Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

ReplaceDirect.nl

2.960 producten en 3.173 uitvoeringen

Gebruikers over webshop ReplaceDirect.nl

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Originele voeding voor mijn laptop besteld, krijg evengoed een chinese kloon thuisgestuurd. Hallo ReplaceDirect, dan had ik wel een chinese kloon besteld en niet de wat duurdere originele. 't is dat ik die voeding meteen nodig had en geen tijd voor een retourzending, anders was-ie teruggegaan. Ga volgende keer wel naar een ander.

Goedemiddag,

Dank voor uw feedback.

Graag vernemen wij uw ordergegevens (gelieve dit per mail naar ons toe te sturen) zodat we het ook voor u kunnen nakijken wat u precies besteld heeft, en wat wij exact geleverd hebben.
Er kan altijd voor een oplossing gezorgd worden.

Alvast bedankt.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Winactie

Algemeen

zeer snelle levering van goed beschreven product, dat ik inmiddels naar tevredenheid in gebruik heb genomen

Verzending

kan niet sneller!

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Helaas matige levering door het product op aanvraag besteld te hebben, gelukkig kon ik makkelijk de bestelling annuleren.

Verzending

Bij mijn bestelling stond aangegeven 'op aanvraag' maar de verzendtijd was wel gewoon 7 dagen. 2 dagen later bleek de verzendtijd 4 weken later verzet te zijn. Hierna kreeg ik een mail dat de bestelling nóg later zou zijn.

Klantenservice

Gezien deze lange levertijd besloot ik de bestelling te annuleren. Dit heb ik gedaan via het contactformulier op de website. Een half uur later kreeg ik een mail terug dat mijn bestelling was geannuleerd. Erg snelle reactie en gelukkig gewoon geannuleerd.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik zocht een vervangende accu voor mijn 9 jaar oude Dell XPS 15 en ReplaceDirect had deze nog op voorraad liggen. De accu en een HDMI-kabel besteld en zijn beide van prima kwaliteit. Bestel- en betaalproces was zeer gemakkelijk.

Verzending

Producten werden de volgende dag al geleverd, prima verpakt en in goede staat ontvangen.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Hier was weinig over te klagen. Ik vond het product, bestelde hem en alles ging vlot tot ik het verkeerde product binnen kreeg.

Klantenservice

Trage reactie op vraag via mail (2e keer al), chagrijinige, betweterige klantenservice na het ontvangen van het verkeerde product (Qwerty EN international toetsenbord ipv Qwerty US). Belt met privé nummer. Klantenservicemedewerker in de mail en aan de telefoon zeiden andere dingen.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Een vervangende accu voor MacBook Pro (late 2011) besteld. Informatie op de website was duidelijk over welke accu ik nodig had. Tevens zaten er schroevendraaiers bijgesloten. Heel fijn! Levering was snel en werd duidelijk over gecommuniceerd.

Accu lijkt goed te werken (3 cycles nu op gedaan) dus het is nog afwachten hoe hij het vol gaat houden. Vooralsnog prima.

Verzending

Enige nadeel: de accu zelf (incl. verpakking) is niet heel groot maar toch wordt het verzonden in een doos die 5 of 6 keer groter is. Zonde van de ruimte bij de bezorger.

Klantenservice

Aanvullend contact met de klantenservice is tot nu toe niet nodig geweest.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Winactie

Algemeen

Probleemloze bestelling, goede website, origineel onderdeel, geen nagemaakte dingen. Onderdeel snel geleverd. Geen issues. Zou zo weer bestellen

Verzending

Origineel onderdeel geleverd. Werkte naar behoren

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Winactie

Algemeen

zondagmiddag 15 minuten voor de deadline van 17:00 tijdens de Corona crises besteld in het hart van het probleem gebied.
en wat schets mijn verbazing, het wordt netjes een dag later thuis bezorgd.
in een wordt SUPER.

Verzending

Deugdelijk ingepakt

Klantenservice

Geen gebruik van hoeven maken

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik kreeg precies wat ik had besteld en voor een goede prijs. Het werd de volgende dag geleverd, zoals beloofd. Wat heb ik nog meer nodig in een webshop?

Verzending

Geleverd zoals beloofd.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Ik had een vervangende adapter nodig voor mijn (inmiddels stokoude) Surface Pro. Het product voldoet alleen is het wel een beetje jammer dat de adapter bij het gebruik zo warm wordt. Dus maar niet onbeheerd op laten laden.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Tegen beloning

Algemeen

Een snelle service en het product was goed naar wens. Zou de winkel zeker nog een keer aanraden bij vrienden en familie.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik wilde het geheugen van een laptop uitbreiden en bestelde via de site de juiste geheugenmodule, welke ik één dag later al in huis had. Helaas bleek deze niet te werken, heb daarom contact opgenomen met ReplaceDirect. En wederom had ik na één dag een andere vervangende module. Deze bleek echter ook niet te werken, daarom ben ik naar ReplaceDirect gegaan en werd geholpen door een zeer aardige en vriendelijke receptioniste. Ze haalde er direct Richard (product specialist) bij. Na verschillende pogingen waarbij kosten noch moeite gespaard werden om e.e.a. aan de praat te krijgen bleek uiteindelijk dat de betreffende laptop niet om kon gaan met een dergelijke geheugenmodule. Ik ben zeer te spreken over de manier waarop ReplaceDirect mij heeft geholpen. Snel, adequaat en meedenken met de klant. Top!

Klantenservice

Zie korte toelichting

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

23-01 2 items besteld. Alles was ruim op voorraad, levertijd 3-5 werkdagen.
Week later nog niets geleverd maar verwachte leverdatum is wel aangepast. Order status geeft aan 1 item is besteld bij leverancier. Levertijd is 3 dagen (was eerst direct leverbaar) en van het andere item is de voorraad wel afgenomen en levertijd staat nog steeds op 3-5 werkdagen.
Week later nog niks geleverd, verwachte leverdatum is wel aangepast, voorraad is wel afgenomen.
Weer een week later, nog niks geleverd. Verwachte leverdatum is wederom aangepast! Item wat eerst 3-5 dagen levertijd had, met ruime voorraad, is opeens in bestelling bij leverancier. Het andere item heeft nu levertijd 3 dagen.

Ik zal niemand adviseren hier te bestellen. Erg slechte manier door niet te communiceren. Ook erg slecht dat items die op voorraad zouden zijn niet worden gereserveerd. Ik betwijfel of het uberhaupt op voorraad was.
Daarnaast de verwachte leverdatum continu aanpassen zonder communiceren voelt op z'n zachts gezegd niet goed...

Verzending

Levertijden worden niet nagekomen. Communicatie is er niet. Informatie op website / status informatie schiet zwaar tekort en/of is pure misleiding.

Klantenservice

Geen communicatie over voortgang besrelling, maar wel de verwachte levertijd continu aanpassen...waardeloos.

Beste,

wat vervelend te vernemen dat u het op deze manier zo heeft ervaren.
Momenteel kampen we inderdaad met wat levertijdsproblemen ivm. Chinees Nieuwjaar.
Omdat de import vanuit China in de meeste gevallen komt, kan het inderdaad met uw order te maken hebben gehad.
Wij hopen alsnog op uw begrip omdat ook 'wij' afhankelijk zijn van onze toeleveranciers. Indien u graag wenst te annuleren vernemen wij graag in een prive bericht uw ordergegevens. Alvast bedankt.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Winactie

Algemeen

Koelkast element kapot. Duidelijke website waar je op type- kon zoeken. Heel snelle levering (1 dag!) waarbij je goed op hoogtw wordt gehouden en product zeer goed verpakt. Heel tevreden!

Verzending

Snel. Goed verpakt.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

nieuwe accu besteld voor een kruimelzuiger Dyson de volgen dag geleverd de accu geplaatst en de kruimelzuiger aan mijn dochter meegegeven die gebruikt hem nu hij doet het weer volledig zoals hij moet zijn ze is er blij mee en daar gaat het om een blij gezicht zegt veel goed gedaan Replace direct

Verzending

in de avond besteld de volgende dag al geleverd

Klantenservice

geen klachten is toch goed verlopen waarom dan klagen

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

duidelijke website, goed omschreven producten, eenvoudig bestellen en tevens heel eenvoudig retour sturen mocht het nodig zijn. ik had zelf iets foutief besteld, en dit weer als retour aangemeld, daarna een mail met instructie ontvangen hoe te retourneren na aanmelding. binnen ongeveer 10 werkdagen is alles is alles geregeld, van bestellen tot het geld incl. verzendkosten bijgeschreven op bankrekening. als je je tenminste aan de bestel en retour instructies houd.

Verzending

een goed verpakt product snel ontvangen, in mijn geval binnen 24 uur

Klantenservice

doordat ik zelf iets verkeerd ha besteld, product weer als retour aangemeld op de site, kort daarna een mail met retour instructie ontvangen, alles weer goed ingepakt incl. retouraanmelding, en verstuurd naar het antwoordnummer. communicatie is zeer goed, daar kunnen meerdere andere webwinkels een voorbeeld aannemen . alles duidelijk en snel .

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 3
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Na een paar goede ervaringen van aankopen bij Replacedirect in artikelgroepen waarin ze gespecialiseerd zijn (Beamerlampen, laptop accu's/schermen/keyboards) zag ik dit keer een leuk geprijsde SSD, gelijk een setje stofzuigerzakken meebesteld.
29-10-2019 bestelling geplaatst, levering zou plaatsvinden op 04-11-2019
04-11-2019 een mailtje ontvangen dat de SSD niet leverbaar is, helaas stond er geen nieuwe verwachte leverdatum in het mailtje.
19-11-2019, gaat nu wel erg lang duren dus ik heb een mail gestuurd met de vraag of ze al zicht hebben op wanneer de SSD geleverd kan worden. daarop krijg ik de reactie dat ze de SSD morgen binnen verwachten, en dat ik het pakje diezelfde week nog binnen moet krijgen.
26-11-2019, nog steeds geen pakje of enige communictie, maar weer een mail sturen waar de bestelde artikelen blijven. dezelfde dag reactie teruggehad dat de leverancier de bestelling van de SSD heeft doorgeschoven naar eind december. ik heb toen het aanbod gehad om de ook bestelde stofzuigerzakken in deellevering alvast te ontvangen, daar ben ik toen op ingegaan.
27-11-2019 de melding dat de deellevering verzonden is naar de PostNL ophaallocatie, deze kon ik de volgende ochtend ophalen.
03-01-2020, nog steeds geen SSD, ik heb weer een mail gestuurd met de vraag of deze al binnen was, tevens is de prijs van de SSD inmiddels gestegen van 129,99 naar 159,99. ook bij andere winkels.
07-01-2020 antwoord teruggekregen dat de leverdatum van hun leverancier is opgeschoven naar 15-01-2020, omdat ik dan 3 weken niet in de gelegenheid ben het pakje aan te nemen of op te halen heb ik verzocht de bestelling te annuleren.
10-01-2020 is het geld teruggeboekt op mijn rekening.

Het kan altijd gebeuren dat een artikel niet leverbaar is, maar communiceer hierover zelf proactief met de klant ipv te wachten totdat de klant weer contact opneemt.

Lang verhaal kort, als ReplaceDirect zaken op voorraad heeft zal ik nog wel wat bij ze bestellen, mede door het unieke assortiment.
reguliere zaken als geheugen, SSD's e.d. of zaken die niet op voorraad zijn bestel ik voortaan liever ergens anders.

Verzending

Deellevering via PostNL opgehaald in een door mij gekozen pakketautomaat, ging in eerste instantie mis vanwege een storing bij de automaat maar dit ligt uiteraard buiten de schuld van ReplaceDirect. deellevering was netjes verpakt.

Klantenservice

op vragen per mail krijg je redelijk snel antwoord, echter moet al het initatief bij een vertraagde levering vanaf de klant komen, ik heb soortgelijke zaken wel vaker meegemaakt bij een webshop maar in die gevallen werd er vanuit de webshop gecommuniceerd ( en vaak een alternatief aangeboden wat sneller leverbaar was ).

Beste,

Aller eerst dank voor uw duidelijk omschreven feedback
Het lijkt erop dat u inderdaad redelijk veel pech heeft gehad omtrent uw order.
Wij nemen uw feedback dan ook uiterst serieus zodat dit in het vervolg niet snel meer zal gebeuren

Excuus voor het ongemak en tevens een prettige dag toegewenst

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Winactie

Algemeen

Voor een klant had ik een nieuw LCD panel nodig voor een laptop. Zoals altijd heb ik weer een perfect panel geleverd gekregen en de laptop werkt weer perfect. Mijn klant blij, ik blij :-)

Erwin Aarnoudse
Monitorkapot.nl

Verzending

Snelle levering, ik had het panel snel in huis.

Klantenservice

Ik beschrijf hier mijn mening over een vorige keer dat ik gebruik heb gemaakt van de klantenservice. Dit is in 1 woord ook PERFECT. Het betrof een onderdeel die ik retour had gestuurd en zonder problemen heb ik toen een refund ontvangen. Kortom, een fijn bedrijf om mee te werken.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Winactie

Algemeen

Ik had een nieuwe accu nodig voor mijn Makita boormachine. Hier een goede vervanger gevonden met veel meer capaciteit. Bestellen ging super makkelijk. Zondag besteld, maandag afgeleverd.

Verzending

Goed verpakt

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 0
Motivatie

Winactie

Algemeen

Prima website, simpel aankoopproces. Voor de aanschaf van een simpele usb-stick verwacht ik ook geen rare situaties. Ik heb ontvangen wat ik heb besteld, niets meer of minder.

Verzending

De levering was een dag later dan verwacht, wellicht door Black Friday/Cyber Monday drukte. Geen groot probleem voor mij, maar had wel gecommuniceerd mogen worden.

1 2 3 ... 20

Scorekaart voor ReplaceDirect.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg
ICTWaarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True