4Launch

Gebruikers over webshop 4Launch

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

2 x een scherm gekocht.
Waarvan 1 een mindere kwaliteit was, productie probleem vermoedelijk.

Na het weekend melding van gemaakt, en deze mocht onder de wet koop op afstand retour gestuurd worden. Nieuw scherm is direct besteld en de dag erna geleverd. Prijs was over het weekend heen 5 euro duurder geworden maar 4launch gaf 5 euro korting.

Verzending

Besteld en snelle levering. Helaas geen PostNL maar DPD.

Klantenservice

Klacht afhandeling perfect, inclusief de prijs/korting.

Algemeen

Twee jaar geleden een SSD gekocht bij 4Launch. Deze is recent stuk gegaan. Ik mocht het gratis terugsturen en had binnen een week een nieuwe SSD van een nieuwer type ontvangen. Top service!

Verzending

Levering was ook prima, op tijd en netjes.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

op woensdag op tijd iets besteld omdat dit onderdeel vrijdag nodig was bij een reparatie.
Op donderdag nog geen verzendbericht gehad. Dit kan uiteraard.
Via de chat info gevraagd of dit pakket vandaag ( donderdag) nog kwam. Was een vaag antwoord wat ik terug kreeg.
2 uur later nog eens gevraagd. Ik kreeg hier een track and trace van UPS. Deze code was echter alleen niet te volgen. rond 16:00 nogmaals contact gezocht en werd mij gezegd dat er nog geen track and trace code was.

Prima dat je op je site vermeld dat voor 16:00 besteld de volgende dag geleverd gaat worden als het op voorraad is. Aangezien ik hier nadrukkelijk naar gekeken heb vind ik het een kwalijke zaak dat ik eind van de dag als nog een zelfde product ergens anders moet bestellen om vrijdag de klus wel af te kunnen maken.

-Update :
Als iets niet goed is mag het gemeld worden maar als het goed is ook.
Levering was waardeloos. RMA aangemaakt en pakket terug gestuurd.
Geld netjes binnen een week terug op de rekening.

Algemeen

Mailtje gestuurd naar de klantenservice met een vraag over de beschikbaarheid van een artikel bij hun leverancier. Kreeg binnen 48 uur een net antwoord terug. Prima. Paar dagen later een behuizing met voeding besteld uit de webshop die zoals beloofd de volgende dag al werd bezorgd. Weinig op aan te merken allemaal.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

In het verleden vaak als vaste klant besteld bij 4Launch. Altijd zeer goede ervaringen en snelle levering. Na een paar jaar had ik weer wat computeronderdelen nodig, maar is het helaas een stuk slechter bevallen.

Website, bestelproces en betaling verloopt nog altijd goed. Toch is de leveringswijze drastisch veranderd waar 4Launch nu rechtstreeks vanuit hun leveranciers ('externe magazijnen') laten versturen (zonder dat dit duidelijk staat aangegeven). Dit resulteert in pakketten ophalen bij verschillende pakketpunten (of thuis) en ook op verschillende dagen (dus levertijden kwamen ook niet overeen). En dan denk je eindelijk alle onderdelen binnen te hebben, is helaas het voorfront van de behuizing gebroken op nagenoeg alle bevestigingspunten.

Na jarenlang zeer goeie ervaring te hebben met 4Launch, ga ik na deze keer er wel goed over nadenken om hier nogmaals te bestellen. Ook heeft de RMA-afhandeling voor de kapotte behuizing mij te lang geduurd.

Verzending

Zoals hierboven aangegeven was de verzending ronduit slecht. Niet conform aangegeven levertijd, en ik had liever gezien dat 4Launch in één levering uit eigen voorraad had verzonden. Of geef in ieder geval aan als de levertijd tóch anders wordt en het via een andere leverancier gaat.

Klantenservice

RMA-verzoek ingediend dat het voorfront van de computerbehuizing afgebroken was (DOA). Op verzoek nog foto's meegestuurd. Dit allemaal op 24 juli ingediend. Vervolgens netjes een retourlabel gekregen waarmee ik de kapotte behuizing kosteloos kon retourneren.

Vervolgens hoorde ik meer dan 2 weken niks meer (geen status update oid). Toch maar contact opgenomen via een bericht. Toen kreeg dezelfde dag te horen dat het product aangekomen was bij de leverancier en dat uiterlijk volgende week de RMA volledig afgehandeld zou zijn.

Vervolgens wekenlang niks meer gehoord. Uiteindelijk is pas op 31 augustus(!) een creditfactuur opgesteld. Vervolgens pas op 10 september het geld teruggeboekt gekregen.

Dat een retourproces soms wat langer kan duren heb ik begrip voor, maar een anderhalve maand vind ik te lang. Zeker voor een DOA-product.

We vinden het erg jammer dat na al die jaren een bestelling niet naar wens is verlopen. Ik heb de case er dan ook direct bij gepakt om te kijken wat er precies fout is gegaan. Het is altijd vervelend als er een DOA product geleverd wordt, we betreuren het dan ook dat dit niet op een snelle en correcte manier is opgelost. We streven er naar om binnen een week een oplossing bij de klant te hebben in dit soort gevallen. In het geval van jouw bestelling zijn er op meerdere fronten fouten gemaakt. Deze zijn genoteerd en worden meegenomen in een verbeterplan.
Al met al hoop ik dat we ons in de toekomst nogmaals mogen bewijzen, ik neem persoonlijk nog even contact met je op voor verdere afhandeling.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Bestelling verliep prima, niks bijzonders om boven het maaiveld uit te steken.

Verzending

Verzending verliep prima, niks bijzonders om boven het maaiveld uit te steken.

Klantenservice

Klantenservice is ronduit belabberd. Mijn smartphone vertoonde problemen m.b.t. oververhitten tijdens regulier gebruik, denk hierbij aan het maken van een foto en die gelijk bewerken om hem vervolgens te kunnen versturen middels mail/whatsapp/telegram/you name it. Hierop heb ik contact opgenomen met de webshop om het toestel aan te bieden ter reparatie nadat ik het scenario had uitgelegd. Het toestel is bij 4Launch aangekomen waarna een software update is uitgevoerd op het toestel, hierna zou het verholpen moeten zijn. Dat was helaas niet het geval, vervolgens is het toestel wederom naar 4Launch gegaan ter reparatie. Na 2(!) weken wachten kreeg ik het toestel terug met de mededeling dat het correct functioneerde en dat de medewerkers het probleem niet kregen gereproduceerd.

Hierop heb ik contact opgenomen met het merk van het toestel zelf die een nieuw exemplaar ter vervanging aanboden.

Dit was de eerste en gelijk de laatste keer dat ik iets bij 4Launch heb besteld!

Het is erg jammer om te horen dat je een negatieve ervaring gehad hebt met onze RMA-service. Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een kapot product zomaar retour te sturen. Daarom zou ik je vriendelijk verzoeken om ons het RMA nummer te verstrekken zodat er een onderzoek kan starten wat er precies gebeurt is. Als je een chat opent op onze website met jouw gebruikersnaam erin dan zal ik je te woord staan. We kijken graag met je naar een passende oplossing.

Algemeen

Dit is allemaal netjes en snel verlopen, geen verdere opmerkingen hierover. Dit is uitstekend verlopen tegen een goed prijs.

Verzending

Binnen de aangegeven tijd is de bestelling geleverd.

Klantenservice

Om informatie te krijgen over een garantie geval, moet je zelf contact opnemen en dan nog krijg je geen informatie wanneer je je product terug mag verwachten. Ik wacht nu al 5+ weken op de reparatie dan wel vervangen van mijn NAS. Dit is inmiddels langer dan dat ik het apparaat in gebruik heb gehad. Of het komt door het merk QNAP of de leverancier van het bedrijf kan ik niet beoordelen. Geld terug krijgen kan niet omdat de nas bij de leverancier is.

Algemeen

Bestelde product bleek geen aanbieding maar prijsfout. Dit werd door de klantenservice op een nette manier medegedeeld en er werd ook meteen naar een coulante oplossing gezocht voor beide partijen (hier kwamen we al snel op uit). Ook verdere verloop van de bestelling verliep uitstekend.

Verzending

Snelle levering, volledig conform afspraak. Product was zeer goed verpakt (erg fijn gezien waarde en kwetsbaarheid)

Klantenservice

Vriendelijke, duidelijke en eerlijke communicatie. Afspraken werden gewoon netjes nagekomen.

Algemeen

Op het werk gebruikte ik nog een standaard muis waar ik me steeds meer aan begon te ergeren. Besloten om een nieuwe draadloze muis en een muismat te bestellen. Vanwege eerdere positieve ervaringen kwam ik ook deze keer weer uit bij 4Launch, ook deze keer hebben ze mij weer perfect geholpen.

Verzending

Snel geleverd in een stevige verpakking met veel opvulmateriaal.

Klantenservice

Voor het bestellen contact gehad met de klantenservice via de chat, omdat ik zeker wilde weten dat de spullen ook de volgende dag geleverd zouden worden. Ik werd snel en professioneel te woord gestaan.

Algemeen

Terwijl overal de ventilatoren waren verdwenen in de winkels van Nederland gedurende de hitte uitbraak, kwam ik overhit in een prachtig gekoelde Campzone winkel van 4Launch. Daar zag ik in een hoekje een stapel ventilatoren staan. Mijn overkookt hoofdje had weinig bedenktijd nodig. Ik liep er 10 minuten later mee uit de winkel.

Verzending

Gelukkig ter plekke mee kunnen nemen uit de winkel. Halleluja!!

Toffe heren bij 4Launch

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Bestelling plaatsen is zeer eenoudig. Website is erg overzichtelijk. De zoekfunctie is dan weer slecht. Via tweakers kwam ik op de site voor een xbox elite controller. Toen ik de zoekfunctie gebruikte van 4launch, kon de xbox elite controller niet vinden. Zoektermen zoals xbox elite werkte niet.

Verzending

Slecht slecht slecht. Ik had maandag half 5 besteld. Product zou eigenlijk de volgende dag binnenkomen, want deze was op voorraad en dit werd ook beloofd. Helaas op woensdag nog niet binnen.

Volgende dag (dinsdag) contact opgenomen omdat de bestelling nog steeds in behandeling stond. Er was wat fout gegaan, wat kan gebeuren, maar ik niet gewent ben van 4launch. Ik ontvangde een excuses, en het zou vandaag opgestuurd worden. Volgende bericht komt van 4launch:
"Het goede nieuws is dus wel dat het pakketje op expeditie staat of ondertussen al in de vrachtwagen ligt. Het slechte nieuws is dat de kans groot is dat deze morgen pas geleverd wordt." (dus niet)

Volgende dag nog niets ontvangen. Dit vind ik wel erg jammer, aangezien mij anders werd verteld. Als leidinggevende zou ik ook zeker woest worden om zo kostbare klanten kwijt te raken. Verlopig bestel ik bij de buren, maar ik hoop in de toekomst 4launch weer 5 sterren te kunnen geven.

Klantenservice

Wordt snel te woord gestaan, maar problemen worden niet opgelost. Mochten de beloftes wel worden nagekomen, dan geef ik zeker weer 5 sterren.

Wat jammer dat je een onprettige ervaring gehad hebt met onze verzending en klantenservice. Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat pakketjes later geleverd worden en al helemaal niet dat we valse beloftes afgeven. Er is een onderzoek gestart waarom ons systeem verkeerde waardes doorgaf en wat de oorzaak was van de vertraging. Ondertussen begrijp ik dat het pakketje donderdag is aangeboden. Ik hoop dat het product ondanks de vertraging toch bevalt.
Ik heb je privé een mail gestuurd, graag vervolg ik ons gesprek hier.

4Launch - Customer Support

Algemeen

4Launch is een groep mensen die erg betrokken is met PC's, games, en goede service. Dit was heel duidelijk toen ik met de medewerkers op Campzone aan de praat was geraakt. Toen na een beetje kletsen het onderwerp naar boven kwam dat ik naar een nieuw systeem op zoek was, werd mij meteen gevraagd waar ik naar op zoek was, wat ik ermee wilde doen en wat 't mocht kosten. Vervolgens kreeg ik een advies voor een systeem dat niet alleen aansluit op mijn behoeftes, het heeft me ook nog een aardige hoeveelheid geld bespaard.
Ik ben erg tevreden met mijn ervaring met 4Launch, en schrijf ook met plezier deze recensie vanaf mijn nieuw systeem.

Verzending

Het systeem was een dag nadat alle onderdelen bij 4Launch binnen kwamen in elkaar gezet, getest en klaar voor verzending. Alles was met zorg verpakt.

Klantenservice

Erg makkelijk te benaderen personeel, vriendelijk, en professioneel. Bedankt voor de goede zorgen!

Algemeen

Geweldige persoonlijke service. Ik ben erg blij met mijn producten en heb mij goed geamuseerd in hun Campzone winkel!! Het zijn echt toppers bij 4Launch

Verzending

Mijn opties waren of afhalen gedurende het evenement van Campzone of thuis leveren. Alles ging ongelooflijk vlot.

Klantenservice

Beste service ooit!!! En ik kom uit de service industrie!!!!
Als iemand van 4Launch ooit een baan nodig heeft mogen ze bij mij aankloppen ^_^ Hehehehe (no joke)

Algemeen

RMA aangemaakt voor mijn voeding. Kon het artikel de zelfde dag nog langsbrengen of via het bijgeleverde DHL label opsturen. Ik ben vriendelijk ontvangen, proces netjes uitgelegd en met een goed gevoel weer naar huis gegaan!

Verzending

Niks op de verzending aan te merken. Toppie!

Klantenservice

Mail is snel opgepakt en met voldoende informatie en mogelijkheden beantwoord. Personeel kwam professioneel maar toch persoonlijk over!

Algemeen

Zit je op campzone, gaat je moederbord ineens kapot.... bij 4launch meteen wat nieuwe componenten besteld en tijdelijk een ziek leipe acer laptop te leen gehad. Mega lekkere service dus!

Verzending

Moederbord komt morgen binnen, 4launch geeft me een belletje wanneer ik em kan halen

Klantenservice

Jongen aan de balie was goed hulpzaam en wist erg veel van moederborden en videokaarten. Top advies!!

Algemeen

Ook hier een NZXT S340 besteld (was volgens site voldoende op voorraad) betaald en dan is het stil. Je besteld voor 22.30 (21.00) en volgende dag in huis.
En dan raadt je het al, geen order bevestiging maar "in behandeling" dan ruik ik al onraad. oftewel niet op voorraad, het kon vandaar niet worden besloten, de opvolger de NZXT H500 wist hij niets van. enz enz. en nogsteeds geen reactie en er wordt morgen wel terug gemaild.

Klantenservice

Ik kreeg hier niet echt een goed gevoel bij. De jongen probeerde wel zijn best te doen maar ik legde uit dat bij de concurrent hetzelfde gebeurd. op de site is het op voorraad, dan bestel en betaal je alleen bij deze toko blijft het stil tot ik zelf bel. Wat hebben ze hier voor voordeel aan? dat ze mijn geld even vast houden? Ik zit zonder kast, zonder geld en alternatieven wist hij niets van. Vandaag wordt ik niet meer terug gebeld, en het wordt per mail dan morgen afgehandeld. ik vind dit geen goede service. als er een goede oplossing morgen wordt geboden uit eigen beweging ben ik wel bereid de review aan te passen maar ik zie de reviews hier over deze winkel steeds negatiever worden wat al een signaal naar 4Launch moet zijn.

Aanpassing naar top klantenservice (uit eigen beweging) ze vonden het zelf ook vervelend en boden kosteloos de duurdere kast aan! Als je je fout toegewft en zo oplost vind ik dat keurig!

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

CPU Koeler bestelt omdat hij bij 4Launch binnen 24 uur leverbaar zou zijn.
Volgende dag stond de bestelling nog steeds op "in behandeling" en bleek dus niet te leveren te zijn.

Verzending

Product niet ontvangen omdat het niet leverbaar was, terwijl dit wel zo op de site aangegeven stond.

Klantenservice

De chat medewerker vertelde mij dat het product niet leverbaar was en dat zij dit in de ochtend te horen hadden gekregen. Nadat ik vroeg wanneer ik hiervan op de hoogte gebracht zou zijn, vertelde hij mij in de loop van de ochtend (11:15) Klinkt meer naar dat als ik het niet gevraagd had, ik er pas veel later van op de hoogte zou zijn gebracht.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Prima service en snelle verzending. Er stond een 4k monitor voor een erg (misschien wel te?) goedkope prijs online, maar hij werd dezelfde dag gewoon meteen verzonden. Top!

Verzending

Monitor werd in de eigen doos verzonden, op zich prima maar als ik soms zie hoe pakketbezorgers ermee omgaan zou iets meer bescherming misschien geen kwaad kunnen.

Algemeen

Was eerst wat aarzelend door de reviews hier, toch maar gedaan omdat de PC-kaart verder lastig te vinden was. Kreeg binnen enkele minuten al bevestiging, en het onderdeel werd de volgende dag al thuisbezorgd (en ik werd ook prima op de hoogte gehouden van de status), prima verpakt. Kortom, uitstekende service, kon wat mij betreft niet beter.

Verzending

Snelle levering, juiste product, goed verpakt, goede status-updates en prima kwaliteit.

Klantenservice

Geen klachten, afhandeling van order verliep vlekkeloos

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Videokaart besteld en die kon helaas niet meer geleverd worden. Dit was ook eigenlijk wel op te maken van hun site, maar met de lage prijs die ze boden heb ik toch de gok gewaagd.

Een dag later (want op een zondag besteld) kreeg ik een nette mail met uitleg waarom de levering niet zou gaan lukken en de vraag om reactie. Gereageerd met de vraag of ze de bestelling dan zouden willen annuleren. Ik had met credit card betaald, maar wilde wel graag mijn gehele Pc op de kaart kunnen bestellen en nu was er toch een bedrag gereserveerd waardoor ik moest wachten.

Er zaten een paar vrije (Mei) dagen tussen en nog een weekend dus ik kneep hem op een gegeven moment een beetje, maar achteraf gezien logisch natuurlijk dat het dan wat langer duurt. Na de week met die enkele vrije dagen te hebben gewacht kon ik in de week erop zien dat de reservering op mijn kaart weer was vrijgegeven en was dit weer vrij te gebruiken.

Al met al heb ik het product dus niet kunnen ontvangen en ondanks dat ik misschien zelf wat ongeduld liet zien (met mijn vele vragen) verliep alles dus correct qua communicatie.

Het vertrouwen in deze shop is nog altijd intact en hoog gebleven en dat mag ook gezegd worden als het met de bestelling niet loopt zoals je hoopt.

Zie hierboven.

1 2 3 ... 55

Scorekaart voor 4Launch

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg