Buyitdirect.com | zakelijk

1.920 producten en 2.268 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Buyitdirect.com | zakelijk

Review toevoegen

Algemeen

Website is een beetje gedateerd, maar doet wat hij zegt. Zijn vaak goedkoper dan andere concurrenten en vaak morgen in huis.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Laptop besteld (volgens de site 45 op voorraad) op donderdagavond na 16:00, dus ontvangst zou op de eerstvolgende werkdag (maandag) moeten geschieden. Maar niets ontvangen, op mijn accountpagina staat enkel "verwerkt" bij de order. Na bellen blijkt het niet op voorraad bij de leverancier, hoewel de website nog steeds beweert dat er 45 op voorraad zijn.

Klantenservice

Maandagmiddag gebeld, en krijg te horen dat het niet op voorraad is. Ze zou het nakijken en terugbellen. Dat gebeurde snel; echt niet op voorraad, dus order geannuleerd.

Algemeen

In April een Logitech webcam bij Buyitdirect besteld, direct betaald, maar nog steeds niet geleverd. Het is nu September. Ik krijg alleen maar te horen, geen levertijd bekend, alternatief niet mogelijk, alleen geld terug.

Verzending

Na bijna 6 maanden, april besteld, nog steeds niets geleverd en verzonden.

Klantenservice

Geen communicatie, geen alternatief, niets. Moet continue zelf om een update vragen. Consumenten websites als Bol.com, Coolblue communiceren nog beter.

Algemeen

Monitor beschadigd ontvangen. Klantenservice verwijst me doodleuk naar de fabrieksgarantie. Het gevolg, wekenlange heen en weer gemail met de fabrikant. Sinds wanneer is het normaal om geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor datgene wat je levert.

Klantenservice

Zoals vermeldt, klantenservice verwees bij klacht over beschadigd ontvangen monitor naar fabrieksgarantie in plaats van zelf met een oplossing komen. Het gevolg was een langdradig heen en weer tussen de fabrikant en mij voordat het opgelost was.

Algemeen

Tijdens mijn zoektocht naar een vervangende harde schijf voor mijn Synology NAS voor de laagste prijs, kwam ik in de webshop van Buyitdirect terecht.
Een overzichtelijke webshop zonder addertjes en geen verzendkosten.
Met een paar klikken was het product besteld en betaald via iDeal.

Verzending

Mijn bestelde NAS schijf was goed verpakt en de volgende dag (op tijd) geleverd.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Bedrijf gevonden via tweakers als goedkoopste voor de bepaalde laserprinter. Afterservice is snel in reageren maar via de telefoon is het direct dat ze hun contact verder via mail willen verder zetten. Waarschijnlijk om de confrontatie van slecht nieuws betreft hun garantievoorwaarden te vermijden.

Klantenservice

Let op, deze bedrijf levert slechts 12 maanden garantie op hun materiaal, in mijn geval een laserprinter. Uiteindelijk heb ik een korting gekregen van 6 euro of 12 euro op een andere printer in de mom van coulance. Ik vind dat geen service. Ik zou 1 dag te laat zijn voor de 24 maanden garantie toen ik alle wetgeving nog eens stuurde om hun erop te wijzen dat het niet correct was.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Prima webshop al voelt het een beetje alsof je iets verkeerd doet als consument (privé) als je er iets koopt. Het product wordt gewoon bezorgd. Alleen zonder track en trace. Is dat nou zo moeilijk?

Geen track & trace

Klantenservice

Ik kreeg snel een accuraat maar beetje kortaf antwoord op de mail waar mijn bestelling bleef.

Algemeen

Prima webshop met duidelijke categorieën om producten te vinden, snelle zoekfunctie en voldoende betaalmogelijkheden. Netjes bevestiging van betaling en na levering factuur via de email verzonden.

Verzending

Snelle verzending, alleen geen enkele melding van bezorgtijd of mogelijkheid tot volgen van je bestelling

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Dit was mijn tweede bestelling bij deze shop. Vorige bestelling kan ik me geen bijzonderheden van herinneren.

Ik had voor een klant een switch nodig, deze wilde hij zo snel mogelijk hebben. In de pricewatch een HP Procurve 1820-24G opgezocht, aantal shops konden deze niet direct leveren, goedkoopste shop met directe voorraad was Buyitdirect. Volgens de website 160 stuks op voorraad, vandaag voor 16:00 besteld is volgende werkdag in huis.

In de loop van de dag geen verzendbevestiging. Orderstatus "verwerkt". Maandag: geen verzendbevestiging, switch staat in backorder. Uiteindelijk dinsdag verstuurd (tenminste, dat neem ik aan, geen track&trace informatie, wel een factuur), klant krijgt de switch nu later dan gepland.

Ik had dus net zo goed bij de goedkoopste shop kunnen bestellen voor dezelfde ervaring, of iets meer uit moeten geven bij een webshop die wel betrouwbare voorraadinformatie heeft.

Verzending

Niet op tijd geleverd ondanks "160 stuks op voorraad, volgende werkdag in huis". Geen track&trace informatie. Ook bij vorige bestelling geen track&trace informatie

Algemeen

Twee Dell Latitude laptops besteld voor klein zakelijk gebruik. Veel voorraad en het afrekenproces is snel doorlopen.

Verzending

Verzending was goed verpakt. Niet direct duidelijk wat in de doos zit om diefstal te voorkomen.

Klein minpuntje is dat gekozen vervoerder, DHL, de ontvangende partij geen ETA doorgeeft.

Klantenservice

Producten waren ruim om voorraad en hadden volgende dag geleverd moeten worden. Door een klaarblijkelijke communicatiefout tussen BuyItDirect en leverancier was de order niet doorgekomen.

Werd netjes in de ochtend gebeld en van de situatie op de hoogte gesteld. Een dag later werden de laptops alsnog geleverd.

Aanvullend hierop: 1 van de laptops bleek na enig tijd een hardware defect te hebben.

RMA proces ging vlot, een nieuwe laptop werd opgestuurd en de oude werd door Dell afgehaald.

Algemeen

I bought the Kyocera M5526CDW all-in-one from Buyitdirect.com recently.
Everything went smooth, especially support provided by their customer service representative to help me with the choice and delivery options.

Verzending

The delivery came in time as expected. The only thing to improve is the missing tracking number and too wide range of the delivery time - from 9am to 5pm but this is related to DHL and not the problem of the seller.

Klantenservice

I really appreciate the buyer support provided by Buyitdirect.com.

Algemeen

Same here. Let op! Voorraadcijfers kunnen niet op tijd gesynced zijn vanaf hun subleverancier. Eerst even bellen of er echt voorraad is is geen slecht idee

Besteld: APC UPS
Staat: op voorraad

Heb juist bij Buyitdirect gekocht en niet bij de goedkoopste omdat ik het product - dat op voorraad was en ik ruim voor 16.00 besteld en betaald had - per se de dag erna moest hebben en er een 24/7 vermelding stond. Dag erna gemaild waarom niet verzonden. Geen reactie

Afspraak moeten verzetten. Paupers.

Verzending

In de originele doos verzonden en niet in een omdoos. Gaat om een zwaar product, dus extra beschermig had gemogen. Verder geen T&T dus je weet niet of het spul onderweg is en hoe laat het geleverd gaat worden.

Klantenservice

Mailtje gestuurd waar product bleef waarop geen reactie. Need I say more?

Algemeen

Let op! Voorraad cijfers kunnen niet op tijd gesynced zijn vanaf hun subleverancier. Eerst even bellen of er echt voorraad is is geen slecht idee

Besteld: Philips BDM3270QP
Staat 8 producten voorraad

Dag erna gebeld waarom niet verzonden. Heel vaag verhaal alsof ze zelf ook niet begrijpen waarom hij niet op voorraad is terwijl op de website er nog '2 op voorraad" staan.

speciaal thuis gebleven voor pakketje. Dag vrije dag. Paupers.

Verzending

Niet verzonden, volgens website wel op voorraad. Dag erna wel verstuurd.

Klantenservice

Netjes teruggebeld door klantenservice die het probeerde op te lossen.

Algemeen

'Zakelijk'. Consequenties van leveren aan particulier onduidelijk.
Als je weet wat je wilt hebben: prima winkel.

Verzending

Ging prima. Mij was door Buyitdirect op het hart gedrukt goed de papieren te checken. Het was in orde.
Lenovo krijgt de complimenten voor de (herbruikbare?) verpakking in een oerdegelijke kartonnen kofferdoos!

Klantenservice

Ik heb even telefonisch overlegd over dat 'zakelijk' leveren aan een particuliere klant. Betekent eigenlijk dat ze je toch graag verwijzen naar de fabrikant als het om productaansprakelijkheid/garantie gaat. En met geopende verpakkingen hebben ze ook moeite. Zakelijke klanten hebben minder rechten, hoewel ze welbewust aan mij als particuliere klant wel willen leveren.
Verder krijg je geen terugkoppeling mbt tot levering, geen track-and-trace.
Als ik er weer iets zou kopen zou ik toch even een officiele inschrijving doen, dan kan je op de website misschien je eigen order bekijken, waar die uithangt enzo.

Verzending: Score: 3
Algemeen

Zocht een kabeltje voor mijn HP Omen om een sata harddisk te plaatsen, kwam snel bij buyitdirect uit met een goede beschrijving

Verzending

Het was onduidelijk wanneer het verstuur werd maar het was volgens indicatie netjes op tijd

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Geen bericht start verzendproces, bleef stil, zelf bellen voor status update na drie dagen. Overigens uitstekend te woord gestaan, maar dat terzijde.
Op zowel de bestelling als de pakbon als de factuur staat "aub niet bij de buren bezorgen", in drievoud dus. En jawel de meneer van UPS had er maling aan en bezorgde het pakje bij de buren terwijl ik gewoon thuis was. Treurig!
Zal hier nooit meer bestellen.

Verzending

kort gezegd, je vliegt hier blind....Geen idee wanneer je pakje jouw kant op komt.

Keurig te woord gestaan.

Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Site geeft aan 4 stuks op voorraad dus bestelling geplaatst.
Totaal geen communicatie meer, dus maar zelf bellen en erachter komen dat ze niks op voorraad hebben. En die pas veel later geleverd gaat worden eerste en de laatste keer dat ik hier bestel.

Verzending

Waren er 4 op voorraad voor 16:00 besteld maar word pas na de passen geleverd.

Klantenservice

Order geannuleerd maar geen reactie of email.

Klantenservice: Score: 5

Prima webshop ervaring, snel geleverd. Product was elders niet voorraadig, zal nog wel eens terugkomen bij Buyitdirect

Klantenservice: Score: 5

super service snelle levering echt top
je wordt goed bij gehouden per email
is een aanrader

Algemeen

Makkelijk te bestellen, het product wat ik bestelde (Freedom Quattro 4TB - externe harddisk) was het goedkoopste van heel Internet. Goedkoop, makkelijk aan te sluiten. Wel even opnieuw formatteren voor de iMac maar voldoet verder prima. Ik heb deze besteld voor zijn vier aansluitmogelijkheden (USB 3.0 & 2.0, Firewire 800, Firewire 400, eSata) en natuurlijk voor z'n grootte opslagcapaciteit (4 TB). Op dit moment nog goedkoper de een interne HDD van dit formaat.
Het product voldoet prima.

Verzending

Helaas geen mail met Track&trace ontvangen of mail wanneer het verzonden is, dus maar even gebeld en antwoord gekregen op mijn vraag. Het kwam dezelfde dag dat ik belde binnen. Prima levering.

Klantenservice

Voor de zekerheid even gebeld wanneer het pakket aan zou kunnen komen (op zaterdag besteld, dus wat onzeker over de verzenddatum) en de helpdesk heeft dit uitstekend uitgezocht en mij verteld wanneer ik de levering kan verwachten. En zo is het ook uitgekomen.

Scorekaart voor Buyitdirect.com | zakelijk

Algemeen Score: 2.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie