4Launch

7.207 producten en 8.209 uitvoeringen

Gebruikers over webshop 4Launch

Review toevoegen

Algemeen

Bestelling geplaatst van een product dat op voorraad staat, deze zou ik dan morgen geleverd krijgen. Blijkt allemaal niet waar te zijn, product was besteld bij de leverancier..... Hier heb je toch niks aan, ik had zelfs extra betaald omdat zij de enige waren met "voorraad". Aan de andere reviews te zien doen ze dit expres om zo meer klanten te lokken. Was meteen de laatste keer.

Verzending

Voorraad blijkt hier nooit te kloppen, bestelling heb ik nog steeds niet ontvangen maar heb er wel extra voor betaald omdat jullie de enige waren met "voorraad".

Algemeen

Ik heb deze harde schijf begin van de week besteld aangezien ik het voor het weekend nodig had. Volgens de website, was deze ruim op voorraad en direct leverbaar. Inmiddels is het vrijdag en ik heb nog niet. Gisteren nog een mail gestuurd en een korte reactie ontvangen dat ze het gaan "navragen". Vandaag via de chat contact gehad, en te horen gekregen dat het product op voorraad is en vandaag besteld morgen (zaterdag) of anders maandag geleverd wordt. Weer gebeld en nu zeggen ze dat het op voorraad is bij de leverancier en dat het daar vast loopt. Dit is schandalig. Ik heb niet met de leverancier te maken en bestel direct bij 4launch. Als jullie geen voorraad hebben, vermeld het dan eerlijk en duidelijk op de site zodat ik weloverwogen kan beslissen waar ik het bestel en niet liegen dat het op voorraad en direct leverbaar is, ook nog eens via de chat. Waardeloos!!
In deze tijd van enorm concurrentie is goede dienstverlening en service uitermate belangrijk. Voor mij geen 4launch meer, liever iets meer betalen bij bol of coolblue. Dan weet je dat de dienstverlening 200% klopt en beter is.

Verzending

Product niet ontvangen, is ook niet bekend wanneer ik wel ga ontvangen. Misschien nooit.

Klantenservice

Onjuiste informatieverstrekking via de klantenservice. Via de mail geen correcte reactie, via chat verkeerde informatie, via de telefoon ook waardeloos.

Algemeen

Kleine bestelling gedaan, een SAS disk. Werd veel te laat geleverd, en op mails wordt ondanks dat er op de website staat 'binnen 4 uur gererageerd' uberhaupt niet gereageerd. Deze specifieke schijf is als nieuw verkocht, maar deze bleek al 4.6 jaar(!) aan draaiuren te hebben. Op de melding dat ik geregeld wil hebben dat ze me moeten leveren wat ze verkocht hebben, geen antwoord meer.
Let dus op dat je niet wordt opgelicht met refurbished producten die als nieuw verkocht worden!

Nee, dit is niet meer het bedrijf wat het ooit was. Uiteraard moeten we onze aankoop niet met anderen vergelijken, maar in de review hierboven zie ik eenzelfde verhaal. Gebruikt spul als nieuw verkopen. Kan echt niet.

Verzending

Verzending op zich prima, alleen veel te laat.

Klantenservice

Compleet waardeloos. Ze reageren erg slecht, pas na aandringen. Meestal met standaard antwoorden. Enige reactie op bovenstaande is dat ik een RMA formulier gemaild heb gekregen. Later geven ze aan dat 'er mogelijk iets verwisseld is in het magazijn'. Gelukkig zijn we allemaal mensen en kunnen we fouten maken, maar de ervaring met deze shop is door de communicatie, de vele te late levering en dan ook nog iets verkeerds leveren 100% slecht. Kost ons weer veel te veel tijd om eea recht te trekken.

Uiteindelijk RMA aangevraagd en sturen we hem terug.

Algemeen

Ik heb in het verleden veel bij ze besteld maar ik heb inmiddels weinig vertrouwen meer in 4launch. Bij mijn vorige bestelling, en ook bij deze houden ze zich niet aan de levertijden.

Ik heb op 13-1-2018 een "4Launch Destroyer 4100" PC besteld. Deze had toen, en heeft nog altijd de status "Snel leverbaar - Levering binnen enkele dagen". Inmiddels wacht ik al 2 weken. Ik heb eerder deze week mailcontact gehad, en toen gaven ze aan de verwachting te hebben dat hij deze week geleverd zou worden.

Aangezien inmiddels de week vestreken is heb ik gevraagd of ze het geld terug kunnen storten, ik hoop dat ze dit wel snel kunnen doen want ik wil graag elders een PC gaan bestellen bij club die wel snel kan leveren.

Algemeen

Ik heb een Dell TB16 besteld, deze kwam gebruikt, geopend en beschadigd binnen. Maar verkopen voor de volle mep natuurlijk.

Onacceptabel.

Verzending

Het product was ingepakt alsof het bij downies en brownies was ingepakt.
Niet dat er iets mis is met downies en brownies maar zeer onprofessioneel.

Algemeen

Op 5 oktober vorig jaar een HP Care Pack besteld, nooit ontvangen en men reageert niet op berichten. Meerdere Facebook messages, chats en e-mails verstuurd en tot op heden niks ontvangen (op facebook en mail geen enkele response).
Eerdere response op de chat was dat ze wat problemen hadden met het systeem (als ik me goed herinner) en dat het alsnog geleverd zou worden, in de website staat hij op volledig geleverd. De chat op de website is zo te zien niet meer beschikbaar want ook binnen de openingstijden verschijnt er geen venster.
Zou er niets bestellen want waarschijnlijk zitten ze in de problemen.
Ordernummer laat ik achter bij Tweakers.

Verzending

Staat op geleverd maar ik heb niets ontvangen, in het systeem staat op verzonden.

Klantenservice

Klantenservice geeft mogelijkheden om via Facebook en chat contact op te nemen maar beide geven geen antwoord of niet voldoende.

Algemeen

Ik heb producten besteld die bij 4launch op de site als voorradig stonden.
en vervolgens blijkt dat deze producten helemaal niet op voorraad zijn.
Je bent ook je geld meerdere dagen kwijt...
waardoor ik ook niet kan bestellen bij andere leveranciers.
Mijn bedrijfje staat nu al 2 weken stil.

Update 25-01-2018 (Naar aanleiding van reactie 4 Launch)

Beste 4launch,

Toen ik bij u bestelde had u de producten als voorradig staan.
Anders had ik namelijk bij een leverancier besteld die wel voorraad had.

U probeert een bepaald beeld te scheppen.

Maar dan verzoek ik uw ook bestelling 788095 erbij te pakken uit 2013.
Precies hetzelfde verhaal.
(overigens wachten we nog op uw reactie op onze mail op 8/4/13)

Wij hebben u na 5 jaar toch nog een keer eens kans gegeven. dit is het resultaat.

Overigens wil ik uw er op wijzen dat ik destijds bij 4launch gekocht heb (niet bij de leverancier).
en dat u gewoon kenbaar moet maken als het om een pre-order gaat.

Beste klant,

Zoals we kunnen nagaan betreft het hierbij een bestelling van 5 stuks RX 580 videokaarten. Deze was ten tijde van de bestelling niet bij ons voorradig en zelfs moeilijk leverbaar, net als alle andere RX 570 en GTX 1070/1080 videokaarten. Uiteindelijk is na het verzoek tot annuleren van de bestelling het aankoopbedrag in 2 werkdagen teruggestort. Wij betreuren dat er mogelijk een verwachting was dat deze goed leverbaar zou zijn. In dergelijke situaties zijn wij ook mede afhankelijk van onze leveranciers.

Algemeen

Geen problemen met het vinden van de producten, website is duidelijk en betalen is ook geen probleem.

Verzending

Bestelling geplaatst op dinsdag 9 januari, zou direct leverbaar zijn volgens de website en dus de volgende dag in huis. Woensdag een email met de melding dat de bestelling per koerier naar mij verzonden was.
Vrijdag via chat op hun website gevraagd waar de bestelling blijft, maandag nogmaals gevraagd en toen maar geannuleerd. Zaterdag toch geleverd. Maandag retour gestuurd.

Klantenservice

De medewerkers zijn vriendelijk, maar de communicatie is slecht.
Tussen 4Launch en hun leverancier, tussen 4Launch en de klant en tussen de afdelingen binnen 4Launch zelf is op zijn zachtst gezegd ruimte voor verbetering.
Na het hele fiasco niet eens een simpel "excuses voor het ongemak" maar slechts een verzoek om te overwegen het geannuleerde maar toch geleverde product te houden, hoewel ik al tweemaal aangegeven heb het niet meer te kunnen gebruiken.

Beste klant,

Zoals we kunnen nagaan was het de bedoeling geweest dat uw bestelling direct vanuit onze leverancier naar u verzonden zou worden. Door onduidelijke redenen was dit aanvankelijk niet gebeurd en hebben we uw verzoek tot annulering ook doorgezet naar onze leverancier. Helaas is gebleken dat dit laatste niet correct is doorgekomen en het product alsnog met vertraging was bezorgd bij u. Wij betreuren de hele gang van zaken en willen u onze oprechte excuses aanbieden. De communicatie had in deze ook beter gekund en uw feedback zullen we intern meenemen. Inmiddels is het product retour gekomen en is het aankoopbedrag ook gecrediteerd.

Algemeen

Hier een USB dock, kabel en toetsenbord besteld. Op 29 december gedaan dus wil niet al te kritisch doen over een dagje later leveren. Eerst komen redelijk op tijd het dock en de kabel binnen. Het toetsenbord ontbreekt echter. Hier heb ik vervolgens circa 5 keer achteraan gemoeten voor die alsnog geleverd wordt.

Verzending

Nalevering van het toetsenbord op circa 20 dagen na bestelling en daar 5x achteraan moeten is ronduit waardeloos.
Als er een probleem is waardoor je niet kunt verzenden, MELD dat dan gewoon en tijger daar achteraan ipv je klant zonder bericht te laten wachten.

Klantenservice

De klacht is al vermeld onder algemeen en verzending. De toon en snelheid van de reactie op vragen over de levering werden redelijk vlot en heel correct beantwoord. Dat vervolgens het achterliggende probleem niet opgelost wordt waardoor je het ontbrekende toetsenbord in tegenstelling tot je belofte niet uitlevert is dan weer heel slecht. Hiervan gemiddeld maar een voldoende van gemaakt.

Beste klant,

Zoals we kunnen nagaan was uw bestelling vanuit 2 verschillende leveranciers direct naar u verzonden. Bij 1 leverancier bleek de opdracht niet goed doorgekomen en is dit opnieuw ingeregeld. Het product bleek op dat moment niet direct beschikbaar, wat heeft geresulteerd in een vertraagde levering. Uiteindelijk is de bestelling alsnog compleet geleverd. De communicatie naar u toe had hierin beter gemoeten, waarvoor onze oprechte excuses.

Algemeen

Snelle service en snelle levering. Ik had het pakket (12kg) laten sturen naar een zakelijk adres en het kwam netjes op de aangegeven dag aan. Site toonde goed de vooraad en specificaties van het product (Samsung C34H890WJU).

Verzending

Pakket was niet extra verpakt en kwam in de doos van Samsung. Daarin was het al stevig verpakt met piepschuim.

Klantenservice

De monitor kreeg een rode stuck pixel na 2 weken gebruik. Ik heb het via een RMA naar Samsung gestuurd. Via de Pick up en Return policy kreeg ik een code voor de label van UPS. Binnen anderhalve week was ie terug. Ondertussen in communicatie geweest met 4Launch die netjes en tijdig updates stuurden.

Helaas had Samsung niets gevonden dus zit ik nog steeds met een stuck pixel die ook na 20 uur Jscreen en LCDfix2 geen verandering toonde.

Algemeen

Webwinkel lapte garantie aan zijn laars. Leverde een nieuwe videokaart aan het einde van de termijn die ik hen had gegeven om de videokaart te leveren waardoor ik meerdere maanden mijn videokaart kwijt was.
Oftewel weer zo een geval van prima webshop totdat er iets kapot gaat.
Voor hele verhaal kijk Klantenservice toelichting.

Verzending

Levering was prima, kreeg hem binnen de beloofde levertijd.

Klantenservice

Ik had een videokaart bij 4Launch gekocht en die was binnen de garantie kapot gegaan. Dus ik had contact met ze opgenomen om een nieuwe te ontvangen of om hem gerepareerd terug te krijgen. Echter zeiden ze dat ik alleen recht had op de huidige marktwaarde van het product, waarvan ik niet eens een half zo goede videokaart voor kon kopen. Hier ben ik echter niet mee akkoord gegaan. Na meerdere malen te verzoeken om mij een nieuwe videokaart toe te sturen, heb ik een officiele laatste brief gestuurd waar ik hen een vergelijkbare videokaart of het aankoopbedrag eiste binnen een zeer redelijke termijn(Langer dan een maand). Ze probeerde mij hierna nog meerdere malen over te halen om een lager bod te accepteren. Aan het einde van de termijn moesten ze echter wel toegeven en hebben zijn mij voorzien van een nieuwe videokaart. Ik heb door dit gedoe een paar maanden mijn videokaart niet kunnen gebruiken. Ik raad 4Launch af.

Beste klant,

Het is vervelend te vernemen dat de garantie afhandeling niet soepel is verlopen. Gezien we geen directe aanknopingspunten hebben, willen we u vragen contact met ons op te nemen met customersupport@4launch.nl, zodat we nader naar uw case kunnen kijken.

Algemeen

De klantenservice maakt het bedrijf mijn inziens waardeloos. Alles prima zolang er niet iets kapot gaat.

Netjes geleverd .

Klantenservice

Computer van 3200 euro gekocht binnen twee maand moederbord kapot. Inmiddels meer dan 2 maanden op een reparatie aan het wachten . Klantenservice is totaal niet proactief meedenkend. Al meer dan een maand hoor ik wekelijks door zelf te bellen exact dezelfde zin. Onderdelen besteld duurt nog een week. Nog nooit zo slechte misleidende klantenservice meegemaakt. Ik zal hier nooit meer wat kopen het risico is te groot dat als iets kapot is je
overgeleverd ben aan een totaal afgestompte klantenservice van een te groot bedrijf. Maatoplossingen of meedenken met een klant kan je vergeten.

Beste klant,

We zien dat deze RMA inderdaad al wat langer loopt dan wenselijk, waarbij ook de communicatie vanuit onze klantenservice niet geheel vlekkeloos is geweest. Hiervoor allereerst onze welgemeende excuses. We zien dat u reeds in contact bent met onze customersupport afdeling voor het verdere verloop van uw RMA, deze zullen er alles aan doen om uw PC z.s.m. weer geheel werkend bij u af te leveren. Na afloop van deze RMA zullen wij ook zeker kijken naar een passende compensatie/tegemoetkoming.

Algemeen

Voor het bestellen had ik contact gelegd via de chat om te controleren of de levertijd en beschikbaarheid klopte. Mijn laatste bestelling bij deze winkel was namelijk geen succes omdat het product ineens toch niet leverbaar bleek voor de genoemde prijs. Via de Pricewatch zag ik dat 4Launch de goedkoopste aanbieder was van een nieuwe tablet en dus voor de zekerheid contact gezocht. Ze hebben het nagekeken en gaven aan dat het product binnen enkele dagen geleverd zou worden.

Ondanks de vlotte verwerking van mijn betaling bleef de status van mijn bestelling echter staan op 'in behandeling'. Uit eigen beweging een dag later opnieuw contact gezocht om te vragen hoe en wat. Toen kwam de aap uit de mouw: het product was niet leverbaar (ondanks dat er nog altijd op hun website stond dat er 4 op voorraad waren en dat het binnen enkele dagen geleverd kon worden). Ik had de optie om een duurder model te nemen met bijbetaling of mijn geld terug te krijgen. Na wat discussie kon ik korting krijgen op het duurdere model, maar zelfs met die korting waren ze duurder dan andere aanbieders in de Pricewatch. Op dat moment vanuit besloten hen niet de omzet te gunnen en elders te bestellen.

Wat me vooral stoort is dat er dus nog steeds webwinkels zijn die bijna willens en wetens producten met een foute (lage) prijs en verkeerde beschikbaarheidsinformatie in de Pricewatch laten staan. Kennelijk loont het binnenkomende verkeer meer dan de kosten voor de mensen die klikken.

Klantenservice

De klantenservice heeft mij netjes te woord gestaan en is geduldig gebleven. Hoewel diezelfde klantenservice kennelijk voor het bestellen niet in staat was om te zien dat iets niet leverbaar is, en na het bestellen en betalen ineens wel, hebben ze hun best gedaan om mij tegemoet te komen.

Algemeen

De website is goed, en een aantal jaar terug heb ik diverse malen naar tevredenheid besteld. Maar nu is de klantenservice echt van het pad af.

Klantenservice

21 December besteld. Tijdje niets gehoord. Vorige week contact opgenomen. Zou eind deze week geleverd worden. Vandaag weer even contact opgenomen. (Jammer dat ze zelf niet met updates komen.) Blijkt nu opeens pas 31 jan geleverd te kunnen worden. Ik mocht wel omzetten naar een andere kleur, want dat was wel op voorraad. Dat maar gedaan. Krijg ik even later een e-mail of ik nog even 14 euro wil bijbetalen, omdat die kleur duurder is. Dus zij kunnen niet tijdig leveren wat ik besteld heb, en durven dan nog extra geld te vragen voor een afwijkende kleur. Ik vind dat erg brutaal. Ik heb direct verzocht mijn bestelling te annuleren. Een winkel die dergelijk gedrag als klantenservice beschouwt, daar loop ik voortaan met een grote boog omheen.

Algemeen

Erg overzichtelijke webshop. Klantenservice is goed bereikbaar via social media en online chat. Heel erg klantvriendelijke winkel. Via mijn account altijd up-to-date status van mijn bestellingen

Verzending

Zijn overgestapt naar een nieuwe verzenddienst. Uitstekende service. Materialen zijn altijd extra goed verpakt. Mag van mij met oog op het milieu wat minder.

Klantenservice

Klachten heb ik nauwelijks gehad. Ben sedert de oprichting klant. Ik heb nooit de indruk gehad dat ik geen eerlijke behandeling zou krijgen voor het geval ik een klacht zou indienen. Heb onlangs een RMA aanvraag ingediend en binnen en week antwoord. Bedrag gecrediteerd

Algemeen

Videokaart MSI GTX 1080 ti besteld en bij 4 launch om de reden dat deze meer dan 10 voorradig heeft en de goedkoopste is en dus op tijd binnen is voor de kerst.

Verzending

keurig besteld voor 20:00 maar na anderhalve dag nog steeds in 'behandeling'.
Contact gezocht met klantenservice en na mijn vraag werden ze er pas van bewust dat de kaart niet op voorraad is.
Dus niet is verzonden!

Klantenservice

Als eerste,vriendelijk netjes te woord gestaan,.
Na enig geklaag met wat feiten over de communicatie van de status van mijn bestelling en de actuele voorraad is mij een optie voorgelegd van een ander merk kaart die iets duurder bij 4 launch is maar bij de concurrent wel 30 euro goedkoper.
Een andere kaart konden ze mij niet bieden voor de zelfde prijs.
Uiteindelijk de order geannuleerd.

Algemeen

Prima webshop, al vaker besteld en altijd prima bevallen. Dit keer een monitor besteld waar ze met de prijs flink goedkoper waren dan de concurrentie

Snel geleverd

Algemeen

Ik bestel 2 grote hard disks voor een groot bedrag. Ik wil er jaren plezier van hebben en daarom is een goed transport erg belangrijk. Daarom bestel ik ze bij een goed bekend staand bedrijf en voor de zekerheid geef ik aan dat ze rondom aan ALLE kanten omwikkeld moeten worden met verend verpakkingsmateriaal.

Als ik het pakket open, liggen de schijven los onderin de doos. Er zitten butsen in. Vanaf dat moment reageert 4Launch werkelijk minimaal.

Verzending

Ondanks mijn duidelijke vraag bij de bestelling, lagen de schijven allebei los in de doos. Met wat bubbels er los overheen. Daardoor zijn ze tegen elkaar gekwakt en er zaten butsen in. Schijven hoor je sowieso goed te beschermen. 4Launch had toen kunnen reageren met "wij sturen onmiddellijk nieuwe. Stuurt u de schijven svp terug" maar dat gebeurde niet. De verzender had schuld, zeiden ze.

Ik stuurde ze terug onder het herroepingsrecht, werkelijk uitstekend verpakt zodat 4Launch geen enkele moeite zou hebben met de controle. Toen bleven ze eerst 6 dagen lang bij 4Launch liggen voordat ze daar als "ontvangen" werden ingeboekt. In de tussentijd werden mijn vragen over de terugbetaling niet beantwoord. Later wel, en toen werd verwezen naar vertraging bij de postkamer.

De terugbetaling is na de wettelijk verplichte datum gebeurd. Daarbij werd verwezen naar de administratie. 4Launch liet mij ook weten dat ze "ondanks de late terugzending wel zo positief waren om mij snel terug te betalen". Die opmerking is niet netjes, want de controle kon niet moeilijk zijn en het was 4Launch zelf die het pakket eerst 6 dagen liet liggen.

Slecht geregelde verzending.
Geen actieve oplossing zoals direct nieuwe schijven sturen. De problemen achtereenvolgens bij de verzender, de postkamer en de administratie leggen.
Meerdere mails over mijn 450 Euro negeren.
In het herroepingsformulier zit een fout, want als je on line gaat, is de optie "terugbetaling" ineens niet meer mogelijk, want die optie is weg. Je mag alleen nog kiezen tussen vervanging of tegoedbon. Een ervaren bedrijf maakt zulke fouten niet, en ik heb het daarom opgevat als misleiding.

4Launch is afgezakt, ze zijn een trouwe klant kwijt.

Algemeen

4launch was voor mijn zoon geen betrouwbare partij. Hij kreeg de geheugenkaarten die hij van zijn spaargeld op Black Friday had gekocht en betaald niet geleverd omdat ze duurder zouden zijn dan de het bedrag dat op de website en factuur stond. 4launch stelt zich op als tussenpersoon in de deal...
4launch staat dus niet voor haar gemaakte afspraken. Het bedrijf heeft me door deze actie erg teleurgesteld en ik zal niemand aanraden om hiermee zaken te doen.

Verzending

Het gekochte en betaalde product werd niet geleverd, dat was een grote teleurstelling voor mijn zoon!

Klantenservice

Ze boden later het onderdeel voor veel meer geld aan en stonden niet voor de prijs.

Algemeen

Geen op- of aanmerkingen, net zo snel en makkelijk als in elke andere webshop, dus ook niet onderscheidend.

Verzending

Netjes verpakt en snel geleverd

Klantenservice

Bij problemen wordt je gewoon aan het lijntje gehouden, je wordt dus niet als klant behandeld... Ik ben nu al 3 keer aan het vragen naar een constructieve oplossing maar ze wijzen naar alle kanten behalve naar zichzelf, dus er wordt geen verantwoordelijkheid genomen. Dit lijkt nog niet eens op Service en is ronduit hopeloos.

1 2 3 ... 54

Scorekaart voor 4Launch

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg