Chicon Computers

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Chicon Computers

Review toevoegen

Algemeen

Eind december internetbestelling geplaatst, bedrag via paypall betaald. Twee weken later bel ik, is de betaling volgens hen niet ontvangen en ook op email is niet gereageerd. Al meerdere keren gebeld en gemailede, maar een eenvoudige bestelling en antwoord krijg ik niet.
Teleurstellend, omdat mijn eerdere ervaring, een pc op de hcc beurs, 20 jaar geleden (!) al die jaren positief is blijven hangen.

Klantenservice

Geen reactie gekregen, betaling niet ontvangen, geen bestelling geplaatst bij leverancier

Algemeen

Deze review betreft de aanschaf van een router een tijdje geleden.In de winkel een router Vigor aangeschaft voor een lredelijke prijs. Het viel mij op dat je er rustig kon rondkijken zonder verkoper achter je aan, is prima maar had wel een reden. Bij het binnenkomen in de shopgroette ik de baliemedewerkers met een welgemeend en luid en duidelijk " goedemiddag " waarop geen enkele reactie kwam behalve een blik van: dat maakt u niet uit...erg apart..

Klantenservice

Na enkele maanden en dus nog in de garantie stopte de router met functioneren en vanuit Zoetermeer even naar Delft om de Vigor aan te bieden ter reparatie.
Was voor mij de 1e keer dat er iets defect was na vele jaren van spullen aanschaffen bij diverse shops. Ik meldde mij bij de balie en vertelde mijn klacht mbt de Vigor en de medewerker vulde een formulier in en gaf aan dat reparatie een aantal weken ging duren en gaf aan dat ik maar rond die tijd even telefonisch moest informeren..Nou prima, klonk redelijk dus ik met een goed gevoel terug naar huis. Na een week of zes maar eens kontakt opgenomen en na lang wachten was het antwoord: nee nog niet terug van reparateur maar men zou even met het bedrijf kontakt opnemen....Dit spel herhaalde zich zich een aantal malen tot ik besloot maar een zelf even naar ded shop te gaan. Daar aangekomen gingen de medewerkers op zoek naar mijn router maar konden uiteindelijk niets vinden tsja en toen kwam de eigenaar erbij, je kon dat mannetje van verre aan horen komen.
Deze kwam, met stoom uit z`n oren luid briesend op me af en brulde waar mijn RMA formulier was? RMA? huh hoezo nooit gehad. En nog luider brullend "geen "RMA" dan is er ook geen reparatie bij ons bekend. Mijn verbazing geuit en nogmaals gewezen dat er nooit geen RMA is verstrekt maar dat de medewerkers van de hoed en de rand wisten gezien de navraag van eerder. Stom misschien maar had er nog nooit mee te maken gehad. wel over gelezen. Eind van het liedje was dat men in de shop bij het balans opmaken aan het eind van het jaar een router moest overhouden en die zou van mij zijn..........je raadt het waarschijnlijk al.......NOOIT meer wat gehoord.....

Intussen een router aangeschaft bij de nabij gelegen Makro met wel service en vriendelijk personeel.....

Kortom: ONBESCHOFTE EIGENAAR met onvriendelijk personeel.

ADVIES: GA ERGENS KOPEN WAAR JE ALS KLANT FATSOENLIJK WORDT BEHANDELD ...NIET BIJ CHICON DUS...

Klantenservice: Score: 0

Zelden ben ik zo slecht geholpen als in deze winkel. Ik ben naar deze winkel gegaan omdat ze op hun site een product voor een erg competatieve prijs aanboden. Eenmaal aangekomen bleek het te gaan om een fout op de site. Het duurde echter 20 min voordat dit tegen mij verteld werd. In de tussentijd moest de telefoon beantwoord worden en andere zaken geregeld worden terwijl andere medewerkers niets aan het doen waren. Nadat dit eenmaal bekend was duurde het nog redelijk lang voordat een alternatief gevonden werd (ik had deze op mijn mobiel sneller gevonden op hun site). De prijs van het product is overigens nog steeds niet aangepast.

Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Jaren geleden had ik al een complete PC bij chicon gekocht wat allemaal uitstekend werd afgehandeld, uit tevredenheid ben ik terug blijven komen, o.a. voor nieuwe videokaarten.

Ze hebben een kleine winkel, maar een groot aanbod van goede kwaliteit producten. Ik vind het belangrijk om bij winkels langs te kunnen gaan i.t.t. online aankopen, omdat ik dan direct mijn spullen in bezit heb en eventueel direct extra informatie kan vragen en dat is bij hen gewoon mogelijk. De service is er altijd uitstekend. Uiteraard zijn de prijzen ook gewoon goed en de locatie is ook erg makkelijk voor mensen rond Delft die wel eens naar de Makro gaan, omdat ze er direct naast zitten.

Klantenservice

De aftersales is enorm goed en een belangrijk punt in mijn review. Ik heb namelijk twee keer een defecte videokaart moeten retourneren bij ze (een nvidia 7900 en 8800gts). Ik kon gewoon een leen kaart meekrijgen zodat ik m'n computer kon blijven gebruiken, wat ik een absolute plus vindt, en ik werd meteen gebeld zodra de kaart klaar was.

De tweede defecte kaart die ik bij ze langsbracht was het meest bijzonder. De situatie was wat erg apart verlopen. Toen ik de tweede kaart terugbracht kocht ik ook meteen een nieuwe kaart, omdat ik nvidia niet echt meer vertrouwde in mijn systeem. Ik ging er vanuit dat ik mijn oude kaart wel door kon verkopen, of eventueel geld terug kon krijgen zodra deze door terug kwam van reparatie. Ondertussen kon ik dus gewoon blijven spelen en mede hierdoor en omdat ik ook de bon kwijt was, ben ik uiteindelijk helemaal vergeten dat deze kaart er nog ter reparatie lag. Chicon had dan toevallig ook een foutje in het systeem gemaakt, waardoor ze dachten dat het al afgehandeld was. Het was dus van beide kanten vergeten.

Ondertussen, 5 jaar later, kwam ik de bon ineens weer tegen na het doorspitten van oude papieren. Omdat het toch om een indertijd dure kaart ging ben ik op goed geluk ermee langsgegaan, nieuwsgierig wat er nou gebeurd was, en hopend of er toch nog iets terug te krijgen was van die oude kaart, die ondertussen waarschijnlijk niet veel meer waard zou zijn.

Tot mijn grote verbazing deden ze, op een (begrijpelijke) grondige controle na, niet moeilijk over deze 5 jaar oude retour bon. Mijn kaart was er niet meer, maar ik kon gewoon een hele goeide videokaart (XFX 5970) krijgen met korting t.w.v. de volledige nieuwprijs van m'n oude kaart. Een geweldige aanbieding die ik buitengewoon netjes vind van ze! Helaas was het restbedrag nog steeds iets te hoog voor me, maar ik kon gelukkig ook een HD krijgen t.w.v. ongeveer de huidige nieuwwaarde (dus niet dagwaarde!) van de 8800gts.

Al met al geweldige service dus en ongelofelijk netjes van ze dat ze dit na al die tijd ter compensatie wilde geven. Niets dan lof voor de service van deze winkel dus! Ik ben buitengewoon tevreden!

Algemeen: Score: 5
Klantenservice: Score: 0

Ongeveer 10 a 11 weken geleden kwam ik via mijn buren terecht bij Chicon Computers B.V..
Ik had een probleem wat bijna geen enkel bedrijf kon oplossen namelijk : het plugje voor de stroom op mijn laptop werkte niet meer.

Bij chicon konden zij mij exact vertellen wat er mis was.
Na enig onderzoekswerk zijn zij met een hele goede oplossing gekomen terwijl ik de hoop al had opgegeven.
Ik kan dan ook niets anders zeggen dan dat ik zeer goed ben geholpen. Zeker een aanrader dus!

Klantenservice: Score: 0

Op 8 maart 2007 zocht ik op internet waar ik de tv-kaart Terratec Cinergy 250 PCI kon bestellen. Toen kwam ik uit bij Chicon.nl. Nou kaart besteld en betaling geregeld via 'TT-bank' (nooit eerder van gehoord, maar het is gewoon iDEAL). Eerst kreeg ik een e-mail die ik ongewijzigd terug moest sturen om mijn klantgegevens te bevestigen. Daarna kreeg ik ook nog een e-mail die ik ook ongewijzigd moest terugsturen om te bevestigen dat de bestelling klopt. Nou die twee dingen met de verwachting dat de tv-kaart binnen een week binnen zou zijn gedaan. Alleen na twee weken was de tv-kaart nog niet binnen, dus toen ging ik naar chicon bellen. Toen kreeg ik ene Jeroen aan de lijn (die matig Nederlands sprak) en toen vertelde ik dat ik de tv-kaart had besteld via hun website en dat ik hem nog niet binnen had. Toen zei hij dat zij de tv-kaart niet op voorraad hadden (terwijl ik hem had besteld via de website...) en toen bood hij mij een andere aan, die uiteraard duurder was, maar ik zei dat ik die andere tv-kaart niet wou en dat ik gewoon de bestelde tv-kaart (de Terratec Cinergy 250 PCI) wou hebben. Die zou hij dan gaan bestellen en dan zou die binnen een week binnen zijn. Na weer een week nog niks binnen. Ik weer bellen, krijg ik dezelfde man aan de lijn en toen zei ik dat ik mijn geld teruggestord wilde hebben. En dat zou binnen een aantal dagen wel zijn gebeurd. Na een halve maand (toen ik weer een afschrift kreeg van de bank) zag ik dat het nog niet was teruggestord. Ik weer bellen en toen zei ik dat ik de baas wou spreken. Die was er niet en zou diezelfde dag rond 16:00 uur wel aanwezig zijn. Ik weer bellen rond 16:20, ik vragen naar de baas en toen werd ik doorgestuurd naar de baas. Ik zei toen dat ik mijn geld terug wilde hebben en toen zei hij dat dat aan het einde van de maand zou gebeuren want zij doen betalingen aan het einde van de maand vertelde hij. Toen zag ik bij de volgende afschrift toch eindelijk dat mijn geld was teruggestord.

Over chicon.nl:

Je kan op die website de order status zien, maar de enige status die ik op die website heb gezien was: in behandeling

Via die order status weet je dus ook helemaal NIETS over de status van je bestelde product...

Verder reageren ze ook totaal NIET op e-mails. Ik heb er een aantal naar info@chicon.nl gestuurd, maar daar wordt totaal niet op gereageerd..

Het is ook nog een zo dat het behoorlijk onduidelijk is wat je ordernummer is. Je ordernummer bleek in de titel van de e-mail te staan die je ongewijzigd moest terug sturen.

voorbeeldtitel van e-mail:
66666 Bevestiging van uw order bij Chicon Computers

66666 bleek dan je ordernummer te zijn..

Bestellen via internet bij chicon is dus kansloos wat mij betreft.

Ik ben nu een paar keer naar Chicon geweest omdat ze doorgaans redelijk met de prijs zijn en dicht bij m'n werk zitten.

Na mijn laatste bezoek heb ik toch echt besloten om nooit meer naar deze tent te gaan. Ik had een PCMCIA wireless kaartje nodig. De vriendelijke verkoper kwam eerst met een PCI-e videokaart aan, toen met een PCI netwerkkaart en toen heb ik het maar opgegegeven.

Dat Chicon stageplaatsen (neem ik aan) beschikbaar stelt aan slecht Nederlandse computer leken is leuk maar als klant ben je er dan snel klaar mee. Ik weet dan nog wat ik moet hebben als ik daar binnenstap, ik hou m'n hart vast voor de mensen die ook nog een stukje advies willen krijgen.

Jammer...

Klantenservice: Score: 0

Ik heb een product via de webwinkel van Chicon besteld. Hiervan heb ik geen bevestigings bericht gekregen waardoor het voor mij ook niet mogelijk is om het bedrag vooraf te betalen. Ik heb met Chicon gebeld en mijn verhaal verteld, zij vertelde mij dat ik het mail bericht alsnog zou krijgen maar ik heb deze dus nog steeds niet ontvangen. Ook was de webwinkel erg onduidelijk over de betaal mogelijkheden, allemaal nieuwe vensters en je wordt dus niet gewoon door 1 procedure heen geleid zoals bij bijvoorbeeld een installatie wizzard.

Algemeen

website is redelijk overzichtig, betaling ging vlot via ideal.

bij chicon had ik een mooie aanbieding gezien voor een videokaart. deze natuurlijk direct besteld en betaald. na 3 weken nog niets geleverd gekregen, dus maar eens even bellen. antwoord: helaas, het door u bestelde product kunnen wij niet meer leveren.. wij kunnen u een andere videokaart aanbieden. hierop kreeg ik een aanbieding voor een x1600 die toch wel wat duurder was dan bij een ander bedrijf, dus ik ben niet op de aanbieding ingegaan. ik verzocht daarop het bedrag terug te storten. na 2 weken was het geld nog niet teruggestort, dus ik wederom bellen met de firma. gegevens werden genoteerd. en na een week wederom niets bijgeschreven gekregen. weer bellen en ik zou nu terug gebeld worden.. helaas, tot op heden natuurlijk dat telefoontje niet gekregen.
uiteindelijk dan maar wederom opgebeld dat ik de man van de financien wilde spreken.. was natuurlijk niet aanwezig, dus wederom telefoonnummer en gegevens achtergelaten. en waarempel, nog steeds niets gestort gekregen. uiteindelijk dan ook vandaag bij de firma langsgegaan en toen kon het eindelijk via internetbankieren dan toch nog overgemaakt worden.......

zo knullig heb ik het nog niet eerder meegemaakt. voor mij dan ook geen chicon meer

statusupdates waren er niet.... dat moet je allemaal maar zelf controleren.

nvt

Klantenservice

nvt, maar ik schat niet goed

Ik was op zoek naar de Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 en kwam via pricewatch bij Chicon uit. Ik heb even gebeld om te kijken of ze die nog op voorraad hadden. Bleek dat ze er nog exact 1 hadden die ze voor mij vast zouden houden. Dus ik een uurtje vrijgenomen om hem vandaag nog op te halen. Kom ik daar, bleek dat die al gereserveerd was!! Ze konden niets voor mij doen. Ook een type duurder (het enige alternatief, maar wel 19 euro duurder) wilden ze me niet voor dezelfde prijs verkopen. M.a.w. ze wilden me in niets tegemoetkomen! Die 19 euro ben ik al kwijt in het vrije uurtje, de reistijd, en de brandstof! Gemiste kans dus...

Algemeen

Het duurde even voordat de telefoon werd opgenomen, maar ik heb maar 1 keer hoeven bellen, dus da's op zich wel OK.

De website is redelijk verzorgd, hoewel de product-informatie wel erg karig is. Bovendien mis ik een zoekfunctie.
Eigenaardig: ze gebruiken diverse symbooltjes om aan te geven of een product wel of niet op voorraad is, maar bij het product dat ik wilde hebben stond "voorraad: j"?! Dan moet je dus weer gaan bellen om na te vragen of ze dan bedoelen dat 'ie (ja) op voorraad is?!

Verzending

Ik wilde een Western Digital-harddisk hebben die in het hele land bijna niet te krijgen is. Maar bij Chicon hadden ze hem zowaar deze week ineens op voorraad. Omdat ik wist dat er met dit model lever-problemen waren vanuit de fabrikant/importeur heb ik toch maar even naar Chicon gebeld. De Chicon-medewerker ging het even nakijken en antwoordde: "ja hoor, we hebben er 6 op voorraad".

Dus wij (m'n vriendin ging voor de gezelligheid mee) 2x 20km op-en-neer van Zoetermeer naar Delft om zo'n ding te halen. In de winkel werden we redelijk snel en vriendelijk geholpen.

Maar gelukkig keek ik de harddisk even goed na voor ik hem afrekende, want het bleek het verkeerde type te zijn (8MB geheugen i.p.v. 16MB). Vervolgens 3 man winkelpersoneel in halve paniek alles nakijken, om na 10 minuten tot de conclusie te komen dat 'de leverancier verkeerd geleverd had'. Nou, ik denk dat er gewoon bij Chicon iemand niet goed op heeft zitten letten, want de verkoper wilde in eerste instantie tegen mij vol blijven houden dat het toch echt de goeie harddisk was (de fabrikant had er een verkeerde label op de harddisk geplakt of zo)?!

Klantenservice

Conclusie van Chicon: "foutje, is menselijk".

Allemaal leuk en aardig, maar dat foutje kost mij in dit geval 40km benzine, en 2x een uur voor Jan Doedel. Chicon probeerde me nog wel een 'vergelijkbare' harddisk van Maxtor te verkopen, maar daar had ik geen trek in (slechte ervaringen met het merk).

Omdat het de fout was van Chicon en/of haar leverancier, had ik in dit geval een gebaar van Chicon verwacht. Bijvoorbeeld korting of gratis verzendkosten bij een volgende bestelling...

Ik ging onlangs langs bij chicon, mijn vader wilde een vreemd geluid uit zijn pc hebben omdat mijn moeder er akelig van werd.
We moesten ook een wireless modem + toebehoren.
Ik wist niet waar het geluid vandaan kwam en vroeg een medewerker om te luisteren waar dat geluid vandaan kwam zodat ik dat onderdeel kon vervangen.
Ten eerste zaten er een paar school kinderen aan de balie om mijn wireless modem te zoeken.
Nadat de medewerker had geluisterd en concludeerde dat de HD herrie maakte, dus ik wist dat ik een nieuwe hd nodig had dus die bestelde ik ook gelijk aan de balie.
Ondertussen hadden de kinders een aantal wireless modems gevonden na 15 min!! maar dat waren niet degene die ik wilde
Ze kwamen met een goedkoop merk aankakken waar geneens nederlandse beschrijving bijzat, dus ik wilde een andere.
Toen kwam er een andere man met een andere modem etc en zei dat er wel nederlandse beschrijving bijzat(thuis gekomen bleek het niet zo te zijn) Ik heb er over gemailed maar niks van gehoord.
Toen ik ging afrekenen kreeg ik iets leuks te horen, ik had de hd 80gig en de wireless modem en wilde betalen.
Toen zei een medewerker dat ik ook nog eens 25€ onderzoek kosten moest betalen!!! mijn broek zakte af en zei laat de rest dan maar zitten , voor 1 minuut luisteren en dan zeker weten wat ik moet kopen ook nog eens 25€ betalen no way!
Ik wilde met mijn pc naar buiten gaan om mijn pc alvast in de auto te zetten, wat er toen gebeurde was echt niet netjes, een medewerker begon te trekken aan mijn pc etc
We lagen bijna te vechten echt te gek voor woorden.
De medewerker zei dat het service was dat ze naar mijn pc wilde luisteren, als je voor service 25€ moet betalen vind ik dat geen service!
We hebben na lang praten 15 € betaald voor 1 minuut luisteren, ik weet niet waar aan het ligt misschien de 5 verschillende spreekende mensen, 1 ding zoooo`n slechte service heb ik nog nooit gezien en raad iedereen niks te laten check daar want service kost 25€!

Klantenservice: Score: 4
Algemeen

snel antwoord op de vraag of draytek idd 3 jaar garantie had.

Verzending

helaas nog geen oordeel, de tpg is wel gekomen maar ik was(jammergenoeg) niet thuis.

Klantenservice

Ik heb dus bijna 3 jaar geleden een router gekocht op de hcc dagen(een vigor 2200e). Die heeft het bijna 3 jaar goed gedaan. Maar ging pas kapot. Ik contact met chicon op genomen via mail. En die hebben meteen voor mij na gekeken of dat er nog daadwerkelijk de gatantie op zat(ik had/heb geen bon iod). Ik kreeg vrij snel antwoord dat ik de router rma mocht sturen.

Zo gezegt zo gedaan. rma gestuurd en nu mijn router terug. Geen gezeur over bonnetjes ofzo, gewoon opgelost.

Enig minpuntje(daarom ook niet zeer goed) dat de communicatie na het verzenden van het paket niet van hun uit kwam maar dat ik moest vragen of het paket was aangekomen, wel meteen uitgebreid antwoord terug dat het paket al op rma naar draytek was

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2
Algemeen

Site ziet er goed uit, redelijk overzichtelijk

Verzending

Ik heb nog geen verzending gezien, maar ik wacht nu al een maand:

Chieftec Matrix Bigtower besteld
Was niet leverbaar
Sidepanel besteld, zou binnen een week hier zijn
Wacht nu al 2 weken
Bel er vrijdag heen(om 17.30), krijg een slecht nederlandssprekende jongen aan de telefoon, zegt dat hij over een kwartiertje terug zou bellen.
Na 25 minuten gewacht te hebben (ze gaan om 18.00 dicht) zelf maar gebeld, ik had de indruk dat hij al vergeten was waar we het over gehad hadden, want hij moest alles overnieuw noteren / horen.
Krijg ik tot slot nog te horen dat ik maandag maar terug moet bellen

Klantenservice

Er word op mijn laatste mailtjes gewoon _niet_ gereageerd.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

3 weken geleden heb ik hier een AMD Athlon 3200+ besteld. Ik had vooruit betalen gekozen als betaal methode en het geld netjes overgemaakt. Een dag later mailde ze mij om te zeggen dat hij helaas niet meer leverbaar was en dat ik een boxed versie kon kopen voor 20 euro meer en heb hier vriendelijk voor bedankt en hen verzocht mijn geld terug te storten.

Het geld zou zo snel mogelijk teruggestord worden en ik ging er vanuit dat dat ook zo snel mogelijk zou gebeuren omdat ik ook al reeds ergens anders een nieuwe procesor heb aangeschaft. 1 week later had ik me geld nog niet en ben toch maar eens gaan bellen. Een jongen die slecht nederlands spreekt staat me te woord en zegt dat hij het door zou geven. Een paar dagen later, nadat ik me geld nog steeds niet op mijn rekening had bel ik weer. En weer word bij gezegd dat ze het door te zullen geven aan de eigenaar maar zonder resultaat. Ik word nooit terugebeld en gemailt. Ik moest elke keer zelf bellen, en vragen of ze het weer wouden doorgeven. Pas eindelijk na 3 weken, heb ik me geld gekregen wat natuurlijk niet kan.

Ik ga hier niet meer bestellen omdat ze slecht bereikbaar zijn via telefoon, mail en hun service is ver onder de maat. Jammer, dacht ik net een computer winkel in de buurt te vinden krijg je zoiets.

Klantenservice: Score: 1

Op de HCC dagen had ik een Enermax voeding gekocht. Binnen 2 weken was deze doorgebrand. Vervolgens heb ik ze daarover gemaild om te vragen of ik die kan omruilen. 1ste email... geen bericht terug. 2de email 3 dagen later gestuurd. Hierop wordt gelukkig wel op gereageerd. Ik kan hem omruilen. Kom ik daar, geloven ze er niets van. Ik moet dus alles nogmaals uitleggen en ze willen het dan ook zelf uittesten.
Vervolgens krijg ik dus een nieuwep en die werkt ook weer voor 2 weken. Een brakke serie denk ik dus. Ik mail ze weer, en ze zeggen dat ik maar moet langskomen. Krijg ik ineens te horen: Nee meneer, die ruilen we niet om, want u heeft al een nieuwe gekregen. Ik probeer ze maar uit te leggen dat ik er niets aan kan doen. Krijg ik het verwijt dat ik hem waarschijnlijk wel heb laten doorbranden! Wat is dat nu? ik heb ze eerder het hele verhaal gemaild wat ik eraan hang, met de vraag of dat een probleem is. Zeggen ze eerst: Nee daar kan het niet aanliggen. Nu beschuldigen ze me dat ik het laat doorbranden. Vervolgens wijs ik ze erop dat de voeding 3 jaar garantie heeft. Zegt die man, nee, dat is maar 2 weken na het omwisselen! Ze moeten hem dan opsturen naar Enermax om te kijken wat er aan de hand is. Dan is de vraag of hij vervangen gaat worden of niet. Dat hebben ze dus bij de vorige voeding niet gedaan... Ik wil dus een vervangende voeding voor de tussentijd... want ik moet mijn werk wel gewoon kunnen doen. Nee, die geven we niet mee. Anders brand dit ook nog door.....
Na 4 weken ben ik eindelijk teruggebeld, dat ik hem kan ophalen, krijg ik bij binnenkomst direct zo'n gezicht van, heb je die weer, die alles doorfikt. Ik heb de voeding dan wel gekregen, maar hij zit er nu niet meer in. Al eerder had ik bij de concurrend maar een Targus voeding gekocht.

Al met al... ik heb alles wel geregeld gekregen... maar de manier waarop....

Klantenservice: Score: 0

Vandaag (za 29-01-05) langs gegaan om een US-Robotics USR9106 te kopen, ze waren de enige waar hij op voorraad te vinden was te vinden via hun webshop, aangezien ik snel wilde spelen met m'n nieuwe hardware had ik besloten om er meteen maar even heen te rijden ipv via de post.

Voorraad op de website klopte (ik had dus besloten daar vanuit te gaan en niet te bellen )

Zaak zag er netjes uit, hoefde niet lang te wachten en werd snel en correct geholpen, waren zelfs 4 man aan het werk in het kleine zaakje.
Als ik ooit nog eens iets nodig heb wat alleen zij op voorraad hebben zou ik er weer 45min voor rijden.

(Prijs was overigens ook prima, een van de goedkoopste, hoewel dit artikel niet hier in de pricewatch stond)

Klantenservice: Score: 0

Een kennis van mij heeft drie keer met Chicon getelefoneerd. Nederlands wordt in deze winkel slecht gesproken en telefonisch ging het ook al niet zo goed. We hebben gevraagd of ze een specifiek type draadloze netwerkkaartjes konden leveren en of deze op voorraad waren. Bij de derde keer terugbellen, want zij bellen schijnbaar niet terug als ze dat zeggen. We kregen te horen dat de kaartjes in voorraad waren, op de vraag of we korting kregen bij bestelling van meerdere kaartjes werd positief gereageerd. Er kon dan ongeveer vier euro per kaartje af.

Zo gingen we dus vandaag samen richting Delft en je raadt het al. Geen kaartjes op voorraad, de kaartjes zijn ook nog nooit geleverd geweest. Ze konden wel besteld worden, dat kostte ongeveer vier dagen. En korting? [frans-accent]Al bestel je er 100 blijft de prijs gelijk. [lachje][/frans-accent]

We hebben gevraagd waarom we verschillende verhalen hoorden over voorraad en prijs... en de verkoper die in de zaak stond wist al wel met welke medewerker we hadden gesproken en zou hem er op aanspreken. Uiteindelijk hebben we er maar drie besteld.

Door deze vorm van klantenbinding verkopen ze een computer minder...

Verzending: Score: 3

Product:
Logitech Internet Navigator keyboard zwart

Dit bord ter reparatie aangeboden op 23 november bij Chicon via TPG post.
Vandaag voor de 4e maal geinformeerd hoe 't met mijn toetsenbord zat.
De vriendelijke maar onverstaanbare medewerker van Chicon, kon schijnbaar geen vermelding vinden van enig toetsenbord dat is ingenomen. Na geharrewar met verschillende code's (klantcode, factuur-, referentie-, order- en debiteurennummer) krijg ik dan maar een nieuwe opgestuurd.

Mwah, mijn toetsenbordje zoekgemaakt Chicon ?

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Eind november hier twee harde schijven voor mijn nieuwe systeem besteld. Kreeg een mailtje met daarin een ordernummer, er werd helaas geen bedrag of rekeningnummer vermeld.

Na het geld te hebben overgemaakt, kreeg ik netjes na drie dagen de harde schijven binnen. De verpakking liet echter te wensen over, tussen de twee harde schijven zat geen bescherming. Omdat ik mijn nieuwe processor pas anderhalve week daarna binnenkreeg, kon ik de harde schijven toen pas testen. Een van de twee harde schijven bleek kapot te zijn.

Na gebeld te hebben met ene Viktor van Chicon, kon ik de harde schijf terug sturen en werd mij beloofd dat ik binnen enkele dagen een nieuwe zou ontvangen. Omdat ik de harde schijf pas na ontvangst van mijn processor kon testen, zou het binnen de 8-dagen vervangingsregeling vallen.

Na anderhalve week en enkele telefoontjes verder vertelde dezelfde persoon mij dat ik toch maar moest wachten totdat de harde schijf door Hitachi zelf nagekeken was, wat 3 a 4 weken zou duren. De originele belofte zou dus niet worden nagekomen. Pas na flink kwaad te worden kreeg ik een paar dagen later per mail te horen dat de harde schijf toch kon worden opgestuurd. Helaas had ik toen al een vervangend exemplaar gekocht bij een andere winkel, ik hoop dat ze wel zo netjes zijn mijn geld terug te storten zoals ik had gevraagd.

Telefonisch en per mail zijn ze overigens wel goed bereikbaar.

Scorekaart voor Chicon Computers

Algemeen Score: 0
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 0

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie