Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

De Wit Computers & Telecom

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop De Wit Computers & Telecom

Review toevoegen

Noot voor : U kunt reageren op shopreviews door te klikken op het linkje 'reageer'. Alleen de shopeigenaar en de threadstarter kunnen in een thread reageren.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Zag een aanbieding op Tweakers, was in eerste instantie teleurgesteld omdat deze online niet te bestellen was. Enkele dagen later zat er echter wl een bestelknopje; gekozen voor afhalen omdat ik de winkel niet kende.
Men reageerde supersnel op een mail met vragen ('s avonds!), in de winkel liet men me mijn aankoop netjes zien en ben ik keurig geholpen. Top!

Klantenservice

Vriendelijk en snel geholpen (per mail). Ook de klantbeleving in de winkel is top.

Onderstaande shopreviews zijn ouder dan 1 jaar en worden niet langer meegenomen in de gemiddelde score.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0

Deze week twee keer de winkel bezocht. Beide keren stond er op de website dat het onderdeel (1x scherm, 2x een voeding) ruim op voorraad waren.
In de winkel geven ze aan dat er geen voorraad is. Het scherm heb ik de demomodel van meegenomen, er waren geen alternatieven.
De voeding was lastiger.
Een knullige verkoper ging de voeding opzoeken in het systeem, wat duidelijk moeite koste. Na een kwartier kwam hij onverrichte zaken terug met: ik kan hem niet vinden. Na hulp van twee collegae, probeerden ze me een verouderd model mee te geven. Daarna gingen ze nog eens zoeken naar het juiste model wat ruim op voorraad moest zijn. Niets dus. Er werd nog even gesuggereerd dat ik het verouderde model wel mee kon nemen. Belachelijk.

Ik kocht er altijd graag, maar gezien de laatste twee ervaringen kan ik niet meer vertrouwen op de status 'ruim voorradig' en vind ik de geboden hulp en oplossingen ver ver onder de maat. Jammer.

Update: twee uur later was ik nogmaals naar de winkel (een specifieke koeler kon ik nergens anders vinden) Hier heeft een medewerker zijn excuses aangeboden. De voedingen waren inmiddels terecht. Ik had er inmiddels al eentje in utrecht gehaald :-(

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

1. INTRODUCTIE VOORAF.

Op de middag van zaterdag 23 april jl. verloor mijn ontvanger voor zowel toetsenbord en muis (die ingebouwd is in het oplaadstation voor de muis) het contact met mijn toetsenbord, waardoor ik dus niet meer met mijn toetsenbord kon werken. Het was geen verrassing dat iets intern in het oplaadstation het had begeven, maar het was wel compleet een verrassing dat mijn toetsenbord hierdoor getroffen werd. Het oplaadstation gaf namelijk al ongeveer een half jaar problemen met het opladen van de muis; op een gegeven moment kon ik mijn muis alleen nog maar opladen als ik hem helemaal uitzette voordat ik hem in het oplaadstation zette, en sinds ongeveer een week deed hij zelfs dn het niet meer meteen en had de ontvanger ook af en toe geen contact meer met de muis (waardoor ik dan zowel ontvanger als muis opnieuw verbinding moest laten maken). Met het toetsenbord zijn er echter nooit problemen geweest, die verbinding is altijd stabiel gebleven. Tot die ene zaterdagmiddag dus - toen moest ik weer eens opnieuw een verbinding bewerkstelligen tussen de ontvanger en de muis, waarbij toen opeens de verbinding met mijn toetsenbord wegviel. Ik heb er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat de ontvanger weer verbinding kreeg met het toetsenbord, zoals: het gebruikelijke verbindingsproces ('Connect' en 'Reset'), nieuwe batterijen, computer uitgezet en daarbij alle stekkers uitgetrokken en dan weer aangesloten, etc. Het mocht allemaal niet meer baten; ik moest mijn mooie toetsenbord (dat onderdeel is van de Logitech Cordless Desktop MX 3100) als verloren beschouwen, want alhoewel er zelf helemaal niets mis mee is en het zeker nog zo'n 2 jaar had meegekund (ik had er goed voor gezorgd), kan het niet functioneren zonder 100% werkende ontvanger.

2. HOE IK DE WINKEL TEGENKWAM.

Ik moest dus op zoek naar een nieuw toetsenbord. Mijn eisen voor een nieuw toetsenbord waren dat het van Logitech moest zijn, bedraad moest zijn (daar heb je tenminste geen ontvanger bij nodig, en zoiets als bijvoorbeeld bovenstaand probleem komt dan niet voor), mediaknoppen moest hebben en PS/2 moest zijn. Op PS/2-gebied is er natuurlijk niet veel keus vandaag de dag, dus dan is men vrij snel klaar met zoeken. Een paar maanden geleden had ik hier bij Tweakers.net toevallig al de Logitech Internet 350 Keyboard (zwartgekleurde versie) in de Pricewatch zien staan, wat ik toen een mooi en no-nonsense toetsenbord vond, en dus ging ik hier het eerst naar op zoek. Tot mijn schrik zag ik dat er tegenwoordig geen prijsvermeldingen meer voor waren (voor de zwartgekleurde versie, althans), wat dus indiceerde dat het nergens meer in Nederland te koop was. Dus toen ging ik maar de andere PS/2 toetsenborden in de Pricewatch bekijken. Maar toen ik deze eigenlijk niks bleek te vinden en toch liever de Internet 350 Keyboard wou hebben, ging ik maar eens googlen. Het bleek dat het nog bij twee plaatsen in Nederland te koop was, namelijk bij Muizenshop en De Wit MultiMedia. Van de eerste had ik al gehoord (en ik meen dat ik daar jren terug ooit eens een klein dingetje besteld heb, al weet ik dat niet meer zeker), en van de tweede nog nooit. Ik was dus eerder geneigd om bij Muizenshop te bestellen, maar toen ik het Internet afzocht voor recensies over Muizenshop (om te kijken hoe Muizenshop vandaag de dag functioneert) en het bleek dat er veel recensies waren die spraken van levertijden die langer waren dan beloofd, ging ik toch maar eens De Wit MultiMedia nader bekijken. Ik moest immers snel een nieuw toetsenbord hebben; ik kon daar geen weken op gaan wachten.

3. MIJN INDRUKKEN VAN DE WINKEL.

Ten eerste keek ik eens goed naar hun website, waar ik een dubbel gevoel over kreeg. Enerzijds vond ik deze lekker overzichtelijk en rustig ogen (men wordt nergens door overvallen, er is geen hip gedoe met Flash, etc.), maar aan de andere kant vond ik deze op visueel vlak toch weer een beetje karig (je krijgt er een heel klein beetje een 1999-gevoel van). Op navigationeel vlak doet de website het dan weer iets beter; alles is gecategoriseerd en dus kan men vrij gemakkelijk een product vinden. Wel mag de zoekfunctie iets verbeterd worden; als men gewoon 'Logitech Internet Keyboard 350' intikt, vindt deze het toetsenbord niet (en dat terwijl deze toch echt in het assortiment van De Wit MultiMedia zit). Daarnaast zou het fijn zijn als men k bij de productinformatie kan komen als men op de productnaam klikt, en niet alleen als men op het productplaatje klikt (wat nu het geval is).

Op informatief vlak is de website ook een beetje dubbel; bij producten is er redelijk wat informatie beschikbaar (zoals de productspecificaties), maar echt klantspecifieke informatie is juist vrij summier: dit blijft beperkt tot winkeladressen, openingstijden, routebeschrijvingen en betaalinformatie (voor vooral de fysieke winkels). Met andere woorden, een FAQ is de grote afwezige op informatief vlak, en dit vind ik persoonlijk toch wel echt een must voor een hedendaagse winkel die ook op Internet diensten aanbiedt. Dit is jammer, want ik kan me voorstellen dat ze hierdoor wel enige potentile Internetklanten mislopen. Een potentile Internetklant krijgt er namelijk geen informatie over bijvoorbeeld:
- lle beschikbare betaalmethoden (nu zie je in n oogopslag dat er iDeal mogelijk is, maar niet iedereen wil of kan daar gebruik van maken, en die mensen willen natuurlijk weten welke andere betaalmethoden er nog zijn - en daar lees je niets over);
- wat de geschatte leveringstijden zijn voor elk van de drie mogelijke voorraadindicaties op de website;
- wat de verzendkosten zijn;
- wat het winkelbeleid is voor het aanvragen van een RMA;

Enzovoorts. Nu worden enkele van die vragen beantwoord tijdens het bestelproces (zo leest men pas bij een gevuld winkelmandje dat de verzendkosten standaard 14 euro zijn voor iedere bestelling, en dat er uitsluitend in Nederland geleverd wordt), maar het zou dus fijn zijn als men dit soort zaken al te weten kan komen zonder dat men daarvoor eerst een bestelproces moet doorlopen.

Kortom, aan hun website mag zeker nog het een en ander verbeterd worden, maar een regelrechte miskleun zou ik het nu ook weer niet noemen. Het is voor mijn gevoel een 50-50 gevalletje.

Ik laat me natuurlijk niet alleen leiden door hoe de website van een winkel er uit ziet, dus ik heb De Wit MultiMedia ook eens nageplozen hier op Tweakers.net en op Google. Er zijn weinig shopreviews voor deze winkel hier (weinig shopreviews maken mij doorgaans altijd een beetje huiverig) - voor het jaar 2010 zijn er welgeteld 2 (!) shopreviews - maar daar staat wel tegenover dat vrijwel alle reviews hier (op 2 na) positief zijn over deze winkel. Via Google kwam ik nog uit op een uit 2008 stammend interview tegen van de winkeleigenaar met De Weekkrant, waar ik in ieder geval een nette foto zag en meteen ook begreep waarom de winkel zulke hoge verzendkosten hanteert (er wordt door klanten heel weinig gebruik gemaakt van het laten thuisbezorgen van producten, dus om deze optie te kunnen blijven aanbieden, moeten ze hogere verzendkosten rekenen). Hieruit concludeer ik verder ook dat ze zich met hun webshop vooral richten op in de buurt wonende klanten die via Internet wensen te bestellen en de producten vervolgens zelf willen komen ophalen, wat dan in ieder geval gedeeltelijk verklaart waarom de website vrij weinig relevante informatie bevat voor de 100% Internet-only klant.

Al met al besloot ik dat ik genoeg informatie had verzameld om er zeker van te zijn dat ik hier met een echt bestaande winkel te maken had (en geen scam of iets dergelijks), die meer zaken vr zich had spreken dan tegen. Dus besloot ik op Paaszondag de gok maar te wagen en bij hen mijn toetsenbord te bestellen; ik kon de zwartgekleurde versie van het Internet 350 Keyboard immers vrijwel nergens anders in Nederland krijgen en bovendien zou ik in het allerergste geval toch maar 30 euro (afgerond) kwijt zijn, wat nou niet bepaald een rib uit mijn lijf is. Als het om een toetsenbord van zo'n 80 euro ging, was het een ander verhaal geweest, dan had ik het waarschijnlijk niet bij hen besteld (omdat ik voor z'n prijs uiteindelijk te weinig informatie had) en had ik het desnoods uit het buitenland laten overkomen.

4. HET BESTELPROCES.

Het bestelproces was eenvoudig genoeg om te doorlopen. Men moet eerst een account aanmaken alvorens men daadwerkelijk iets kan bestellen; zonder account kan men wel een winkelmandje vullen, maar verder dan dat komt men dan niet. Ik heb niet uitgebreid iedere stap van het bestelproces opgeschreven, maar ik meen me te herinneren dat er ook nog een andere betaalmethode dan iDeal mogelijk was (bankoverschrijving, dacht ik - ik heb in ieder geval voor iDeal gekozen). Voor de rest was het een typisch bestelproces zoals ieder ander, daar kan ik verder niet veel over zeggen.

Het op het bestelproces volgende verzendproces zal ik uitgebreid behandelen onder het kopje 'Verzending', maar laat ik maar alvast verklappen dat deze goed en succesvol was. Dan rest mij nu niets anders dan door te gaan naar de conclusie.

5. CONCLUSIE.

Alhoewel er zoals eerder beschreven zeker een aantal puntjes ter verbetering zijn, is voor mij persoonlijk duidelijk dat het een oprechte en verzorgde winkel is. Daarom krijgen ze 4 sterren van mij - ik had er waarschijnlijk 5 gegeven als in ieder geval de informatievoorziening op de website wat beter was geweest. Op zich zou ik hier zeker weer willen bestellen, maar vanwege de hoge verzendkosten zou ik dit helaas alleen doen wanneer ik een product wil hebben dat nergens anders meer verkrijgbaar is. En als iemand die meer dan 140 km van de winkel vandaan woont, is het onwaarschijnlijk dat ik er ooit eens even zal langswippen. Dat is jammer voor beide partijen, maar wie weet, misschien kruisen onze wegen zich ooit weer. In ieder geval hartelijk bedankt voor de goede service!

Verzending

Na het voltooien van het bestelproces kreeg ik vrijwel meteen een e-mail toegestuurd, met daarin de bestellingsinformatie. Er werd helaas niet in verteld wat de verwachte levertijd was, maar omdat het door mij bestelde product op voorraad was in alle twee de locaties van De Wit MultiMedia, verwachtte ik dat ik het product wel binnen een week in huis zou hebben. Op z'n vroegst zou ik het toetsenbord op woensdag in huis hebben, omdat ik op Paaszondag (24 april jl.) had besteld en de winkel vast ook gesloten zou zijn op Paasmaandag, dus eerder dan dinsdag konden ze het toetsenbord sowieso niet versturen.

Eenmaal op dinsdag hoopte ik stiekem 's avonds een e-mail over de verzending van het product te mogen ontvangen, maar helaas bleef dit uit. Woensdagmorgen (27 april jl.) om precies 10:10 uur was het wl raak: ik kreeg een korte, persoonlijk geschreven (dus niet geautomatiseerd) e-mail van de verkoopafdeling, waarin stond dat mijn toetsenbord al op dinsdag was verzonden en dat ik het binnen 1 2 werkdagen in huis zou hebben. Enkele uren later stond 's middags de postbode voor de deur met het pakket (dat er overigens onbeschadigd en intact uitzag), dus ik had het toetsenbord al n dag na verzending in huis.

Met verzendkosten van 14 euro vond ik dat ik wel mocht verwachten dat het product tip top verpakt moest zijn, en dat was gelukkig ook zo.

Het toetsenbord was uiteraard verpakt in de originele doos waarmee het uit de Logitech-fabriek is gekomen; dat was een vrij karige doos, heel anders dan ik van Logitech gewend ben (wellicht omdat het hier een OEM-product betreft; er zat namelijk zelfs geen handleiding bij). Deze doos was 48,5 cm x 20 cm x 3,5 cm (lengte x breedte x hoogte). Natuurlijk is het toetsenbord niet z in de originele doos naar mij verzonden; het zat in een stevig dichtgetapete omdoos van 62 cm x 25,5 cm x 13 cm (lengte x breedte x hoogte). De omdoos was dus vooral ietsje te lang, maar dat gaf niet, want waar mogelijk hebben ze van die plastic met lucht gevulde kussentjes in de doos gedaan. Het toetsenbord heeft tijdens het transport dus niet als een gek zitten schuiven in de omdoos.

Verder zat er, naast het toetsenbord, in de omdoos ook nog een factuurbrief (die nog niet eens een ezelsoor had, dus dan weet je wel dat de verpakking effectief is en dat het transport goed is gegaan).

Inmiddels heb ik het toetsenbord al een aantal uren aangesloten op mijn computer en schrijf ik er momenteel deze review mee. Het toetsenbord is geheel onbeschadigd (geen krassen of losse toetsen of iets dergelijks) en werkt probleemloos op mijn Linux-systeem (ik draai momenteel de 64-bits versie van Linux Mint 10, om precies te zijn). Natuurlijk is het geen perfect toetsenbord en valt het in het niet bij mijn oude toetsenbord (maar dit is dan ook te verwachten van een vrij goedkoop toetsenbord als dit), maar het lijkt me nog altijd beter dan de allernieuwste toetsenborden van Logitech, die voor mij veel te plat zijn en ook nog eens draadloos. Bovendien doet dit toetsenbord wat het moet doen zonder morren, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Al met al is de verzending van De Wit MultiMedia heel goed te noemen: snel, verzorgd, en het product komt onbeschadigd aan. Van mij krijgen ze hier dan ook 5 sterren voor. Als een pietluttig Pietje Precies zou ik kunnen mierenneuken en er n sterretje van kunnen aftrekken voor het niet meteen sturen van een verzendbevestiging op de dag van verzending zelf, maar dat is wel hl flauw en dus doe ik dat niet. Ik ben allang tevreden met de goede verzending en aankomst, dus ik zou zeggen: ga vooral zo door!

Klantenservice

Het door mij bestelde product werkt tot op dit moment nog steeds naar behoren, waardoor ik dus (nog) niet van de aftersales gebruik heb hoeven te maken. Ik hoop ook niet dat dat ooit nodig zal zijn; maar indien het onverhoopt wel gebeurt, zal ik deze shopreview zeker nog updaten.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0

Minder focus op prijs dan in een online winkel maar wel handig dat het vaak voorradig is en je dus geen wachttijd hebt.

Ik ben er langs geweest omdat mijn computer niks meer deed. Vroeger zou ik er nog dagen zelf aan hebben besteed maar nu geen zin meer in.
Dus ik heb gebruik gemaakt van hun service afdeling (computer een paar jaar geleden ergens anders gekocht).
Binnen een dag was het allemaal weer in orde, bleek een kapotte powerunit te zijn (ondanks dat de lampjes branden). Computer doet het weer prima.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

De winkel in IJsselstein is heel netjes.

Zoals de meeste mensen hier maak ik altijd een afweging om iets bij een online shop te bestellen of om mijn spullen in een normale winkel te halen.
DeWit is net iets duurder dan de meeste online winkels. Maar ze hebben dan ook een winkel met personeel wat natuurlijk ook wat extra kosten geeft.

Meestal hebben ze redelijk wat spulletjes op voorraad. Zo nu en dan heb je wel eens snel wat nodig en dan is een internet order te veel gedoe. Vooral nu de TPG post altijd bij mij langs komt als ik er net even niet ben.
Bij de Wit hebben ze meestal de gangbare onderdelen wel voorradig. PC fans, geheugen, supplies etc.

Laatst wilde ik een nieuwe Iiyama bestellen en een wallmount. Beide producten waren niet voorradig maarjah deze verkopen ze natuurlijk ook niet dagelijks.
Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze de producten voor mij konden bestellen en iets aan de prijs konden doen gezien het verschil met de gemiddelde internet shop wel heel hoog was.
Uiteindelijk hebben ze een goede aanbieding gedaan. De spulletjes heb ik kunnen ophalen in de winkel. Dus geen TPG bezorgers die alleen maar afhaalbriefjes achterlaten

Een PC zaak in de omgeving is gewoon handig. Ook als een kennis iets nodig heeft dan verwijs ik ze meestal door naar deze winkel.
Parkeren is nooit een probleem. Vlak bij de winkel. Geen betaald parkeren. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste computer winkels in de binnenstad van Utrecht.
Dit is ook een argument voor mij om voor DeWit te kiezen.

De kennis van het personeel is wisselend. Belangrijker vind ik dat het personeel gemotiveerd is. De meeste jongens hebben plezier in hun werk. En als ze iets niet weten dan vragen ze een collega of dan zoeken ze het gewoon op internet op waar je bij staat...
(vreemde vragen over hoeveel db geluid een fan maakt ofzo)

Laatst ben ik ook geholpen door de eigenaar. Het siert de man dat hij ook zelf is te vinden op de werkvloer van zijn winkel. Ondanks dat hij redelijk wat personeel heeft lopen.

Kortom; prima winkel. Ik hoop dat ze nog lang blijven bestaan!

Verzending

Geen vevaring mee... ik haal altijd af.

Klantenservice

Ik heb hier nog nooit wat hoeven terug te brengen. Maar het personeel in de wikel geeft bij twijvel regelmatig aan dat ik een product kan terugbrengen als het niet werkt.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Nette winkel, snel, kundig en vriendelijk geholpen. Ik kocht een Hauppauge WinTV HVR-1100 als vervanger van mijn stokoude Pinnacle tv-kaart waar geen 64-bit drivers meer voor beschikbaar waren (ivm overstap naar 64-bit OS).

Klantenservice

De Hauppauge WinTV HVR-1100 gaf onder geen mogelijkheid een vloeiend beeld, iets wat mijn oude tv-kaart prima deed.

Van alles geprobeerd, 3 verschillende (Windows 7-)drivers voor de tv-kaart, nieuwe videodrivers, Windows updates, ander PCI-slot enzovoorts. Aan de snelheid van de PC kon het ook niet liggen (Core 2 Duo E8400).

Kaart teruggebracht, netjes een 100% refund gekregen.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Ik ben zeer goed te spreken over deze winkel. Ik koop eigenlijk al mijn kleine "spul" hier. (bijv. Aftermarket koelers. CCFL/EL lichtjes dat soort "spul" )

zoals meerdere mensen zeggen. De website had misschien wat uitgebreider gemogen. Zeker omtrent specificaties. Meestal vind je alleen maar een nummer van de leverancier en moet je zelf even googlen (niet dat ik dit erg vind of zo. Maar is een puntje. niet iedereen vindt het fijn)

Ik koop altijd in ijsselstein omdat dit voor mij het makkelijkste is (ongeveer 6km op de fiets ben je dr in 15min)

Even tussendoor. Ik ben nooit in woerden geweest. Over die winkel kan ik dus niks vertellen.

Over de winkel (IJselstein) De winkel ziet er erg netjes en opgeruimd uit. Mooi als je binnenkomt aan je rechterhand gelijk een hoop Beeldschermen (ik zoek er nog een en het is handig om de verschillende grote's naast elkaar te zien) Dan na wat zoekwerk komen we bij het kleine "spul" Hier liggen vooral simpelle muizen, koptelefoons, speakertjes, koeling (geen pasta) daar sta ik dus ook het meeste voor me lichtjes (antec 900 die gepimd is/word) Ook hebben ze een mooi gedeelte voor Sweex gemaakt. Dit is erg uitgebreid.

Maar nog lang niet zo uitgebreid als het stuk van Lochiteg. Dit is echt ongekend groot. Erg mooi. De T.D. (technische dienst) Achterin. Kan je ook gelijk vraagje stellen. (laatst vraag of mugen2 op am3 kon wat dus past en ik heb hem dus gekocht.)

Altijd als je binnenkomt Komt er gelijk iemand van het personeel om je te helpen. De mensen zijn altijd aardig en erg behulpzaam. Zoals eerder "vermeld" Ze hebben ook veel spullen achter de toonbank liggen. Reden?? Diefstal, veel gebruik/dicht bij de hand?? Who knows..... Maargoed. Ze hebben de toonbank netjes en erg lang gemaakt. Mooi gedaan met de beeldschermen die kunnen draaien zodat je samen je product kan zoeken.

Ik kan helaas niks zeggen over verzending. Ik Doe de verzending altijd met mijn eigen fietstas En dat is niet echt ingepakt.

De aftersales zijn ook zeer goed. Ze helpen je erg graag als je een probleem hebt. Ze zijn altijd netjes tegen je.

Dan nog het mailcontact. Mischien kan het iets sneller. Maar binnen 1(werk)dag heb je antwoord. Je merkt wel dat het iemand is van het personeel die in de winkel staat. soms heb je binnen 1 -2 minuten antwoord. Soms pas na 5uur. (17.00uur dan) waneer het rustig is. Maar dit is verder niet storend. Een telefoontje en dan heb je meteen iemand aan de lijn.

Mischien een iets groter magazijn bij Populaire producten (mugen2 lampe dat soort dinge).

Maar over het algemeen. Een echte aanrader. (alleen de prijzen.... Ik zie ze wel eens goedkoper.....)

P.S. De bestel en aflever datum is van mijn bestelling die niet op vooraad was. Dit is natuurlijk veel korter bij een gewone internetbestelling. Aleen zegt hij dat ik perse een datum moet invoeren.

Verzending

Dit komt omdat ik een "uitzondering" besteld heb en hij niet meer op voorraad was bij de leverancier. Het duurde ongeveer 2 weken. Dat was jammer. ik had liever eerder willen overklokken

Klantenservice

Paar keer vraagje over netwerk enzo, Dit is niet echt aftersales maar meer de helpdesk Maar ze helpen je altijd heel erg goed (zover ze kunnen natuurlijk) Mischien binnenkort even me laptop (asus z9100) Even langsbrengen omdat hij niet opstarten wil (voordat het asus intro scherm komt)

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

Zoals iedereen hier zo'n beetje al zegt: De website is iets simpel ingericht en zou iets meer informatie kunnen bevatten omtrent de producten.
Voor mij is het verder geen probleem. De Wit is sinds vorig jaar ook in Woerden gevestigd, niet heel ver van mijn huis.
Ik kijk dus altijd eerst of ze iets op voorraad hebben en ga dan naar de winkel. Aan 't begin in Woerden was alles af en toe een beetje rommelig en waren sommige producten niet erg snel te vinden. Maar dat is naar mijn idee logisch aangezien sommige verhuisdozen nog niet uitgepakt waren.
Tegenwoordig gaat dat erg goed!
Ook de service is erg goed! Gister kwam ik bij ze langs om een 160GB IDE schijfje te halen voor een oude pc van een kennis. Samen met de verkoper had ik een mooie uitgezocht, maar daarvan bleek dat de verpakking al open was geweest in verband met retourzending voor reparatie. Daarom werd mij heel snel een vervangend exemplaar geadviseerd.
Al met al een prima zaak waar het personeel nog eens echt een idee van service heeft!

Verzending

Heb ik slechts 1 keer nodig gehad doordat een artikel in Woerden niet op voorraad was. Deze heb ik via internet besteld, laten bezorgen en het was binnen 2 dagen in huis. Erg snel! Ook met de verpakking zat het wel snor. Een mooi doosje met flink wat verpakkingsmateriaal.

Klantenservice

Heb ik nog heel geen ervaring mee gehad.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

Website is wat basic. Ik heb hier niet veel op rondgekeken omdat ik via Google op zoek was naar een winkel in Nederland waar ze nog een Antec Fusion V2 op voorraad hadden, direct op de productpagina terechtgekomen en zo snel mogelijk besteld voordat iemand me voor was. Volgens mij heb ik het laatste exemplaar in Nederland, wordt niet meer geleverd en is nergens anders op voorraad. Dus veel ervaring met de website heb ik niet.
Ik kreeg meteen via de mail een bevestiging van mijn bestelling. De dag daarna kreeg ik meteen een update dat mijn bestelling verzonden was, prima in orde dus. Prijs was ook zeker niet te duur, verzendkosten slechts 7 euro.

Verzending

Ik had de behuizing op dinsdagavond laat besteld, op woensdag werd hij verzonden en donderdag in huis! Op zich was de doos waar de behuizing in zat niet nog verpakt in een andere doos. Gelukkig was door Antec eea al stevig verpakt, maar toch had dat net wat beter gekund.

Klantenservice

nog niet nodig gehad

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

Ze hebben een erg basic ingerichte internet shop die veel informatiever zou mogen. Maar het brede en scherp geprijsde aanbod maakt veel goed.
Heb er een DVI kabel van 5m besteld. De meeste andere computerzaken rekenen hier dusdanig hoge prijzen voor, dat de verzendkosten van 7 euro snel terugverdiend waren.
Betaald met iDeal en binnen twee dagen goed verpakt thuisbezorgd.

Verzending

Snelle afhandeling van bestelling.
Echter jammer dat er geen bestel/ verzend status beschikbaar op internet of via e-mail. Je krijgt alleen een automatisch mailtje dat je bestelling ontvangen is.

Klantenservice

Niet nodig gehad

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5
Algemeen

Heb hier een 22" monitor besteld met pixelgarantie voor een goede prijs. Voordeel van deze winkel is dat je voor 25 euro een jaar lang nul dode pixel garantie kan afsluiten!
Deze bleek ik nodig te hebben. 2 schermen hadden een dode (sub)pixel en werden zonder problemen omgeruild. Bij de tweede keer in de winkel gecontroleerd of er geen dode pixels waren omdat ze het wel erg vervelend vonden dat het 2 keer gebeurde.
Werd altijd vriendelijk geholpen en hoefde niet lang te wachten. Personeel kwam kundig over.
Ik ben erg te spreken over De Wit Computers, ook omdat het een van de weinige beetje goede computer winkels is in de buurt van Utrecht.

Verzending

Heb de bestelling afgehaald

Klantenservice

Tot 2 keer toe een dode pixel en zonder probleem een nieuwe monitor meegekregen (logisch met dode pixel garantie).

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0

Nette winkel.

Heb er aantal onderdelen gekocht, toch merk ik dat van veel artikelen het prijspeil toch wel boven die van Paradigit en Computerland ligt, die ik in Utrecht wel eens bezoek.

Ook een minpuntje vind ik het ontbreken van een prijslijst op de balie, vaak kijk ik die in als ik bij een computerzaak ben en kom dan tot de conclusie dat ik meerdere dingen nodig heb of kan gebruiken. Dit in combinatie met het feit dat ze niet alle in de winkel verkrijgbare artikelen op de website hebben staan, is gewoon niet handig.

Prijzen op de artikelen in de schappen ontbreken nog wel eens, best vervelend.

Voor de rest word ik er prima geholpen.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0

Snelle reactie op e-mails inzale G7 en G15 niet op voorraad maar zouden besteld worden. 3-dagen later bericht alles binnen ligt klaar om opgehaald te worden zelfs de G15 die nergens te krijgen was (voor redelijke prijs). Kortom erg tevreden over snelle reactie en goede service.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0
Algemeen

Twee keer kort achter elkaar een Creative Muvo2 gekocht, was op voorraad.
Ondanks late tijdstip binnen twee uur een mail.
Betaald en na twee dagen in de bus.

Perfect!!

Verzending

Zeer goed verpakt.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 4

Bij deze winkel in januari 2004 een LG brander gekocht. Deze bleek vorige week defect. E-mailtjes heen en weer naar De Wit, waar zemet de volgende mogelijkheden kwamen:
1. Omruilen tegen zelfde exemplaar.
2. Inruilen voor nieuwer exemplaar met bijbetaling.
Ik heb voor optie 2 gekozen en een NEC3500 besteld. Ook al omdat de support voor LG's niet echt geweldig is.
LG netjes teruggestuurd naar De Wit en 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat de brander bij hun binnen was. De NEC3500 was in het wit niet op voorraad bij hun, dus kon ik nogmaals kiezen:
1. Witte LG
2. Wachten op witte NEC
3. Direct zilverkleurige LG met bijbetaling prijsverschil van EUR 2,75.
Omdat ik de brander graag snel wilde, toch maar voor de laatste optie gekozen. De volgende dag in huis en inmiddels weer e.e.a. kunnen branden.
Feit dat De Wit met je meedenkt over oplossingen en alternatieven aandraagt, zelfs telefonisch, stemt mij zeer tevreden over hun service.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 4

Zeer prettige zaak. Zeker omdat ze lekker dichtbij zitten (woon zelf in Nieuwegein) is het vaak goedkoper hier spullen te halen dan om te bestellen + verzendkosten.
Ze hebben lekker veel spullen op voorraad.

Mijn motivatie:
Algemene indruk: 9
De winkel ziet er (zelfs tijdens de verbouwing) verzorgd uit. De website is overzichtelijk en de voorraadindicaties zijn handig (en kloppen mijn inziens ook). Personeel is vriendelijk.

Service: 9
Had een aantal maanden geleden in de winkel 2 DVD spelers gekocht en zonder verder goed te kijken naar huis gegaan. Thuis aangekomen wat DVD's geprobeerd en beide spelers gaven problemen. Bleek het uiteindelijk te gaan om een DVD-CDRW combo drive. Omdat beide apparaten slecht werkte terug gegaan naar de winkel. Zonder problemen omgeruild tegen de gewenste DVD-spelers.

Technische kennis: 8
Nog niet erg veel van gebruik hoeven maken daarom een 8. Maar de verkopers denken mee in je situatie. Mijn geeft eerlijk de verschillen aan en is er niet opzichtig op uit een duurdere variant aan te praten. Kocht vorige week een goedkope voeding, vroeg de verkoper (terecht) wat voor videokaart er in die machine zat. Toen ik aangaf dat dat een budget kaart was puur voor office etc. kon hij zich prima vinden in mijn keuze.

Ik koop bij hun in de winkel, dus geen ervaring met afhandelen van internet bestellingen.

Ik ben blij dat er een concurrerende zaak in de buurt zit.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 0

Ja vier tienen krijgt deze shop van mij.

De eerste tien, algemene beoordeling... ik kwam binnen in de zaak en de eigenaar was een dame op leeftijd uitgebreid aan het uitleggen waar op te letten met digitale camera's. Ze wilde er een kopen en hij legde haar perfect uit wat wat is en hoe het werkt. Dat is een 10 waard (niet eens gesproken over mijn persoonlijke ervaring).

Service... ik had problemen met een logitech z680 en een creative gigaworks s750 set... beide bij een ANDERE winkel gekocht en had alleen maar problemen. Maar toen ik die jongen bij de wit aan de telefoon had vertelde hij me precies wat ik moest weten. Op eigen initiatief heb ik snel alles terug gebracht en een set bij De Wit besteld. Ook wist hij me precies alle belangrijke punten van de creative audigy en gigaset weten... En hier komt de vierde 10 aan:

Deze set was lastig te krijgen... moest hem dus bestellen. In de winkel kreeg ik geen "abracadabra en dan is hij er volgende week". Nee... hij vertelde gewoon duidelijk zonder magie "net het magazijn gebeld, er zijn er nog 16, aan het eind van de dag gaat de bestelling eruit (papier/fax) en dan kan hij er woensdag zijn (post). Maar er kan natuurlijk ook ergens wat vertraging zijn.. dan word het donderdag.

Dus dinsdag bestel ik, en donderdag morgen is hij er! Na dagen rond gereden te hebben door heel nederland om een goed product te krijgen is De Wit er als eninge in geslaagd ons te helpen.... 3 andere winkels konden niet eens een dichte doos leveren. Een winkel een opgeblazen set en nog een andere winkel had niet eens WISSELGELD.. aarrrrggg!

DE WIT, JE HEBT ER EEN VASTE KLANT BIJ!!! :-)

(en het geluid is werelds, bedankt voor alle adviezen!)

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 5

Ik koop hier wel vaker wat en word altijd goed geholpen.
Nu had ik een defekte D-Link router(ok , kan gebeuren)

Ik verwachtte dat deze opgestuurd moest worden(omdat deze al een half jaar geleden gekocht was)

maar nee, hij werd gelijk omgeruild voor een nieuwe(en deze werkt prima)

Kortom, een goede zaak met een prima service
(zo zou het bij elke winkel moeten gaan ...)

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 0

Ik vroeg hun of ze nog Duron Applebred's hadden, zei die gast nee, vraag ik of ie Duron 1400,1600 of 1800 had zegt ie ja. Dus ik kijk: Een Applebred! Dus technische kennis onder de maat. Maar ik heb mijn broer's PC besteld samen met Vincent, die gast weette het tenminste wel goed. Maarjah, mijn Duron en mijn voeding en mijn koeling kon ik gelukkig voor 3 euro minder meekrijgen, omdat ik te weinig geld bij me had, dus dat vond ik dan weer aardig. Al met al een goede winkel, maar niks voor de 'echte' tweaker

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

K heb er nu bijna 3 weken geleden een D-link 624 router gekocht. Die gaf wat problemen (eerste 15/30min alles goed, daarna steeds geen verbinden & zeer zwak WiFi singaal)
Dus ben ik de week er na terug gegaan. Netjes een nieuwe gehad en zit nu al weer bijna 2 weken lekker te internetten met me routertje.
Overigens zodra je naar de winkel zelf gaat kan je beter niet vrijdag s'avonds gaan, dan is er markt en bijna geen pakeerplek

Scorekaart voor De Wit Computers & Telecom

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 0
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True