4Launch

4.880 producten en 5.671 uitvoeringen

Gebruikers over webshop 4Launch

Review toevoegen

Algemeen

Product besteld, levertijd blijkt ineens onbekend te zijn. Contact krijgen met deze winkel is bijna onmogelijk, ze zijn ineens telefonisch niet meer bereikbaar.

Klantenservice

Lange wachttijden, medewerkers zijn incompetent en beloven van alles. Mensen wees gewaarschuwd koop hier nooit meer iets. Ze incasseren je geld en je krijgt vervolgens niets geleverd en contact maken is haast onmogelijk!

Na even Googlen blijkt dat deze zaak gewoon zo goed als failliet is (artikel op Tweakers). Wat stom van mij dat ik hier een aankoop heb gedaan. Ik ga mijn geld terugvragen via mijn creditcard maatschappij.

Algemeen

Het product opzoeken en betalen gaay prima ja. Productpagina klopte uiteindelijk niet waardoor ik een heel andere macbook kreeg

Klantenservice

Ik bestelde volgens de product pagina een 2017 12” macbook. Toen ik eindelijk de macbook kreeg en installeerde twijfelde ik al aan het toetsenbord en de prestaties van de macbook. Toen zag ik dat ik een 2015 model heb gekregen.

Heb meteen de chat opgestart met 4Launch en zij vertelde mij dat ik een rma aan moest vragen ivm een verkeerd geleverd product en dat ik de juiste opgestuurd zal krijgen. 3 dagen later(nadat ik de macbook opgestuurd heb) kreeg ik eindelijk bericht dat alles aangekomen is.

6 uur later starte ik weer een chat omdat ik geen mailtje kreeg met bevestiging dat de juiste macbook opgestuurd zal worden. Nu wordt mij verteld dat ik helemaal geen goeie macboom opgestuurd zal krijgen! Ik konof mijn geld terug krijgen of de macbook weer terug krijgen.

Door werk heb ik nu dus een week achterstand opgelopen en uiteindelijk helemaal niks opgeschoten. Bedankt voor de belofte mederwerkers van 4Launch. Ohja, toen ik weer contact opnam zeiden ze “we weten niks dat iemand dat beloofd heeft”, dus ze liegen ook nog is. Ik weet waar ik nooit meer dure spullen ga bestellen.

Algemeen

Ruim 10 jaar lang koop ik zowel privé als zakelijk mijn hardware bij 4launch. Van beeldscherm tot koelkast, alles kwam er vandaan. In totaal heb ik de 75k ruim overschreven met al mijn (zakelijke) accounts. Helaas komt dit alles ten einde door een simpele order.

Direct ophalen had altijd al mijn voorkeur. Helaas is 4launch daar mee gestopt en ben ik aangewezen op PostNL, een lot wat ik overigens niemand toewens.

Op 20-7-2017 heb ik een S8 besteld en twee dagen later werd een pakket bezorgd. Helaas werd al snel duidelijk dat het pakket niks woog en dus waarschijnlijk leeg was. Het pakket is dus niet aangenomen en retour afzender gegaan.

Prima, moet zo opgelost zijn toch? Nieuwe telefoon, geld terug en opgelost. Probleem tussen 4launch en PostNL kan toch nooit mijn probleem worden?

Fout, 4launch wil het eerst 'onderzoeken' en legt daarmee het risico van bezorging bij de klant. we zijn nu twee maanden verder en het onderzoek is nog bezig. In de tussentijd heb ik geen enkele toezegging op een oplossing en ben ik ruim 700 euro armer.

4launch, jammer... leer van Coolblue, die hadden de dag erna een nieuwe telefoon geleverd zonder gezeur en met een bloemetje.

Verzending

Product is gestolen tijdens het bezorgproces. 4launch legt het risico hier bij de klant.

Algemeen

Monitor gekocht tijdens de 'Tech Sale' voor 175 euro die elders 150 euro meer kost. Enkele tijd na betaling een bevestiging ontvangen dat mijn order betaald en in behandeling is. Enkele uren later annuleert 4Launch mijn bestelling zonder verdere communicatie.

Klantenservice

Na zelf achter deze annulering aangegaan te zijn blijkt dat het een prijsfout betreft door een foutieve koppeling met hun 'leverancier' en daardoor ze de order annuleren. Ondertussen staat de pagina met de de prijs van 175 euro nog steeds online...

Algemeen

De site oogt wat onoverzichtelijk, wellicht 'n beetje ouderwets, maar werkt verder goed. Het bestelproces en de betaling verliepen prima, waarna er al gauw een bevestigingsmail verstuurd werd.

Verzending

Alle veranderingen in de orderstatus werden direct gemaild en de bestelling werd zeer goed verpakt op de verwachte datum (en tijdstip) bezorgd. Helemaal tevreden!

Algemeen

In de loop der jaren heb ik al heel wat spulletjes besteld bij 4launch en ik moet zeggen dat ik daar nooit een probleem bij heb gehad. De prijzen bij deze webshop liggen gemiddeld vrij laag en dat vind ik belangrijk. Als een concurrerende webshop iets goedkoper is, maar een wel een beetje twijfelachtig, ga ik toch liever naar 4launch.

Algemeen

IK koop veel producten op 4Launch en het is uitstekend daarom wil ik hun een goede beoordeling geven!

Algemeen

Espressoapparaat van Delonghi snel geleverd toen ik het kocht. Daarna begonnen de drama's. Vooral dat er geen telefonisch contact meer mogelijk is

Verzending

Toen ik het kocht kwam het snel. Nu wacht ik al 6 weken!

Klantenservice

Apparaat moest terug omdat thermostaat niet goed was. Via hun aanwijzingen apparaat naar Delonghi gestuurd op 29-6-17
DoorDelonghi op 8-8-17 naar 4Launch als leverancier terug gestuurt. SIndsdien kwijt. Contact met support niet meer per telefoon mogelk. Ca. om de dag gechat met supportafdeling. Alleen gehoord dat betreffende afdeling geinformeerd is en dat ik bericht zou krijgen. Bericht toegezegd in de week van 17 augustus. Nooit wat van gehoord. In het chat contact hoor ik alleen dat ze niets voor me kunnen doen. Ook oplossing bieden bijv geld terug geven kunnen ze niet doen. Zeer slechte service. Ik kan niets doen, oplossing komt niet. Gisteren klacht ingediend, geen bevestiging van ontvangen. Bij navraag werd gezegd: z zullen het te druk hebben op die afdeling!! Ja dat kan ik me voorstellen.

Winactie

Algemeen

Bestelling plaatsen was makkelijk en website werkt goed. Echter vond ik het lastig te beoordelen of mijn betaling goed was ontvangen doordat dit niet duidelijk wordt aangegeven. Even snel chatten via de website met een medewerker en ik kreeg duidelijkheid.

Verzending

Prima verpakt en op tijd verzonden

Klantenservice

Met de klanten service twee keer contact gehad. 1x via Whatsapp en 1x via de chat functie op de website. Via whatsapp vond ik trager werken en ietswat kortaf, later werd ik via de chatapp op de website vlot en correct geholpen.

Algemeen

Ik vind dit een van de betere webshops qua site. Heel overzichtelijk, goede zoekfilters, contactinformatie en klantenaccount meteen te vinden. Zoals het hoort, top.

Verzending

De voorraad indicatie op de site was 'snel leverbaar' (dus niet direct leverbaar) Uiteindelijk had ik het product binnen 2 werkdagen in huis. Prima dus!

Klantenservice

De klantenservice is goed te bereiken. Ik stelde twee keer een vraag per chat. Ik heb twee keer contact gehad met Jort.
De eerste keer ging mijn vraag over de levertermijn en de tweede keer over het feit dat ik tijdens het bestelproces een fout heb gemaakt met mijn bedrijfsnaam. Dit werd zonder gedoe allemaal erg snel en correct opgelost. Ik ben zeer tevreden hierover en dat beweegt me ertoe deze review te schrijven.

Algemeen

Snelle levering, gelijk de volgende dag. Na een maand een defect onderdeel, deze mocht ik terug sturen en dan gingen zij kijken of het binnen de garantie viel. 5 dagen later een nieuwe gekregen. Top service!

Verzending

Volgende ochtend in huis.

Klantenservice

Klantenservice erg duidelijk en vriendelijk.

Algemeen

Zakelijke order gedaan voor een klant van ons. Deze klant aangegeven dat we het product snel binnen zouden hebben omdat we een positieve ervaring met 4Launch hadden. Helaas is deze positieve ervaring nu erg negatief geworden. Na het bestellen was er veel onduidelijkheid over levering en kregen we het idee dat we aan het lijntje werden gehouden. Totaal geen communicatie over levering en via chat leest men je bericht niet volledig wat zeer onprofessioneel overkomt.

Als afsluiting op de overige onderdelen van de review wil ik zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de manier van communicatie van 4Launch. Dat een product niet op voorraad is en ook niet op tijd geleverd kan worden kan natuurlijk gebeuren. Dat hier vervolgens geen communicatie over is (zonder dat je dit zelf aankaart) is slecht. De manier van de uiteindelijke communicatie die er dan is komt onprofessioneel over. Helaas 4Launch, ik plaats geen bestellingen meer.

Verzending

Op de productpagina stond dat het product snel leverbaar zou zijn. Woensdagavond besteld, donderdag nog geen indicatie van levertijd gekregen dus contact opgenomen per chat. Artikel moest besteld worden bij leverancier dus zou er dinsdag pas zijn (6 dagen). Maandagavond nog geen verzendbevestiging gekregen dus nogmaals om extra informatie gevraagd in de chat. Hierin gaf men aan dat het product nog niet binnen was en ik deze donderdag binnen zou moeten hebben (8 dagen). Waarschijnlijk zie je het al aankomen. Op woensdagochtend zag ik het bestelde product niet meer op de 4Launch site (niet meer leverbaar) en kreeg ik dus al het gevoel dat de order niet meer zou binnenkomen. Toch nog voordeel van de twijfel gegeven en gewacht tot woensdagavond 22:00. Die avond weer contact opgenomen met 4launch en wederom weer bericht gekregen dat het product er nog niet was en ze de inkoopafdeling gingen vragen hoe het zat (helaas, dat had je maandag moeten doen).

Klantenservice

De chat functie is snel en in principe proberen ze je goed te woord te staan. Helaas leest men (misschien door de drukte) niet goed wat je zegt. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik niet tevreden was en het enige wat als reactie binnenkwam nadat ik dit aangaf en zei dat we onze klant weer moesten teleurstellen was: "Geen probleem hoor!", niet erg professioneel.

Algemeen

Veruit beste prijs, eenvoudig en helder bestel- en leveringsproces. Product is de volgende werkdag op vooraf aangegeven tijd geleverd.

Algemeen

Product had de beste prijs, product werd snel geleverd. Klantenservice was op bijna alle manieren te bereiken.

Algemeen

Bestelling plaatsen verliep vrij vlot, tot aan het registratiedeel. Registratie blokkeerde meermaals : Probleem werd heel snel aangepakt door Mathijs via de chatfunctie.

Verzending

Besteld voor 23:00 is levering de dag nadien : belofte wordt waargemaakt.
Besteld om 21:30 en geleverd een dag later om 16:00. Toppie !

Klantenservice

'Matthijs' was heel behulpzaam via de chat.

Algemeen

Beloofd wordt om voor 23:00 besteld volgende werkdag geleverd.
Niet dus!
Navraag leert dat ze het druk hebben.
Dus dag later komt pakket aan, verpakking is open geweest.

Verzending

Dus dag later komt pakket aan, verpakking is open geweest.
Beschermfolie is er af geweest en er zitten vingerafdrukken op.
Na klacht via chat kan ik 5¤ shoptegoed krijgen als compensatie ...
Ik heb aangegeven dat ik niet meer terug kom bij 4 Launch.

Klantenservice

Ik werd netjes te woord gestaan via de chat? Maar een oplossing die verder ging dan 5¤ shoptegoed heb ik niet ontvangen.

Algemeen

Ik bestelde 3 producten, 2 direct leverbaar, 1 snel, het duurde 1 week en toen was ik er klaar mee, heb 1 product weg moeten halen anders was hij er volgende week pas geweest.

Verzending

Ik heb 3 keer moeten chatten voordat er actie ondernomen werd, ik heb 2 mails gestuurd die niet beantwoord werden (maar deze kunnen ook niet aangekomen zijn), ik had een ssd besteld die snel leverbaar zou zijn, 1 week later was deze nogsteeds niet verwerkt, uiteindelijk heb ik de ssd moeten annuleren anders ben ik bang dat deze pas volgende week gekomen zou zijn. Een andere leverancier voor deze ssd is aangeraden.

Klantenservice

Ik heb 3 keer gechat, waaronder de klantenservice duidelijk en netjes mij te woord stond, het enige probleem is dat ze 3 keer hetzelfde zeiden tegen mij dat deze elk moment binnen zou kunnen komen terwijl dat niet het geval was (vrijdag zeiden ze dit voor het eerst en dinsdag nog steeds niet binnen), ik had niet volledig het idee dat ze wisten waar de ssd die bij de bestelling zat was, wat ik ze niet kwalijk kan nemen, verder geen problemen met de klantenservice.

Algemeen

Ik was afgegaan op de scherpste prijs (d-link netwerkcomponent) maar de distributie en communicatie waren ook keurig.

Verzending

Vlotte levering van een netwerk accesspoint: 's-avonds besteld volgende dag ontvangen, goed verpakt (doosje in doos met bubble wrap) track & trace, aangetekend afgeleverd.

Klantenservice

Email updates over de bestelling en levering ontvangen.

Algemeen

klanten service goed product binen een dag binnen en tot 11 uur open perfecte winken

Verzending

ik heb een g920 gekocht en kwam binnen een dag binnen alleen de zoekfunctie werkt niet zoals behoren maar ze zijn er mee bezig dus een 10/10 would buy again!

tot 23:00 kan je bij ze terecht kan je niet zeggen over veel winkels

Winactie

Algemeen

Gechat met een medewerker over eventuele aankoop van een laptop. Medewerker is vriendelijk maar komt met een alternatieve laptop die niet de gevraagde specs had. De selectiesite voor laptops van 4launch is niet gebruikersvriendelijk (te weinig selectiemogelijkheden). Verder wel een fijne winkel, zeer goede service en zeer tijdige levering bij al mijn vorige bestellingen.

Klantenservice

vriendelijke chatsessie maar inhoudelijk te beperkte informatie.

1 2 3 ... 53

Scorekaart voor 4Launch

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg