Stassen Hifi

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Je kan enkel een offerte opvragen en als je dat dan doet, hoor je niks meer.

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

half april een luidsprekerbox afgegeven voor reparatie. Ik weet niet of de firma nog wel bestaat, of dat mijn verzoek tot reparatie eigenlijk wel wordt uitgevoerd. Je hoort totaal niks van ze. Een spontane tussentijdse doorgeven van de status is bij Stassen niet te verwachten. Ze zouden een goede naam hebben, maar die naam gooien ze zelf te grabbel.

Klantenservice

na 6 weken toch maar eens contact gezocht. Sorry, fout gezegd, moet zijn geprobeerd contact te zoeken. Enkele keren gebeld, maar er wordt nooit opgenomen. Daarna via mail verzocht om een statusoverzicht. Behalve de automatische mail dat binnen 2 werkdagen contact wordt opgenomen, Nada niks. En na 6 mails nog steeds geen respons. Dan via de website een 'vezoek tot terugbellen' verstuurt. Ik wordt zowaar de dag erna terug gebeld. Na vraag over de status was het enigste antwoord dat het nog wel even kan duren. Wat er met de box gebeurd was en waar ie nu was werd verzwegen. Niet transparant. Dus nog maar eens gewacht, wat kan je anders doen? Nu na 14 weken nog steeds niks gehoord over de reparatie. En weer wordt absoluut nergens meer op gereageerd. Ook het verzoek tot terugbellen wordt nu genegeerd. En aangezien deze verzoeken allemaal via mail worden verstuurd, wordt dit dus heel bewust genegeerd/verwijderd.

Algemeen

Ik had na 30 jaar een kapotte B&W speaker. B&W kon geen onderdelen meer leveren en daarom via de pricewatch uitgekomen bij Stassen om nieuwe speakers te bestellen. Via de email nagevraagd of de speakers leverbaar waren. De chatfunctie op de website heb ik nooit bemand aangetroffen. Op de email werd vlot gereageerd waarna ik ze besteld en betaald heb. Factuur was netjes via de mail aangeleverd.

Verzending

Meteen nadat de betaling binnen was, werden de producten verzonden en de volgende dag door PostNL afgeleverd.

Klantenservice

Kort nadat ik de speakers had ontvangen is het me toch nog gelukt via marktplaats reserve onderdelen te kopen voor mijn oude speakers en heb ik deze kunnen repareren. Omdat ik nog binnen de 14 dagen van de afkoelingsperiode zat heb ik via de website van Stassen afkoelingsperiode-formulier gedownload en ingevuld voor retournering van de bestelling. Speakers terug gestuurd en 3 dagen later nog even nagebeld over de voortgang van de terugbetaling.
Ik kreeg een paar keer geen gehoor en ook geen voicemail o.i.d.. Maar tot mijn verbazing werd ik dezelfde dag nog teruggebeld omdat men had gezien dat ik had gebeld (nummerherkenning). Bleek dat ze het geld die dag nog zouden overmaken en dat het geen probleem was dat ik de speakers had terug gezonden. Volgende dag was inderdaad het bedrag terug gestort.
Netjes en vlot afgehandeld dus. Zo hoort het ook, maar je maakt het nog wel eens anders mee.

Algemeen

Twee weken van te voren navraag of een bepaalde set speakers in voorraad is. 'Geen probleem, nog 1 set aanwezig' Dan worden mails niet beantwoord, telefoon niet opgenomen. Door dit gepruts heb ik geen speakers voor mijn feest en geen idee of ik deze ooit nog ontvang...
Update..1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) heb ik meerdere medewerkers van Stassen aan de lijn gehad en zijn de excuses gemaakt.

Verzending

Ondanks beloftes niets ontvangen en niets gehoord. Geen idee of de order überhaupt aangemaakt is of dat er op de achtergrond nog iets gebeurt met mijn bestelling.

Klantenservice

Telefoon wordt niet opgenomen, emails niet beantwoord. Kun je toch moeilijk van klantenservice spreken.
Update: 1 dag van te voren (en na het plaatsen van deze kritische review) ben ik uitgebreid op de hoogte gehouden en nadat het onmogelijk bleek om mijn luidsprekers op tijd binnen te krijgen is in recordtempo het betaalde bedrag + iets extra terugbetaald. Als Stassen dit nou meteen had gedaan had ik een heel ander beeld van ze gehad.

Algemeen

Eerdere levering speakers verliep uitstekend, de subwoofer was na 2 jaar en 8 maanden defect, er zit 2 jaar garantie op de subwoofer maar Stassen (en ik ook natuurlijk) was van mening dat dit toch wel erg snel was.
Stassen heeft zich bijzonder ingespannen om deze situatie netjes af te ronden en heeft in overleg met de fabrikant, geheel kosteloos, een nieuw subwoofer geleverd.
Helemaal top!!

Verzending

Stassen heeft mij telefonisch geïnformeerd over de verzending.

Klantenservice

Service ging een stuk verder dan ik verwacht had, super!

Algemeen

Tsja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Ook voor de winkelier. LG wilde maar niet afkomen met zijn nieuwe OLEDs, maar ik had wel al aanbetaald. Uiteindelijk duurde het me na 3 maanden te lang en vroeg ik mijn geld terug. Ik had geen aanleiding te twijvelen aan het verhaal van Stassen inzake de leverbaarheid, want dat kreeg ik van alle dealers te horen. Maar uniek is wel dat ik de inleg met een flinke bonus terug kreeg. Klasse!

Klantenservice

Ze hielden zich niet helemaal aan de terugbelafspreken, maar daar staat tegenover dat ik uiteindelijk vaker ben gebeld door Stassen, dan dat Stassen door mij gebeld is.

Algemeen

Vrijdag mailtje gestuurd ivbm Focal Aria 936, snel antwoord met een offerte waar ik wel mee kon leven.
Zaterdag betaling gedaan met overschrijving en donderdag netjes geleverd.

Top ervaring !

Verzending

Avond voor de levering telefoontje gehad van koerier met het geschatte uur van levering.
Tussen 11u en 15u , om kwart voor elf stond de koerier hier al. Beter te vroeg dan te laat :-)

Algemeen

Luidsprekers van Dali gekocht voor schappelijke prijs. Je denkt: kan dat wel voor die prijs. Wat blijkt: het kan. Nieuw uit verpakking.
Voor de koop werd nog gevraagd of de versterker het aan kan. Prima contact met de mensen van Stassen via mail en chat.

Via UPS

Klantenservice

Goed contact over bestelling.

Klantenservice:

Zeer goede ervaringen. Ik heb ze gevraagd om een prijs voor een Home Cinema set (speakerset, AV-reciever en 65" TV) en ze kwamen met een bijzonder aantrekkelijke prijs. Zelfs nog goed advies om de set beter op mijn wensen afgestemd te krijgen. Ze zijn goed bereikbaar en bellen ook terug. De website mag wel beter overigens.

Algemeen

Focal Sib&Co Pack Sib 5.1 surround speakers gekocht bij Stassen. Fantastische surroundspeakers, Mij is geadviseerd er een Basso subwoofer bij te nemen en niet de Focal subwoofer, de Basso ondersteunt de middenklanken net iets beter, Goede tip! Een Marantz SR7007 receiver erbij en ik heb een fantastisch geluid, niet alleen bij films, want de Focals zijn ook verbazend goed bij een mooi stuk muziek. Erg tevreden met deze set, aangekocht bij Stassen Hifi in Tegelen waar ik de complete set heb kunnen beluisteren in een luisterstudio voor aankoop. Service en prijs uitstekend bij Stassen!!

---

Kreeg nog een belletje of alles naar tevredenheid werkte, super!

Verzending

Ik heb alles meteen mee kunnen nemen, dus helemaal tevreden

Omdat ik wat te vieren had, vond mijn zoon dat mijn 30 jaar oude Philips
900 systeem wel aan vervanging toe was. Op dus naar het luisterkasteel van Stassen, wat pas prachtig is verbouwd. Na vriendelijke ontvangst met koffie en vlaai, hebben we in een van de luisterruimtes verschillende versterkers en luidsprekercombinaties beluisterd. Edwin, die werkelijk alles weet van audio heeft ons tenslotte (binnen budget) uitstekend geholpen bij de keuze.
Het is een Maranz SR5007 receiver geworden, gecombineerd met TMA Audio Menuetto speakers en TMA Audio Basso subwoofer. De helderheid van de speakers is geweldig en de subwoofer doet zeer subtiel zijn werk. We konden de hele combinatie uit voorraad meekrijgen. En ben tot nu toe uiterst tevreden.

Verzending

Verzending is niet van toepassing omdat uit voorraad is geleverd (we konden het direct meekrijgen) Alles was zeer degelijk verpakt

Klantenservice

Ik had wat vragen over het aansluiten van de speakers omdat "bi-amping" mogelijk is. De gebruiksaanwijzing is daar niet erg duidelijk over.
Even een telefoontje naar Stassen (Na sluitingstijd) en het was duidelijk. Marcel Stassen heeft ons via de telefoon door de installatie geholpen.

Algemeen

Over deze hifi winkel is op internet heel wat te vinden. Goed, slecht en alles er tussenin.

Ik wou wel eens luisteren naar een nieuwe set speakers, na 10 jaar gedaan te hebben met een 5.1 set van Sony. (SA-VE705) Na een telefoontje met deze winkel, die ik initieel voor de prijs had uitgekozen, heeft men mij weten over te halen om hun luisterkasteel nabij Venlo te bezoeken.

Het werkt zo: je vertelt iets over je wensen, budget en karakter van je kamer en hun zetten apparatuur (in ons geval 8 paar speakers) voor je klaar waar je 3 uur naar mag luisteren. In mijn geval had ik op hun aanraden mijn eigen versterker meegenomen om zo de speakers te beoordelen in de uiteindelijke combinatie waarin ze gebruikt zouden worden.

Ontvangst was in een wat bouwvallige kantine. "Oh jee", dachten wij. Wat een sloebers! Gelukkig hadden ze een goed excuus, hun luisterkasteel met de ontvangstuimte was in volle verbouwing, zo bleek. Dat zal dus wel tijdelijk zijn.

Hun luisterkasteel is leuk. De rondleiding is best grappig, maar daar kom je natuurlijk niet voor. Na de rondleiding werden we achtergelaten in een kamer met 8 paar speakers, twee stoelen en een afstandsbediening om te switchen tussen de opgestelde speakers.

Na een lange sessie van 13:00 tot 17:30, dus ruim 1:30 langer dan de bedoeling, zijn zowel mijn vriendin als ik overtuigd van de speakers die we gekozen hebben. En helemaal top, ze zijn op voorraad. Gelijk maar even pinnen, in 3x, en we kunnen ze gelijk meenemen.

10 jaar garantie EN ook nog eens 3 weken "no questions" omruilen als ze niet bevallen. Gek genoeg zijn we "gevallen" voor een relatief onbekend merk, TMA AUDIO.

We hebben de speakers inmiddels een dikke week en ze bevallen nog steeds erg goed.

Het enige minpuntje van het luisteren in hun kasteel is dat onze buren soms wel heel erg luidruchtig waren. Daarnaast is hun website niet echt handig en werkt het gedoe met die offertes wat "vreemd". Mijn tip: vergeet dat die website bestaat en ga op een zaterdag lekker luisteren op locatie.

Bottom line is dat wij in ieder geval Stassen Hifi van harte kunnen aanbevelen.

Verzending

De subwoofer was niet oop voorraad. Die zou per direct nagestuurd worden. Aangezien ze maandag dicht zijn zou deze dinsdag op de post gaan en woensdag aangeboden worden bij mij thuis zonder extra kosten. En zo geschiedde het, helemaal netjes geregeld.

Daarnaast waren wij zo oerdom om onze rugtas met daarin laptop, e-readers, gps en tablets (!) te vergeten. Toch even 2,5 uur rijden om hem op te halen! Balen!

Helemaal top van Stassen om onze tas zonder enige extra kosten per direct met de koerier mee te geven.

Algemeen

Naar Stassen moet je toe gaan om te kunnen kijken en luisteren. Er zijn veel luisterruimtes, hebben een ruim assortiment en een mooi systeem om te kunnen schakelen tussen de div. apparatuur en/of luidsprekers. De medewerkers vond ik vriendelijk en ze wisten waar ze over spraken. Ik ben gaan kijken voor een receiver. Helaas hadden ze niet exact de modellen opgesteld waar ik om gevraagd had, maar de verschillen zouden niet groot geweest zijn. Ik kon mijn oude Yamaha RXV1000 naast de nieuwe receivers opstellen ter vergelijk. Ik ben na een hele ochtend luisteren tevreden met een Marantz naar huis vertrokken, en voor een goede prijs met 5 jaar garantie.

Klantenservice

Thuis gekomen was ik niet helemaal tevreden met de geluidskwaliteit; ik had er meer van verwacht. Na enkele dagen ging de HDMI functie kapot. Het viel me op dat de receiver ook loei-heet werd (in tegenstelling tot mijn oude receiver). Ik had er geen goed gevoel bij en nam contact op met Stassen. Ik mocht nog een paar andere receivers beluisteren. Daarbij heb ik mijn eigen speakers meegenomen voor meer zekerheid. Uiteindelijk de Marantz mogen ruilen voor een Pioneer. Thuisgekomen met de Pioneer bleek de afstandsbediening defect (pf wat een pech). Eerst met Pioneer contact gezocht, daarna de afstandsbediening opgestuurd naar Stassen. Ze zouden mij een andere terugsturen (uit een doos van een andere receiver), maar uiteindelijk moet ik toch wachten; de afstandsbediening is opgestuurd naar Pioneer ter reparatie. Ik wacht nu 3 weken op mijn afstandsbediening en dat is wel jammer als je zo'n mooi apparaat hebt staan die bijna niet te bedienen is zonder. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Het contact met Stassen is verder altijd goed verlopen; er werd altijd dezelfde dag teruggebeld of gemaild.

(Edit: eind april de afstandsbediening ontvangen per post. Hij werkt perfect. Nu eindelijk genieten van dit mooie apparaat.)

Algemeen

Ik heb hier voor mij en voor mijn zus 2x een KEF 2005.3 speakerset met subwooferkabel en 25 meter 4 mm speakerkabel besteld.
Stassen heeft ervoor gekozen om geen offertes per mail te geven, maar telefonisch konden we tot een zeer scherpe prijs komen. (voor alles incl. verzendkosten ¤625 per set).

Verzending

Verzending ging snel en op het aangegeven tijdstip. Werd prima op mijn werk afgeleverd.

Klantenservice

1 boutje waarmee 1 van de eitjes aan het voetje vast zit was bizar genoeg krom.
Dit ondanks dat ik een gesealde doos heb ontvangen. Schijnbaar is het af fabriek fout gegaan.
Ik heb hier meermaals contact over gehad (zowel per email als telefoon).
Eerst is mij een verkeerd boutje opgestuurd. Nadat ik een foto heb gestuurd van het verbogen boutje is deze bij Kef besteld. Na 2 maanden (ook bij mij had het geen enorm hoge prioriteit) had ik nog steeds niks ontvangen. Na wederom telefonisch contact heeft Stassen er alles aan gedaan om mij zsm een vervangend boutje te sturen. Uiteindelijk is deze geloof ik uit een demo model geschroefd.
Zeer keurig opgelost.
De communicatie is altijd prettig en verloopt uiterst vriendelijk.

Algemeen

Website is overzichtelijk en redelijk gebruiksvriendelijk. Echter wordt de offerteknop die bij elk artikel staat vermeld gebruikt om telefonisch in contact te komen. Telefonische offerte? Vreemde gang van zaken.

Klantenservice

In de webshop heeft men bij het artikel een knop gemaakt met offerte aanvraag. Deze knop heb ik gebruikt om een prijs op te vragen voor een receiver. Je krijgt een automatische melding van de ontvangen E-mail en vervolgens blijft het stil. Na 3 dagen maar eens een herinnering E-mail gestuurd. De 4de dag kreeg ik reactie met de vraag waarom ik voor deze versterker had gekozen en welke speakers ik had staan. Of ik dan even mijn telefoon nummer wilde doorgeven zodat zij mij konden bellen. Erg vreemd want ik vraag gewoon om een offerte.

Aangezien mij dit allemaal veel te lang duurde heb ik de bestelling maar bij hifi corner geplaatst. De reactie hierop was dat men dit erg jammer vond mede, omdat er door Stassen een gratis headset bij de receiver geleverd zou worden. Nu heb ik er voor de prijs van Stassen bij Hificorner een Wifi ontvanger bijgekregen maar Stassen houd er toch een vreemde manier van verkoop op na.

Klantenservice:

Stassen Hifi heeft een prima website waar je alle informatie kunt krijgen.

Ook de service en de kennis zijn meer dan perfect.
Tijdens de contacten met de medewerkers ben ik eerlijk en met zeer veel kennis van zaken te woord gestaan. Ook is men eerlijk over voors en tegen van bepaalde merken.

Om te bepalen welke versterker er bij mijn speakers paste heb ik het online kamer schema ingetekend.
Aan de hand hiervan heb ik een telefoontje gekregen en hebben we de situatie nogmaals besproken.
Ze waren eerlijk in hun uitleg en stuurden niet aan om de duurdere variant te kiezen. In eerste instantie zat ik aan een Yamaha of een Onkyo versterker te denken. Gezien de speakers en de inrichting van de kamer zouden deze niet goed uit de verf komen volgens de medewerker. Geadviseerd werd om een Marantz te nemen. in de zelfde prijsklasse. Aangezien Denon en Marantz uit dezelfde firma komen was ik daar in eerste instantie niet helemaal mee eens, ik heb namelijk een Denon 2802 (een perfecte versterker) deze was in combinatie met mijn speakers te warm en ik dacht dat de Marantz dezelfde karakteristiek had.
De medewerker gaf aan er eens god over na te denken.

De service is perfect na een aantal weken belde de medewerker op of ik al een keus had gemaakt en of hij nog iets kon betekenen dit zonder opdringen
Gezien de reviews, testen en een luister sessies met eigen speakers bij een dealer in de buurt toch voor de Marantz gegaan, de SR7005

Aangezien de afstand van mijn huis naar Stassen hifi te ver weg was via de telefoon een mooie prijs afgesproken voor de versterker. Na betaald te hebben zou de versterker direct na ontvangst van het geld uit voorraad geleverd worden. Ik heb woensdag betaald op donderdag netjes een mail gekregen dat het geld nog niet binnen was en dat de versterker evt. vrijdag verstuurd zou worden en deze maandag binnen zou zijn.
Ik hen terug gemaild dat ik het jammer vond dat de versterker maandag pas zou komen maar ik er begrip voor had.

Vrijdag morgen belde de medewerker op dat ze extra verzendkosten betaalden zodat ik de versterker zaterdag voor 12.00 uur binnen had.

DAT NOEM IK NOU SERVICE!!!!!!!!!!!

Al met al ben ik meer dan tevreden over Sassen Hifi.
Ik ben zelf zeer kritisch en ga niet over een dag ijs. De dealer in de buurt kon de versterker net niet voor de prijs van Stassen leveren, na wikken en wegen toch voor Stassen gekozen.

Ik heb nu wel 2 jaar garantie ipv. de 5 die Stassen normaal levert bij de volle prijs. maar gezien de prijs heb ik daar geen problemen mee.
(misschien krijg ik na het lezen van deze review alsnog 5 jaar garantie;-)

Als de service doorgaat en het gevoel net zo goed is als bij de aanschaf zal ik zeker verdere elektronica bij hen bestellen, ik zal zeker niet nalaten vrienden en kennissen over Stassen te informeren.

Al met al ben ik dus zeer tevreden en beveel ik Sassen Hifi aan iedereen aan.

Algemeen

Goede webside. Heb mijn speakerset Kef t305 voor een heel mooie prijs gekregen. Telefoonisch werd mij verteld dat de speakers besteld moesten worden en dat deze een week later binnen zouden zijn. Waren op tijd binnen zoals van tevoren afgesproken.

Ben zeer tevreden over deze zaak. Als ik in de toekomst nog meer nodig heb, zal ik zeker bij deze zaak bestellen.

Levert spullen voor een goede prijs en snel

Verzending

Ben maandag opgebeld dat de spullen verzonden waren. Netje track en trace nummer doorgekregen. Dinsdag waren de spullen er.

Algemeen

Mooie winkel, vriendelijke mensen. Toen ik de zaak inliep en vertelde dat ik een behoorlijke reis achter de rug had, werd ik eerst verwezen naar de bar, waar de koffie al klaar stond. Leuke ontvangst!

Kwam slechts een versterker kopen, maar kreeg toch een rondleiding door het hele pand met uitleg over van alles en nogwat. Was leuk, mooie zaak, betrokken medewerkers, allemaal uiterst vriendelijk gewoon.

De medewerkers hebben stuk voor stuk verstand van de spullen die ze verkopen.

Verzending

Ik heb via de website contact gehad met ze over de versterker, ze konden hem versturen maar ik heb besloten hem op te halen. Verzending heb ik dus geen oordeel over.

Niet nodig gehad

Algemeen

Bij Stassen heb ik (voor een uitermate goede prijs) een Sonos Bundle 250 aangeschaft. In eerste instantie heb ik per e-mail contact met hen opgezocht en daarop werd snel en adequaat gereageerd. Uiteindelijk een exemplaar besteld en op de afgesproken leverdag (product moest nog binnenkomen) werd ik keurig op de hoogte gehouden.

Bij afhalen werd ik uitgebreid te woord gestaan en heb een korte rondleiding door hun enorme 'luisterkasteel' gekregen. In een woord: Wauw!

Technische kennis was goed en het contact wekte bij mij het vertrouwen dat ze weten waar ze het over hebben. Bij mijn volgende HIFI aanschaf zal ik zeker weer naar Stassen gaan.

Klantenservice

Het product is naar tevredenheid in gebruik genomen en de after sales is dus (nog) niet van toepassing. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat ook hun aftersales goed zal zijn.

Klantenservice:

Op 29 april heb ik hier telefonisch een nieuwe 3D tv besteld. Ik moest wel meteen een aanbetaling doen van 255 euro. Dit heb ik dezelfde avond nog gedaan.
Ik heb nooit een orderbevestiging gekregen en ook nooit een ontvangstbevestiging van mijn aanbetaling.
Er werd mij beloofd dat ik de tv uiterlijk de tweede week van mei in huis zou hebben.
Half mei had ik echter nog geen tv in huis en ik heb ook niks gehoord over een vertraging. Dus heb ik zelf maar even opgebeld. De vriendelijke meneer vertelde mij dat ze de tv nog niet binnen hebben, maar dat hij uiterlijk eind mei geleverd zou worden. Dus ik moest nog even geduld hebben.
Het werd eind mei. Weer geen mailtje of telefoontje gehad dat mijn tv binnen was en ook weer geen bericht dat de levering van de tv nogmaals vertraging had opgelopen. Ondertussen zag ik dat de tv bij de meeste webwinkels en bij enkele gewone winkels al op voorraad was. Dus ik weer gebeld. Ze hadden nog steeds geen tv's ontvangen. Maar uiterlijk de tweede week van juni zou hij er dan echt zijn.
Ik weer wachten. Half juni nog steeds geen tv en ook weer geen bericht over een eventuele vertraging in de levering. Dus heb ik zelf maar weer gebeld. Eind deze week kreeg ik deze keer te horen. Het is nu eind deze week en weer geen tv en ook geen telefoontje of mailtje over een vertraging. De tv is vrijwel over nu gewoon op voorraad, dus ik zie geen enkele reden waarom hij hier nog steeds niet geleverd zou zijn.

Vertraging in de levering zou kunnen, maar dit begint echt belachelijk te worden. En waarom ze de moeite niet nemen om even te laten weten dat de levering uitgesteld is, snap ik ook niet.

Scorekaart voor Stassen Hifi

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie