Buyitdirect.com | zakelijk

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

'Zakelijk'. Consequenties van leveren aan particulier onduidelijk.
Als je weet wat je wilt hebben: prima winkel.

Verzending

Ging prima. Mij was door Buyitdirect op het hart gedrukt goed de papieren te checken. Het was in orde.
Lenovo krijgt de complimenten voor de (herbruikbare?) verpakking in een oerdegelijke kartonnen kofferdoos!

Klantenservice

Ik heb even telefonisch overlegd over dat 'zakelijk' leveren aan een particuliere klant. Betekent eigenlijk dat ze je toch graag verwijzen naar de fabrikant als het om productaansprakelijkheid/garantie gaat. En met geopende verpakkingen hebben ze ook moeite. Zakelijke klanten hebben minder rechten, hoewel ze welbewust aan mij als particuliere klant wel willen leveren.
Verder krijg je geen terugkoppeling mbt tot levering, geen track-and-trace.
Als ik er weer iets zou kopen zou ik toch even een officiele inschrijving doen, dan kan je op de website misschien je eigen order bekijken, waar die uithangt enzo.

Algemeen

Zocht een kabeltje voor mijn HP Omen om een sata harddisk te plaatsen, kwam snel bij buyitdirect uit met een goede beschrijving

Verzending

Het was onduidelijk wanneer het verstuur werd maar het was volgens indicatie netjes op tijd

Algemeen

Geen bericht start verzendproces, bleef stil, zelf bellen voor status update na drie dagen. Overigens uitstekend te woord gestaan, maar dat terzijde.
Op zowel de bestelling als de pakbon als de factuur staat "aub niet bij de buren bezorgen", in drievoud dus. En jawel de meneer van UPS had er maling aan en bezorgde het pakje bij de buren terwijl ik gewoon thuis was. Treurig!
Zal hier nooit meer bestellen.

Verzending

kort gezegd, je vliegt hier blind....Geen idee wanneer je pakje jouw kant op komt.

Keurig te woord gestaan.

Algemeen

Site geeft aan 4 stuks op voorraad dus bestelling geplaatst.
Totaal geen communicatie meer, dus maar zelf bellen en erachter komen dat ze niks op voorraad hebben. En die pas veel later geleverd gaat worden eerste en de laatste keer dat ik hier bestel.

Verzending

Waren er 4 op voorraad voor 16:00 besteld maar word pas na de passen geleverd.

Klantenservice

Order geannuleerd maar geen reactie of email.

Klantenservice:

Prima webshop ervaring, snel geleverd. Product was elders niet voorraadig, zal nog wel eens terugkomen bij Buyitdirect

Klantenservice:

super service snelle levering echt top
je wordt goed bij gehouden per email
is een aanrader

Algemeen

Makkelijk te bestellen, het product wat ik bestelde (Freedom Quattro 4TB - externe harddisk) was het goedkoopste van heel Internet. Goedkoop, makkelijk aan te sluiten. Wel even opnieuw formatteren voor de iMac maar voldoet verder prima. Ik heb deze besteld voor zijn vier aansluitmogelijkheden (USB 3.0 & 2.0, Firewire 800, Firewire 400, eSata) en natuurlijk voor z'n grootte opslagcapaciteit (4 TB). Op dit moment nog goedkoper de een interne HDD van dit formaat.
Het product voldoet prima.

Verzending

Helaas geen mail met Track&trace ontvangen of mail wanneer het verzonden is, dus maar even gebeld en antwoord gekregen op mijn vraag. Het kwam dezelfde dag dat ik belde binnen. Prima levering.

Klantenservice

Voor de zekerheid even gebeld wanneer het pakket aan zou kunnen komen (op zaterdag besteld, dus wat onzeker over de verzenddatum) en de helpdesk heeft dit uitstekend uitgezocht en mij verteld wanneer ik de levering kan verwachten. En zo is het ook uitgekomen.

Algemeen

Snelle afhandeling, onverwacht snelle levering en persoonlijke benadering, ook als je slechts één product afneemt. Erg goed!!

Verzending

Helaas geen track en trace, maar een briefje in de bus dat er een pakketje afgeleverd is, welke ik vervolgens bij een afhaalpunt kan ophalen. Wel blijverrast in dat geval dat het al zo snel werd geleverd. Met een bericht van mogelijk levermoment had ik daarop echter kunnen anticiperen.

Klantenservice

Keurig na een tijdje een telefoontje gekregen van een alleraardigste medewerker die zeer veel interesse toonde in hetgeen ik had gekocht en of alles werkte conform verwachting. Super.... niet eerder op zo'n manier meegemaakt!!!!

Algemeen

Lenovo ThinkCentre M700 besteld gehad (ordernummer 313589), Prijs is een van de laagste en alles netjes op tijd geleverd. Een tevreden klant.

Verzending

Helaas geen trackingnummer beschikbaar, wel volgens afspraak de volgende werkdag geleverd

Klantenservice

Gevraagd naar de Status van mijn bestelling, netjes en naar tevredenheid geholpen

Klantenservice:

Beste prijs in Nederland en Duitsland voor een Toshiba E300 3TB harddisk bij BuyITdirect. Het leek eerst of er alleen aan bedrijven wordt verkocht, echter bestellen (als particulier) was blijkbaar geen probleem. Bestelling 310727 is op tijd en foutloos geleverd.

Algemeen

Website is prima benaderbaar en bestel proces is soepel en probleemloos. Harde schijf werd keurig verpakt en op tijd geleverd.

Verzending

Prima verpakking waardoor er zeker geen beschadigen door transport konden ontstaan.

Klantenservice

Enige minpuntje is dat er geen track & trace code werd verstuurd, waardoor het toeval was dat ik de schijf persoonlijk in ontvangst kon nemen. De bestelling werd wel binnen de aangegeven levertijd bezorgt!

Algemeen

Heldere website waarop het goed zoeken is in het uitgebreide aanbod, met zeer concurrerende prijzen.

Verzending

Snel, maar niet supersnel, als ik mij goed herinner. Maar het was dan ook tijdens de feestdagen dus geëxcuseerd.

Algemeen

Wij bestellen zakelijk al onze IT artikelen via deze shop. Wij vragen bij onze accountmanager een offerte aan welke vaak binnen een uur binnen is. vervolgens komt deze onze interne approval molen in waarna de order geplaatst wordt. Vervolgens krijgen we netjes een orderbevestiging en wordt de order verstuurd.

Verzending

Verzending is gratis en ERG snel. Soms dezelfde dag nog geleverd. Levertijd ligt wel aan toeleveranciers dus in sommige gevallen wanneer hun voorraad info afwijkt kan het even duren.

Klantenservice

Klantenservice is erg goed en denkt actief met je mee (optimalisatie van licensering, kan deze monitor op deze beugel, etc.)

Klantenservice:

Zondagavond besteld, dinsdag ontvangen.
Snel en alles prima.
Zou nog mooier zijn als je melding kreeg dat product verstuurt is

Algemeen

Door een foutje op de website stond er een verkeerde titel bij een product. Aan de tekst en specs was niet te zien dat het hier een ander product uit dezelfde serie betrof, waardoor ik deze dus tweemaal bestelde.

Verzending

Levering was goed verpakt, en lekker snel in huis.

Klantenservice

Contact gehad i.v.m. de fout op de website. Werd meteen erkend, en er werd gekeken of ze alsnog het goede product konden leveren. Dat bleek helaas niet mogelijk te zijn, en ik heb toen de producten teruggestuurd. Hierna kreeg ik netjes een terug-facturatie (inclusief mijn retour-verzendkosten), en had ik mijn geld enkele dagen later terug op mijn rekening.

Algemeen

Ik had een toetsenbord voor een Lenovo-laptop nodig, en deze winkel had deze als een van de weinigen in het assortiment staan.

De winkel heeft een redelijk duidelijke website, waar je na even zoeken kunt vinden wat je moet hebben. Het is makkelijker als je precies weet wat je moet hebben. Als je dat niet weet, en je hebt een reserveonderdeel nodig, dan hebben ze een "configurator" waar je precies kunt uitzoeken welk onderdeel je nodig hebt. Erg handig! En als je er dan nog niet uitkomt, dan kun je met ze chatten. Op vrijdag had ik in een minuut contact, en werd ik behoorlijk goed geholpen. Uiteindelijk vrijdag besteld en met iDeal betaald. Maandag kreeg ik een factuur opgestuurd, en dinsdag werd geleverd. Ondanks de verwachte levertijd van 1 a 2 weken (!) is dat erg netjes!! Ik heb alleen geen e-mail gekregen met de status van de bestelling, en ook geen verzendbevestiging.

Verzending

Het toetsenbord is opgestuurd in de originele IBM-doos. Het officiele zegel was wel verbroken, maar de winkel heeft er zelf weer een ander zegel opgeplakt. Misschien om te controleren of IBM wel het goede product aan buyitdirect levert? Aan de buitenkant is dus wel zichtbaar wat het is, maar je moet het partnummer van IBM/Lenovo wel herkennen, het staat er niet opgeschreven. Ik hoop dat de winkel bij duurdere producten wel een extra doos om de verpakking heen doet!

Ik heb nooit een e-mail gekregen met een track&trace-code.

Scorekaart voor Buyitdirect.com | zakelijk

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie