Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

FOKA Superstore

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop FOKA Superstore

Review toevoegen
Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik bestelde aanvankelijk een ouder type LG tv bij Foka Rotterdam. Deze bleek niet leverbaar waarna Foka mij een zeer goed aanbod deed om een nieuwer type (LG55C7V) te kopen. Uiteraard was ik hier zeer blij mee. Levering en afhandeling was vervolgens volgens verwachting prima.

Klantenservice

Zoals gezegd werd ik direct benaderd over een alternatief...het was zelfs op een zondag.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Zoals mijn vorige bestelling (Philips TV Ambilux) is deze bestelling ook perfect gegaan, zowel de levering en betaling. De volgende bestelling komt ook wel weer van Foka af

Verzending

Stekker erin en het werkt.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Snelle service, per e-mail goed bereikbaar, komen afspraken altijd na.
Na problemen met mijn LG OLED tv heel goed geholpen met een alternatief waardoor ik tegen bijbetaling een nieuwe tv kon aanschaffen. Niets dan lof over de service. Inmiddels drie tv's gekocht hier.

Verzending

Supersnel geleverd, netjes volgens afspraak. Vriendelijke, behulpzame koerier.

Klantenservice

Denken goed met je mee, goede oplossing geboden. Helemaal tevreden.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Ik wilde mijn TV eerst ergens anders kopen, maar Foka kwam met een betere aanbieding en 5 jaar garantie. Prima service, prima levering.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Het was super gemakkelijk te bestellen. Overzichtelijke site. Snel afgerond, alles duidelijk Genoeg betaalopties. PayPal gekozen.

Verzending

De volgende dag contact met de koerier - en alles geregeld

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Levering op tijd, goede prijs, 2x gekocht bij Foka (in 2011 en nu in 2020), 2x tevreden met de gekochte producten

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Gebeld voor laagstepriisgarantie ivm andere aanbieder met lagere prijs. Mail verstuurd met benodigde gegevens en binnen 2 uur aankoop kunnen doen met lagere prijs. Goed, snel en correct contact met medewerker. Gebruikersvriendelijke website.

Verzending

2 uur na bestelling werd ik gebeld door transporteur voor het plannen van een afspraak. Levering volgende dag, in een tijdvak van 2 uur, waarbij exact in het midden van dat tijdvak de levering voor de deur stond, keurig!

Klantenservice

Heel goed geholpen en behulpzaam, meedenkend. In de wacht staan na aannemen telefoon is wel erg lang (16 minuten).

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Bestelling volgende dag al binnen en goed verpakt! heb al een paar keer eerder dingen gekocht via FOKA!

Verzending

Was goed verpakt

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

We hebben enkel via mail contact gehad met de klantendienst. Normaal gezien mag je een reactie verwachten binnen de 24 uur, maar omwille van een meer dan normale drukte, hebben we later een antwoord op onze vraag gekregen. Een volledig antwoord op onze vraag hebben we niet gekregen, wel hebben we de link voor de verzending via Post.nl gekregen waardoor we zelf onder vaststellen dat de levering vertraagd was. Op onze vraag om de levering dan op een andere dag te laten plaatsvinden (anders moesten we verlof nemen), hebben we geen antwoord gekregen. We hebben dus toch maar verlof genomen op maandag om de verzending in ontvangst te nemen, terwijl we zaterdag uiteraard thuis waren.

Verzending

Met onze vorige leveringen is er nooit iets verkeerd gelopen, maar deze keer werd de belofte 'vandaag bestellen, morgen geleverd' niet nagekomen. We hebben evenmin automatisch een link gekregen om de verzending te volgen. Pa na contact met de klantendienst, hebben we deze link gekregen. Het product zelf werd niet zaterdag, maar pas maandag geleverd. Wellicht lag het probleem bij Post.nl en dit kan altijd gebeuren, maar we hebben pas zondag de link gekregen, waardoor we dus maar op dat moment hebben kunnen veststellen dat de levering vertraagd was en op maandag zou plaatsvinden (we zijn dus thuis moeten blijven).

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Philips smart tv gekocht. Na 3 maanden problemen gekregen met de tv. Gelijk kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar. Top!

Verzending

Snelle verzending!

Klantenservice

Goed bereikbaar en snelle reactie.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

"Op voorraad" is eigenlijk steeds "Niet op voorraad"

Dit is nu de tweede keer binnen korte tijd dat ik iets bij deze club bestel. (FOKA/Kamera Express) En ook nu voor de tweede keer geldt:

-Laagste prijs
-Voorraadstatus is "vandaag besteld, morgen in huis"
-Direct na bestellen een mail:

"Beste Klant,

Bedankt voor uw bestelling.

Helaas zijn niet alle artikelen van uw bestelling direct uit voorraad leverbaar.
U kunt ervan uit gaan dat wij er alles aan doen om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Ordernummer : XXXXXXX
Product niet op voorraad : 1 x Samsung UE40NU7190

De verwachte levertijd is opgevraagd, hierover ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
XXXX | Customer Service
Kamera Express

1) Ik bestel bij FOKA. Stom dat ik een mail retour krijg van Kamera Express. IK weet dat de clubs samen gaan, maar toch.
2) Die voorraadstatus klopt van geen kant.

Het heeft er alle schijn van dat Kamera Express/Foka willens en wetens spullen verkoopt die men niet op voorraad heeft, maar ondertussen wel vooraadstatus "op voorrraad" gebruikt.

Nu zal ik wel weer een mail terug krijgen waarin men mij een alternatief aanbiedt. (Net als de laatste keer. (draagbare JBL DAB+ radio)

Als de klant daar op in gaat heeft men toch weer wat verkocht, is dat niet het geval dan heeft men toch weer enkele weken op de klant's centen kunnen zitten.

Bah! Irritante praktijken. Voor mij nu echt wel de laatste keer. De vorige keer was vervelend maar kon nog toeval zijn, twee keer is wel heel toevallig.

Edit 17 oktober 2019: Naar aanleiding van een nette reactie van Kamera Express/Foka op een ander reviewplatform besloten het nog één keer te proberen: Ik heb zojuist een andere TV besteld bij Kamera Express/Foka: Een Samsung UE43RU7170. Voorraadstatus is wederom "Op werkdagen voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis!"

We gaan het meemaken. Afhankelijk van het resultaat zal ik deze review nog verder bijwerken.

Edit 19 oktober 2019: Eerlijk is eerlijk, deze bestelling ging relatief vlekkeloos. Enige dat ik nog aan te merken heb is dat de bestelling (tv beugel en tv) gesplitst werd in twee zendingen zonder dat dat heel specifiek per mail werd doorgegeven en dat de bezorgtijden nogal afweken van de track and trace systeem. Ik heb de reviewscore aangepast naar "Voldoende".

Verzending

Zending werd zonder verder commentaar gesplitst. Ruim uit elkaar liggende bezorgtijden. Artikelen goed en snel aangekomen. Geen omdozen gebruikt, grote stickers rechtstreeks op originele verpakking. Track and Trace makkelijk te raadplegen, maar vooral eerste zending kwam wel fors vroeger dan van tevoren aangegeven.

Klantenservice

-Terugbetalingen gaan vlot.
-Zeer veel verschillende (9, voor twee bestellingen) support medewerkers + een geautomatiseerd systeem leveren vaak dubbele en soms zelf tegenstrijdige emailberichten op.
-Diezelfde automatisering lijkt er ook de oorzaak van te zijn dat berichten als "je zending komt vijf weken later" zonder enige vorm van "Sorry" richting de klant gaan.
-Verder geeft men wel nette reacties naar aanleiding van dit soort reviews op dit soort reviewsites.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 3
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Sinds de overname door Kamera Express duidelijk een achteruitgang.

- Op een Donderdag een TV besteld met twee tot drie dagen levertijd.
- Zaterdag is de TV ook weer direct leverbaar in de winkel zie ik, dus ik kijk uit naar een maandag-levering (ik check dagelijks de status van mijn bestelling).
- Maandag is de TV echter nog steeds niet verzonden en ondertussen ook niet meer leverbaar in de winkel.
- Vervolgens maandag en dinsdag gebeld met het verzoek tot duidelijkheid, die mij niet op dat moment gegeven kon worden.
- Terwijl ik ondertussen op vakantie ben ontvang ik 8 dagen later een annulerings melding via de mail dat de TV niet meer leverbaar is. Drie dagen later is mijn geld nog niet teruggestort.

Klantenservice

Klantenservice is goed bereikbaar, staat je vriendelijk te woord en probeert zo goed mogelijk informatie te verschaffen, maar zodra dat op het moment van bellen niet lukt wordt ik vervolgens ook nooit meer teruggebeld.

Oorzaak van het probleem lijkt me kwestie van een slecht functionerend voorraad/bestel systeem. Jammer dat zodra de TV weer (kort) op voorraad was in de winkel dat mijn open/wachtende bestelling toen niet met voorrang afgehandeld is.

Toch wel teleurstellend dat het ook allemaal zo lang moet duren voordat ik duidelijkheid krijg. Extra jammer is dat de TV nog wel gewoon bij de concurrentie te bestellen is, helaas tegen een meerprijs, toch maar gedaan.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Na contact te hebben gehad met Foka (ook wel Kamera Express), kreeg ik een fantastische deal voor een mooie OLED, levering was snel, al met al weer een prima deal gedaan.

Verzending

Levering was snel en communicatie was ook goed vanuit de transporteur, dat heb ik vaker slecht mee gemaakt, hier echter niet.

Klantenservice

Inzake de aankoop hebben ze me prima geholpen, aftersales heb ik echter niet nodig gehad dus dat kan ik niet beoordelen.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Nu voor de tweede keer iets besteld bij FOKA en dat is wederom goed bevallen. Een concurrent bood zogenaamd de laagste prijs, maar daar kon toen nog 109 euro af toen ik over FOKA begon. Daar ben ik uiteindelijk niet op ingegaan want ik gaf mijn geld dan liever uit bij FOKA die al direct transparante prijzen hanteren. Geen gebruik gemaakt van de klantenservice voor advies dus daar kan ik niet over oordelen.

Verzending

Mijn 55 inch TV die ik vorig jaar bestelde werd met een koerier geleverd. Deze keer gewoon PostNL. Maar beide keren de volgende dag in huis, en dat tegen de laagste prijs.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

We bestelden een Canon M6 met kit-lens 15-45mm. We kregen het laatste exemplaar en deze werd de volgende dag geleverd.
Echter, de lens kwam los en niet in de originele verpakking. De lens was verder prima en wel echt nieuw voor zover we konden beoordelen.
Uiteindelijk netjes opgelost door de klantenservice door ons een Canon DSLR rugtas kado te geven.
Klantenservice (Kamera-Express) was sowieso uitstekend, vriendelijke mensen en handige terugbel-optie.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Bestelling geplaatst via de mail nadat ik een ticket had ingeschoten voor een prijsopgave. Snelle reactie dat de mail door ging naar de Verkoop afdelingen. Na een 6 tal mails de TV uiteindelijk besteld met ong 150eu korting tov pricewatch prijs.

Verzending

Vrijdagavond besteld en betaald, de zaterdag erna voor 0830 de tv geleverd aan de deur. Verzonden door Thijsse koeriersdiensten. Vriendelijk personeel, tilde zelf de tv naar binnen.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

PAS OP …. Zeer negatieve ervaring met deze zaak. Bij verkoop zijn ze snel, keurig en netjes, maar als er wat aan de hand is laten ze je in de kou staan en wordt er NIET gereageerd. En let op: onderstaande reviews zijn vaak ‘’tegen beloning’’!

Zo’n 2 jaar geleden vriendelijk geholpen door een meneer die me een OLED B6 had verkocht voor 1700,- euro. Speciaal voor deze tv gegaan vanwege de beeldkwaliteit, maar was ook bang voor de ''Burn In'' defecten die OLED’s kunnen krijgen. De verkoper vertelde dat dit bij normaal tv-gebruik nooit gebeurt en gaf me nog een extra garantie bij FOKA zelf (dus geen fabrieksgarantie). Wij zijn hier thuis altijd heel voorzichtig met elektronische apparaten en zijn zeer goed omgesprongen met de tv. Om het uur van zender wisselen en niet gamen om ''Burn In'' te vermijden en de tv is nooit van zijn plek geweest.
Nu hebben we helaas een ingebrand logo, permanent …Ik heb contact opgenomen met de zaak en netjes de bon en extra garantie bij Foka toegevoegd als bijlage met de vraag of ze iets voor me kunnen betekenen. Ik zou binnen 24 uur antwoord krijgen (autoreply), maar dit werd 3 dagen! En 3 dagen later staat er een heel kort zinnetje met dat ik maar contact moet opnemen met LG zelf ….

Onbegrijpelijk, vooral omdat me nog is verteld dat dit ''Burn In'' defect bij normaal gebruik niet zou voorkomen en ik ook extra garantie kreeg bij Foka zelf. Oké, kan gebeuren zo’n defect, maar dat je dan de klant zo afscheept dat ik het maar moet uitzoeken met LG zelf, vind ik onacceptabel. Ik heb niets met die partij te maken heb, gezien er nog garantie bij Foka zelf is.

Daarop heb ik weer 2 mails gestuurd of het anders opgelost kan worden. Heb overigens nog medegedeeld dat ik slechte ervaringen heb met LG Service (check ook mijn welbekende review hier op Tweakers), maar goed, dat staat hier even los van aangezien ik nog garantie heb bij Foka zelf. En ook al had ik die extra garantie niet eens, dan had ik als bedrijf zijnde sowieso heel anders gereageerd en meegedacht met de klant als zo'n defect optreedt na net 2 jaar en zeker als de verkoper je nog verzekerd dat het ''Burn In'' defect niet voorkomt.

Verder heb ik nog voorgesteld , om hem in te ruilen voor een nieuwer model (deze hebben minder last van Burn In, aldus deskundigen) met gewoon bijbetaling van mijn kant ook nog! (staat notabene op hun website zelf dat ze aan inruilen doen?) Ook andere oplossingen zijn welkom… Maar nee hoor, ik wacht intussen al een !WEEK! op reactie en er wordt gewoon niet meer gereageerd!

Bij verkoop keurig en netjes maar als er eenmaal iets aan de hand is, hoor je niets meer… helemaal niets!! Ben diep teleurgesteld, ik zit nu met een defecte tv …

Verzending

LET DUS OP: hieronder zijn veel reviews tegen beloning geplaatst!

Klantenservice

Als er problemen zijn, wordt er niet meer gereageerd ...

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Voor mijn verhuurde appartementen koop ik led tv's bij Foka. Vaak de goedkoopste, goede service, goed advies per telefoon en in de winkel en een goede voorraad. Nu hebben ze tijdelijk 5 jaar garantie op artikelen boven de €200. Goede actie!

Verzending

De meeste producten liggen op voorraad dus kon ik het per direct afhalen.

Onderstaande shopreviews zijn ouder dan 1 jaar en worden niet langer meegenomen in de gemiddelde score.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

FOKA heeft aan mij denk ik niet de beste klant gehad de afgelopen maanden maar het serviceniveau bleef zo goed dat ik deze review hoe dan ook wilde schrijven (voor de transparantie: voor 5 jaar garantie wordt gevraagd een review te schrijven) maar dat maakt niets uit voor de eindscore.

Verzending

Dozen zagen er niet altijd tiptop uit qua conditie maar dat kan ook aan de verzender liggen. Producten waren wel altijd goed verpakt en onbeschadigd.

Klantenservice

Waarom een 'uitstekend' score?

Ik heb in 2 maanden 4 tv's teruggestuurd en we kwamen er telkens uit.
1: Sony TV plofte na 3 jaar, 2 maanden met 5 jaar FOKA garantie, we konden hetzelfde model terugkrijgen of een nieuwe met korting uitzoeken
2: Philips 49PUS8503: enkele dode pixels, teruggestuurd
3: Philips TV2: zelfde type, dode pixels, terugtestuurd,
4: Philips TV3: zelfde type, nog meer dode pixels, weer teruggestuurd.

Er ontstond een klein beetje weerstand over het telkens heen en weer sturen van dozen maar dat is na 1 mailtje direct goed opgelost.
5: Philips OLED voor zeer scherpe prijs gehad, ook weer nieuw in maagdelijke doos.

Of het nu een slechte batch nieuwe TV's betrof weet ik niet maar dat heen-en-weer gestuur zal FOKA flink wat marge hebben gekost, en er zit denk ook behoorlijk wat arbeidstijd in al die serviceverlening.
Maar echt: TROS Radars warme douche zou hier niet misstaan.

Voordeel van een keten:
Alles is heel netjes via de Amsterdamse Supertstore van Kamera Express opgelost (die eigenlijk alleen foto/video-apperatuur doet) die winkel verdiende er niets aan maar kreeg wel het meeste werk, de service bleef er uiterst vriendelijk. Verkopers hielpen ook altijd mee op de TV in de auto te leggen.

Ik ben niet zo'n fan van ongefundeerde 'uitstekend' reviews maar als iets gewoon erg goed is dan mag dat ook gezegd worden. Een review van de kwaliteitscontrole van Philips zou zeer negatief zijn daarentegen.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Ik heb een panasonic ultra HD speler gekocht. Deze voldoet aan alle verwachtingen. Foka heeft een goede service en ik ben netjes te woord gestaan.

Verzending

Product was op tijd

Klantenservice

Een aantal vragen over het product zijn goed beantwoord.

1 2 3 ... 167

Scorekaart voor FOKA Superstore

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True