Stassen Hifi

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Lage prijzen, aftersales slecht. set speakers besteld, 3-4 werkdagen levertijd. Na een dag of vier mail ik ze en de speakers blijken de week erop pas te komen. Geen probleem, maar ik moest er zelf weer achteraan.

De speakers toch retour gestuurd. Vervolgens kreeg ik meerdere keren geen antwoord meer op mijn vragen betreft andere speakers beluisteren bij hen. Ook de retourverwerking is slecht. Ik moest er zelf achteraan.

Voortaan bij Apollo Almere, die belden netjes om te melden hoe of wat met verzending.

Verzending

Levertijd site niet accuraat. Bij afwijkende levertijd mocht ik er zelf achteraan.

Klantenservice

Voor verzending ben ik niet goed op de hoogte gehouden van afwijkende levertijd. Aftersales zijn slecht. Aan de telefoon wordt continue gezegd 'kom maar langs om te luisteren' ook al wilde ik enkel wat advies en niet het halve land doorrijden. Akoestiek is toch totaal anders in een volle kleine woonkamer dan in hun luisterruimtes.

Algemeen

Dali luidsprekers aangeschaft bij Stassen Hifi, ondanks dat het aankoopbedrag relatief laag is word je bij deze winkel volwaardig behandeld.
De aanblik v.h. pand is statig, dat kan een drempel zijn voor mensen die geen tienduizenden euro's willen besteden, echter is dat geen issue. Een enorm assortiment aan luidsprekers en componenten opgesteld in vele verschillende "huiskamers".
Ik nam plaats in een van de huiskamers en kon uitvoerig luisteren naar topkwaliteit speakers, waaronder de B&W 800 serie, ik gaf aan dat ik daar (nog) geen budget voor heb, echter is dat geen enkel punt.
Kortom: goede service, nette behandeling en een prachtig assortiment in een warme inrichting.

Algemeen

In augustus jl. gemaild voor een luisterafspraak in verband met een voorgenomen aanschaf van een nieuw homecinemageluidssysteem. Mijn verzoek luidde als volgt:

“Ik wil graag de geluidsset in mijn woonkamer upgraden. Die gebruik ik hoofdzakelijk voor het kijken naar films. Momenteel gebruik ik een soundbar als frontspeaker en twee surroundspeakers voor achter. Ik wil graag naar een situatie met een goede center speaker en twee goede frontspeakers. Kunt u mij hierbij van dienst zijn? Zou ik bijvoorbeeld aankomende vrijdag bij u wat set-ups kunnen luisteren?”

De reactie (van Tim Weyergraf): “Dank voor de mail.
Wij hebben hier vele speakers staan in verschillende klasse.
Moet helemaal goedkomen dus.”

Ik heb een dag vrij genomen en ben met het OV afgereisd naar Tegelen. Na een wat vreemd verlopen gesprek met Tim (we hadden het o.m. over de BP9000-serie van Definitive Technology, waarover Tim kort was: dat was voor Stassen niet interessant om aan te bieden; wat schetst mijn verbazing 2 maanden later: thans bieden ze de speakers wél aan), kon ik rond gaan kijken. Mijn verbazing was groot toen ik ontdekte dat, behalve een (indrukwekkende) zaal met Auro 3D, er enkel stereo-opstellingen te beluisteren zijn. Ik realiseerde mij dat ik voor niets was gekomen. Ik heb zo’n 20 minuten door het pand gelopen, maar er kwam niemand bij me. Ik heb het pand kunnen verlaten zonder nog iemand te treffen.

Lang verhaal kort: ben je op zoek naar een surroundset voor films en series, dan moet je zeker niet bij Stassen zijn.

Algemeen

Goed geinformeerd, accuraat afgewerkt, snelle levering. al bij al zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen

Algemeen

Offerte aangevraagd voor een AV receiver, contact gehad en goede prijs kunnen afspreken. Contact ging vlekkeloos en het apparaat was snel geleverd.

Verzending

Met zorg verpakt en snel geleverd.

Klantenservice

Telefonisch contact gehad over bestelling. Correct en niet opdringerig.

Algemeen

Je kan enkel een offerte opvragen en als je dat dan doet, hoor je niks meer.

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

half april een luidsprekerbox afgegeven voor reparatie. Ik weet niet of de firma nog wel bestaat, of dat mijn verzoek tot reparatie eigenlijk wel wordt uitgevoerd. Je hoort totaal niks van ze. Een spontane tussentijdse doorgeven van de status is bij Stassen niet te verwachten. Ze zouden een goede naam hebben, maar die naam gooien ze zelf te grabbel.

Klantenservice

na 6 weken toch maar eens contact gezocht. Sorry, fout gezegd, moet zijn geprobeerd contact te zoeken. Enkele keren gebeld, maar er wordt nooit opgenomen. Daarna via mail verzocht om een statusoverzicht. Behalve de automatische mail dat binnen 2 werkdagen contact wordt opgenomen, Nada niks. En na 6 mails nog steeds geen respons. Dan via de website een 'vezoek tot terugbellen' verstuurt. Ik wordt zowaar de dag erna terug gebeld. Na vraag over de status was het enigste antwoord dat het nog wel even kan duren. Wat er met de box gebeurd was en waar ie nu was werd verzwegen. Niet transparant. Dus nog maar eens gewacht, wat kan je anders doen? Nu na 14 weken nog steeds niks gehoord over de reparatie. En weer wordt absoluut nergens meer op gereageerd. Ook het verzoek tot terugbellen wordt nu genegeerd. En aangezien deze verzoeken allemaal via mail worden verstuurd, wordt dit dus heel bewust genegeerd/verwijderd.

Algemeen

Ik had na 30 jaar een kapotte B&W speaker. B&W kon geen onderdelen meer leveren en daarom via de pricewatch uitgekomen bij Stassen om nieuwe speakers te bestellen. Via de email nagevraagd of de speakers leverbaar waren. De chatfunctie op de website heb ik nooit bemand aangetroffen. Op de email werd vlot gereageerd waarna ik ze besteld en betaald heb. Factuur was netjes via de mail aangeleverd.

Verzending

Meteen nadat de betaling binnen was, werden de producten verzonden en de volgende dag door PostNL afgeleverd.

Klantenservice

Kort nadat ik de speakers had ontvangen is het me toch nog gelukt via marktplaats reserve onderdelen te kopen voor mijn oude speakers en heb ik deze kunnen repareren. Omdat ik nog binnen de 14 dagen van de afkoelingsperiode zat heb ik via de website van Stassen afkoelingsperiode-formulier gedownload en ingevuld voor retournering van de bestelling. Speakers terug gestuurd en 3 dagen later nog even nagebeld over de voortgang van de terugbetaling.
Ik kreeg een paar keer geen gehoor en ook geen voicemail o.i.d.. Maar tot mijn verbazing werd ik dezelfde dag nog teruggebeld omdat men had gezien dat ik had gebeld (nummerherkenning). Bleek dat ze het geld die dag nog zouden overmaken en dat het geen probleem was dat ik de speakers had terug gezonden. Volgende dag was inderdaad het bedrag terug gestort.
Netjes en vlot afgehandeld dus. Zo hoort het ook, maar je maakt het nog wel eens anders mee.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Twee weken van te voren navraag of een bepaalde set speakers in voorraad is. 'Geen probleem, nog 1 set aanwezig' Dan worden mails niet beantwoord, telefoon niet opgenomen. Door dit gepruts heb ik geen speakers voor mijn feest en geen idee of ik deze ooit nog ontvang...
Update..1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) heb ik meerdere medewerkers van Stassen aan de lijn gehad en zijn de excuses gemaakt.

Verzending

Ondanks beloftes niets ontvangen en niets gehoord. Geen idee of de order überhaupt aangemaakt is of dat er op de achtergrond nog iets gebeurt met mijn bestelling.

Klantenservice

Telefoon wordt niet opgenomen, emails niet beantwoord. Kun je toch moeilijk van klantenservice spreken.
Update: 1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) ben ik uitgebreid op de hoogte gehouden en nadat het onmogelijk bleek om mijn luidsprekers op tijd binnen te krijgen is in recordtempo het betaalde bedrag + iets extra terugbetaald. Als Stassen dit nou meteen had gedaan had ik een heel ander beeld van ze gehad.

Algemeen

Eerdere levering speakers verliep uitstekend, de subwoofer was na 2 jaar en 8 maanden defect, er zit 2 jaar garantie op de subwoofer maar Stassen (en ik ook natuurlijk) was van mening dat dit toch wel erg snel was.
Stassen heeft zich bijzonder ingespannen om deze situatie netjes af te ronden en heeft in overleg met de fabrikant, geheel kosteloos, een nieuw subwoofer geleverd.
Helemaal top!!

Verzending

Stassen heeft mij telefonisch geïnformeerd over de verzending.

Klantenservice

Service ging een stuk verder dan ik verwacht had, super!

Algemeen

Tsja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Ook voor de winkelier. LG wilde maar niet afkomen met zijn nieuwe OLEDs, maar ik had wel al aanbetaald. Uiteindelijk duurde het me na 3 maanden te lang en vroeg ik mijn geld terug. Ik had geen aanleiding te twijvelen aan het verhaal van Stassen inzake de leverbaarheid, want dat kreeg ik van alle dealers te horen. Maar uniek is wel dat ik de inleg met een flinke bonus terug kreeg. Klasse!

Klantenservice

Ze hielden zich niet helemaal aan de terugbelafspreken, maar daar staat tegenover dat ik uiteindelijk vaker ben gebeld door Stassen, dan dat Stassen door mij gebeld is.

Algemeen

Vrijdag mailtje gestuurd ivbm Focal Aria 936, snel antwoord met een offerte waar ik wel mee kon leven.
Zaterdag betaling gedaan met overschrijving en donderdag netjes geleverd.

Top ervaring !

Verzending

Avond voor de levering telefoontje gehad van koerier met het geschatte uur van levering.
Tussen 11u en 15u , om kwart voor elf stond de koerier hier al. Beter te vroeg dan te laat :-)

Algemeen

Luidsprekers van Dali gekocht voor schappelijke prijs. Je denkt: kan dat wel voor die prijs. Wat blijkt: het kan. Nieuw uit verpakking.
Voor de koop werd nog gevraagd of de versterker het aan kan. Prima contact met de mensen van Stassen via mail en chat.

Via UPS

Klantenservice

Goed contact over bestelling.

Klantenservice: Score: 0

Zeer goede ervaringen. Ik heb ze gevraagd om een prijs voor een Home Cinema set (speakerset, AV-reciever en 65" TV) en ze kwamen met een bijzonder aantrekkelijke prijs. Zelfs nog goed advies om de set beter op mijn wensen afgestemd te krijgen. Ze zijn goed bereikbaar en bellen ook terug. De website mag wel beter overigens.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Focal Sib&Co Pack Sib 5.1 surround speakers gekocht bij Stassen. Fantastische surroundspeakers, Mij is geadviseerd er een Basso subwoofer bij te nemen en niet de Focal subwoofer, de Basso ondersteunt de middenklanken net iets beter, Goede tip! Een Marantz SR7007 receiver erbij en ik heb een fantastisch geluid, niet alleen bij films, want de Focals zijn ook verbazend goed bij een mooi stuk muziek. Erg tevreden met deze set, aangekocht bij Stassen Hifi in Tegelen waar ik de complete set heb kunnen beluisteren in een luisterstudio voor aankoop. Service en prijs uitstekend bij Stassen!!

---

Kreeg nog een belletje of alles naar tevredenheid werkte, super!

Verzending

Ik heb alles meteen mee kunnen nemen, dus helemaal tevreden

Omdat ik wat te vieren had, vond mijn zoon dat mijn 30 jaar oude Philips
900 systeem wel aan vervanging toe was. Op dus naar het luisterkasteel van Stassen, wat pas prachtig is verbouwd. Na vriendelijke ontvangst met koffie en vlaai, hebben we in een van de luisterruimtes verschillende versterkers en luidsprekercombinaties beluisterd. Edwin, die werkelijk alles weet van audio heeft ons tenslotte (binnen budget) uitstekend geholpen bij de keuze.
Het is een Maranz SR5007 receiver geworden, gecombineerd met TMA Audio Menuetto speakers en TMA Audio Basso subwoofer. De helderheid van de speakers is geweldig en de subwoofer doet zeer subtiel zijn werk. We konden de hele combinatie uit voorraad meekrijgen. En ben tot nu toe uiterst tevreden.

Verzending

Verzending is niet van toepassing omdat uit voorraad is geleverd (we konden het direct meekrijgen) Alles was zeer degelijk verpakt

Klantenservice

Ik had wat vragen over het aansluiten van de speakers omdat "bi-amping" mogelijk is. De gebruiksaanwijzing is daar niet erg duidelijk over.
Even een telefoontje naar Stassen (Na sluitingstijd) en het was duidelijk. Marcel Stassen heeft ons via de telefoon door de installatie geholpen.

Algemeen

Over deze hifi winkel is op internet heel wat te vinden. Goed, slecht en alles er tussenin.

Ik wou wel eens luisteren naar een nieuwe set speakers, na 10 jaar gedaan te hebben met een 5.1 set van Sony. (SA-VE705) Na een telefoontje met deze winkel, die ik initieel voor de prijs had uitgekozen, heeft men mij weten over te halen om hun luisterkasteel nabij Venlo te bezoeken.

Het werkt zo: je vertelt iets over je wensen, budget en karakter van je kamer en hun zetten apparatuur (in ons geval 8 paar speakers) voor je klaar waar je 3 uur naar mag luisteren. In mijn geval had ik op hun aanraden mijn eigen versterker meegenomen om zo de speakers te beoordelen in de uiteindelijke combinatie waarin ze gebruikt zouden worden.

Ontvangst was in een wat bouwvallige kantine. "Oh jee", dachten wij. Wat een sloebers! Gelukkig hadden ze een goed excuus, hun luisterkasteel met de ontvangstuimte was in volle verbouwing, zo bleek. Dat zal dus wel tijdelijk zijn.

Hun luisterkasteel is leuk. De rondleiding is best grappig, maar daar kom je natuurlijk niet voor. Na de rondleiding werden we achtergelaten in een kamer met 8 paar speakers, twee stoelen en een afstandsbediening om te switchen tussen de opgestelde speakers.

Na een lange sessie van 13:00 tot 17:30, dus ruim 1:30 langer dan de bedoeling, zijn zowel mijn vriendin als ik overtuigd van de speakers die we gekozen hebben. En helemaal top, ze zijn op voorraad. Gelijk maar even pinnen, in 3x, en we kunnen ze gelijk meenemen.

10 jaar garantie EN ook nog eens 3 weken "no questions" omruilen als ze niet bevallen. Gek genoeg zijn we "gevallen" voor een relatief onbekend merk, TMA AUDIO.

We hebben de speakers inmiddels een dikke week en ze bevallen nog steeds erg goed.

Het enige minpuntje van het luisteren in hun kasteel is dat onze buren soms wel heel erg luidruchtig waren. Daarnaast is hun website niet echt handig en werkt het gedoe met die offertes wat "vreemd". Mijn tip: vergeet dat die website bestaat en ga op een zaterdag lekker luisteren op locatie.

Bottom line is dat wij in ieder geval Stassen Hifi van harte kunnen aanbevelen.

Verzending

De subwoofer was niet oop voorraad. Die zou per direct nagestuurd worden. Aangezien ze maandag dicht zijn zou deze dinsdag op de post gaan en woensdag aangeboden worden bij mij thuis zonder extra kosten. En zo geschiedde het, helemaal netjes geregeld.

Daarnaast waren wij zo oerdom om onze rugtas met daarin laptop, e-readers, gps en tablets (!) te vergeten. Toch even 2,5 uur rijden om hem op te halen! Balen!

Helemaal top van Stassen om onze tas zonder enige extra kosten per direct met de koerier mee te geven.

Algemeen

Naar Stassen moet je toe gaan om te kunnen kijken en luisteren. Er zijn veel luisterruimtes, hebben een ruim assortiment en een mooi systeem om te kunnen schakelen tussen de div. apparatuur en/of luidsprekers. De medewerkers vond ik vriendelijk en ze wisten waar ze over spraken. Ik ben gaan kijken voor een receiver. Helaas hadden ze niet exact de modellen opgesteld waar ik om gevraagd had, maar de verschillen zouden niet groot geweest zijn. Ik kon mijn oude Yamaha RXV1000 naast de nieuwe receivers opstellen ter vergelijk. Ik ben na een hele ochtend luisteren tevreden met een Marantz naar huis vertrokken, en voor een goede prijs met 5 jaar garantie.

Klantenservice

Thuis gekomen was ik niet helemaal tevreden met de geluidskwaliteit; ik had er meer van verwacht. Na enkele dagen ging de HDMI functie kapot. Het viel me op dat de receiver ook loei-heet werd (in tegenstelling tot mijn oude receiver). Ik had er geen goed gevoel bij en nam contact op met Stassen. Ik mocht nog een paar andere receivers beluisteren. Daarbij heb ik mijn eigen speakers meegenomen voor meer zekerheid. Uiteindelijk de Marantz mogen ruilen voor een Pioneer. Thuisgekomen met de Pioneer bleek de afstandsbediening defect (pf wat een pech). Eerst met Pioneer contact gezocht, daarna de afstandsbediening opgestuurd naar Stassen. Ze zouden mij een andere terugsturen (uit een doos van een andere receiver), maar uiteindelijk moet ik toch wachten; de afstandsbediening is opgestuurd naar Pioneer ter reparatie. Ik wacht nu 3 weken op mijn afstandsbediening en dat is wel jammer als je zo'n mooi apparaat hebt staan die bijna niet te bedienen is zonder. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Het contact met Stassen is verder altijd goed verlopen; er werd altijd dezelfde dag teruggebeld of gemaild.

(Edit: eind april de afstandsbediening ontvangen per post. Hij werkt perfect. Nu eindelijk genieten van dit mooie apparaat.)

Verzending: Score: 4
Algemeen

Ik heb hier voor mij en voor mijn zus 2x een KEF 2005.3 speakerset met subwooferkabel en 25 meter 4 mm speakerkabel besteld.
Stassen heeft ervoor gekozen om geen offertes per mail te geven, maar telefonisch konden we tot een zeer scherpe prijs komen. (voor alles incl. verzendkosten ¤625 per set).

Verzending

Verzending ging snel en op het aangegeven tijdstip. Werd prima op mijn werk afgeleverd.

Klantenservice

1 boutje waarmee 1 van de eitjes aan het voetje vast zit was bizar genoeg krom.
Dit ondanks dat ik een gesealde doos heb ontvangen. Schijnbaar is het af fabriek fout gegaan.
Ik heb hier meermaals contact over gehad (zowel per email als telefoon).
Eerst is mij een verkeerd boutje opgestuurd. Nadat ik een foto heb gestuurd van het verbogen boutje is deze bij Kef besteld. Na 2 maanden (ook bij mij had het geen enorm hoge prioriteit) had ik nog steeds niks ontvangen. Na wederom telefonisch contact heeft Stassen er alles aan gedaan om mij zsm een vervangend boutje te sturen. Uiteindelijk is deze geloof ik uit een demo model geschroefd.
Zeer keurig opgelost.
De communicatie is altijd prettig en verloopt uiterst vriendelijk.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 1
Algemeen

Website is overzichtelijk en redelijk gebruiksvriendelijk. Echter wordt de offerteknop die bij elk artikel staat vermeld gebruikt om telefonisch in contact te komen. Telefonische offerte? Vreemde gang van zaken.

Klantenservice

In de webshop heeft men bij het artikel een knop gemaakt met offerte aanvraag. Deze knop heb ik gebruikt om een prijs op te vragen voor een receiver. Je krijgt een automatische melding van de ontvangen E-mail en vervolgens blijft het stil. Na 3 dagen maar eens een herinnering E-mail gestuurd. De 4de dag kreeg ik reactie met de vraag waarom ik voor deze versterker had gekozen en welke speakers ik had staan. Of ik dan even mijn telefoon nummer wilde doorgeven zodat zij mij konden bellen. Erg vreemd want ik vraag gewoon om een offerte.

Aangezien mij dit allemaal veel te lang duurde heb ik de bestelling maar bij hifi corner geplaatst. De reactie hierop was dat men dit erg jammer vond mede, omdat er door Stassen een gratis headset bij de receiver geleverd zou worden. Nu heb ik er voor de prijs van Stassen bij Hificorner een Wifi ontvanger bijgekregen maar Stassen houd er toch een vreemde manier van verkoop op na.

Scorekaart voor Stassen Hifi

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie