LCS Automation

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop LCS Automation

Review toevoegen

Deze shop heeft alleen reviews van meer dan 1 jaar oud, er is daarom geen gemiddelde score berekend.

Algemeen

Via Tweakers gezocht naar een S775 bord vergelijkbaar met de Asus Striker Extreme welke na zes jaar de geest gaf. Gezocht naar alternatieven welke natuurlijk schaars waren. Via LCS Autom. toch een optie gevonden welke zelfs iets beter was dan mij Striker (Striker formula) Dit betrof een rma bordje welke door Asus vervangen was, maar was blijven liggen. De prijs was voor mij doorslaggevend. Voor dit bedrag kon ik geen nieuw set kopen, petje af dus, prijs was een schijntje.

Verzending

Verpakt in een platte doos, met foam en goed dichtgetaped. Netjes verpakt.

Algemeen

Omdat mijn huidig Gigabyte moederbord de geest had gegevens was ik op zoek naar een nieuw socket 1156 moederbord. Ik had verder geen specifieke eisen, dus dacht ik makkelijk eentje te vinden. Helaas waren deze moederborden bijna nergens meer op voorraad, en bij tweedehands websites bijna niet te vinden.
Gelukkig kwam ik LCS Automation tegen, die toch enkele op voorraad zou hebben. Echter bleek mijn core i5 760 niet op elk moederbord te functioneren. Uiteindelijk moest de webshop mij in totaal 3 moederborden opsturen voordat ik weer een werkend moederbord had. Dit vind ik echt topservice! Daar kunnen nog veel winkels van leren.

Verzending

Verzending was prima op tijd, echter kon de verpakking misschien wel iets beter, aangezien het om kwetsbare hardware gaat.

Klantenservice

Zoals hierboven ook al vermeld, verleend deze webshop een topservice! Je wordt vriendelijk ter woord gestaan door mensen met verstand van zaken. Er wordt binnen een werkdag op e-mails gereageerd en ze zijn goed telefonisch bereikbaar.

Algemeen

Heb een Aopen socket A mainboard gekocht. Voorheen even gebeld om te vragen of het om een nieuw bord ging of dat het refurbished was. Werd vriendelijk en correct te woord gestaan.

Website is wel erg "basic" en nodigt niet heel erg uit, maar het voldoet om te bestellen (het oog wil nu ook eenmaal wat). Vandaar ook 4 sterren i.p.v. 5.

Afgezien daarvan is alles dik in orde.

Verzending

Bord werd zelfde dag al verzonden, kreeg het track&trace nummer en werd de volgende dag geleverd. Alles zat goed verpakt. Het betrof een retail-bord waar alle accessoires bij zaten.

Algemeen

Bij de bestelling waren er geen problemen. Besteld via de website, en dat ging zonder problemen. .

Verzending

Het pakket is in goede orde ontvangen. Doos in doos met bubbeltjes plastic.

Klantenservice

Het eerste moederbord was defect. Na wat e-mailtjes over weer is alles goed gekomen. Ik kreeg al een vervangend moederbord voordat ik het defecte exemplaar retour had gezonden. .

Algemeen

Eerder heb ik een negatieve review geplaatst en daar wil ik nog aan toevoegen dat mijn bestelling inmiddels toch geleverd is. Veel later dan verwacht, maar dat kwam volgens LCS door drukke privé omstandigheden.
Kan gebeuren maar informeer je klanten op tijd. Dan hebben we vaak nog wel begrip voor vertragingen.
In ieder geval is de bestelling toch in goede staat binnen gekomen en LCS heeft beloofd het volgende keer beter te doen.

Klantenservice

E-mails werden laat of niet beantwoord, maar ze hebben beterschap beloofd. Kan best wezen dat ik er nog wel eens bestel, iedereen krijgt een tweede kans
Verder heb ik geen ervaring met terug sturen van defecte artikelen of andere after sales met ze.

Algemeen

Voor een lastig probleem de machine opgestuurd. Via e-mail vragen en antwoorden heen en weergekegeld. Kerstvakantie en een zware griep niet meegerekend ook nu weer adequaat en naar verwachting gereageerd.
Het resultaat telt: een werkend systeem, tegen een fatsoenlijke prijs, met goede ondersteuning, ook lang na afloop van de garantieperiode.
Aan te bevelen.

Verzending

Goed verpakt heen gestuurd en in dezelfde verpakking terug gekregen. Geen verspilling, wel oerdegelijk. Gewoon met onze nationale pakjesvervoerder.

Klantenservice

Drie keer zaken gedaan met LCS. Deze keer heeft tijd en moeite gekost, maar het probleem is uiteindelijk tot volle tevredenheid opgelost. Als elk bedrijf dit niveau haalde was er een hoop minder narigheid onder thuisgebruikende IT-'ers. Liever zo dan een keten die misschien iets lagere prijzen adverteert, maar waar de beslissingen als het erop aankomt door anonieme managers worden genomen, niet door de (altijd aardige, daar niet van) meisjes en jongens waar ik in de winkel mee te maken heb.

Algemeen

Op 31 december heb ik een videokaartje besteld, dat heb ik nog steeds niet....
Meerdere keren met ze gemaild en op 3 februari zou het de volgende dag verstuurd worden. Op 24-2 nog steeds niks ontvangen. En ze reageren ook al 3 weken niet meer op mijn mails. Bestaan ze nog?

Verzending

Zeer slechte beoordeling op basis van beloofde levertijd. Hoe het artikel uiteindelijk verstuurd zal worden, is nog niks over te zeggen na bijna 2 maanden wachten.

Klantenservice

Slecht, slecht, slecht. Per e-mail beloven ze van alles dat ze niet nakomen en na een tijdje reageren ze gewoon helemaal niet meer. Je kunt gewoon mijn geld terug geven en toegeven dat je levertijden op de site niet kloppen. Moeilijker hoeft het niet te zijn.

Algemeen

Ik was op zoek naar een bepaald type moederbord die zij als enige nog aanboden. Ik zag de reviews en twijfelde daarom om te bestellen. Ik heb het toch maar gedaan en gelukkig ging alles goed. Het bestelde moederbord zag er goed uit (Verwachtte een stoffige refurb te krijgen, maar, los van een kras op een van de koel elementen, zag het bord er letterlijk als nieuw uit en netjes in plastic verpakt)

Het enige jammere is dat er geen status updates beschikbaar waren. Daarom een Goed ipv uitstekend.

Verzending

Goed verpakt. Alleen het "vandaag besteld, morgen in huis" verhaal ging niet op. Acheraf bleek dat te komen omdat er geen huisnummer vermeld was op de doos. Hoe dat komt, weet ik niet dus dat laat ik maar in het midden. Daarom Voldoende ipv uitstekend

Algemeen

Zondag een Foxconn nt-A3500 besteld, woensdag ontvangen. Product werd een dagje later verstuurd dan aangegeven op de website, naar mijn idee geen probleem.

Verzending

Voldoende verpakt, niets op aan te merken.

Algemeen

Mainboard Foxconn G31MX-K daar besteld, in product omschrijving wordt nergens gesproken over het feit dat het niet om een nieuw bord gaat. Binnen gekregen, drie dagen later dan beloofd, zitten er van die grote klodders lijm resten op aan de USB connectoren van gebruik in een vorig systeem. Ook was het duidelijk dat er schroeven op de ringen hebben gedrukt waar het moederbord vast gezet hoort te worden en er was stof op veel plekken te zien.
Moederbord was wel functioneel.

Wordt wel even de volle mep voor gevraagd, contact opgenomen met verkoper, zie dat verhaal in Aftersales.

Naar aanleiding van alle misstappen van dit bedrijf kan ik niet anders dan aanraden wat meer Euro's uit te geven voor een betrouwbaar bedrijf met een goede aftersales en verzend reputatie.
Had liever een ander bord nieuw gekocht en DDR3 geheugen erbij besteld als ik van te voren had geweten wat ik nu weet.

Verzending

Website belooft: "Voor 16:00 besteld, morgen binnen!" Dus niet, na bellen blijkt hij het druk te hebben bij een klant waar problemen zijn en het daardoor niet gelukt is en belooft het de volgende dag op te sturen (twee dagen later dus)....
Onacceptabel natuurlijk, product zou woensdag (dag van mijn belletje) binnen komen volgens belofte, kwam uiteindelijk vrijdag binnen.
Ook geen verzend bevestiging ontvangen.

Klantenservice

Na contact over het feit dat het om een gebruikt moederbord gaat krijg ik eerst een bericht dat het om een factory refurb gaat, wat niet beschreven is bij het product, waar überhaupt geen spoor van excuses voor gemaakt worden.

Wordt er bij verteld dat het om een OEM versie gaat en er daarom geen boekjes bij zitten, zelfs bij OEM moederborden hoort iets van een boekje dan wel kleine flyer bij te zitten.

Er lijkt aardig wat bewust verkeerde informatie doorgegeven. Daarna wordt mij als oplossing geboden om het bord terug te sturen met restitutie of omwisseling voor een ander retail bord, had het bord ingebouwd, want bedrijf stuurt pas dinsdag mail terug (had contact gelegd vrijdag, was toen telefonisch niet eens bereikbaar) en kon dus ook niet voor de zekerheid maar ergens anders een bord bestellen. Had ik met een nutteloos bord opgezadeld kunnen zitten.

Dus enige oplossing wat er wordt geboden is in mijn geval vrij nutteloos, alles zonder excuses voor welk ongemak dan ook.

Algemeen

De website is goed en bevat de benodigde productinformatie. Het uiterlijk doet wat gedateerd aan, verder geen aanmerkingen.

Een grote plus dat er ook via Pay Pal kan worden betaald, dit is voor mij vaak de manier om te betalen als deze mogelijkheid bestaat.

Na het bestellen en het doorlopen van de betaling (wel eerst een account aanmaken) ontvang je direct een ontvangstbevestiging, geen track & trace van PostNL, je moet het doen met de garantie dat "voor 16:30 besteld = volgende dag in huis".

De prijzen van de producten zijn goed, in mijn geval een ongebruikte bejaarde computercase gekocht. De prijs hiervan lag ¤90,- onder de prijs (de tijd waarop dit product nog werd verkocht via de pricewatch).

Dat er uiteindelijk een ander procuct is geleverd was voor mij geen probleem. Mijn overall beeld van deze shop is goed.

Verzending

Zoals genoemd geen track & trace van PostNL en zul je de gok moeten nemen dat het op tijd binnen zou komen. Helaas was ik de dag na de bestelling niet thuis en vond keurig netjes een brief in de bus en aan de hand daarvan kon ik de volgende bezorging bekijken en of aanpassen.

De pakketbezorger zou tussen 13:00 uur en 14:30 langs komen maar helaas, om 11:50 stond deze al voor de deur terwijl eventjes niet thuis was. Het is dat het pakket bij de buren is afgeleverd anders had er weer een dag bijgekomen. PostNL raffelt zijn zaakjes wel af aangezien dit niet de eerste keer is dat ik dit meemaak.

Bovendien werd niet het bestelde product geleverd. er is uiteindelijk geen Aopen HX08 geleverd maar de HQ08.

Klantenservice

Nadat het verkeerde product was afgeleverd heb ik contact opgenomen met LCS Automation en heb een prettig gesprek gehad over de verkeerde zending. Voor mij was het geen probleem, de HQ08 was ook goed. Hij bood wel aan om het op te lossen (als in: omruilen) wat niet nodig was.

Ik ben vriendelijk te woord gestaan, er werd direct een oplossing geboden en dat wekt voldoende vertrouwen om de volgende keer weer een aankoop te doen.

Algemeen

Website zit redelijk in elkaar. Niet heel erg indrukwekkend maar wel functioneel. Mag wat mij betreft een beetje aangekleed worden. Je webshop is je virtuele etalage. Het moet uitnodigen om te winkelen. Bij LCS is het aan de kale kant en oogt her en der wat provisorisch.

Reden om LCS te kiezen was omdat er geen andere webshops waren die betreffende product (Intel Pentium 4, 2GHz, socket 478) konden leveren.

Verzending

Webshop geeft duidelijk aan "Indien op werkdag vóór 16:30 besteld en product op voorraad -> Product volgende werkdag in huis".

Artikel op Dinsdag 5 Juni rond de middag besteld. Was volgens de webshop op voorraad. Zou dus Woensdag aan moeten komen. Kreeg direct een betaalbevestiging (iDeal) maar geen Track&Trace.

Woensdag thuis gebleven, geen post. Donderdag ook niks. Heb toen Donderdagavond een e-mail gestuurd naar LCS, kreeg Vrijdag een bericht dat ze achter lagen met verzenden en dat het direct verstuurd zou worden. Ook kreeg ik toen pas mijn Track&Trace nummer.

Pakketje werd uiteindelijk Zaterdag aangeboden; uiteraard was ik toen niet thuis. Maar goed, daar kan LCS niks aan doen, vandaar dat ik bij leverdatum ook "9 Juni 2012" heb aangegeven terwijl ik het vandaag (11 Juni) in ontvangst heb genomen.

Uiteindelijk heeft het dus 4 werkdagen geduurd voordat het artikel hier was. In mijn ogen veel te lang. Bovendien had LCS mij gewoon direct moeten informeren over het feit dat ze achter lagen met de zendingen. Kleine moeite dat even in de betaalbevestiging erbij te zetten.

Dan had ik tenminste niet 3 dagen voor Jan (met de korte achternaam-) zitten wachten op mijn pakketje.

Het was overigens wel erg goed verpakt. Beetje té overdreven (CPU container in ESD-zakje, luchtbel-zak met extra grote lap luchtbel-folie er omheen. Had gewoon in een plat doosje met wat bubbelfolie door de brievenbus gepast.

Algemeen

Voldoende info, zonder overbodige gegevens. Snelle bevestiging. Makkelijk te bestellen. Betaling via ideal.Snelle antwoord op vragen per mail. Prijs is prima.

Verzending

De bestelling was er meteen de volgende dag.Verpakking in orde. Orginele faktuur zat er keurig in. Geen track en trace, maar een e mail is genoeg en duidelijke antwoord over het verzenden.

Klantenservice

Garantie werd prima uit gevoerd. Mijn bestelde set (moerderbord, cpu en geheugen) was niet ok. Met name de cpu was instabiel. Heb dit probleem zaterdag's laat in de avond gemaild en kreeg tot mijn verbazing nog antwoord met tips. Heb alles retour gestuurd en kreeg de bevestiging over de instabiele cpu. Deze werd meteen vervangen door een hogere dan die ik had betaald en keurig terug gestuurd. Ook werd dit type cpu meteen uit de winkel gehaald. Dit gaf me een zeer goede indruk en ik wist dat ik een goede keuze had gemaakt. Ben erg tevreden over de afhandeling en het kontakt.

Algemeen

Zoek je een betaalbare moederbord, bij LCS Automation moet je zijn. Op de site / tweakers staan wel een aantal moederborden, maar hij heeft er nog meer. Dus zeker in het geval van vervanging oud of kapot moederbord, even contact opnemen, dan krijg je advies op maat.
Mijn bord was trouwens een uit bulk voorraad. Dat betekent: geen mooie doos (gewoon karton), geen software (dus zelf downloaden/installeren). Omdat het in feite om de hardware gaat is dat (voor mij) geen probleem, maar dat je wel even realiseren.

Verzending

Snel (24 uur). Prima levering. In goede orde ontvangen.

Klantenservice

Aftersales met een hoofdletter. Na bestelling nam leverancier contact op, om te checken of het erg is dat shield niet bij moederbord bijgesloten zit (gezien het om bulkvoorraad gaat). En checkt of mijn oude cpu wel op het nieuwe moederbord past. En geeft aan dat hij eventueel een ander bord heeft liggen waarvan shield wel past en zelfde chipset heeft als oude moederbord. Voordeel zelfde chipset: pc hoeft niet opnieuw geïnstalleerd te worden. Was net wat ik nodig had (voorkwam een hoop gedoe voor mij).
En zoals iemand voor mij al aangaf: antwoord op email is binnen 5 min. Dat is service.

Algemeen

Mijn MSI sockey 478 moederbord was overleden, of het was de P4 cpu, dit kon ik niet vaststellen. Na het zoeken naar een vervangend socket 478 moederbord kwam deze shop als enige in de resultaten tevoorschijn.
Na overleg met de winkelier of het de cpu of het moederbord zou zijn was het advies dat het meestal het moederbord is en als dat niet zo zou zijn mocht ik de artikelen omruilen. Toevallig was mijn keus voor het moederbord en cpu beiden ¤60,-. De voorraad status op de website was goed, tenminste een echte voorraad en niet de voorraad extern bij een andere leverancier. Het contact was echt super, ik kreeg op 10 (!) emails van mijn kant bijna altijd binnen 5 minuten antwoord, dit is ongekend!

Verzending

Na verzending kreeg ik een track & trace mail en is alles voorspoedig verlopen, het moederbord was goed verpakt binnen een dag in huis.

Klantenservice

Ik kreeg de pc niet aan de praat en de winkel heeft mij een P4 nagestuurd om te testen of het toch de CPU was.
Na veel onderdelen te hebben verwisseld, (wat ik eerder ook al gedaan had) zoals het geheugen en 3 verschillende videokaarten begon de pc ineens te booten. Daarna nog het oude moederbord getest en die bleek echt overleden.
Het geheel voorgelegd en de cpu kon gewoon retour (na 30seconden gebruik). Er zijn mij voor al deze support en nazending geen kosten berekend, ik vind het dan ook een uitstekende service.

Algemeen

Informatie op de website klopt niet. Er staat duidelijk op bij het product wat ik heb aangeschaf (Videocard GAINWARD BLISS 7300GS / 256Mb) dat het een retail product is. Bleek bulk te zijn (althans dat was het excuus).

De kaart zelf was krom. Deze was niet in de computer te plaatsen. Nadat ik deze voorzichtig recht had gebogen en de kaart had aangesloten ging de pc gewoon aan. Het beeld was echter zeer slecht en de kaart bleek ook gewoon kapot te zijn.

De kaart zat niet in de nieuwe doos maar in een oud moederbord verpakking. Er zaten geen toebehoren bij die je normaal zou verwachten bij een nieuw product. Geen cd-rom, boekje/handleiding o.i.d. Er slechte zaak. Als ik een nieuw product bestel verwacht ik ook een NIEUW product, dit leek gewoon een 2de hands product te zijn.

Verzending

Verpakking was fatsoenlijk ingepakt. Wat dan ook meteen het enige plus punt was. Alles wel geopend en zag er gebruikt uit.

Klantenservice

Web-winkel reageerde snel op emails. (vandaar niet zeer slecht), Ondanks dat er voor al mijn opmerkingen excuses opgegeven werden waar ik niets mee kon, kreeg ik wel binnen 3 dagen een vervangende kaart. Deze leek ook gewoon WEER 2de hands te zijn. Deze was verpakt in een beschadigde doos, zaten duidelijk gebruikers sporen op. Aangezien de kaart ditmaal wel gewoon werkte heb ik het er maar bij laten zitten.

Klantenservice:

Heb via aanbeveling van anderen op tweakers contact opgenomen met de webshop. Ben uitstekend geholpen en heb goed advies gehad. Heeft ook aangeboden om mij te helpen met het testen van eventuele defecte hardware. Ben niets anders dan dik tevreden.

Helaas kan ik mijn review van zaterdag 11 september 2010 12:56 niet meer aanpassen om het volgende toe te voegen:

Het door mij aangeschafte product vertoonde kuren.
Na een aantal snelle mailwisselingen werd mij (zonder enige discussie of moeilijk gedoe) een nieuw product toegestuurd, van gelijke waarde. Qua spces zelfs iets beter, daar ik geen vertrouwen meer had in het andere product.

Super aftersales! Daar kan kunnen conculega's van deze shop nog aardig wat van leren! Top!

Algemeen

Zeer correcte klantenbehandeling, snelle respons en 'meedenkend'. Jeroen reageert snel op vragen en komt met concrete voorstellen of alternatieven.

Verzending

Besteld en direct verzonden. Sneller kan niet.

Perfecte after sales.
We hebben een defecte geheugenkaart gehad na 1 jaar en enkele dagen.
Mailtje gestuurd en even overleg gehad rond het probleem.
Ondanks de beperkte kost van het onderdeel werd direct een
RMA opgesteld en kon de kaart de post op worden gedaan.
Geen discussies, wordt vervangen zonder verdere problemen.

Scorekaart voor LCS Automation

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie