen, terwijl op hun website uren later de voorraad nog op groen stond.

Verzending

Bij de verzending werd zeer veel aandacht besteed aan het juist en tijdig informeren over het moment van aflevering. De dag van tevoren werd nog even gebeld ter bevestiging, er werd een tijdspanne van ca. 3 uur aangegeven waarbinnen de aflevering zou plaatsvinden, en op de dag zelf kreeg ik nog een smsje met een inschatting van het precieze tijdstip, wat erg goed klopte. Zie verder nog een opmerking over het transport bij klanten/klachtenservice.

Klantenservice

Bij de verzending ging 1 ding mis. Ik had bijbetaald voor uitpakken, evt. montage, plaatsing en aanzetten van de TV, maar de chauffeur deed dit niet. Hierover heb ik per webformulier een klacht ingediend. Coolsound informeerde dat ze gebruik maken van een extern transportbedrijf en hebben meteen het bedrag voor de aanvullende service teruggeboekt en de klacht doorgespeeld. Keurige afhandeling dus. Voor iemand met een fysieke beperking had dit natuurlijk wel een wat groter probleem kunnen zijn.
Edit (28/10/2014): na iets verder lezen in oudere reviews zie ik dat het transportbedrijf vaker steekjes laat vallen. Dus informeren over levering en tijdige levering zijn uitstekend, maar verder is het advies dus eigenlijk om niet extra te gaan betalen voor een extra plaatsings- of montage-service bij de levering, als je die service niet echt nodig hebt.

Klantenservice:

Totdat ik deze camera kocht een onbekende shop voor mij (kwam niet in de lijst voor met verkooppunten voor deze camera). Gezien de over het algemeen goede ervaringen (op internet) met de shop, hier een camera gekocht en bij de vestiging in Zwolle opgehaald.

Algemeen

Ik heb lang geleden besteld, maar geen problemen behalve de aftersales verder is de winkel wel goedkoop.

Verzending

Ik heb lang geleden besteld, maar geen problemen behalve de aftersales.... De verzending is gewoon prima en hij was op voorraad dat was goed aangegeven.

Klantenservice

Ik wou eigenlijk het product terugsturen maar toen bleek dat ik 20% moest inleveren omdat ik het geluid getest had heb ik dat niet meer gedaan.

Algemeen

Koelkast gekocht van type rs7778 bij coolsound vanwege goede prijs en indicatie dat hij op voorraad leverbaar was. Na de orde komt ineens de melding die hij pas over 5 weken leverbaar is. Uiteindelijk is ie sneller gelverd dan 5 weken, maar toch weer jammer als je verwacht dat ie voorraad is

Verzending

Verzending zelf op zich prima verpakt. Alleen wilde de leveranciers hem niet 5 meter verderop in de keuken zetten, waardoor ik hem zelf met de grootste moeite moest verplaatsen

Klantenservice

Er was een probleem met de ijsemmer waar een klip van mistte. Via email een uitgebreide vraag gesteld met bijgevoegde fotos, omdat er geen mogelijkheid was om in het rma formulier fotos bij te voegen en dit er ook bij vermeld. Kreeg als enige antwoord: \'heeft u een rma ingediend?\' Vervolgens nogmaals uitgelegd dat het om de fotos ging die erbij zaten, wederom: u dient een rma in te voeren. Diezelfde dag alsnog gedaan, in een zeer onduidelijk rma formulier met 2 opties; 1-zelf opsturen van onderdeel of 2- door coolsound laten opsturen, maar voor optie 1 gekozen en wederom mijn vraag gesteld met een referentie naar de eerder gemailde fotos en de vraag of ik dit onderdeel via hun kon ontvangen. 8!!! dagen later krijg ik als enige antwoord: \'Mocht u problemen ondervinden met uw Samsung koelkast dan kunt u dit eenvoudig zelf aanmelden bij de Samsung service afdeling\'. Echt belachelijk!

Algemeen

Ik heb op 10 januari twee (!!!) Yamaha speakers gekocht (en betaald) bij Coolsound. Ze zouden leverbaar zijn maar ik wacht er nu al 9 weken (!!) op.

2 x Yamaha NS-F210W Zuilmodel Speaker Wit (per stuk geleverd) ¤ 105,00 ¤ 210,00
Verzendkosten ¤ 7,45
Totaal incl. BTW ¤ 217,45

Bij kieskeurig staat een officieel Yamaha logo maar bij Yamaha staan ze niet als dealer vermeld, hoe zit dat?

kortom, een heel slechte ervaring!

Verzending

Aangezien de speakers overal duurder zijn en ze nu bij coolsound ook duurder zijn willen ze mij niet leveren en zeggen dat ze geen voorraad hebben. terwijl op hun site eerst een levertijd van 2-5 dagen stond.

Klantenservice

Ik word continu aan het lijntje gehouden. Op hun site stond dat de levertijd 2-5 dagen was, daarna ineens 1-2 weken. Maar ik wacht nu dus al meer dan 2 maanden!!

Ik mocht annuleren (dat wilden ze zelfs heel graag) maar ik had een hele goeie deal dacht ik. Helaas duurt het zo een beetje lang.

Klantenservice:

op 29/11 heb ik hier een Siemens Gigaget A510A trio besteld. Levertijd zou 2-5 werkdagen zijn. Dat was mooi want ik zit ivm een overgang van ISDN naar analoog anders binnenkort zonder telefoon.

Een aantal dagen later keer ik (toevallig) op de site, en opeens was de levertijd 1-2 weken. Vreemd, niets gehoord, dus zou wel niet voor mij gelden.

Vandaag kwam er dan een mail. De levertijd was opeens "onbekend". Of ik wilde annuleren of een alternatief wilde kiezen. Ik heb gevraagd wat zij als alternatief zagen, en heb aangegeven dat ze best een duo (dus 2 handsets) en een losse handset konden leveren. Dat kost uiteraard meer, maar ja, als je iets beloofd....

De reactie was eenduidig; ik mocht annuleren, een duo+losse zou betekenen dat ze verlies zouden maken en dat kon dus niet.

Kortom: ik heb maar geannuleerd. Ik zou zeggen liever iets verlies en een tevreden klant dan een zeer ontevreden klant.

Nu maar snel bij bijvoorbeeld bol.com bestellen; daar komen ze hun afspraken wel na.

Algemeen

Niet de allergoedkoopste maar nog steeds 15,- verschil met de gemiddelde winkel. Nog nooit gehoord van coolsound maar de levertijd was goed en de prijs was ook niet verkeerd. Hier een Sony MDR-XB700 besteld. Ik zat nog te twijfelen tussen Megapool en CoolSound maar Megapool had dusdanig veel negatieve reviews dat ik het niet aan durfde en achjah, voor 4,- meer ga ik liever voor veilig.

Het bestelproces was duidelijk, snel en ik werd goed op de hoogte gehouden. Wat ik een pluspunt vindt is dat je bij het bestellen een besteldatum kan aangeven. Dit had ik nog nooit eerder gezien. Maar goed, in mijn geval uiteraard zo snel mogelijk! En inderdaad, voor 14:00 besteld, de volgende dag in huis .

Ik zou hier zonder twijfel nogmaals bestellen.

Verzending

Er zat een doos om de verpakking heen van de koptelefoon. Geen luchtzakjes o.i.d. maar dat was in dit geval ook niet nodig. De koptelefoon had van zichzelf al een stevige verpakking en er was weinig wat mis kon gaan. Ik hoop en neem aan dat CoolSound niet elk product zo inpakt (zonder vulling).

Voor nu, prima! Snel geleverd.

Klantenservice:

Na eerst te hebben geïnformeerd naar de beschikbaarheid van een versterker heb ik besteld.
Het zou de volgende week geleverd moeten worden, hoewel er op de website wel degelijk 2-5 werkdagen staat. (nu nog steeds!)

Zelf maar gemaild na een week om toch maar te vragen waar het blijft, want ik hoor niks.
Het moet er toch echt voor het einde van de week zijn meneer, de leverancier heeft de versterker al verzonden! Nee hoor. Einde van de week nog maar even gebeld (duur zeg! ¤0,45/min). Kreeg ik de jongen aan de lijn die mij zowel heeft verteld dat het leverbaar was en ook dat het er op dat moment de mat op zou moeten ploffen... Hij zou van niks weten, maar navraag doen bij de leverancier.
Op dat moment al aangegeven dat ik niet tevreden ben met de gang van zaken, maar meneer zou hier niks mis mee vinden. Alles verliep gewoon volgens procedure. Hoewel hij wel de leverancier de schuld gaf van het ongemak... Daar heb ik als klant natuurlijk niks mee te maken... Ik bestel niet bij de leverancier...! Maar bij hem!!!
Dit was helaas een vrijdag, dus we moesten sowieso een nieuwe week in...

Mail ontvangen dat navraag wordt gedaan bij de leverancier en wanneer ze meer weten hoor ik het... Ik heb nog even aangegeven dat ik specifiek naar deze versterker op zoek ben; dus ik hoef geen aanbieding of suggestie voor een ander product.
In het eerstvolgende mailtje wordt ik verwezen naar een pagina die mogelijk versterkers bevat uit dezelfde categorie, maar ik vind tandenborstels en sneeuwscheppen... "Coolsound"... Voor al uw audio (en andere troep die we voor u bij een leverancier kunnen bestellen...?)

Wederom een mail ontvangen dat er eind van de komende week wordt geleverd... Maar er bestaan bij coolsound twijfels over de juistheid van deze informatie...! Wederom vreemde informatie waar ik niks mee kan..

Nu krijg ik een mail dat er nog steeds onduidelijkheid is mbt de levertijd, ik moet zelf bepalen of ik nog langer wil wachten.

Waarom vraagt men niet gewoon aan de leverancier; "kunt u leveren?"
Het antwoord is nee of ja. Blijkbaar is het niet zo makkelijk, want het antwoord is "Weeknie, vraag het me later nog maar eens".
Het lijkt erop dat Coolsound producten verkoopt die een of andere leverancier misschien op voorraad heeft; vervolgens heeft deze leverancier het niet en moet deze ook weer bij een leverancier de vraag stellen wanneer er geleverd kan worden. Ik kan dan alleen maar denken dat deze zegt: "Weeknie, vraag het me later nog eens". Dat is immers wat ik als klant te horen krijg...

Voor coolsound is het leed (wat aan het lijntje gehouden worden heet) te delen door het aantal klanten wat ze elke dag hebben... Voor mij is dit leed te delen door het geduld wat ik nog heb; en dat is 0... Daar komt een oneindig getal uit...

NIET BESTELLEN BIJ DEZE JONGENS! Tenzij ze het zelf in de schappen hebben liggen, maar die kans is vrij klein.

Prima dat er hier tevreden mensen zijn. Maar die wegen lang niet op tegen de ontevredenheid van klanten zoals ik en andere die hier een review hebben geschreven over de rare praktijken van deze winkel.

Ik hoop dat het alsnog goed komt met mijn bestelling, maar dit zal niet aan de betrokkenheid van coolsound liggen...

Algemeen

BIj Coolsound had ik een LED televisie besteld.
De order werd te laat geverd. Op zich geen probleem.
Ben netjes gebeld en gemaild door Coolsound. De levering kwam op vrijdag 8 juli binnen bij Coolsound.

Verzending

De order werd verzonden naar Kuiter bezorgdienst. Ik had op de site van Kuiter gelezen dat er dagelijks wordt bezorgd in Den Haag. Ik had op Ma 11 en Di 12 juli verlof van het werk genomen. Op maandag had ik Kuiter gebeld. Ik had gevraagd of er op Ma of Di bezorgt kon worden. Dit ging niet lukken volgens de medewerker.Het zou op woensdag worden bezorgd. Maar de medewerker wilde aan de chauffeur vragen of er dinsdag bezorgt kon worden. We hadden niets meer gehoord van Kuiter. Op dinsdag werd er niets bezorgd. Volgens de trackinglist op internet stond de levering voor woensdag 13 juli gepland. Woensdag werd er ook niets bezorgd. Op donderdag 14 juli had ik geprobeerd Kuiter telefonisch te bellen. Dit mocht niet lukken op het vaste nummer. Via de GSM van Kuiter kreeg ik een medewerker aan de lijn. Ik heb de levering zelf maar afgehaald te Woudenberg. Bij het afhalen werden geen bezorgkosten verrekent door Kuiter. Al met al vond ik het geen prettige manier van zaken doen. Nu ik dit weet zou ik geen tweede bestelling meer doen.

Algemeen

Overzichtelijke website met correcte voorraad indicatie. Je wordt netjes op de hoogte gehouden over de voortgang van je bestelling.

Verzending

Snelle levering, verzendkosten ietwat hoog (normale pakketpost 11,45).

Klantenservice

Bestelling ontvangen, bleek helaas een gebruikt exemplaar te zijn met beschadigingen. De driver van de subwoofer was ingedeukt en een hoekje was beschadigd. RMA formulier ingevuld en teruggestuurd. Netjes een gloednieuwe daarna ontvangen. Prima aftersales.

Algemeen

De website van CoolSound is overzichtelijk en laat precies zien wat nodig is, geen overbodige elementen en er zijn voldoende zoekopties aanwezig om snel te kunnen vinden wat je nodig hebt.

Het grootste pluspunt aan dit alles is dat de voorraad-indicatie 'live' is, je weet dus precies hoeveel ze op voorraad hebben, erg handig!

Verzending

Op de 17e besteld rond 12 uur 's middags, de volgende dag al in huis voor de middag! De verpakking was voldoende, alhoewel het wat mij betreft nooit veilig genoeg is als het om elektronica gaat.

Klantenservice

Ik heb de aftersales nog niet hoeven te gebruiken en ik verwacht dat het in dit geval ook niet nodig is. Wat ik heb besteld is netjes geleverd binnen de opgegeven termijn. Morgen ga ik kijken of het product ook goed functioneert, maar gezien de staat van de verpakking moet dit helemaal goedkomen (tenzij het natuurlijk een DOA is )

Algemeen

De site is duidelijk en overzichtelijk. Voor mijn bestelling veruit de goedkoopste. Van alles wat je doet krijg je een bevestiging. Ook opvragen via de site word binnen 1 werkdag gereageerd. De status van de bestelling is prima te volgen op de site. Meerdere betaalmogelijkheden.

Minpuntje is dat de telefonische contacten duur kunnen worden. kosten ca 45 cent p/min. Ik heb er geen gebruik van hoeven maken en kan dus niet vertellen of je daarbij snel accuraat te woord gestaan wordt.

Verzending

donderdag laat in de middag bestelling gedaan. Maandagochtend mail dat alles binnen was en verzonden zou worden. Maandagmiddag nieuwe mail dat het pakket verzonden was. Tevens track and trace nummer gekregen van TNT om het pakket te volgen. Dinsdag rond 13:00 uur pakket ontvangen.

Algemeen

Ik was opzoek naar de Phillips Wake Up Light HF3480/01, zodoende via de tweakers pricewatch uitgekomen op de site van Coulsound.

Overzichtelijke website, met een up-to-date voorraad indicatie. Voorraad indicatie gaf aan: "nog 2 stuks op voorraad", dus meteen maar één besteld en afgerekend met I-Deal, voor ik moet zeggen een zeer scherpe prijs. Voorraad indicatie op de site wijzigde direct in: "nog 1 stuk op voorraad", dus realtime up-to-date, daar houden we van . Reden dat ik niet voor de allergoedkoopste toko ging? Coolsound heeft een prima shopsurvey en ook daar hecht ik waarde aan als ik een product ergens vandaan haal. Na de bestelling netjes via de mail up-to-date gehouden met aan het eind van de middag me track&trace code, top dus.

Verzending

Zoals al eerder vermeld verstuurd Coolsound de producten in de standaarddoos voorzien van een adres sticker, hetgeen afdoende zou moeten zijn bij normaal vervoer door de TNT. Het niet extra verpakken in deze maakt dat ik hier een "goed" voor geef, anders was het "zeer goed" geweest. TNT kwam vanmiddag netjes zoals Coolsound had beloofd het pakketje afleveren, immers "voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis" , top dus weer.

Klantenservice

Nog niet nodig gehad, dus hier heb ik geen oordeel over

Scorekaart voor CoolSound Superstore B.V.

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Qshops