Teufel Audio

Uit eigen beweging

Duidelijk en vlot. Gemakkelijk betalen via Paypal. Nederlandstaling
Overzichtelijk. Zonder moeite retour zenden. Telefonisch te benaderen

Verzending

Sneller geleverd dan is gezegt.

Klantenservice

Vriendelijk en geen overbodige vragen over de waarom.

Algemeen

ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET" gekocht bij Teufel. alles verliep perfect. Duidelijke en mooie website met zeer veel en vaak aanbiedingen.

Verzending

Verzending van 5 pakketen 20KG per stuk was netjes en goed verpakt. Product kwam aan in prima staat. dozen waren wel beschadigd, maar dit ligt aan UPS natuurlijk.

Klantenservice

Betaling verliep prima (overmaking, maar iDeal is er ook). Updates over het verloop van inpakken tot aankomst was duidelijk en regelmatig. Ik koop hier zo weer een produkt!

Algemeen

Website niks op aan te merken, duidelijk en in het Nederlands. Goederen komen uit Duitsland.

Verzending

Hoofdtelefoon Mute BT gekocht, snelle levering uit Duitsland ondanks dat bestelling vlak voor Kerst was geplaatst, prima verpakt.

Klantenservice

Ik was niet tevreden over de hoofdtelefoon en gaf te kennen deze terug te willen sturen. Kreeg snel DHL-gegevens toegezonden waarmee ik gratis kon retourneren naar Duitsland. Ontvangstbevestiging gekregen. Na retour binnen week geld terug. Al met al heel netjes afgehandeld, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Algemeen

Jaren super tevreden met Teufel en veel aanbevolen bij vrienden en kennissen. Maar nu er een defect is laat Teufel het behoorlijk afweten.

Klantenservice

Mijn IP 3000 homecinema is defect, jammer natuurlijk. Dus gebeld met de klantenservice (uitsluitend Engels of Duits) en mijn probleem voorgelegd, hij leest geen DVD, CD en BR. De receiver wordt gratis opgehaald. Maar dan is het wachten, en wachten. Het duurt twee weken voordat ze een mailtje sturen dat de receiver binnen is gekomen. Vervolgens duurt het ook nog een 1,5 week om mij te vertellen dat de receiver niet meer gemaakt kan worden. Ze hebben deze onderdelen niet meer. Ze kunnen de receiver op mijn kosten terug sturen en ik kan een tegoedbon krijgen van 70.-
Ik viel even van mijn stoel! 5 jaar dik 800.- betaald voor een Teufel set wat ik nu dus allemaal weg kan gooien, denk even aan de luidsprekers ed.
Ik was zeer verbaast en heb dan ook een mailtje gestuurd dat ik niet akkoord ga met het geboden voorstel. We zijn alweer 3 weken verder, geen reactie meer ontvangen van Teufel. Heb afgelopen week een mailtje gestuurd dat ze de de receiver op mijn kosten mogen terug sturen en ik geen interesse meer heb voor de tegoedbon. Ook daar geen reactie meer op gekregen.
Schade Teufel!

Man wat was ik jaren zeeer tevreden over Teufel en wat laten ze het nu toch kwalijk liggen... Dus wees gewaarschuwd mede tweakers, de producten zijn zeker zeer goed en mooie klanken, maar het moet dus niet stuk gaan, dan laat Teufel het afweten.

Update 24-11-2016:
Een reactie van Teufel: ze blijven bij de tegoedbon van 70.-
Reactie van mij: Je mag de tegoedbon houden, ik maak er geen gebruik van. Want dan moet ik weer wat kopen in de shop en ik laat de Teufel producten vanaf nu links liggen.

Hopelijk sturen ze mijn defecte apparaat nog voor 2017 op, we zijn nu al twee maanden onderweg met Teufel, man wat zijn die mensen toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaag als het om klantenservice gaat!

Ardj Karma 6,98K
Algemeen

Levering was perfect, zelfs rond de feestdagen in december nog netjes op tijd. Na een audio-installatie en een Aureol real gekocht te hebben bij Teufel kan ik toch wel zeggen dat ik tevreden ben met ze.

Verzending

Goede verpakking, kans op schade geminimaliseerd.

Algemeen

producten makkelijk te vinden, bestelwijze eenvoudig en klantenservice erg goed bij vragen en problemen... men denkt mee.

Verzending

prima verpakt en snel geleverd

Klantenservice

een van de boxen was beschadigd. zonder poespas een nieuwe door Teufel verzonden en de oude mee teruggenomen door de transporteur.

Algemeen

Ik had een systeem besteld, alleen zag ik dat er een aanbieding was voor een ander systeem waardoor dat systeem gunstig geprijsd was. Dit was geen probleem en ik werd ook spoedig geholpen. De kwaliteit voor de producten zijn uitstekend!

Verzending

Helaas werd er initieel aangegeven dat de levertijd 4 weken zou bedragen, gelukkig werd dit keurig vantevoren aangegeven waardoor ik wist dat ik zolang moest wachten. Uiteindelijk duurde het in totaal ongeveer 2,5 week, wat ik zeer keurig vond! De verpakking was uitstekend, de kans dat er iets zou kunnen beschadigen was zeer gering. Al zaten er in de doos wel redelijk wat deuken en was de bovenkant een stuk over een smerige vloer/straat geduwd, maar dit is te wijten aan de zwaarte van het pakket (31 kg) en de koerier uiteraard.

Klantenservice

De reactietijd op mails mogen van mij wat sneller, heb een keer 3 dagen (1 werkdag + weekend) moeten wachten op een reactie, maar verder zijn ze uiterst behulpzaam en klantvriendelijk!

Algemeen

Nu een paar keer besteld en de levering is uitstekend. Ook vlotte beantwoording van vragen.

Verzending

Bestellingen zijn steeds de dag erna ('s avonds besteld) verzonden en de dag er op had ik ze in huis, wat ik (aangezien de producten uit Duitsland komen) heel vlot vind.

Klantenservice

Vragen worden over het algemeen vlot beantwoord, alleen op mijn laatste vraag over een levering nooit antwoord gekregen. Ik had echter wel binnen een uur na de vraag de verzendbevestiging binnen, dus dat antwoord heb ik niet echt gemist.

Algemeen

Uiterst helder en correct. Daarnaast worden kortingen/acties direct verwerkt. Website is professioneel ingericht en goed navigeerbaar. Mailcontact en orderinformatie is snel en correct

Verzending

Levering was uiterst snel. Producten zijn professioneel verpakt, waardoor transportschade zowat onmogelijk is

Klantenservice

Ik had een klein probleem met de cd-speler en dit gemeld via mail. Na 1 week kreeg ik een mail dat ik de speler terug kon sturen met de bijgemailde verzendbon,. Toen ik dat na 2 dagen wou doen, werd de nieuwe cd- speler al bij mij aan huis afgeleverd!!! Dat is nog eens 100% service en garantie!

Algemeen

Duidelijke site met snel en efficient bestelproces. Ze leveren direkt vanaf de fabrikant naar de consument, dus je mag ervanuit gaan dat voorraad nooit een probleem is

Verzending

Verzending was via UPS met track en trace. Stevige kartonnen dozen en erg degelijke binnenverpakking

Klantenservice

Een vraag over de soundbar werd per mail binnen 24 uur beantwoord door de servicedesk.

Algemeen

Prima site met altijd een goede actie. Heb meerdere Teufel producten en altijd met een mooie korting kunnen kopen. Proefperiode van 8 weken!

Verzending

Producten zijn altijd goed verpakt en worden op de afgesproken dag geleverd. Wel kan het even duren ivm de vaste verzenddag.

Klantenservice

Tijdens de proefperiode was er een actie op mijn Ultima 40's. Na een mailtje binnen enkele dagen de extra korting (totale korting inmiddels al 100 euro) op mijn rekening gestort gekregen.

Algemeen

Ik heb 3 jaar geleden de Teufel Ultima 40 MK2 aangeschaft in combinatie met Onkyo TX-NR616. Tot op heden geen moment spijt van. De prijs-kwaliteit verhouding is super.
Een prettige website die regelmatig korting geeft op hun producten. Buiten de korting ook altijd even zoeken naar extra korting codes (tussen de 5% en 15% zijn er altijd wel te vinden).

Verzending

Stevig verpakt opgestuurd op een pallet. Verder niks op aan te merken.

Klantenservice

Ik ben tijdens mijn bestelperiode altijd snel geholpen via de klantenservice. Ze stonden mij netjes te woord.

Verzending

Stevig verpakt opgestuurd op een pallet. Verder niks op aan te merken.

Algemeen

Teufel heeft een nette website waar alles goed te vinden is. Bestellen gaat eenvoudig en hebben regelmatige (eigenlijk altijd) kortingacties. Tel daarbij op de 8 weken luistertermijn en 12 jaar garantie, dat maakt het compleet.

UPS. Duidelijke statusupdates.

Algemeen

Prima en duidelijke website. Je kan alles snel vinden en er is genoeg informatie op de site te vinden.

Verzending

Werd meteen de volgende dag via UPS verzonden en was goed verpakt. je word ook goed op de hoogte gehouden via email.

Klantenservice

Ik was vergeten om de actiecode in te vullen voor een gratis headset die je kon krijgen bij een bestelling. Ik had gelijk in de avond een mail gestuurd naar de klantenservice en kreeg de volgende dag meteen reactie dat de headset gratis nog werd verzonden. Deze kreeg ik een dag later dan de rest van de bestelling. Naderhand had ik nog een andere vraag aan de klantenservice en kreeg weer meteen een reactie.

Algemeen

Prettige website met heldere uitvouwbare tabbladen. Duidelijke (algemene)informatie en adviezen. De productinformatie is zeer uitgebreid, met welhaast alle denkbare informatie over de systemen. Indrukwekkend!
Direct een paar kabels meebesteld (HDMI en SPDIF), want die zitten er niet standaard bij.
Verder is er altijd korting te krijgen. (ik kreeg 10%), dus even googlen voor de diverse codes zal een ieder bekoren. Tenzij iets te mooi is om waar te zijn natuurlijk.
Betalen ging eenvoudig met IDEAL.

Verzending

Levering was erg snel en correct. Hoewel bij bestellen een levertijd werd aangegeven van 4 weken(!), kwam de bestelling met 4 werkdagen al binnen: een aangename verrassing. Goede service ook van UPS.
Kwaliteit van de verpakking is uitstekend: dik karton, stevige verpakking waarin de diverse onderdelen met schuim zijn beschermd tegen stoten. Drie dozen gekregen (soundbar, bassbox, diversen onderdelen w/o kabels, ab en dergelijke).

Klantenservice

Telefonisch: ik werd vriendelijk en correct te woord gestaan, bellen terstond terug als blijkt dat een expert niet direct beschikbaar is. Top.

Algemeen

Tijdens de Wondere Winterwereld kortingsperiode had Teufel een kortingscode in het bestelsysteem aangemaakt waarmee producten met 50% korting besteld konden worden. Deze kortingscode had dezelfde opmaak als andere Teufel kortingscodes. Op zich niets vreemds aan, dus het vertrouwen was gewekt dat dit wel goed zat.

Inmiddels zijn we anderhalve maand verder en geeft Teufel aan niet te willen leveren. Ze voelen zich niet geroepen om zich aan de overeenkomst te houden.

Klantenservice

Op berichten aan de klantenservice volgt meestal alleen de ontvangstbevestiging als reactie. Er wordt geen moeite gedaan om inhoudelijk te antwoorden. Een enkele keer als er een bericht vanuit de klantenservice volgde dan stond dit vol met juridische onjuistheden. Als je ze daarop wijst volgt uiteindelijk als reactie iets wat neerkomt op: "ja we kunnen wel in herhaling gaan vallen maar we gaan niet leveren". Goed, als je al zo met je klanten omgaat, juridische onwaarheden verkondigt, overeenkomsten niet nakomt en je klanten simpelweg niet antwoord, dan is waardeloos de enige waardering die ik aan de klantenservice kan koppelen.

Algemeen

Door een fout van Teufel intern (zo zegt Teufel) was het mogelijk om producten met 50% korting aan te schaffen,
Na een standaard e-mail te ontvangen waarin juridisch klinkklare onzin in stond, gevraagd of er enige verduidelijking kon plaatsvinden. Pas na 3 reminders en 2 weken later kreeg ik een reply waarin totaal geen antwoord werd gegeven op mijn vragen. Ook bij de laatste e-mail werd er slechts naar een website doorverwezen, zonder dat er enige moeite vanuit Teufel werd gedaan om vragen te beantwoorden.
Al met al geen manier om met klanten om te gaan.
Een poging om dit probleem netjes te schikken was dan ook niet mogelijk. Er werd namelijk 12% korting aangeboden, waar de regulier geldende korting op dit moment 10% is.
Klaarblijkelijk is het in de ogen van Teufel zeer normaal dat de consument de dupe moet worden van interne problemen. Al met al een triest verhaal. Voor de service zou ik Teufel in ieder geval mijden.

Klantenservice

Al met al geen manier om met klanten om te gaan.

Algemeen

Duidelijke website, let wel er is altijd korting, laat je niet verleiden met teksten als !!nog 2 uur voordat deze aktie stopt!! Na 2 uur stopt die aktie wel maar er volgt gelijk een andere...!

Prima, een soundbar in 4 werkdagen in huis vanuit Duitsland

Klantenservice

Prima, had voor het bestellen een vraag gesteld, deze werd binnen 24 uur netjes beantwoord.

Algemeen

Levertijd kan lang duren, maar staat bij het artikel erbij. Duidelijk site met veel betalingsmogelijkheden

Verzending

verzending via Ups. 6 dozen waren tegelijk verstuurd, maar Ups leverde ze in 2 dagen.

Scorekaart voor Teufel Audio

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg