Teufel Audio

Gebruikers over webshop Teufel Audio

Review toevoegen

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

geen bijzonderheden. Makkelijk te bestellen en de betaling en verwerking ging verder heel erg vlot.

Verzending

Geen bijzonderheden. Verzending in februari 2017 ging via UPS, snel en netjes.

Klantenservice

De klantenservice reageert over het algemeen snel en netjes. Ivm lakschade aan Mute BT heb ik een nieuwe gekregen. Dat ging snel en vlekkeloos. Helaas had de nieuwe hier ook binnen 1 uur weer last van.

Na ruim 1,5 jaar tevreden gebruik begint de koptelefoon te scheuren. Helaas doet Teufel nu zaken met GLS, waarbij enkel gebruik gemaakt kan worden van de onbetrouwbare en waardeloze ophaaldienst van GLS. Tijdframe van 8.30-18.00 (alsof ik de hele dag thuis ben) en GLS zegt dat ze langs geweest zijn en zouden bellen, maar hebben hierin verzaakt. Gevolg: ik zit nog steeds te wachten (ja de ophaalopdracht is weer opnieuw door Teufel ingezet) totdat mijn Mute BT wordt opgehaald voor herstel/vervanging. Ik ben bang dat dit een lange lijdensweg gaat worden. Behalve een slappe betuiging van medeleving kan de klantenservice niets beters bieden. Hier moet heel snel verandering in komen Teufel, dat is echt waardeloos.

Algemeen

Goede aanbieding met gratis in-ears bij mijn bestelling, dat was een zeer aangename verassing. Daarnaast een uitstekende service met RMA van een kapotte subwoofer, waarbij ze binnen 4 dagen een nieuwe hadden opgestuurd. Het oude artikel wordt op afspraak weer opgehaald dus geen moeite met het terugsturen van het product.

Verzending

Subwoofer en sattelieten werden los verzonden, maar van de subwoofer geen track & trace gehad en daarvoor nog moeten bellen met GLS. Die zouden hem dan toch nog diezelfde dag komen bezorgen.

Klantenservice

Klantenservice is vriendelijk en in het nederlands. Ik kreeg wel een klein beetje een late reactie op mijn klacht over de kapotte subwoofer, maar dit werd meer dan goed gemaakt door binnen 4 werkdagen een nieuwe te bezorgen. De oude subwoofer wordt netjes weer opgehaald.

Algemeen

Na een tijdje dubben stond er toch een erg leuke aanbieding van de Ultima 40 MK2 op de site, dus maar besteld. Tezamen met de kortingscode maar 379 Euro en een gratis Move Pro oordopjes a 100 euro.
Alles netjes bezorgd en na een week of 2 de dozen maar weggedaan. Je mocht de speakers 8 weken testen, anders kreeg je je geld terug: nette service.

Verzending

De speakers werden met 3 dagen door GLS geleverd. Was goed te traceren via de track & Trace.

Klantenservice

Je kan op de website maar 1 actiecode invoeren. Ik moest dus kiezen tussen 20 euro korting (via de nieuwsbrief) of gratis oordopjes twv 100 euro.
Na het bestellen met de 20 euro korting er een telefoontje aan gewaagd en de oordopjes werden ook nog nagestuurd. Zeer netjes!

Algemeen

Wat een fijne winkel. Een van de weinige die service begrijpen en uitvoeren. Zeer tevreden over de website, uitgebreide specs bij de apparatuur, overzichtelijk en logisch ingericht.
Mijn mk2 surround set werd snel en netjes afgeleverd. 12 jaar garantie!

Verzending

Werd mooi op de hoogte gehouden en bestelling was snel en goed verpakt bij mij thuis. Perfect.

Klantenservice

Helaas ging er een tweeter kapot na 10 maanden.
Teufel meteen gebeld, kreeg na 3x telefoon overgaan meteen een Nederlands sprekende jongeman aan de lijn die duidelijk antwoord kon geven op al mijn technische vragen. Binnen 20 min had ik mail met barcode voor GLS ophaaldienst. En ik kreeg ook nog een vervangende speaker toegestuurd! Absoluut onder de indruk.

Algemeen

Tijdens de betaling zag ik een factuur waar toch 4,99 meer op stond als werd vermeld in de advertentie.
Later bleek dat toch het juiste bedrag zonder die extra verzendkosten was afgeschreven van mijn bank.
Dit zorgde even voor onnodige verwarring want de verzendkosten waren n.l. gratis En de radio was tijdelijk 15 goedkoper

Verzending

Netjes verpakt zonder onnodige toeters of bellen, snelle levering en zonder schade. Na 4 dagen per GLS gratis geleverd

Klantenservice

Namen na mijn klacht direct contact op maar ik had zelf al gezien dat het ''foutje'' al was gecorrigeerd.

Algemeen

Zeer gemakkelijk te bestellen bij Teufel online. Betaling mogelijk met iDeal, wat betalen erg gemakkelijk maakt voor Nederlanders. Wel zijn sommige emails duidelijk vertaalt vanuit het Duits, met kromme zinnen. Afhandeling van de order is in orde, duidelijke emails met daarin de factuur & bevestiging. Daarna een email met verzendinformatie inclusief track & trace code.

Verzending

Levering zeer snel, duidelijke track & trace code inclusief mailtjes vanuit het bedrijf wanneer de levering plaats gaat vinden.

Algemeen

Bestellen is makkelijk. Let altijd op de kortingscodes via nieuwsbrieven enzo. Duidelijke communicatie via mail. Uitprobeerperiode is ideaal.

Verzending

Nette levering met duidelijke communicatie. Goed verpakt.

Klantenservice

Retour binnen uitprobeerperiode zonder vragen of problemen. Top.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Hun apparatuur heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding, maar is alleen beschikbaar via hun eigen online winkel. Communicatie is geautomatiseerd, levering alleen via GLS.

Verzending

De website adverteert met "binnen 24u verzendklaar", wat letterlijk betekent dat je bestelling binnen een dag klaar is voor verzending. Als je iets verder doorklikt op de site zie je echter dat er maar X keer per week verzendingen worden opgehaald in Duitsland, waardoor het een paar dagen kan duren voor je spullen ook werkelijk op de post gaan.

Levering naar Nederland gebeurt alleen door GLS, een transporteur met redelijke package tracking, maar beperkte flexibiliteit in het in- of her-plannen van leveringen. Een straat doen ze in principe maar eens per dag aan; ben je op dat moment niet thuis, dan bepalen zij zelf op welke volgende dag zij langs komen. Je kan gelukkig zelf een nieuwe leveringsdag uitkiezen via hun website.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb 16-10-2017 een consono 35 mk3 set incl. statieven besteld. Na lang mailen van mijn kant (zelf hoor je niets van ze) heb ik eindelijk via een deel zending op 22-11-2017 mijn speakers gekregen maar nog geen statieven .
Na ik denk bijna 10 mails vanaf mijn kant krijg ik alleen als antwoord het is druk. maar toen kreeg ik mail dat ze waarschijnlijk in week 51 werden gestuurd en dan na kerstdagen zou krijgen....... en we raden het al NIETS.
Weer gemaild en wat denk je ...pppff ze hebben het druk. het is nu 19-01-2018 en zijn dus 4 maanden verder en nog niets gehoord wanneer wel komt . Ik wilde nog meer bij ze bestellen tenminste dat was het plan nog in oktober vorig jaar, maar nu echt nooit meer en raad en dan ook niemand aan....of je moet je setje pas volgend jaar helemaal compleet willen gebruiken

En nu maar hopen dat er niets stuk gaat

Verzending

Heb de statieven nog steeds niet binnen en de set dus na 4 maanden nog niet compleet. Op de site stond meteen leverbaar bij bestelling toen werd er 6-7 weken en dat termijn ben ik nu al 3 keer over heen gegaan

Klantenservice

communicate zeer slecht. als ik niet mail hoor ik niets en als antwoord nu al 4 maanden te druk, komt eraan of het ligt aan de toeleverancier.

Algemeen

Prima service. Deze winkel heeft bijna altijd acties, het loont dus om de acties in de gaten te houden!

Verzending

Levering (uiteraard) vanuit Duitsland. Door verzendbedrijf helaas weinig mogelijkheden om te kiezen qua bezorgtijdstip.
Product was goed ingepakt.

Duidelijk en vlot. Gemakkelijk betalen via Paypal. Nederlandstaling
Overzichtelijk. Zonder moeite retour zenden. Telefonisch te benaderen

Verzending

Sneller geleverd dan is gezegt.

Klantenservice

Vriendelijk en geen overbodige vragen over de waarom.

Algemeen

ULTIMA 40 SURROUND "5.1-SET" gekocht bij Teufel. alles verliep perfect. Duidelijke en mooie website met zeer veel en vaak aanbiedingen.

Verzending

Verzending van 5 pakketen 20KG per stuk was netjes en goed verpakt. Product kwam aan in prima staat. dozen waren wel beschadigd, maar dit ligt aan UPS natuurlijk.

Klantenservice

Betaling verliep prima (overmaking, maar iDeal is er ook). Updates over het verloop van inpakken tot aankomst was duidelijk en regelmatig. Ik koop hier zo weer een produkt!

Algemeen

Website niks op aan te merken, duidelijk en in het Nederlands. Goederen komen uit Duitsland.

Verzending

Hoofdtelefoon Mute BT gekocht, snelle levering uit Duitsland ondanks dat bestelling vlak voor Kerst was geplaatst, prima verpakt.

Klantenservice

Ik was niet tevreden over de hoofdtelefoon en gaf te kennen deze terug te willen sturen. Kreeg snel DHL-gegevens toegezonden waarmee ik gratis kon retourneren naar Duitsland. Ontvangstbevestiging gekregen. Na retour binnen week geld terug. Al met al heel netjes afgehandeld, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

Jaren super tevreden met Teufel en veel aanbevolen bij vrienden en kennissen. Maar nu er een defect is laat Teufel het behoorlijk afweten.

Klantenservice

Mijn IP 3000 homecinema is defect, jammer natuurlijk. Dus gebeld met de klantenservice (uitsluitend Engels of Duits) en mijn probleem voorgelegd, hij leest geen DVD, CD en BR. De receiver wordt gratis opgehaald. Maar dan is het wachten, en wachten. Het duurt twee weken voordat ze een mailtje sturen dat de receiver binnen is gekomen. Vervolgens duurt het ook nog een 1,5 week om mij te vertellen dat de receiver niet meer gemaakt kan worden. Ze hebben deze onderdelen niet meer. Ze kunnen de receiver op mijn kosten terug sturen en ik kan een tegoedbon krijgen van 70.-
Ik viel even van mijn stoel! 5 jaar dik 800.- betaald voor een Teufel set wat ik nu dus allemaal weg kan gooien, denk even aan de luidsprekers ed.
Ik was zeer verbaast en heb dan ook een mailtje gestuurd dat ik niet akkoord ga met het geboden voorstel. We zijn alweer 3 weken verder, geen reactie meer ontvangen van Teufel. Heb afgelopen week een mailtje gestuurd dat ze de de receiver op mijn kosten mogen terug sturen en ik geen interesse meer heb voor de tegoedbon. Ook daar geen reactie meer op gekregen.
Schade Teufel!

Man wat was ik jaren zeeer tevreden over Teufel en wat laten ze het nu toch kwalijk liggen... Dus wees gewaarschuwd mede tweakers, de producten zijn zeker zeer goed en mooie klanken, maar het moet dus niet stuk gaan, dan laat Teufel het afweten.

Update 24-11-2016:
Een reactie van Teufel: ze blijven bij de tegoedbon van 70.-
Reactie van mij: Je mag de tegoedbon houden, ik maak er geen gebruik van. Want dan moet ik weer wat kopen in de shop en ik laat de Teufel producten vanaf nu links liggen.

Hopelijk sturen ze mijn defecte apparaat nog voor 2017 op, we zijn nu al twee maanden onderweg met Teufel, man wat zijn die mensen toch traaaaaaaaaaaaaaaaaaag als het om klantenservice gaat!

Ardj Karma 7,99K
Algemeen

Levering was perfect, zelfs rond de feestdagen in december nog netjes op tijd. Na een audio-installatie en een Aureol real gekocht te hebben bij Teufel kan ik toch wel zeggen dat ik tevreden ben met ze.

Verzending

Goede verpakking, kans op schade geminimaliseerd.

Algemeen

producten makkelijk te vinden, bestelwijze eenvoudig en klantenservice erg goed bij vragen en problemen... men denkt mee.

Verzending

prima verpakt en snel geleverd

Klantenservice

een van de boxen was beschadigd. zonder poespas een nieuwe door Teufel verzonden en de oude mee teruggenomen door de transporteur.

Algemeen

Ik had een systeem besteld, alleen zag ik dat er een aanbieding was voor een ander systeem waardoor dat systeem gunstig geprijsd was. Dit was geen probleem en ik werd ook spoedig geholpen. De kwaliteit voor de producten zijn uitstekend!

Verzending

Helaas werd er initieel aangegeven dat de levertijd 4 weken zou bedragen, gelukkig werd dit keurig vantevoren aangegeven waardoor ik wist dat ik zolang moest wachten. Uiteindelijk duurde het in totaal ongeveer 2,5 week, wat ik zeer keurig vond! De verpakking was uitstekend, de kans dat er iets zou kunnen beschadigen was zeer gering. Al zaten er in de doos wel redelijk wat deuken en was de bovenkant een stuk over een smerige vloer/straat geduwd, maar dit is te wijten aan de zwaarte van het pakket (31 kg) en de koerier uiteraard.

Klantenservice

De reactietijd op mails mogen van mij wat sneller, heb een keer 3 dagen (1 werkdag + weekend) moeten wachten op een reactie, maar verder zijn ze uiterst behulpzaam en klantvriendelijk!

Algemeen

Nu een paar keer besteld en de levering is uitstekend. Ook vlotte beantwoording van vragen.

Verzending

Bestellingen zijn steeds de dag erna ('s avonds besteld) verzonden en de dag er op had ik ze in huis, wat ik (aangezien de producten uit Duitsland komen) heel vlot vind.

Klantenservice

Vragen worden over het algemeen vlot beantwoord, alleen op mijn laatste vraag over een levering nooit antwoord gekregen. Ik had echter wel binnen een uur na de vraag de verzendbevestiging binnen, dus dat antwoord heb ik niet echt gemist.

Algemeen

Uiterst helder en correct. Daarnaast worden kortingen/acties direct verwerkt. Website is professioneel ingericht en goed navigeerbaar. Mailcontact en orderinformatie is snel en correct

Verzending

Levering was uiterst snel. Producten zijn professioneel verpakt, waardoor transportschade zowat onmogelijk is

Klantenservice

Ik had een klein probleem met de cd-speler en dit gemeld via mail. Na 1 week kreeg ik een mail dat ik de speler terug kon sturen met de bijgemailde verzendbon,. Toen ik dat na 2 dagen wou doen, werd de nieuwe cd- speler al bij mij aan huis afgeleverd!!! Dat is nog eens 100% service en garantie!

Algemeen

Duidelijke site met snel en efficient bestelproces. Ze leveren direkt vanaf de fabrikant naar de consument, dus je mag ervanuit gaan dat voorraad nooit een probleem is

Verzending

Verzending was via UPS met track en trace. Stevige kartonnen dozen en erg degelijke binnenverpakking

Klantenservice

Een vraag over de soundbar werd per mail binnen 24 uur beantwoord door de servicedesk.

Scorekaart voor Teufel Audio

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg