ReplaceDirect.nl

18.428 producten en 21.555 uitvoeringen

Gebruikers over webshop ReplaceDirect.nl

Review toevoegen

Algemeen

accu besteld voor me laptop , snel en in goede staat ontvangen en werkt perfect

Verzending

snelle levering en goed ingepakt

Algemeen

M'n smartphonescherm was stuk en dus heb ik bij deze webshop een nieuwe besteld. Na 2 maanden ging dit scherm echter zonder aanwijsbare reden kapot. Na dit aan hun voorgelegd te hebben stuurden ze me meteen een nieuw scherm en kon in de kapotte daarna terugsturen. Top!

Verzending

Goed verpakt, geen aanmerkingen hierover.

Klantenservice

Er werd snel gereageerd en gehandeld op m'n probleem.

Algemeen

Overzichtelijke site, je kunt je producten registreren zodat je niet elke keer opnieuw door de hele molen moet als je iets nieuws bestelt. Prijzen schappelijk, artikel volgende dag in huis. Een vraag aan de klantenservice verliep via Whatsapp en dat was moeizaam en traag ....

Verzending

Volgende dag in huis, netjes en compact, milieuvriendelijk verpakt

Klantenservice

Een vraag via Whatsapp verliep aan de trage kant .... Ik heb het antwoord uiteindelijk niet afgewacht en het bewuste artikel besteld. Eind goed, al goed

Algemeen

Zoals gewoonlijk de juiste laptop adapter, snel, niet te duur.
Nog meer woorden? blah blah tweakers!

Algemeen

Misleidende levertermijnen op site, 3-4 dagen werd al snel 5 weken en zonder te informeren via bijvoorbeeld e-mail. Op mijn vraag waarom dit allemaal zo lang moet duren krijg ik geen duidelijk antwoord, behalve dan dat ik maar moet wachten.

Op mijn uiteindelijke verzoek de order te annuleren krijg ik een redelijk arrogante reactie.

Uiteindelijk het product voor 30% van de prijs zelf besteld elders.

Klantenservice

Geen inhoudelijk antwoord, vervelende toon van communiceren en ook nog eens met lange tussenpozen.

Algemeen

overzichtelijke website waarvan de zoekfunctie goed werkt. overzichtelijke informatie en zonder dode links. Prima winkel!

Verzending

Exact een dag later was mijn bestelling binnen, zorgvuldig verpakt met hergebruikte materialen (=duurzaam)
prima gedaan!

Klantenservice

Een vraag gesteld over de maten van een flessenbak voor in de koelkast, deze een dag later netjes gekregen met de mededeling dat ik ook gewoon retour mag sturen als het product toch niet blijkt te passen.

Algemeen

Was op zoek naar een nieuwe accu voor mijn Lumia 950, de oude was defect. Op de site van ReplaceDirect stond dat deze binnen 3 dagen geleverd kon worden. Dit werd echter al snel verschoven naar een paar dagen later. Vervolgens werd dit met bijna een maand verlengd. Ik heb dit zelf moeten constateren, via de Mijn Bestellingen pagina op hun site, ben hierover helaas niet per mail oid geinformeerd.

Overigens was deze levertijd niet alleen bij ReplaceDirect. Bij nagenoeg alle webshops werd deze late datum vanaf dat moment als levertijd weergegeven. Aangezien ik niet zolang kon wachten (kon/wilde niet zo lang zonder telefoon) heb ik verzocht de bestelling te annuleren, zodat ik hem ergens anders kon bestellen, waar ze nog wel een voorraad hadden.

Het bestelproces zelf, incl. afhandeling en communicatie, was prima. Ook de prijzen zijn naar mijn idee zeer acceptabel.

Ondanks dat ik uiteindelijk geen definitieve bestelling heb gedaan, zal ik bij een volgende bestelling zeker aan deze shop denken.

Klantenservice

Oppakken en uitvoeren van de annulering werd zeer goed opgepakt. Hierover werd prima gecommuniceerd. Ook de retourbetaling ging zeer soepel. Binnen een dag werd het volledige bedrag geretourneerd.

Algemeen

Product was gemakkelijk te vinden, bestelproces was erg simpel en de klantenservice leek op voorhand redelijk prima.

Verzending

Erg slecht verpakt. Een verpakking die je om een fleece-deken zou doen, maar waar je geen fragiel en kwetsbaar scherm in moet stoppen. Het scherm zat in een doos met een groot boterhamzakje eromheen. Geen flufmateriaal, geen piepschuim, niks van dit om het scherm intact te houden en voor tevreden klanten te zorgen. Scherm is waarschijnlijk daarom ook kapot geleverd.

Klantenservice

We hebben vorige week vrijdag (16-03) een scherm besteld. Tijdens het bestelproces hebben we duidelijk aangegeven dat we op zaterdag gesloten zijn en zodoende liever zouden zien dat het na het weekend verzonden zou worden. Dat was geen enkel probleem, als we daar maandag maar even over zouden bellen. Dat hebben we maandagochtend vrijwel direct gedaan en er werd ons beloofd dat we dinsdag een scherm zouden hebben. De maandag verstreek en maakte plaats voor de dinsdag. De dinsdag gewacht, maar geen scherm. We hebben dinsdag opnieuw contact gehad, waarin verteld werd dat er storing bij PostNL was. Geen probleem, dat kan gebeuren en hebben we begrip voor. Uiteindelijk hebben we afgelopen donderdag een scherm mogen ontvangen, in een verpakking die je om een fleece-deken zou doen, maar waar je geen fragiel en kwetsbaar scherm in moet stoppen. Het scherm zat in een doos met een groot boterhamzakje eromheen. Geen flufmateriaal, geen piepschuim, niks van dit om het scherm intact te houden en voor tevreden klanten te zorgen. Ondertussen zijn we een week verder, is er meerdere keren een betaald gecertificeerd reparateur opgetrommeld om het scherm te repareren om één van onze programmeurs zijn werk optimaal uit de kunnen laten voeren. Terwijl deze reparateur bezig is geweest hebben we strepen over het scherm geconstateerd die naarmate de tijd vorderde steeds groter worden. We hebben na het zien van deze gebeurtenis opnieuw contact gehad met de mensen van ReplaceDirect, maar ze weigeren service op maat te verlenen. Er is vijftig minuten getelefoneerd, in die tijd had een koerier van Beek en Donk naar Eindhoven kunnen rijden, een bak koffie van ons kunnen krijgen en weer op kantoor kunnen zijn. Bijzonder slechte service, waarbij het personeel elkaar aan het tegenspreken is. Het vervelende is dat ReplaceDirect een monopolie heeft of in ieder geval een zeer groot marktaandeel, maar dat geeft je als bedrijf nog niet het recht om je schofterig te gedragen en niet de service te verlenen waar klanten recht om te hebben. Inmiddels hebben we van alle gemaakte kosten een flinke vrijdagmiddagborrel kunnen houden of gewoon een nieuwe laptop kunnen aanschaffen. Bijzonder jammer dat bedrijven als ReplaceDirect hun positie niet naar hoffelijkheid aanpakken, maar zich verlagen tot een niveau van 8 op de schaal van Schofter.

Algemeen

Veel beloven en weinig geven. Een bestelling binnen dagen welke na drie dagen nog steeds drie dagen is. Er wordt geen contact opgenomen, alleen na zelf contact op te nemen wordt je aan het lijntje gehouden.
Uiteindelijk de bestelling geannuleerd.

Klantenservice

Na zelf eerst contact op te nemen en wat vragen te stellen krijg je wel antwoord, waar je uiteindelijk nog niets mee kunt doen.

Algemeen

Op maandag 5 februari heb ik een bestelling gedaan bij ReplaceDirect. De levertijd was 2-4 werkdagen. Na het bestellen kwam ik erachter dat ik mijn adres verkeerd had ingevoerd, ik heb hier direct een bericht over op de site achtergelaten en een mailtje gestuurd. Ik kreeg na 2 dagen antwoord, welke ik zelf als erg klantonvriendelijk ervaarde. Uiteindelijk was het adres voor levering aangepast en kreeg ik te horen dat het product op het juiste adres geleverd zal worden. Evenlater kreeg ik een e-mail met daarin een bericht van annulering van de bestelling omdat het product niet meer leverbaar is. Hier komen ze pas 2 dagen na bestellen mee, dat terwijl op de site stond dat het product beschikbaar was. Eerste en laatste keer dat ik hier bestel.

Klantenservice

Klantonvriendelijke mail conversatie, pas na 2 dagen antwoord. Ook werd de order pas na 2 dagen geannuleerd.

Algemeen

Het was een zoektocht om een bedrijf te vinden dat een defect moederbord kon repareren. Maar replaceDirect.nl heeft ook een reparatieafdeling en die heeft het mooi voor elkaar gekregen! Het duurde een paar dagen langer dan ze zelf aangaven, maar dat vergeef ik ze. Ik kreeg er keurig uitleg over van Twan. En dat nog laat op de avond. Dus dat laat ik niet te zwaar wegen.

Gewoon prima.

Prima.

Algemeen

Na een GTX 1060 te willen aanschaffen voor een verjaardag en wetend dat er op dit moment bijzonder veel vraag naar is ivm cryptomining, met de klantenservice aan de telefoon gezeten om zeker te weten dat hij ook echt op voorraad is. Mij werd verteld dat er zaterdag 3 Februari 7 nieuwe exemplaren binnen zouden komen die inmiddels al onderweg waren, waarvan er al 5 verkocht waren. Prima, ik bestel meteen zo'n ding, verwacht hem binnen 1-2 weken te ontvangen, te laat voor de verjaardag, dat moet dan maar.

Krijg ik twee dagen later een mail dat de bestelling geannuleerd is omdat het product "niet meer leverbaar is". Jammer, nu is het ding overal uitverkocht behalve voor de prijs + 150 euro. Ik bestel hier niet snel weer.

Klantenservice

Telefonisch contact verliep prima. Er werd zelfs aangeboden om mij terug te bellen als de bestelling vertraging opliep. Zo ver is het helaas nooit gekomen.

Algemeen

Komen geen enkele belofte na....en dan items aanbieden 1 cent goedkoper als de concurrentie om maar boven in de pricewatch te komen....
WAARDELOOS!

4 keer "Apparaat wordt asap toegestuurd.....l". na 6 welen geannul;eerd

Algemeen

Switch besteld, levertijd van enkele dagen aangegeven. Na 14 dagen heb ik contact opgenomen, switch zou alsnog binnen enkele dagen geleverd worden. Na 30 dagen neem ik nogmaals contact op, "sorry, switch is niet leverbaar bij onze leverancier, we kunnen er niks aan doen".

Dit kan elke leverancier natuurlijk gebeuren, kwalijk is vooral dat er niets is gecommuniceerd door ReplaceDirect zelf. Alleen bij navraag kreeg ik informatie, die achteraf niet bleek te kloppen.

Klantenservice

Niet leverbaar product besteld, alle communicatie moest van mij uit komen, de antwoorden die ik kreeg bleken niet te kloppen. Sowieso nul communicatie vanuit ReplaceDirect.

Wat ontzettend vervelend dat dit lange tijd geduurd heeft. Het kan inderdaad voorkomen dat na een tijdje blijkt dat een leverancier een product niet meer kan leveren. Op het moment dat wij bestellen bij onze leverancier, ontvangen wij een verwachte leverdatum, deze kan inderdaad verschuiven indien de levernacier het niet op voorraad heeft. Hij zal dan zijn best doen het product zo snel mogelijk te leveren, echter is sommige gevallen kan het voorkomen dat een product niet meer leverbaar blijkt. Jouw feedback over de communicatie van ReplaceDirect, kan ik begrijpen. Dit zal ik ook meenemen in onze besprekingen!

Algemeen

Concurrerende prijzen, snelle levering en een hele goede website. Ik had hier al eerder besteld en was heel tevreden over het verloop

Wat fijn dat je weer bij ons terecht bent gekomen. Dat horen wij graag.

We zien je graag weer in de toekomst.

Algemeen

Bestellen ging heel eenvoudig. D.m.v. het merk en model van de laptop de juiste accu gevonden. Betaald met iDeal. Geen problemen. Werd netjes op de hoogte gehouden van het verzendproces. De accu zelf werkt uitstekend.

Verzending

Verzend was gewoon goed. Niks op aan te merken. Zat in een stevige doos met genoeg beschermmateriaal.

Wat fijn om te horen dat de bestelling goed is verlopen. Dank je wel voor de feedback!

We zien je graag terug in de toekomst.

Algemeen

Na maanden lang, leugens over te leveren bestelling.
Het product niet kunnen leveren.
Wel geld terug gehad.

Klantenservice

Netjes te woord gestaan, maar slecht bereikbaar.
Er worden beloften gedaan die niet worden nagekomen.
never again.

Wat vervelend dat de bestelling niet naar wens is verlopen en dat wij het product niet hebben kunnen leveren. Graag willen wij met u in contact hierover komen. U mag ons bellen op 088-0886600 op werkdagen van 09.00-21.00 uur en op zaterdag van 09.00-17.30.

Algemeen

Product besteld op 16-12-2017 en zou 4 dagen later worden geleverd op 20-12-2017... Het is nu 19 dagen later en heb nog steeds niks ontvangen... Echt waardeloos!

Verzending

Geen product ontvangen na 19 dagen en geen status email.

Edit: Op 06-01-2018 heb ik het product ontvangen.

Klantenservice

De klantenservice heeft geen bandje waardoor het lijkt alsof de telefoon niet wordt opgenomen... Heel irritant!

Graag ontvangen wij het ordernummer van deze bestelling, zodat ik kan kijken wat de status op dit moment is. Onze excuses voor de vertraging en het ongemak. Het klopt dat wij geen bandje op onze lijn hebben, daardoor lijkt het alsof er niet opgenomen word, terwijl je feitelijk in de wacht staat. Wij zullen de feedback hierover meenemen!

Algemeen

Heb een vervangend keyboard voor mijn laptop besteld en het is op de verwachte leverdatum geleverd..

Wat fijn om te horen dat de bestelling naar wens is verlopen! We zien u graag terug in de toekomst!

Algemeen

De site was overzichtelijk en het bestellen van het product ging zoals gewenst. Niets aan op te merken.

Verzending

Bij een verwachte bezorging van 4 dagen, had ik na 14 dagen mijn product nog steeds niet binnengekregen. Replacedirect kon ook niet melden hoe lang het zou duren voordat deze bezorgd zou worden. Hierdoor heb ik mijn bestelling geannuleerd.

Klantenservice

De klantenservice was snel, maar ze konden mij niet helpen met mijn klacht.

Wat jammer dat wij geen duidelijkheid konden scheppen over de levertijd van het door jou bestelde product en je de order daarom hebt geannuleerd. Indien je nog steeds opzoekt bent naar het bestelde product, wil ik graag voor je kijken of wij het alsnog kunnen leveren. Graag ontvang ik dan het ordernummer van jouw bestelling. Dit mag per e-mail verzonden worden naar info@replacedirect.nl. Vermeld in de e-mail even erbij dat wij via Tweakers contact hebben gehad.

1 2 3 ... 12

Scorekaart voor ReplaceDirect.nl

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg