Buyitdirect.com | zakelijk

2.408 producten en 2.768 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Buyitdirect.com | zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

Bedrijf gevonden via tweakers als goedkoopste voor de bepaalde laserprinter. Afterservice is snel in reageren maar via de telefoon is het direct dat ze hun contact verder via mail willen verder zetten. Waarschijnlijk om de confrontatie van slecht nieuws betreft hun garantievoorwaarden te vermijden.

Klantenservice

Let op, deze bedrijf levert slechts 12 maanden garantie op hun materiaal, in mijn geval een laserprinter. Uiteindelijk heb ik een korting gekregen van 6 euro of 12 euro op een andere printer in de mom van coulance. Ik vind dat geen service. Ik zou 1 dag te laat zijn voor de 24 maanden garantie toen ik alle wetgeving nog eens stuurde om hun erop te wijzen dat het niet correct was.

Algemeen

Prima webshop al voelt het een beetje alsof je iets verkeerd doet als consument (privé) als je er iets koopt. Het product wordt gewoon bezorgd. Alleen zonder track en trace. Is dat nou zo moeilijk?

Geen track & trace

Klantenservice

Ik kreeg snel een accuraat maar beetje kortaf antwoord op de mail waar mijn bestelling bleef.

koen Karma 15,1K

Algemeen

Prima webshop met duidelijke categorieën om producten te vinden, snelle zoekfunctie en voldoende betaalmogelijkheden. Netjes bevestiging van betaling en na levering factuur via de email verzonden.

Verzending

Snelle verzending, alleen geen enkele melding van bezorgtijd of mogelijkheid tot volgen van je bestelling

Algemeen

Dit was mijn tweede bestelling bij deze shop. Vorige bestelling kan ik me geen bijzonderheden van herinneren.

Ik had voor een klant een switch nodig, deze wilde hij zo snel mogelijk hebben. In de pricewatch een HP Procurve 1820-24G opgezocht, aantal shops konden deze niet direct leveren, goedkoopste shop met directe voorraad was Buyitdirect. Volgens de website 160 stuks op voorraad, vandaag voor 16:00 besteld is volgende werkdag in huis.

In de loop van de dag geen verzendbevestiging. Orderstatus "verwerkt". Maandag: geen verzendbevestiging, switch staat in backorder. Uiteindelijk dinsdag verstuurd (tenminste, dat neem ik aan, geen track&trace informatie, wel een factuur), klant krijgt de switch nu later dan gepland.

Ik had dus net zo goed bij de goedkoopste shop kunnen bestellen voor dezelfde ervaring, of iets meer uit moeten geven bij een webshop die wel betrouwbare voorraadinformatie heeft.

Verzending

Niet op tijd geleverd ondanks "160 stuks op voorraad, volgende werkdag in huis". Geen track&trace informatie. Ook bij vorige bestelling geen track&trace informatie

Algemeen

Twee Dell Latitude laptops besteld voor klein zakelijk gebruik. Veel voorraad en het afrekenproces is snel doorlopen.

Verzending

Verzending was goed verpakt. Niet direct duidelijk wat in de doos zit om diefstal te voorkomen.

Klein minpuntje is dat gekozen vervoerder, DHL, de ontvangende partij geen ETA doorgeeft.

Klantenservice

Producten waren ruim om voorraad en hadden volgende dag geleverd moeten worden. Door een klaarblijkelijke communicatiefout tussen BuyItDirect en leverancier was de order niet doorgekomen.

Werd netjes in de ochtend gebeld en van de situatie op de hoogte gesteld. Een dag later werden de laptops alsnog geleverd.

Aanvullend hierop: 1 van de laptops bleek na enig tijd een hardware defect te hebben.

RMA proces ging vlot, een nieuwe laptop werd opgestuurd en de oude werd door Dell afgehaald.

Algemeen

I bought the Kyocera M5526CDW all-in-one from Buyitdirect.com recently.
Everything went smooth, especially support provided by their customer service representative to help me with the choice and delivery options.

Verzending

The delivery came in time as expected. The only thing to improve is the missing tracking number and too wide range of the delivery time - from 9am to 5pm but this is related to DHL and not the problem of the seller.

Klantenservice

I really appreciate the buyer support provided by Buyitdirect.com.

Algemeen

Same here. Let op! Voorraadcijfers kunnen niet op tijd gesynced zijn vanaf hun subleverancier. Eerst even bellen of er echt voorraad is is geen slecht idee

Besteld: APC UPS
Staat: op voorraad

Heb juist bij Buyitdirect gekocht en niet bij de goedkoopste omdat ik het product - dat op voorraad was en ik ruim voor 16.00 besteld en betaald had - per se de dag erna moest hebben en er een 24/7 vermelding stond. Dag erna gemaild waarom niet verzonden. Geen reactie

Afspraak moeten verzetten. Paupers.

Verzending

In de originele doos verzonden en niet in een omdoos. Gaat om een zwaar product, dus extra beschermig had gemogen. Verder geen T&T dus je weet niet of het spul onderweg is en hoe laat het geleverd gaat worden.

Klantenservice

Mailtje gestuurd waar product bleef waarop geen reactie. Need I say more?

Algemeen

Let op! Voorraad cijfers kunnen niet op tijd gesynced zijn vanaf hun subleverancier. Eerst even bellen of er echt voorraad is is geen slecht idee

Besteld: Philips BDM3270QP
Staat 8 producten voorraad

Dag erna gebeld waarom niet verzonden. Heel vaag verhaal alsof ze zelf ook niet begrijpen waarom hij niet op voorraad is terwijl op de website er nog '2 op voorraad" staan.

speciaal thuis gebleven voor pakketje. Dag vrije dag. Paupers.

Verzending

Niet verzonden, volgens website wel op voorraad. Dag erna wel verstuurd.

Klantenservice

Netjes teruggebeld door klantenservice die het probeerde op te lossen.

Algemeen

'Zakelijk'. Consequenties van leveren aan particulier onduidelijk.
Als je weet wat je wilt hebben: prima winkel.

Verzending

Ging prima. Mij was door Buyitdirect op het hart gedrukt goed de papieren te checken. Het was in orde.
Lenovo krijgt de complimenten voor de (herbruikbare?) verpakking in een oerdegelijke kartonnen kofferdoos!

Klantenservice

Ik heb even telefonisch overlegd over dat 'zakelijk' leveren aan een particuliere klant. Betekent eigenlijk dat ze je toch graag verwijzen naar de fabrikant als het om productaansprakelijkheid/garantie gaat. En met geopende verpakkingen hebben ze ook moeite. Zakelijke klanten hebben minder rechten, hoewel ze welbewust aan mij als particuliere klant wel willen leveren.
Verder krijg je geen terugkoppeling mbt tot levering, geen track-and-trace.
Als ik er weer iets zou kopen zou ik toch even een officiele inschrijving doen, dan kan je op de website misschien je eigen order bekijken, waar die uithangt enzo.

Algemeen

Zocht een kabeltje voor mijn HP Omen om een sata harddisk te plaatsen, kwam snel bij buyitdirect uit met een goede beschrijving

Verzending

Het was onduidelijk wanneer het verstuur werd maar het was volgens indicatie netjes op tijd

Algemeen

Geen bericht start verzendproces, bleef stil, zelf bellen voor status update na drie dagen. Overigens uitstekend te woord gestaan, maar dat terzijde.
Op zowel de bestelling als de pakbon als de factuur staat "aub niet bij de buren bezorgen", in drievoud dus. En jawel de meneer van UPS had er maling aan en bezorgde het pakje bij de buren terwijl ik gewoon thuis was. Treurig!
Zal hier nooit meer bestellen.

Verzending

kort gezegd, je vliegt hier blind....Geen idee wanneer je pakje jouw kant op komt.

Keurig te woord gestaan.

Algemeen

Site geeft aan 4 stuks op voorraad dus bestelling geplaatst.
Totaal geen communicatie meer, dus maar zelf bellen en erachter komen dat ze niks op voorraad hebben. En die pas veel later geleverd gaat worden eerste en de laatste keer dat ik hier bestel.

Verzending

Waren er 4 op voorraad voor 16:00 besteld maar word pas na de passen geleverd.

Klantenservice

Order geannuleerd maar geen reactie of email.

Klantenservice:

Prima webshop ervaring, snel geleverd. Product was elders niet voorraadig, zal nog wel eens terugkomen bij Buyitdirect

Klantenservice:

super service snelle levering echt top
je wordt goed bij gehouden per email
is een aanrader

Algemeen

Makkelijk te bestellen, het product wat ik bestelde (Freedom Quattro 4TB - externe harddisk) was het goedkoopste van heel Internet. Goedkoop, makkelijk aan te sluiten. Wel even opnieuw formatteren voor de iMac maar voldoet verder prima. Ik heb deze besteld voor zijn vier aansluitmogelijkheden (USB 3.0 & 2.0, Firewire 800, Firewire 400, eSata) en natuurlijk voor z'n grootte opslagcapaciteit (4 TB). Op dit moment nog goedkoper de een interne HDD van dit formaat.
Het product voldoet prima.

Verzending

Helaas geen mail met Track&trace ontvangen of mail wanneer het verzonden is, dus maar even gebeld en antwoord gekregen op mijn vraag. Het kwam dezelfde dag dat ik belde binnen. Prima levering.

Klantenservice

Voor de zekerheid even gebeld wanneer het pakket aan zou kunnen komen (op zaterdag besteld, dus wat onzeker over de verzenddatum) en de helpdesk heeft dit uitstekend uitgezocht en mij verteld wanneer ik de levering kan verwachten. En zo is het ook uitgekomen.

Algemeen

Snelle afhandeling, onverwacht snelle levering en persoonlijke benadering, ook als je slechts één product afneemt. Erg goed!!

Verzending

Helaas geen track en trace, maar een briefje in de bus dat er een pakketje afgeleverd is, welke ik vervolgens bij een afhaalpunt kan ophalen. Wel blijverrast in dat geval dat het al zo snel werd geleverd. Met een bericht van mogelijk levermoment had ik daarop echter kunnen anticiperen.

Klantenservice

Keurig na een tijdje een telefoontje gekregen van een alleraardigste medewerker die zeer veel interesse toonde in hetgeen ik had gekocht en of alles werkte conform verwachting. Super.... niet eerder op zo'n manier meegemaakt!!!!

Algemeen

Lenovo ThinkCentre M700 besteld gehad (ordernummer 313589), Prijs is een van de laagste en alles netjes op tijd geleverd. Een tevreden klant.

Verzending

Helaas geen trackingnummer beschikbaar, wel volgens afspraak de volgende werkdag geleverd

Klantenservice

Gevraagd naar de Status van mijn bestelling, netjes en naar tevredenheid geholpen

Klantenservice:

Beste prijs in Nederland en Duitsland voor een Toshiba E300 3TB harddisk bij BuyITdirect. Het leek eerst of er alleen aan bedrijven wordt verkocht, echter bestellen (als particulier) was blijkbaar geen probleem. Bestelling 310727 is op tijd en foutloos geleverd.

Algemeen

Website is prima benaderbaar en bestel proces is soepel en probleemloos. Harde schijf werd keurig verpakt en op tijd geleverd.

Verzending

Prima verpakking waardoor er zeker geen beschadigen door transport konden ontstaan.

Klantenservice

Enige minpuntje is dat er geen track & trace code werd verstuurd, waardoor het toeval was dat ik de schijf persoonlijk in ontvangst kon nemen. De bestelling werd wel binnen de aangegeven levertijd bezorgt!

Algemeen

Heldere website waarop het goed zoeken is in het uitgebreide aanbod, met zeer concurrerende prijzen.

Verzending

Snel, maar niet supersnel, als ik mij goed herinner. Maar het was dan ook tijdens de feestdagen dus geëxcuseerd.

Scorekaart voor Buyitdirect.com | zakelijk

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie