PrinterABC

1.374 producten en 1.379 uitvoeringen

Gebruikers over webshop PrinterABC

Review toevoegen

Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen

Bij PrinterABC krijg je een eenvoudig driestappenplan om je keuze te maken, waardoor je alleen die producten te zien krijgt die in jouw printer passen. Bestellen en daarna betalen gaat heel vlotjes, en van de status word je netjes op de hoogte gehouden.

Ik moet nog wel even contact met ze opnemen, want de orderhistorie is stuk.

Verzending

Over het algemeen verzendt PrinterABC dezelfde werkdag, en mailt dan de T&T-code zodat je zending altijd te traceren is.

Klantenservice

Bij mijn vorige order ontbrak een bestelde cartridge. Omdat ik nog een tweede order moest plaatsen stelde PrinterABC voor deze cartridge bij te voegen en geen verzendkosten te rekenen. Van dit laatste heb ik geen gebruik gemaakt, als de eerste order goed was geleverd had ik toch nog een tweede moeten plaatsen, maar het is wel zeer attent.

Algemeen

Makkelijk te gebruiken website. Printer type invoeren uit de resultaten de gewenste producten uitkiezen en bestellen maar. Netjes mailtje gehad dat de bestelling was ontvangen en dat hij de volgende dag met de post mee was gegaan.

Verzending

Netjes ingepakt. Geen klachten over. Ik had een ander aflever adres opgegeven (inclusief andere persoon) dan het factuur adres. Helaas was de aanhef/persoon op de verzending van het factuur adres gebruikt en niet het adres die ik bij het afleveradres had opgegeven (hierdoor werd het pakket bijna geweigerd door een ijverige collega).

Algemeen

Voor het eerst via internet cartridges voor mijn printer besteld maar raad eens wat... dit ga ik zeer zeker vaker doen. Het ging allemaal heel snel en handig.

De website van PrinterABC is zeer overzichtelijk en via een keuze menu ben je zo daar waar je moet zijn, echt heel makkelijk.

Je kunt direct zien welke artikelen er voor voor jouw printer beschikbaar zijn. En je kunt kiezen uit het orginele merk en het goedkopere huismerk.

De prijzen zijn zeer gunstig.

Verzending

De verzending was zeer goed, goede verpakking en de volgende dag alles compleet in huis, dat is dus lekker snel.

Klantenservice

van de aftersales heb ik geen gebruik hoeven maken want alles was goed en ik heb geen klachten

Algemeen

PrinterABC dook op bij een search naar een toner cartridge voor mijn ondertussen 8 jaar oude Brother HL-1430, waarvan een aantal lampjes de communicatie vormen van een probleem.
Het zoeken is een fluitje van een cent. De resultaten geven een goede keuze tussen originele of namaak producten, waarschijnlijk toch allemaal in China gemaakt... Het doorklikken en betalen, allemaal zoals het tegenwoordig moet en kan.

Verzending

Goede keuze aan verzenddozen en beschermmateriaal. Netjes en tijdig geleverd. Geen opmerkingen, state of the art.

Klantenservice

En toen begon mijn miserie. Ik zeg wel: mijn, want ik ben uitstekend geholpen door Rene. Ik dacht door de wat eigenzinnige nummering dat het de verkeerde was. Meteen bericht gezonden, en ja hoor, tijdig en adequate reactie. +
De cassette was de juiste maar het resultaat was fout. Dus Rene opnieuw gecontacteerd. Meteen adequate reactie. +
Een drum besteld. Netjes opgestuurd en betaald. Resultaat was opnieuw fout. En Rene stond weer klaar. +
Alle permutaties geprobeerd, een originele Brother drum gevraagd ... en meteen gekregen. +
Helaas, nog steeds ... fout resultaat. Dus lag het aan de printer zelf. Exit HL-1430 ... En alle cassettes teruggestuurd.
Ik eiste niets maar hoopte wel op een commerciele toegeving, en zie, die kwam er: Rene bood een prima MKB-printer (HP-P2055d) aan met meer korting dan ik ooit kon verwachten, een geste die ik niet kón weigeren, hier riepen vrouw en dochter "doén, pa!" en dan kreeg ik ook nog een extra high-capacity toner cartridge in back-order kado. + + + Prima! Echt waar.
Ik bestel al jaren via internet, in Nederland eigenlijk nog nooit iets ergs meegemaakt (behalve met Iwona's webwinkel), maar :

+++ dit niveau van aftersales staat op eenzame hoogte +++

vandaar al die + in de tekst. Het mag opvallen.

f.h Karma 6,64K
Algemeen

Duidelijk website, handige zoekfunctie per printermerk en type. Bestel nu hier sinds 2006 af en toe en na een aantal kleinere bestellingen (minder dan ¤100,-) zijn de laatste bestellingen daar allemaal (ruim) boven. Ik kijk altijd per type cartridge welke shop het goedkoopste (inclusief verzendkosten) is en vaak is dat PrinterABC.

Krijg ook status updates via mail, maar omdat de levering altijd erg rap is ligt het pakketje al op de stoep voordat ik de (zaken) mail heb kunnen bekijken.

Verzending

Alle pakketjes altijd prima verpakt en snel ontvangen. Donderdag net na de middag besteld en zaterdag ochtend lagen de cartridges al weer op de stoep.

Klantenservice

Nog nooit nodig gehad, alle bestelling waren altijd goed.

Algemeen

Ik heb al vaak bij deze webshop besteld en dit is altijd erg goed bevallen. Afgelopen zondag weer een vrij grote bestelling (voor bijna 400 euro) geplaatst. Ik heb vantevoren via Pricewatch nog eerst gecontroleerd of ik een goedkopere aanbieder kon vinden maar dat was niet het geval. Met de prijs/kwaliteit verhouding zit het dus wel snor.

Verzending

Zondag bestelling geplaatst en direct met iDeal betaald, maandag verstuurd. De doos vol cartridges was opgevuld met van die plastic zakjes met lucht. De levering was zo snel dat track&trace niet echt wat toevoegde.

Klantenservice

Nog nooit nodig gehad. De bestelling klopt altijd. Ik bestel wel alleen originele cartridges, geen comptabile.

Algemeen

De website is overzichtelijk en het zoeken van de juiste cartridges is erg makkelijk doordat je alleen je printer hoeft te selecteren.
Nadat je de bestelling hebt geplaatst, is het orderoverzicht een beetje karig. Je ziet alleen het ordernummer, bedrag ex. btw en de orderdatum. Je kunt hier dus niet zien welke producten je hebt besteld en wat de status van de individuele producten is.
Wel krijg je een e-mail na het plaatsen van de bestelling met daarin een overzicht van je geplaatste order.

Op zich vind ik het niet aanwezig zijn van een voorraadindicatie en levertijdindicatie op de site niet zo erg, aangezien alles snel wordt geleverd. In het orderoverzicht zou ik het wel graag willen zien, aangezien ik toch altijd graag wil weten of alles goed gaat.

Ik had na 2 dagen een e-mailtje gestuurd met de vraag wanneer mijn order geleverd zou worden, hierop werd snel (binnen een uur) op gereageerd met het antwoord dat mijn bestellen vandaag verstuurd zou worden.

In totaal heb ik twee status e-mail gekregen:
1. het hierboven genoemde overzicht van de geplaatste order.
2. het track en trace nummer.

Verzending

Op de site staat dat alle bestellingen binnen twee dagen geleverd worden. Ik heb maandagavond besteld, en had mijn pakketje donderdagochtend in huis. Net niet 2 dagen, maar denk dat dat kwam doordat ik een product had gekozen dat alleen via de pricewatch makkelijk op de site te vinden was en ook nog niet ingedeeld was in een categorie, daarom vind ik de levertijd acceptabel.

De verpakking was netjes, doosje waarbij de lege ruimte opgevuld was met van die zakjes met lucht. Zeker voldoende voor het versturen van cartridges die zelf ook al ruim verpakt zitten.

Algemeen

Goede, no nonsens, site die overzichtelijk werkt.
Jammer dat ze geen voorraad indicatie geven maar alleen zeggen binnen twee werkdagen te leveren.
Bestelling ging prima en betaling met iDeal.
Geen status update van betaling maar wel van verzending (incl. tracking nummer).
Scherpe prijzen.

Verzending

Prima verzending met TNT.
Levering binnen 24 uur, top!
Goede doos met vulmateriaal.

Algemeen

Op woensdag 8 oktober mijn tweede bestelling geplaatst bij PrinterABC aangezien het de eerste keer prima was verlopen. Op de site kun je via het intypen van je printer snel alle beschikbare toners voor je printer vinden. Zowel origineel als compatible. Tevens direct de bestelling via Ideal voldaan en ook een bevestiging gekregen via de mail!
Op vrijdag 10 oktober werd de complete bestelling afgeleverd in een keurige doos.
Helemaal goed!

Verzending

Na mijn bestelling kreeg ik de dus netjes een bevestiging, ook van de geslaagde Ideal transactie. Ook kun je via Track Trace je pakket via TNT goed volgen. Op vrijdag werd het pakket bezorgt in een keurige nieuwe doos met zelfs plakband van PrinterABC er op.
Kortom, niets te klagen.

Klantenservice

Gelukkig niet nodig gehad!

Algemeen

Het is zonder meer een erg overzichtelijke site, de informatie is correct. Techniek moet je het gewoon niet met ze over hebben. Je kunt zeer makkelelijk en goed bij hun shoppen, meestal kom ik met een aanhangwagen. De bevestiging heb ik zeker gekregen, ze kwamen met de fiets en gingen uren later weer weg! De leverancier is zeer snel met mails beantwoorden en telefonisch altijd bereikbaar.

Verzending

De verzending was super, 1 dag eerder van verwacht! Het werd gebracht in een mega super lopende doos (er bleek later nog iemand achter te staan)! Het product is verder goed geleverd!

Klantenservice

De afhandeling is ook super! Van alle bestellingen die ik tot nu toe gedaan heb was er 1 niet helemaal goed, daarvoor kreeg ik direct een ander en als extra zou ik een paar oranje voetbal schoenen krijgen waar zij nu mee adverteren (die verwacht ik binnen enkele dagen)

Algemeen

Duidelijke site. Scherpe prijzen! Ik vind het wel een beetje flauw dat men onder de 100 euro een bedrag van 2,50 "kleine-orderkosten" rekent. Ik zie dit toch een beetje als verborgen kosten. Je vindt op de site snel wat je nodig hebt. Via een eigen account kun je de status van je order volgen. Betaling met iDeal is goed. Wat ik jammer vind is dat je niet kunt zien hoe het met de voorraad gesteld is (zie ook hierna bij verzending). Men reageert snel op een vraag. Via email netjes status-updates ontvangen. Ook het TT-nr krijg je toegestuurd zodat je de zending kunt volgen.

Verzending

Op de site heeft men het over "levering binnen 2 werkdagen". Dat werden er bij mij dus 3. Bij navraag kreeg ik het antwoord dat 1 van de door mij bestelde cartridges niet op voorraad was. Omdat je nergens op de site kunt zien hoe het met de voorraad is gesteld, moet ik dat maar geloven.
Heb helaas de ervaring dat veel webshops maar wat beloven. Nakomen is wat anders. Ik betaal toch ook gelijk met iDeal?

Algemeen

Duidelijke site, jammer van de irritante aanmelding die noodzakelijk is voor bestellingen.

Verzending

Ik had 'm eerder besteld en pas zondag de betaling gedaan, maandag ochtend een TT nummer, terwijl ie dezelfde dag al aankwam ware het niet dat ik de postbode had gemist. En dat de TPG heden ten dagen zo lui zijn dat ze 's avonds niet eens meer een pakket afleveren. Daar kan PrinterABC niets aan doen

f.h Karma 6,64K
Algemeen

De site is makkelijk en overzichtelijk. Makkelijk om de juiste cartridges te zoeken. Heb hier inmiddels al 5 maal een behoorlijke bestelling gedaan en 5 maal prima afgeleverd.
Al die tijd waren ze met elk van de 4 canon cartridges de goedkoopste.

Verzending

De producten zijn altijd goed verpakt en je wordt netjes op de hoogte gehouden met een mailtje met trakc & trace code als het pakket verzonden wordt.

Als er dan toch iets ter verbetering zou mogen, zou het de levertijd van bijna een week zijn. Maar aan de andere kant bestel ik de cartridges altijd op tijd dus zo veel maakt het ook niet uit.

Algemeen

De website van PrinterABC ziet er netjes en overzichtelijk uit. Cartridges kun je zoeken op printer of op cartridge. Heel makkelijk.
Ik zocht 3 originele kleurencartridges voor mijn Canon printer. Deze waren in voorraad.
Zondag 4 maart besteld. Ik kreeg gelijk een bevestiginsmail terug met informatie over de financiële afhandeling. Gelijk betaald mbv internetbankieren.

Verzending

Maandag 5 maart bevestiging van verzending inclusief Track&Trace nummer.
Dinsdag 6 maart alles netjes bezorgd door TPG Post in nette doos. Prima dus.

Niet nodig gehad.

Algemeen

De website is overzichtelijk, maar ik vind de site een beetje een oude uitstraling hebben, net alsof ze de site nooit updaten. Ik vind de website niet echt vertrouwelijk overkomen, maar hij is wel ontzettend functioneel. Je krijgt een bevestiging van je bestelling via e-mail en je krijgt ook een e-mail als de bestelling is verzonden. Wat ik jammer vond is dat je niet via Ideal kon betalen, maar je kunt alleen het geld overmaken of onder rembours als particulier. De prijzen zijn echter wel het beste voor mijn toner voor de ML1610, ze hadden zowel het origineel als de compitable, de laatste is de gene die ik besteld heb. Wat ik trouwens wel miste op de site was een levertijd.

Verzending

In het e-mailtje dat de bestelling was verzonden was een Track & Trace code vermeld. De bestelling zat in een doos met wat luchtzakken. Dit had beter gekund, maar de toner zelf zit ook goed beschermd, dus dit was niet echt nodig.

24-02-2007: Besteld
24-02-2007: Geld overgemaakt.
26-02-2007: Bestelling verzonden.
27-02-2007: Postbode voor de deur, niet thuis
28-02-2007: Bestelling ontvangen.

Geen ervaring mee.

Algemeen

Website is overzichtelijk, van toepassing zijnde artikelen zijn eenvoudig te vinden. Prijzen zeer scherp! Mis alleen de voorraadstatus waardoor enige twijfel kan ontstaan bij het bestellen. Na het bestellen updat via e-mail en persoonlijke login op de pagina. Perfect!

Verzending

23 november 2006 bestelling geplaatst betreffende 2 cartridges. Deze dag ook bedrag overgemaakt.
Volgende dag melding op de persoonlijke login dat bedrag binnen was en iets later dat bestelling werd verzonden. 25 november bestelling binnen! Uitstekend!

Niet nodig gehad.

Algemeen

De site geeft een betrouwbare en overzichtelijke indruk. Producten kunnen snel worden gevonden en besteld. De bevestiging van bestelling volgt direct, alle benodigde informatie keurig netjes in de mail. Verder kan de orderstatus eenvoudig op de site worden opgevraagd.

Verzending

Order was goed verpakt, met de correcte inktpatronen. De verzending werd netjes per mail gemeld en was traceerbaar (Track & Trace). Het enige wat opviel was de levertijd van een week, maar dat is voor dit prijsniveau zeker acceptabel.

Algemeen

Relaxte website, overzichtelijk en goed te vinden producten. Alleen jammer dat ik niet in een keer alle canon CLI-8X kan selecteren, maar goed, dat doe ik dan maar voor een zachte prijs, want het is wel goedkoop!

Verzending

Met de track en trace goed te volgen, en na 3 dagen in huis.

Algemeen

Website ziet er keurig uit. Status updates zijn ook goed, ik heb slechts 1 minpuntje. Je kunt alleen losse Canon cartridges bestellen. Uiteindelijk wordt er een Canon multi-pack geleverd. Met de losse cartridges zijn ze goedkoop, maar multi-packs zijn in andere winkels toch een paar euro goedkoper dan de losse cartridges bij PrinterABC. Niet echt netjes.

Verzending

Verpakking is prima, status updates ook, track&trace werkt. Alleen ik had aangegeven om het niet bij de buren te laten bezorgen... En wie komt het 's avonds langsbrengen... Juist...

Algemeen

De site is overzichtelijk en je vind de producten snel. Wel mis ik een overzichtje van dingen die je er kunt kopen, zoals supplies als papier. Dit is niet direct merkgebonden. Als ik de shop makkelijker had kunnen doorzoeken, had ik misschien ook wel foto-laser papier gekocht.

Verder overzichtelijk, je krijgt een bevestiging van je bestelling. Daarna kun je de status van je bestelling opvragen via de site, je krijgt dus niet van iedere status-verandering een mailtje. Maar even inloggen op de site geeft voldoende info. Op het moment van verzenden wordt er nog een mailtje verstuurd.

Verder heeft deze shop zeer scherpe prijzen. Zo ook voor de tonerset voor mijn C1100.

Verzending

Het heeft ruim een week geduurd voordat mijn pakketje er was. Ik woon zelf ook in enschede, maar de optie voor afhalen was niet op de site te vinden. Helaas.

Het pakketje werd in de fabrieksdoos verstuurd. Ik ben ik iets minder tevreden over, daar dit een pakketje is van ruim 200 euro. Zo is het voor anderen natuurlijk makkelijk te zien wat erin zit.

Het pakketje werd wel bij de buren afgeleverd. Ondanks ik had gevraagd dit niet te doen, maar dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de deuren naast elkaar zitten en de letter [a] het verschil maakt.

Scorekaart voor PrinterABC

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie