Stassen Hifi

230 producten en 367 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Stassen Hifi

Review toevoegen

Algemeen

Gebeld met Stassen omdat ik graag een Home-surroundset wilde aanschaffen. Gesproken met Richard. Richard heeft me een kundig en een eerlijk advies gegeven passend bij mijn budget. Ik ben bij Stassen prima geholpen; heb mijn set samengesteld samen met Richard en dat voor een goede prijs.

Als zeer prettig heb ik in het contact met Stassen gevonden naast de up-to-date kennis, de realistische benadering waarbij er goed geluisterd werd naar de klant gecombineerd met een begrijpelijk uitleg van de techniek.

Kortom: een prima zaak en "Richard for president !! "

Verzending

Afspraken gemaakt met de afdeling Verzending aangaande het bezorgmoment. Afspraken zijn keurig nagekomen.

Algemeen

Bestelling zou binnen 3-5 werkdagen geleverd worden. Was stiekem ongeduldig en wilde ze graag nog vóór het weekend binnen hebben.Er waren nog maar 3 werkdagen voorbij. Ik belde om te vragen wat de status van de bestelling was en nog zonder te vragen om een snellere service boden ze aan om direct te kijken in het magazijn en direct mijn bestelling te verwerken. Zo krijg ik de speakers nog vóór het weekend. Dit is mijn tweede bestelling bij Stassen, de eerste bestelling was snel en netjes geleverd. De tweede bestelling is in ieder geval al onderweg, dus zal snel geleverd worden.

Klantenservice

Klantenservice is uitstekend. Had gebeld en zij gingen het één en ander uitzoeken over mijn bestelling. Paar minuten later werd ik netjes teruggebeld met goed nieuws.

Algemeen

Veel audiozaken gehad de afgelopen 20 jaar, maar deze springt er ver boven uit. Top service, goeie after sales, zeer goeie prijzen, echt geweldig. Alles wat je zou verwachten van een goeie audiozaak.

Verzending

Meerdere keren iets besteld en teruggestuurd als het niet naar wens klonk, super snel geregeld en zelfs als we niks nieuws kochten werd er nooit moeilijk gedaan

Klantenservice

Altijd dezelfde dag nog geholpen, belletje, mail maakt niet uit.

Algemeen

Onze hifi stereo versterker (2.0) had deze week de geest gegeven en we moesten dus opeens wat anders. Omdat muziek een belangrijk aspect in ons leven is willen we bij die keuze kunnen stilstaan. En stilstaan bij geluidsapparatuur doe je door te gaan luisteren. De nieuwe versterker moet matchen met bestaande speakers, die nu niet meer verkocht worden. We gingen dus op zoek naar een bedrijf dat in onze ogen de beste papieren had om voor ons een luistersessie te verzorgen met een goed overeenkomend speakertype. Stassen viel ons in positieve zin op omdat het bedrijf zich niet beperkte tot enkele merken, wat andere hifi winkels om begrijpelijke economische redenen vlot wel doen. De kans op een realistische testsituatie was zo wat groter.

Stassen heb ik als een warme douche ervaren. Het bedrijf stelde zich coöperatief en flexibel op. 's morgens had ik enkele keren telefonische afstemming. Na wat nadere info over wat we gebruikten, en waarvoor, en in welke setting de installatie stond, en welk budget we hadden, konden we 's middags al een luistersessie hebben waar een tweetal meest serieuze versterker kandidaten konden worden gebruikt. Hiervoor was wel een ritje naar Venlo nodig. Maar daar aangekomen werden we onthaald op een bakje koffie en een stuk Limburgse vlaai van de lokale bakker.

Stassen gaf vervolgens een korte rondleiding aan ons en nog enkele andere luisteraars, door haar luisterkasteel, zoals het bedrijf het zelf noemt. Met luisterruimtes verdeeld over meerdere verdiepingen bediend Stassen een breed spectrum aan apparatuur voor uiteenlopende typen klanten. Bij die rondleiding hadden we even de gelegenheid om apparatuur te horen die zich ruim boven ons budget bevond. Ook kregen we een demo van Auro 3D 3D audio.

Na deze demo gingen we aan het werk in een eigen luisterruimte. Bij het luisteren kon middels streaming een eerste selectie worden gemaakt waarna met meegebrachte CD’s de meest veelbelovende optie nog nader aan de tand kan worden gevoeld. Nu viel die keuze in ons geval niet makkelijk, beide opties ontliepen elkaar nauwelijks. Uiteindelijk konden we toch een optie met net iets meer dynamiek en detail in het geluid aanwijzen. Deze optie is het uiteindelijk geworden. De fase met de CD’s was eigenlijk meer een onderstreping van de keuze.

Een klein detail: in het luisterkasteel heb ik niet veel klokken gezien, we waren niet heel vroeg, en voordat we voldoende hadden gehoord waren we 19:00 uur voorbij. Toen wij ons hiervoor verontschuldigden was de reactie dat dit echt vaker gebeurt, en dat het geen enkel punt was. Mijn vermoeden is dat men iedere afleiding van dat luisteren probeert te voorkomen. Later zag ik op de Stassen site dat precies op die dag de oprichter van Stassen, die Stassen in 1955 had opgericht was overleden. Tijdens mijn bezoek wist ik dit niet, en aan het personeel heb ik het niet gemerkt, terwijl de gedachten van de medewerkers best soms even ergens anders zullen zijn geweest.

Ondanks dat we ’s avonds pas 21:00 uur thuis waren hadden we wel de versterker van onze keuze meenemen, die was direct uit de opslag gehaald. Als kers op de taart (..vlaai..) had die versterker, geen uitloop model, ook nog een korting van bijna 15 procent. Helemaal tevreden dus en missie geslaagd.

Thuis hebben we kunnen vaststellen dat de nieuwe versterker beter is dan ons kapotte origineel was, hoe goed je proces ook is, die onzekerheid blijft bestaan. Wij zijn dus helemaal tevreden en missie geslaagd, en dat in een snelle actie. Het mag duidelijk zijn dat we met de verzending en de klantenservice weinig van doen hebben gehad. Maar met de houding van het personeel maak ik mij er niet zo veel zorgen over dat aan de voorkomende issues een mouw te passen zal zijn.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Lage prijzen, aftersales slecht. set speakers besteld, 3-4 werkdagen levertijd. Na een dag of vier mail ik ze en de speakers blijken de week erop pas te komen. Geen probleem, maar ik moest er zelf weer achteraan.

De speakers toch retour gestuurd. Vervolgens kreeg ik meerdere keren geen antwoord meer op mijn vragen betreft andere speakers beluisteren bij hen. Ook de retourverwerking is slecht. Ik moest er zelf achteraan.

Voortaan bij Apollo Almere, die belden netjes om te melden hoe of wat met verzending.

Verzending

Levertijd site niet accuraat. Bij afwijkende levertijd mocht ik er zelf achteraan.

Klantenservice

Voor verzending ben ik niet goed op de hoogte gehouden van afwijkende levertijd. Aftersales zijn slecht. Aan de telefoon wordt continue gezegd 'kom maar langs om te luisteren' ook al wilde ik enkel wat advies en niet het halve land doorrijden. Akoestiek is toch totaal anders in een volle kleine woonkamer dan in hun luisterruimtes.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Dali luidsprekers aangeschaft bij Stassen Hifi, ondanks dat het aankoopbedrag relatief laag is word je bij deze winkel volwaardig behandeld.
De aanblik v.h. pand is statig, dat kan een drempel zijn voor mensen die geen tienduizenden euro's willen besteden, echter is dat geen issue. Een enorm assortiment aan luidsprekers en componenten opgesteld in vele verschillende "huiskamers".
Ik nam plaats in een van de huiskamers en kon uitvoerig luisteren naar topkwaliteit speakers, waaronder de B&W 800 serie, ik gaf aan dat ik daar (nog) geen budget voor heb, echter is dat geen enkel punt.
Kortom: goede service, nette behandeling en een prachtig assortiment in een warme inrichting.

Algemeen

In augustus jl. gemaild voor een luisterafspraak in verband met een voorgenomen aanschaf van een nieuw homecinemageluidssysteem. Mijn verzoek luidde als volgt:

“Ik wil graag de geluidsset in mijn woonkamer upgraden. Die gebruik ik hoofdzakelijk voor het kijken naar films. Momenteel gebruik ik een soundbar als frontspeaker en twee surroundspeakers voor achter. Ik wil graag naar een situatie met een goede center speaker en twee goede frontspeakers. Kunt u mij hierbij van dienst zijn? Zou ik bijvoorbeeld aankomende vrijdag bij u wat set-ups kunnen luisteren?”

De reactie (van Tim Weyergraf): “Dank voor de mail.
Wij hebben hier vele speakers staan in verschillende klasse.
Moet helemaal goedkomen dus.”

Ik heb een dag vrij genomen en ben met het OV afgereisd naar Tegelen. Na een wat vreemd verlopen gesprek met Tim (we hadden het o.m. over de BP9000-serie van Definitive Technology, waarover Tim kort was: dat was voor Stassen niet interessant om aan te bieden; wat schetst mijn verbazing 2 maanden later: thans bieden ze de speakers wél aan), kon ik rond gaan kijken. Mijn verbazing was groot toen ik ontdekte dat, behalve een (indrukwekkende) zaal met Auro 3D, er enkel stereo-opstellingen te beluisteren zijn. Ik realiseerde mij dat ik voor niets was gekomen. Ik heb zo’n 20 minuten door het pand gelopen, maar er kwam niemand bij me. Ik heb het pand kunnen verlaten zonder nog iemand te treffen.

Lang verhaal kort: ben je op zoek naar een surroundset voor films en series, dan moet je zeker niet bij Stassen zijn.

Algemeen

Goed geinformeerd, accuraat afgewerkt, snelle levering. al bij al zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen

Algemeen

Offerte aangevraagd voor een AV receiver, contact gehad en goede prijs kunnen afspreken. Contact ging vlekkeloos en het apparaat was snel geleverd.

Verzending

Met zorg verpakt en snel geleverd.

Klantenservice

Telefonisch contact gehad over bestelling. Correct en niet opdringerig.

Algemeen

Je kan enkel een offerte opvragen en als je dat dan doet, hoor je niks meer.

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

half april een luidsprekerbox afgegeven voor reparatie. Ik weet niet of de firma nog wel bestaat, of dat mijn verzoek tot reparatie eigenlijk wel wordt uitgevoerd. Je hoort totaal niks van ze. Een spontane tussentijdse doorgeven van de status is bij Stassen niet te verwachten. Ze zouden een goede naam hebben, maar die naam gooien ze zelf te grabbel.

Klantenservice

na 6 weken toch maar eens contact gezocht. Sorry, fout gezegd, moet zijn geprobeerd contact te zoeken. Enkele keren gebeld, maar er wordt nooit opgenomen. Daarna via mail verzocht om een statusoverzicht. Behalve de automatische mail dat binnen 2 werkdagen contact wordt opgenomen, Nada niks. En na 6 mails nog steeds geen respons. Dan via de website een 'vezoek tot terugbellen' verstuurt. Ik wordt zowaar de dag erna terug gebeld. Na vraag over de status was het enigste antwoord dat het nog wel even kan duren. Wat er met de box gebeurd was en waar ie nu was werd verzwegen. Niet transparant. Dus nog maar eens gewacht, wat kan je anders doen? Nu na 14 weken nog steeds niks gehoord over de reparatie. En weer wordt absoluut nergens meer op gereageerd. Ook het verzoek tot terugbellen wordt nu genegeerd. En aangezien deze verzoeken allemaal via mail worden verstuurd, wordt dit dus heel bewust genegeerd/verwijderd.

Algemeen

Ik had na 30 jaar een kapotte B&W speaker. B&W kon geen onderdelen meer leveren en daarom via de pricewatch uitgekomen bij Stassen om nieuwe speakers te bestellen. Via de email nagevraagd of de speakers leverbaar waren. De chatfunctie op de website heb ik nooit bemand aangetroffen. Op de email werd vlot gereageerd waarna ik ze besteld en betaald heb. Factuur was netjes via de mail aangeleverd.

Verzending

Meteen nadat de betaling binnen was, werden de producten verzonden en de volgende dag door PostNL afgeleverd.

Klantenservice

Kort nadat ik de speakers had ontvangen is het me toch nog gelukt via marktplaats reserve onderdelen te kopen voor mijn oude speakers en heb ik deze kunnen repareren. Omdat ik nog binnen de 14 dagen van de afkoelingsperiode zat heb ik via de website van Stassen afkoelingsperiode-formulier gedownload en ingevuld voor retournering van de bestelling. Speakers terug gestuurd en 3 dagen later nog even nagebeld over de voortgang van de terugbetaling.
Ik kreeg een paar keer geen gehoor en ook geen voicemail o.i.d.. Maar tot mijn verbazing werd ik dezelfde dag nog teruggebeld omdat men had gezien dat ik had gebeld (nummerherkenning). Bleek dat ze het geld die dag nog zouden overmaken en dat het geen probleem was dat ik de speakers had terug gezonden. Volgende dag was inderdaad het bedrag terug gestort.
Netjes en vlot afgehandeld dus. Zo hoort het ook, maar je maakt het nog wel eens anders mee.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Twee weken van te voren navraag of een bepaalde set speakers in voorraad is. 'Geen probleem, nog 1 set aanwezig' Dan worden mails niet beantwoord, telefoon niet opgenomen. Door dit gepruts heb ik geen speakers voor mijn feest en geen idee of ik deze ooit nog ontvang...
Update..1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) heb ik meerdere medewerkers van Stassen aan de lijn gehad en zijn de excuses gemaakt.

Verzending

Ondanks beloftes niets ontvangen en niets gehoord. Geen idee of de order überhaupt aangemaakt is of dat er op de achtergrond nog iets gebeurt met mijn bestelling.

Klantenservice

Telefoon wordt niet opgenomen, emails niet beantwoord. Kun je toch moeilijk van klantenservice spreken.
Update: 1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) ben ik uitgebreid op de hoogte gehouden en nadat het onmogelijk bleek om mijn luidsprekers op tijd binnen te krijgen is in recordtempo het betaalde bedrag + iets extra terugbetaald. Als Stassen dit nou meteen had gedaan had ik een heel ander beeld van ze gehad.

Algemeen

Eerdere levering speakers verliep uitstekend, de subwoofer was na 2 jaar en 8 maanden defect, er zit 2 jaar garantie op de subwoofer maar Stassen (en ik ook natuurlijk) was van mening dat dit toch wel erg snel was.
Stassen heeft zich bijzonder ingespannen om deze situatie netjes af te ronden en heeft in overleg met de fabrikant, geheel kosteloos, een nieuw subwoofer geleverd.
Helemaal top!!

Verzending

Stassen heeft mij telefonisch geïnformeerd over de verzending.

Klantenservice

Service ging een stuk verder dan ik verwacht had, super!

Algemeen

Tsja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Ook voor de winkelier. LG wilde maar niet afkomen met zijn nieuwe OLEDs, maar ik had wel al aanbetaald. Uiteindelijk duurde het me na 3 maanden te lang en vroeg ik mijn geld terug. Ik had geen aanleiding te twijvelen aan het verhaal van Stassen inzake de leverbaarheid, want dat kreeg ik van alle dealers te horen. Maar uniek is wel dat ik de inleg met een flinke bonus terug kreeg. Klasse!

Klantenservice

Ze hielden zich niet helemaal aan de terugbelafspreken, maar daar staat tegenover dat ik uiteindelijk vaker ben gebeld door Stassen, dan dat Stassen door mij gebeld is.

Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Vrijdag mailtje gestuurd ivbm Focal Aria 936, snel antwoord met een offerte waar ik wel mee kon leven.
Zaterdag betaling gedaan met overschrijving en donderdag netjes geleverd.

Top ervaring !

Verzending

Avond voor de levering telefoontje gehad van koerier met het geschatte uur van levering.
Tussen 11u en 15u , om kwart voor elf stond de koerier hier al. Beter te vroeg dan te laat :-)

Algemeen

Luidsprekers van Dali gekocht voor schappelijke prijs. Je denkt: kan dat wel voor die prijs. Wat blijkt: het kan. Nieuw uit verpakking.
Voor de koop werd nog gevraagd of de versterker het aan kan. Prima contact met de mensen van Stassen via mail en chat.

Via UPS

Klantenservice

Goed contact over bestelling.

Klantenservice: Score: 0

Zeer goede ervaringen. Ik heb ze gevraagd om een prijs voor een Home Cinema set (speakerset, AV-reciever en 65" TV) en ze kwamen met een bijzonder aantrekkelijke prijs. Zelfs nog goed advies om de set beter op mijn wensen afgestemd te krijgen. Ze zijn goed bereikbaar en bellen ook terug. De website mag wel beter overigens.

Verzending: Score: 4
Algemeen

Focal Sib&Co Pack Sib 5.1 surround speakers gekocht bij Stassen. Fantastische surroundspeakers, Mij is geadviseerd er een Basso subwoofer bij te nemen en niet de Focal subwoofer, de Basso ondersteunt de middenklanken net iets beter, Goede tip! Een Marantz SR7007 receiver erbij en ik heb een fantastisch geluid, niet alleen bij films, want de Focals zijn ook verbazend goed bij een mooi stuk muziek. Erg tevreden met deze set, aangekocht bij Stassen Hifi in Tegelen waar ik de complete set heb kunnen beluisteren in een luisterstudio voor aankoop. Service en prijs uitstekend bij Stassen!!

---

Kreeg nog een belletje of alles naar tevredenheid werkte, super!

Verzending

Ik heb alles meteen mee kunnen nemen, dus helemaal tevreden

Omdat ik wat te vieren had, vond mijn zoon dat mijn 30 jaar oude Philips
900 systeem wel aan vervanging toe was. Op dus naar het luisterkasteel van Stassen, wat pas prachtig is verbouwd. Na vriendelijke ontvangst met koffie en vlaai, hebben we in een van de luisterruimtes verschillende versterkers en luidsprekercombinaties beluisterd. Edwin, die werkelijk alles weet van audio heeft ons tenslotte (binnen budget) uitstekend geholpen bij de keuze.
Het is een Maranz SR5007 receiver geworden, gecombineerd met TMA Audio Menuetto speakers en TMA Audio Basso subwoofer. De helderheid van de speakers is geweldig en de subwoofer doet zeer subtiel zijn werk. We konden de hele combinatie uit voorraad meekrijgen. En ben tot nu toe uiterst tevreden.

Verzending

Verzending is niet van toepassing omdat uit voorraad is geleverd (we konden het direct meekrijgen) Alles was zeer degelijk verpakt

Klantenservice

Ik had wat vragen over het aansluiten van de speakers omdat "bi-amping" mogelijk is. De gebruiksaanwijzing is daar niet erg duidelijk over.
Even een telefoontje naar Stassen (Na sluitingstijd) en het was duidelijk. Marcel Stassen heeft ons via de telefoon door de installatie geholpen.

Scorekaart voor Stassen Hifi

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie