4Launch

13.586 producten en 14.738 uitvoeringen

Gebruikers over webshop 4Launch

Review toevoegen

Algemeen

Bestel een moederbord die op voorraad is en key point is voor 16:00 uur besteld morgen in huis( bij bestelling was voorraad 5 stuks). Inmiddels is het 22:15 op de zelfde dag en voorraad is nog steeds 5 en verder geen één mail over verzending en of track and trace dus kan er zeker vanuit gaan dat ik dus mijn bestelling morgen niet in handen hebt. Dus met pijl en boog om deze shop heen mensen, als je wel je bestelling heel graag morgen op de mat wilt andere shops zoeken.

Verzending

Waardeloos is zacht uitgedrukt en blijf zeggen met pijl en boog om deze shop heen. Morgen klant service bellen en bestelling ongedaan maken. Daar hou ik mijn hart ook voor vast hoop dat dat goed gaat maar heb zeer zeker mijn twijfels als ik nu beoordeing van andere shoppers lees!!!

Algemeen

Na een eerdere negatieve ervaring die destijds boven verwachting alsnog is opgelost gaf ik 4Launch weer eens een kans voor een bestelling. 2x 27" beeldscherm en een Logitech desktop set besteld. Na Amazon was 4Launch de goedkoopste en Amazon kon pas 18 juni leveren. Volgens 4Launch was het op voorraad en volgende dag in huis.

Volgende dag niet gehaald, 2 werkdagen (pinksterweekend ertussen) is altijd nog ruim 2 weken eerder dan wat Amazon kon leveren en andere shops hadden de schermen ook alleen in externe magazijnen op voorraad.

Verzending

Donderdag besteld, zou vrijdag geleverd worden. Al wat gebeurde, de orderstatus veranderde niet en vrijdag was er ook geen zending. Pas op vrijdag veranderde de orderstatus, dus ik had vermoeden dat het pas vrijdag verstuurd werd.

Zaterdag ergens laat in de avond een mailtje van 4Launch: de bestelling was nog niet verzonden, ze gingen uitzoeken wat er loos was. Dinsdag kom ik thuis, had mijn vriendin 2 pakketjes van UPS aangenomen, 2 uur later had ik de verzendbevestiging van 4Launch.

Dat een shop puur dropshipment doet is prima, maar zorg dan wel voor een fatsoenlijke track&trace koppeling met je leverancier. 4Launch is hierin helaas niet de enige die dit niet 100% op orde heeft.

NMe Karma 318K
Verzending: Score: 3

Algemeen

Voor de bestelling even gecheckt of de prijs niet wat lager kon omdat er concurrenten met een betere prijs waren. Daarop hebben ze inderdaad de prijs iets kunnen verlagen, waarna ik besteld heb.

Verzending

Ik heb op maandag 25 mei besteld, rond het middaguur. Op dat moment stond er een levertijd van "vandaag voor 16:00 besteld, morgen in huis." Dat heeft er vervolgens een paar dagen lang gestaan, maar levering bleef uit. Op donderdag heb ik navraag gedaan en daar kwam eigenlijk meteen op terug dat hun leverancier al dagen volhield "vandaag" te gaan uitleveren en dat steeds niet deed. Uiteindelijk kwam de bestelling vandaag, op 2 juni, binnen.

Klantenservice

Ik werd bij navraag vrijwel meteen geholpen via de chat op de site. Toen ik liet merken dat ik het wat jammer vond dat er nog steeds op de site stond dat het product direct leverbaar was hebben ze nog wat extra tijd gestoken in het achterhalen wat er aan de hand was en zodra ze achterhaald hadden dat de leverancier kennelijk helemaal geen voorraad had hebben ze de order bij een andere leverancier geplaatst en had ik dezelfde dag nog een track & trace-code van UPS, en twee kortingsbonnen voor het ongemak. Bovendien belde de klantenservice me uit eigen beweging even op om me bij te praten, wat een hoop goedmaakte. Wat in de eerste instantie geen fijne ervaring was vanwege het onverwachte wachten is daarmee toch positief afgerond. Prima afgehandeld wat mij betreft.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Product besteld, stond op voorraad en bleek niet zo te zijn en is er nu nog niet.

Klantenservice

Toen ik het product bestelde stond er rechtsboven: Voor 16.00 uur besteld is morgen in huis. Nadat ik mijn bestelling had geplaatst veranderde dit naar 2-6-2020 in huis. Ik had dus hoogstwaarschijnlijk het laatste model en alsnog is het niet verzonden tot op heden.

Kreeg gisterenavond als tegemoetkoming een of andere kortingscode waarvan niet bekend is hoeveel korting dit dan is? En we gaan het voor u uitzoeken... Terwijl het product (Gigabyte moederbord) gewoon leverbaar is bij concurrenten en ook op voorraad stond in de Tweakers feed van 4Launch.

Beste heer/mevrouw,
Wij vinden het zeer vervelend te vernemen dat je een bestelling bij ons op deze manier hebt mogen ervaren. Wij doen ons uiterste best onze klanten op een positieve manier te helpen.
Graag ontvangen wij van u, uw bestelnummer en/of andere gegevens waar u de bestelling mee heeft geplaatst, zodat wij een passende oplossing kunnen bieden. Deze gegevens kunt u samen met uw klacht doorzetten naar info@4launch.nl.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Eerst een email gestuurd met de vraag of het toestel voor de Nederlandse markt was , maar geen antwoord gekregen .
Toch het toestel besteld .
Na alles uitgepakt en geinstalleerd te hebben bleek het toestel voor de Duitse markt te zijn . Moest het aansluitsnoer van mijn oude toestel gebruiken want de nieuwe paste niet . Antwoordapparaat en handleiding is in het Duits .
Terugsturen kan niet , is al uitgepakt en gebruikt .
Indien een toestel voor de Duitse markt bestemd gelieve dit dan ook erbij te vermelden op de website .

Verzending

product was op tijd geleverd , dit was ook de enigste positieve

Klantenservice

Ik had een vraag gesteld maar kreeg geen antwoord .
Later begreep ik ook waarom . Verkochten een toestel voor de Duitse markt .

Algemeen

Aangeven op website dat monitor op voorraad is en relatief snel geleverd kan worden. Order is betaald en vervolgens blijkt dat er een fout gemaakt is waardoor product na 14 dagen bij een andere klant geleverd is. Order heb ik geannuleerd en monitor ergens besteld.
Update: Geld na 1 week ontvangen.

Klantenservice

Klanten te woord staan dat doen ze goed. Service verlenen helaas niet, wel mensen aan het lijntje houden.
Helaas,ik bestel niets meer bij 4 launch.

Algemeen

Prijzen liggen veel hoger dan bij de concurrenten terwijl service juist veel lager ligt, de site is verder redelijk te overzien.l

Verzending

Extra betaald omdat product alleen bij deze winkel op voorraad was en meteen geleverd zou worden. Nou een week later en nog steeds niet verzonden naar de pakket service.

Klantenservice

Kort gesprek op de chat gehad, werd mij gerust gesteld dat product wel verzonden zou worden. Dit is helaas niet gebeurd

Beste heer/mevrouw,
Wij vinden het zeer vervelend te vernemen dat u een negatieve ervaring heeft gehad omtrent de levering van uw bestelling. Wij doen ons uiterste best onze klanten op een positieve manier te helpen.

Algemeen

Aangeven dat producten op voorraad zijn en dezelfde week geleverd kunnen worden. Zonder enig bericht niet leveren. Dat is geen service.

Klantenservice

Men zegt dingen toe die men niet na komt. Maakt het een onbetrouwbare leverancier.

Algemeen

Fijne webshop! Heb hier laatst een UE speaker gekocht, top product ook overigens! Erg scherpe prijs, heb hem nergens goedkoper kunnen vinden.

Algemeen

Goede service, telefonisch contact is goed geregeld en de bestelling was op tijd geleverd op het juiste adres

Algemeen

Goede voorlichting en snelle verzending. Niks op aan te merken. Contact met de klantenservice ging ook snel en goed.

Algemeen

Het bestelproces ging prima. De vermelde levertijd klopte echter niet; of het door incompetentie kwam of dat het de intentie was om klanten te misleiden kan ik niet beoordelen, maar het verdient in ieder geval geen schoonheidsprijs. Ik heb vroeger regelmatig bij 4Launch gekocht, en was altijd prima tevreden. Het lijkt te zijn veranderd daar. Ik koop er niet meer, en ik zal ook niet meer kopen bij andere webshops die gebruik maken van DPD.

Verzending

De levertijd werd niet waargemaakt.

Donderdag besteld. Het zou vrijdag geleverd worden. Schijnbaar werd mijn pakket vanaf een derde partij verzonden, en de derde partij heeft het vrijdag verzonden met DPD. DPD heeft het vanaf vrijdagnacht in het depot klaar staan, dus ik ben zaterdag en maandag thuis gebleven om het pakket te ontvangen. Helaas staat het nu nog steeds in het depot, en hoop ik het morgen te ontvangen.

Ik heb ooit een zomer bij DPD gewerkt, en de hoeveelheid pakketjes die chauffeurs moeten wegsturen is idioot. Als de chauffers het niet halen krijgen zij ook nog eens zelf een boete.

Dit is in principe niet de schuld van 4Launch, waar het niet dat zij in zee gaan met een derde partij die levert met DPD.

Klantenservice

Ik werd snel geholpen via de chat en netjes te woord gestaan. Ik moest wel aandringen om haast te maken met het bellen van de derde partij die zou leveren. De klantenservice kon echter niets aan mijn probleem doen.

Edit: inmiddels is me een vergoeding aangeboden, en de klantenservice was behulpzaam, maar ik heb hetzelfde product reeds bij een andere webshop besteld.

Algemeen

zie txt onder ik heb niet meer te zeggen hier over dan dat je niet normaal behandelt word

Klantenservice

informatie opgevraagt over een product via de telefoon voor heen kon ik naar ze toelopen.

ronduit een grote bek gehad via de telefoon of ik niet gewoon op de site kan kijken. ik snap wel dat ze zijn vertrokken uit dat pand en kleiner zijn gegaan als je zo omgaat met klanten verkoop je ook niks

Beste heer Dirckx,

Bedankt voor uw review!
Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet naar wens bent geholpen.
Indien u namelijk vragen heeft over een product op onze website, kunt u natuurlijk altijd bij ons terecht!
Onze welgemeende excuses voor de afhandeling van uw vraag.
Wij willen een passende oplossing bieden en willen u vragen contact op te nemen met ons via het e-mailadres: info@launch.nl.

Met vriendelijke groet,

Pien van Bezouw
4Launch B.V.

Algemeen

Ik had een laptop nodig. De verkoper heeft me uitstekend geholpen met een passende keuze.

Verzending

Alles netjes verzonden en goed verpakt.

Klantenservice

Wat een zeverzak bij sales. Hou ik van!

Algemeen

Behulpzame service waardoor ik goed geholpen ben in mijn keuze. Hierdoor heb ik het product uiteindelijk gekocht.

Verzending

Levering was op tijd binnen. Geen extra's om hier 5 sterren voor te geven.

Klantenservice

Klantenservice top, zoals hierboven beschreven heb ik daardoor het juiste product weten te kopen.

Algemeen

Onlangs een iPad 64GB besteld die naast de scherpe prijs ook nog een prima en snel geleverd is. Blij mee!

Verzending

Netjes verpakt en op tijd.

Klantenservice

Weinig ervaring mee, maar de communicatie die verstuurd is was duidelijk.

Algemeen

Goede snelle afhandelingen van het bestelde product! goed geholpen via de telefoon over welke videokaart ik het beste kan bestellen

Klantenservice

Goed geholpen aan de telefoon! professioneel advies

Algemeen

Mijn asus router liet het plots afweten, dus een nieuwe. Vroeger kon je bij 4Launch de spullen ophalen, maar dat gaat niet meer. Begrijpelijk, want kost extra personeel. Overzichtelijke website, bestellen ging eenvoudig evenals betalen. Keurig mijn nieuwe router 1 dag later, conform afspraak, ontvangen. Netjes verpakt. Spijtig dat je niet meer kan ophalen, maar webwinkel blijft voor mij een aanrader.

Verzending: Score: 2

Algemeen

1 ster is nog te veel. De prijzen zijn van sommige producten wel laag, maar verder kun je deze winkel 't beste mijden (later op meer)

Het bedrijf wekt bij mij de indruk, dat gezien de historie en andere reviews, zich wederom in financiële moeilijke wateren begeeft. Mijn advies zou zijn bestel met CC.

Verzending

Retourkosten voor een non-conform product mag je zelf betalen (of in ieder geval voorschieten). Verzending in eerste instantie ook trager dan beloofd.

Klantenservice

Het allerslechtste is nog wel de service (of beter gezegd het gebrek hieraan).

Ik heb een ring pro bij hen besteld op 2/12 op 4/12 ontvangen en geïnstalleerd. En deze heeft het 19/12 begeven.

Ik heb eerst contact met ring opgenomen. Bel wilde geen verbindings meer maken. Uiteindelijk moest ik hem maar retour doen aan 4Launch.

op 20/12 een retour aangevraagd bij 4launch.
op 23/12 kreeg ik mail dat ik hem retour kon sturen maar ik moest voor de fabrikant aangeven wat er mis mee was anders zouden ze hem niet in behandeling nemen. Direct op gereageerd.
op 27/12 mocht ik het versturen.
op 03/01 een mail gestuurd hoe het er mee leek, geen reactie
op 07/01 maar eens via de chatfunctie gevraagd.

Krijg je 't bericht: 'Die is vandaag verwerkt en wordt opgestuurd naar de fabrikant.' Dus zij hebben de deurbel een week daar gewoon te liggen. Aangegeven dat ik het geld (en retourkosten van een non-conform product) terug wil binnen 5 dagen. Want het ligt daar een week, nu gaat de fabrikant ernaar kijken of het daadwerkelijk defect is geven ze aan. Sorry maar ik koop bij 4Launch, wat die fabrikant vindt en doet interesseert me weinig. Dit zullen ze in orde maken. Mijn 'gut' zegt dat ik de CC-maatschappij alvast moet inlichten.

ps: 4launch doe geen moeite om te reageren.

Beste heer Huitema,

Wij kwamen uw review tegen en zouden graag uw negatieve gevoel wat willen verlichten.

Uit onderzoek bleek dat u bij het aanvragen van uw RMA de keuze gemaakt heeft voor een garantie case.
Bij een garantie wordt altijd per case gekeken hoe deze afgehandeld dient te worden, retourkosten worden hier ook niet altijd vergoed, dit ligt aan de situatie.

Mijn collega’s van de administratie konden mij vertellen dat op 08-01 de kosten aan u gecrediteerd zijn, wij hopen dat u hiermee tot tevredenheid geholpen bent door ons.

Mocht dit niet het geval zijn of mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dit natuurlijk graag van u.

Voor nu willen wij u een kortingscode aanbieden ter compensatie van het ongemak, indien u deze wenst te ontvangen kunt u een e-mail sturen naar info@4launch.nl.

Wij hopen u in het vervolg van een positievere ervaring te kunnen voorzien.

Met vriendelijke groet,

Pien van Bezouw
4Launch B.V.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Videokaart besteld bij 4 Launch omdat deze daar op voorraad was (1 exemplaar) en omdat ze de goedkoopte waren. Bestelling op zaterdag gedaan, product werd op dinsdag geleverd. Slecht verpakt. Gelukkig was de inhoud nog wel in orde. Na uitpakken bleek het om een gebruikt exemplaar te gaan. Dit was niet vermeld op de site.

Verzending

Wordt niet de volgende (werk)dag geleverd. Doos van de videokaart was verpakt in een zeer slap doosje zonder verdere bescherming.

Klantenservice

Bij navraag waarom ik een gebruikt exemplaar heb ontvangen kreeg is snel en netjes antwoord. Helaas hebben ze geen idee omdat ze zelf de producten niet versturen.

1 2 3 ... 59

Scorekaart voor 4Launch

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg