Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

4Launch

7.336 producten en 8.589 uitvoeringen

Gebruikers over webshop 4Launch

Review toevoegen
Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Laptop besteld, maar moest deze helaas weer retourneren. Ik was officieel net na de bedenktermijn, mar gelukkkig deden ze daar niet moeilijk over. Top!

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik had in 2015 een Samsung koptelefoon gekocht, rond E 125,- dus toch niet echt goedkoop. Dat was nog in de "goede oude" 4launch tijd, dus snelle en goede levering.

Klantenservice

Binnen anderhalf jaar begon de hoofdband door te breken, maar ik wilde geen gedoe en m'n koptelefoon weken kwijt zijn, dus ik lijmde het. Helaas scheurde hij nu op een andere plek. De garantieperiode was nog niet verlopen, dus ik heb contact opgenomen met 4launch. "Helaas meneer, u heeft hem gelijmd, dus we kunnen (lees: willen) niks voor u doen". Dag E 125,-

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Een paar keer besteld bij 4launch. prima prijzen en prima levertijden. zeker een winkel waar ik naartoe zou aan voor een bestelling in de toekomst

Verzending

standaard levering. altijd netjes binnen de aangegeven tijd

Klantenservice

dit is wat 4launch voor mij bijzonder maakt. bereikbaar via whatsapp en altijd snel en vriendelijk antwoord. Hiermee maken ze onderscheid van andere webshop.
Super tof!

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik weet niet wat daar gebeurd is, maar mijn klomp breekt nu echt. Half jaartje terug een lightning kabel besteld (origineel besteld, ook origineel ontvangen), die stuk ging. RMA aangemaakt, tijdje later een pakket op de mat. Inhoud: 1 namaak lightning kabel, die korter is dan de bestelde kabel, 1 namaak oplader, niet om gevraagd maar toch (opdruk: designed by adapter california??)

Het maakt me niet zo heel veel uit wat hier het verhaal achter is, ze noemen zich apple partner dus in ga er vanuit dat men niet rare handeltjes drijft met twijfelachtige herkomst.

Ik heb het idee dat de winkel na de overname compleet de mist in is gevaren, jammer, want het was altijd een hele prettig le webshop.

Verzending

Pakket is bij het postkantoor bezorgd, geen briefje in de bus gehad of iets. Kan zijn dat dit de schuld is van postnl, maar daar heb ik niet zo veel mee te maken. Verder prima verpakt.

Klantenservice

Neppe producten sturen als vervanging voor het origineel is wat mij betreft zeer kwalijk. Zeker als 4launch claimt apple partner te zijn

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Binnen 24 geleverd, goede track & trace indicatie. Alles ging snel en soepel. Tot nu toe geen slechte ervaring gehad bij deze webshop. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Mooie Nas producten gekocht

Verzending

Spullen waren goed verpakt. werkt allemaal pesfect

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 2
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Heb in het verleden diverse malen besteld bij 4Launch met zeer goede ervaringen, spullen altijd snel in huis tegen een goede prijs. Recent heeft 4Launch de zaak verkocht/overgedaan aan Infotheek Groep, dit heeft de zaak geen goed gedaan. Na meerdere malen contact gehad te hebben via de chat (werkt het beste) is de bestelling na 3 weken eindelijke compleet geleverd. Laatste keer dat ik daar besteld heb.

Klantenservice

Er is geen pro-actieve communicatie dat een bestelling langer gaat duren dan verwacht, heb op een gegevens moment gedacht dat de bestelling in zijn geheel niet meer zou komen en dat ik kon fluiten naar mijn centjes. Geen uitleg waarom het zolang moest duren en telkens en net iets ander verhaal, onderdeel is nog bij de leverancier, leverancier stuurt het direct op, etc.

Geachte heer Vis,

Wij hebben u naar aanleiding van uw review contact opgezocht met u. Wij erkennen dat uw bestelling te lang gelopen heeft. Dit heeft helaas te maken gehad met de verhuizing van ons magazijn en veranderende procedures. Hierdoor hebben enkele dingen elkaar gekruist en heeft uw bestelling vertraging opgelopen. Nogmaals onze oprechte excuses hiervoor en wij hebben dan ook een kleinigheidje naar u verzonden ter verontschuldiging.

4Launch - Customer Support

Algemeen:
Score: 3
Verzending:
Score: 2
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Geen bijzonderheden te melden voor de algemene beoordeling; het betreft leverprestatie en kwaliteit van service

Verzending

Op zondag 15 oktober 2017 in de ochtend een interne NAS harddisk besteld die op voorraad was: op de site wordt gesuggereerd dat er binnen 24 uur wordt uitgeleverd. Op maandag contact gehad via de 'zeer onpersoonlijke whatsapp' dienst met de belofte dat het nog dezelfde dag wordt verstuurd. Op dinsdagavond 20:00 op 17 oktober nog steeds geen bericht ontvangen dat de disk is opgestuurd.

Klantenservice

Het communiceren via de Whatsapp heeft een sterk onpersoonlijk karakter en op een gegeven moment worden geen relevant vragen meer beantwoord.Krijg duidelijk het gevoel dat je als klant aan het lijntje wordt gehouden. Er zit niets anders op dan de disk bij een andere firma te bestellen en de harddisk van 4Launch op grond van 'herroepingsrecht' zo snel mogelijk terugsturen.

Geachte klant,

Zover wij na kunnen gaan heeft u inderdaad een product besteld dat direct op voorraad is. Wij verzenden op doordeweekse dagen. Hierbij zien wij dat uw zending om onbekende reden een dag vertraging heeft opgelopen waarvoor onze oprechte excuses. Wij zullen uiteraard nagaan hoe dit heeft kunnen gebeuren en zorgen dat dit niet meer voorkomt. Wij zien in deze de harddisk gratis retour zodat wij dit verder in behandeling voor u kunnen nemen.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Leverling zou snel zijn volgens de website, maar het heeft uiteindelijk 12 dagen geduurd. Dat is niet meer van deze tijd. Ook pover is de onbetrouwbaarheid van de progressiemeldingen.

Ik heb vroeger best wel regelmatig wat besteld bij 4Launch, maar de service lijkt serieus slechter te zijn geworden, als mijn ervaring van deze keer de standaard is. Misschien heb ik deze keer pech gehad, kan zijn.

Verzending

Uiteindelijke verzending was prima, prima ingepakt en zo.

Klantenservice

Heb verschillende keren gebruik gemaakt van chat. Mensen zijn wel vriendelijk, maar de beloften nakomen is blijkbaar moeilijk. Ging fout bij kleine dingen, en bij grote dingen. Dat is echt balen.

Ook de status van de bestelling op de website was slecht. Tot ik contact opnam, was de status "in behandeling", daarna werd het "onderweg van leverancier naar 4Launch". Vervolgens is die status een week hetzelfde gebleven, terwijl men via de chat vertelden dat 1 van de 2 artikelen al binnen was (nadat ik het verdacht vond dat de zending al 5 dagen onderweg was.

Geachte klant,

Wij betreuren dat de levering in deze langer heeft geduurd. Uw bestelling is direct via onze leveranciers verzonden. Helaas verliep in uw geval die proces stroef en was hierdoor onduidelijkheid. Wij betreuren dit ten zeerste en en hebben uw case meegenomen voor intern verbetering. Wij willen onze oprechte excuses aanbieden hiervoor.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Winactie

Algemeen

Eigenlijk een prima winkel. Overzichtelijke website, geen poespan en gelukkig geen slinkse praktijken in de trant van automatisch allerlei rommel in de winkelwagen plaatsen. Prijzen zijn ook prima in orde. Bestellen ging gewoon erg eenvoudig, betaling ook.

Verzending

Verzending duurde vier dagen wat prima was. Ik vind zelf dat er wel iets minder verpakkingsmateriaal omheen had gehoeven. Die rommel moet je altijd weer weggooien en dat is niet zo duurzaam.

Klantenservice

Helemaal top. Ik had een vraag en Jeroen van de klantenservice heeft me onmiddellijk gehopen via de chat. Chapeau.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

4Launch stuurde zeer regelmatige mails met updates over de bestelstatus, waardoor ik als koper precies wist wat ik kon verwachten.

Verzending

Verzending was keurig op tijd, en netjes verpakt.

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Product besteld, levertijd blijkt ineens onbekend te zijn. Contact krijgen met deze winkel is bijna onmogelijk, ze zijn ineens telefonisch niet meer bereikbaar.

Klantenservice

Lange wachttijden, medewerkers zijn incompetent en beloven van alles. Mensen wees gewaarschuwd koop hier nooit meer iets. Ze incasseren je geld en je krijgt vervolgens niets geleverd en contact maken is haast onmogelijk!

Na even Googlen blijkt dat deze zaak gewoon zo goed als failliet is (artikel op Tweakers). Wat stom van mij dat ik hier een aankoop heb gedaan. Ik ga mijn geld terugvragen via mijn creditcard maatschappij.

Geachte klant,

Het is vervelend te vernemen dat in contact met ons komen moeilijk is gebleken. Wij zijn op meerdere kanalen bereikbaar waaronder: social media, chat, WhatsApp, email en telefoon. Wij hebben helaas uw bestelling niet kunnen achterhalen. Graag zouden wij hier desgewenst met u naar kijken. U kunt ons bereiken via customersupport@4launch.nl.

Hierbij wensen wij te benadrukken dat 4Launch een gezond bedrijf is met onder andere de steun van ons moederbedrijf Infotheek. Er is absoluut geen sprake van faillissement.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Het product opzoeken en betalen gaay prima ja. Productpagina klopte uiteindelijk niet waardoor ik een heel andere macbook kreeg

Klantenservice

Ik bestelde volgens de product pagina een 2017 12” macbook. Toen ik eindelijk de macbook kreeg en installeerde twijfelde ik al aan het toetsenbord en de prestaties van de macbook. Toen zag ik dat ik een 2015 model heb gekregen.

Heb meteen de chat opgestart met 4Launch en zij vertelde mij dat ik een rma aan moest vragen ivm een verkeerd geleverd product en dat ik de juiste opgestuurd zal krijgen. 3 dagen later(nadat ik de macbook opgestuurd heb) kreeg ik eindelijk bericht dat alles aangekomen is.

6 uur later starte ik weer een chat omdat ik geen mailtje kreeg met bevestiging dat de juiste macbook opgestuurd zal worden. Nu wordt mij verteld dat ik helemaal geen goeie macboom opgestuurd zal krijgen! Ik konof mijn geld terug krijgen of de macbook weer terug krijgen.

Door werk heb ik nu dus een week achterstand opgelopen en uiteindelijk helemaal niks opgeschoten. Bedankt voor de belofte mederwerkers van 4Launch. Ohja, toen ik weer contact opnam zeiden ze “we weten niks dat iemand dat beloofd heeft”, dus ze liegen ook nog is. Ik weet waar ik nooit meer dure spullen ga bestellen.

Geachte klant,

Zover wij kunnen nagaan betreft uw case RMA 137924. Wij zien dat in deze door foute specificaties vanuit onze leverancier er aangegeven werd dat het een 2017 model zou zijn in plaats van de 2015. Wij betreuren dit uiteraard. Gezien een refurbished model van 2017 helaas niet te leveren is, is u de optie geboden om het huidige model te behouden of uw geld terug te krijgen.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ruim 10 jaar lang koop ik zowel privé als zakelijk mijn hardware bij 4launch. Van beeldscherm tot koelkast, alles kwam er vandaan. In totaal heb ik de 75k ruim overschreven met al mijn (zakelijke) accounts. Helaas komt dit alles ten einde door een simpele order.

Direct ophalen had altijd al mijn voorkeur. Helaas is 4launch daar mee gestopt en ben ik aangewezen op PostNL, een lot wat ik overigens niemand toewens.

Op 20-7-2017 heb ik een S8 besteld en twee dagen later werd een pakket bezorgd. Helaas werd al snel duidelijk dat het pakket niks woog en dus waarschijnlijk leeg was. Het pakket is dus niet aangenomen en retour afzender gegaan.

Prima, moet zo opgelost zijn toch? Nieuwe telefoon, geld terug en opgelost. Probleem tussen 4launch en PostNL kan toch nooit mijn probleem worden?

Fout, 4launch wil het eerst 'onderzoeken' en legt daarmee het risico van bezorging bij de klant. we zijn nu twee maanden verder en het onderzoek is nog bezig. In de tussentijd heb ik geen enkele toezegging op een oplossing en ben ik ruim 700 euro armer.

4launch, jammer... leer van Coolblue, die hadden de dag erna een nieuwe telefoon geleverd zonder gezeur en met een bloemetje.

Verzending

Product is gestolen tijdens het bezorgproces. 4launch legt het risico hier bij de klant.

Geachte klant,

Het is vervelend te horen dat er iets mis zou zijn met uw verzending. Zover wij kunnen nagaan heeft het onderzoek inderdaad jammerlijk genoeg lang geduurd bij PostNL. Inmiddels is uw aankoopbedrag gecrediteerd en zou het op uw rekening moeten staan. Onze excuses voor het ongemak.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Monitor gekocht tijdens de 'Tech Sale' voor 175 euro die elders 150 euro meer kost. Enkele tijd na betaling een bevestiging ontvangen dat mijn order betaald en in behandeling is. Enkele uren later annuleert 4Launch mijn bestelling zonder verdere communicatie.

Klantenservice

Na zelf achter deze annulering aangegaan te zijn blijkt dat het een prijsfout betreft door een foutieve koppeling met hun 'leverancier' en daardoor ze de order annuleren. Ondertussen staat de pagina met de de prijs van 175 euro nog steeds online...

Geachte klant,

Zover wij kunnen nagaan was het betreffende artikel niet in de Tech sale en was het prijsverschil opgemerkt door een externe website die het als zodanig heeft aangeboden. Wij hebben dit artikel offline gehaald gezien deze niet voor een markt conforme prijs op de website stond. Om deze reden is ook uw bestelling geannuleerd.

4Launch – Customer Support

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

De site oogt wat onoverzichtelijk, wellicht 'n beetje ouderwets, maar werkt verder goed. Het bestelproces en de betaling verliepen prima, waarna er al gauw een bevestigingsmail verstuurd werd.

Verzending

Alle veranderingen in de orderstatus werden direct gemaild en de bestelling werd zeer goed verpakt op de verwachte datum (en tijdstip) bezorgd. Helemaal tevreden!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

In de loop der jaren heb ik al heel wat spulletjes besteld bij 4launch en ik moet zeggen dat ik daar nooit een probleem bij heb gehad. De prijzen bij deze webshop liggen gemiddeld vrij laag en dat vind ik belangrijk. Als een concurrerende webshop iets goedkoper is, maar een wel een beetje twijfelachtig, ga ik toch liever naar 4launch.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

IK koop veel producten op 4Launch en het is uitstekend daarom wil ik hun een goede beoordeling geven!

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Espressoapparaat van Delonghi snel geleverd toen ik het kocht. Daarna begonnen de drama's. Vooral dat er geen telefonisch contact meer mogelijk is

Verzending

Toen ik het kocht kwam het snel. Nu wacht ik al 6 weken!

Klantenservice

Apparaat moest terug omdat thermostaat niet goed was. Via hun aanwijzingen apparaat naar Delonghi gestuurd op 29-6-17
DoorDelonghi op 8-8-17 naar 4Launch als leverancier terug gestuurd. SIndsdien kwijt. Contact met support via chat. Ca. om de dag gechat met supportafdeling. Alleen gehoord dat betreffende afdeling geinformeerd is en dat ik bericht zou krijgen. Bericht toegezegd in de week van 17 augustus. Nooit wat van gehoord. In het chat contact hoor ik alleen dat ze niets voor me kunnen doen. Ook oplossing bieden bijv geld terug geven kunnen ze niet doen. Zeer slechte service. Ik kan niets doen, oplossing komt niet. Gisteren klacht ingediend, geen bevestiging van ontvangen. Bij navraag werd gezegd: ze zullen het te druk hebben op die afdeling!! Ja dat kan ik me voorstellen!

Na inschakeling van het BNNVARA programma Kassa, de belbus is uiteindelijk de zaak goed opgelost. Geld is teruggestort en als goedmaker is mij een prachtig nieuw espressoapparaat cadeau gedaan.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 4
Motivatie

Winactie

Algemeen

Bestelling plaatsen was makkelijk en website werkt goed. Echter vond ik het lastig te beoordelen of mijn betaling goed was ontvangen doordat dit niet duidelijk wordt aangegeven. Even snel chatten via de website met een medewerker en ik kreeg duidelijkheid.

Verzending

Prima verpakt en op tijd verzonden

Klantenservice

Met de klanten service twee keer contact gehad. 1x via Whatsapp en 1x via de chat functie op de website. Via whatsapp vond ik trager werken en ietswat kortaf, later werd ik via de chatapp op de website vlot en correct geholpen.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Ik vind dit een van de betere webshops qua site. Heel overzichtelijk, goede zoekfilters, contactinformatie en klantenaccount meteen te vinden. Zoals het hoort, top.

Verzending

De voorraad indicatie op de site was 'snel leverbaar' (dus niet direct leverbaar) Uiteindelijk had ik het product binnen 2 werkdagen in huis. Prima dus!

Klantenservice

De klantenservice is goed te bereiken. Ik stelde twee keer een vraag per chat. Ik heb twee keer contact gehad met Jort.
De eerste keer ging mijn vraag over de levertermijn en de tweede keer over het feit dat ik tijdens het bestelproces een fout heb gemaakt met mijn bedrijfsnaam. Dit werd zonder gedoe allemaal erg snel en correct opgelost. Ik ben zeer tevreden hierover en dat beweegt me ertoe deze review te schrijven.

1 2 3 ... 53

Scorekaart voor 4Launch

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg
ICTWaarborg

Preferred supplier voor

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*