OTTO

837 producten en 1.006 uitvoeringen

Gebruikers over webshop OTTO

Review toevoegen

Algemeen

MENSEN, KOOP NIKS BIJ OTTO, JE KOMT ER NOOIT MEER VAN AF!
Het lijkt wel of het verdienmodel van OTTO het naaien van klanten is. Ze maken zelf fouten, maar leggen alles bij de klant neer.
Bank besteld. Na 1 maand gebruik: kussens ingezakt, bank kraakt als een oude schuur en bekleding gescheurd.
Contact opgenomen met OTTO. Die stelt voor bank om te ruilen ivm garantie. Daarmee akkoord gegaan. Bij het afleveren van de nieuwe bank weigeren de bezorgers de kapotte bank mee te nemen. Stampij gemaakt, bezorgers bellen met OTTO, maar nee, de bank gaat niet mee terug.

Nu moet ik van OTTO de nieuwe bank betalen, heb geen recht op garantie omdat ze de oude niet retour hebben gekregen. Hele mailwisseling over gehad met een vreselijk onbehulpzame klantenservice. Ondertussen laten ze de rekeningen oplopen, moet ik extra kosten betalen én rente.

Wat een vreselijk bedrijf is dit. Ga er niet mee in zee! Ik bestel hier NOOIT meer wat.

Ondertussen blijf ik dagelijks spam van ze ontvangen, ondanks dat ik me overal voor heb afgemeld omdat ik nooit meer wat met deze oplichters te maken wil hebben. Gekmakend.

Erg lange levertijden.
Bezorgers waren onbeschoft. Ze pakten de bank niet uit, zetten hem niet op zijn plek en namen het verpakkingsmateriaal niet mee, zoals wel op de OTTO-site wordt vermeld.
Er zat een grote zwarte streep van een markeerstift op de rug van de bank, kwamen we bij het uitpakken achter. Toen waren de bezorgers al weg. Gelukkig stond de bank tegen de muur en zag je het daardoor niet.

Bij het brengen van de nieuwe bank tref ik dezelfde onbeschofte bezorgers. Ik vraag of ze een glas fris willen, maar ze hebben op dat moment geen dorst, maar willen wel blikjes cola. Eentje moet naar de wc en plast het hele toilet onder, zo smerig!

Als ik blijf aandringen om de kapotte bank af te voeren - de vrachtwagen is voor 3/4 leeg - worden ze agressief. Bij het weggaan willen ze dat ik een positieve review geef. Ja, daag.

Klantenservice

Als je met OTTO belt met een klacht, vertelt een vriendelijke dame dat het wordt opgelost en je een mail moet sturen. Je bent dan verbonden met een extern callcenter dat niet van OTTO is. Pas als je gaat mailen, kom je in contact met OTTO. Berg je dan maar, want wat een horror. Het lijkt wel of je met een algoritme communiceert ipv met een weldenkend mens van vlees en bloed. Ze mailen constant hetzelfde en gaan niet in op je klacht. Je kan nog beter tegen een muur praten.

Ik snap wel waarom OTTO's klantenservice jaar na jaar als slechtste van Nederland scoort, nog nooit zoiets meegemaakt. Klantvriendelijkheid kennen ze niet, klanten oplichten wel. Wat een asociaal bedrijf is dit.

Het internet staat bol van klachten. Totaal gefrustreerd ben ik er online eens goed ingedoken en 90% van de positieve reviews worden door de medewerkers zelf geschreven. Wat een farce!

Algemeen

Bijna 4 maanden geleden een incompleet bed ontvangen, nu nog steeds niet de resterende onderdelen ontvangen. Ieder keer als ik contact opneem geven ze aan dat het 3 weken duurt en als ik na drie weken bel krijg ik weer hetzelfde verhaal. We zijn nu bijna vier maanden verder en nog steeds niets binnen.

Klantenservice lijkt een script voor te lezen. Otto stelt klanten niet centraal en zijn heel erg procedure gericht waar ze niet van afwijken. Komen ook niet met een oplossing. Daarnaast hebben ze weer een fout gemaakt en €40 op mijn rekening gestort. Als ik aangeef dat ik niets terug betaal totdat mijn bed compleet heb en dat ik vind dat ze dat bedrag als compensatie moeten zien, dan krijg ik een mail met alsnog "vervelend dat je je bed niet hebt ontvangen, maar graag het bedrag terug storten".

Ik raad iedereen af om hier meubels te bestellen en vooral niet vooraf betalen, er hoeft maar één ding mis te gaan, dan word het heel lastig om te krijgen waar je recht op hebt. Meer dan 20 Jaar trouwe klant geweest, maar Otto is laatste jaren niet meer wat het was.

Klantenservice

Klantenservice lijkt een script voor te lezen en zijn heel erg procedure gericht. Er is geen connectie met de klant

Algemeen

Product staat op de productpagina geprijsd voor 270 euro. Als je het in je winkelmandje plaatst en gaat afrekenen is dat opeens 320 euro. Wat een oplichters zijn dit zeg. Is volgens mij wettelijk ook verboden. Bellen met de klantenservice leverde ook niets op.

Klantenservice

Ik kreeg alleen een standaardantwoord dat "de prijzen geupdate worden"...

Algemeen

Een partij die zich niet aan de wet houd, aan oplichting doet en zijn zaken overduidelijk niet op orde heeft.

Verzending

Voldeed niet aan omschrijving, OTTO geeft aan dat dat de fout is van de leverancier, OTTO is de verkopende partij en daardoor aansprakelijk, ze weigeren dit.

Klantenservice

LET OP DIT GAAT NIET OVER ELEKTRONICA/IT MATERIAAL!

Omdat dit niet over Electronica/IT materiaal gaat richt ik me alleen op de klantenservice.

In 1 woord: rampzalig.

Pakket 1 kwam goed binnen, kwaliteit van het product was OK.
Pakket 2: compleet anders dan de omschrijving materiaal kwam niet overeen, stukken ontbraken.
Pakket 3: nooit besteld, kreeg wel een rekening voor het product.

Na pakket 2 ben ik begonnen met het opnemen van contact met OTTO, dit duurde vreselijk lang.
Toen er eindelijk contact was begonnen medewerkers elkaar tegen te spreken, de enige manier waarop ik een antwoord kon krijgen is door te mailen en er dagelijks achter aan te bellen.
Dat het product niet overeen komt met de omschrijving zou niet de fout van OTTO zijn, deze werd tenslotte aangeleverd door de fabrikant.

Daar heb ik als klant nul-comma-niks mee te maken, OTTO is de verkoper en dus verantwoordelijk voor een duidelijke en correcte omschrijving, OTTO is het daar niet mee eens.

Na een hoop heibel daarover kwam pakket 3 binnen, iets wat ik niet had besteld maar wel de rekening voor kreeg, hierop dus gezegd dat ik weiger verzendkosten te betalen voor een product dat ik niet heb besteld, daarop kreeg ik dat ik het product wel zou hebben besteld maar dat hun hadden geannuleerd en nu toch leverde, opnieuw, nul-comma-niks mijn probleem, klinkt als een OTTO probleem. Na een hoop heibel hebben ze een retourlabel geleverd en is dit pakket wat ook zwaar beschadigd is binnengekomen retour.

Terug naar pakket 2 ondertussen, OTTO blijft voet bij stuk houden dat het mijn probleem is, na dreigen met aangifte voor fraude door het foutief aanleveren van informatie hebben ze het product toch maar op hun kosten opgehaald.

Als een webwinkel dit soort praktijken vertoont wil ik er niks mee te maken hebben, op dit punt heb ik me dus beroepen op het recht van vergetelheid, waar OTTO weigerde aan te voldoen.
Na nog bijna 2 maand nagenoeg dagelijks spam van ze te hebben gekregen en opnieuw dreigen met juridische stappen hebben ze na veel klagen toch voldaan aan mijn eis om te voldoen aan het recht op vergetelheid.

Kortom, nooit meer OTTO, ik betaal liever ergens anders meer dan dat ik deze oplichters mijn geld gun.

Algemeen

Totaal verkeerd product geleverd (schoenen ipv muis). Na lange tijd eindelijk een retourlabel ontvangen. Product terug gestuurd en bevestiging ontvangen, maar mijn geld heb ik 1 maand later nog steeds niet terug.

Verzending

Er is een totaal ander product verzonden. Bovendien kwam het een stuk later als op de website beloofd.

Klantenservice

Mails worden half gelezen, eindeloze wachttijden bij telefonisch contact en nog steeds geen oplossing.

Algemeen

Ik heb ooit een bestelling geplaatst, en krijg twee jaar later een mail dat mijn account is gewijzigd. Niet door mij dus. Ik ben bang dat er uit mijn naam iets wordt besteld, maar krijg Otto niet te pakken. Drie dagen achter elkaar meer dan drie kwartier in de wacht gestaan. Heel slecht.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Via het forum zag ik een aanbieding voorbij komen van de XBOX Series controller voor een mooie prijs.

Ik wou graag een witte en een blauwe, en zou ook voor een vriend een blauwe mee bestellen.
Bij het product gaf de site aan maximaal 1 controller te kunnen toevoegen per klant.
In winkelwagen kon ik hem echter wel updaten, en zo 3 controllers bestellen.

Bestellen ging verder makkelijk, en zonder al te veel moeite.
Verzendkosten zijn netjes (€3.95 per bestelling)

Na bevestiging ontvangen te hebben in de mail, kreeg ik 3 track&trace nummers.
De controllers worden apart verzonden? vreemd.

Uit eindelijk na een maand alle controllers binnen, en netjes verpakt!

Verzending

Bestelde controllers zouden binnen 7 a 10 dagen geleverd worden.
Na 2 weken geen bericht, en track&trace informatie gaf aan: "Wachten op pakket"
Na bellen met klantenservice bleek het "erg druk" bij de verzender, en nog in Duitlsand te zijn.

Uit eindelijk kwam de 1e controller na 3 weken, en de laatste controller na 4 weken.

Controllers waren dus per stuk verpakt en verzonden. Netjes in een passende omdoos.

Volgende keer gewoon in 1 doos! Makkelijker voor Otto, scheelt verzendkosten en verpakkingsmateriaal!

Klantenservice

Medewerkers zijn behulpzaam, maar zijn naar mijn idee beperkt in hun kunnen/rechten.
Ze konen (meerdere gesproken) mij niet vertellen waar het pakket in het verzendproces was voordat het bij Post NL aangeboden werd..
Ze konden alleen "zien" dat het verzonden was, en "Onderweg" was naar NL.

Helaas geen enkele manier van compensatie door lange vertraging want "het lag aan de vervoerder"

Algemeen

Een xbox controller besteld. Stond 5 tot 7 dagen levertijd bij op de site. Ik kreeg na 1 dag een track&trace link met artikel nog niet ontvangen door postnl. 14 dagen later is de status nog niet aangepast. Contact opgenomen met de klantenservice. Die geven doodleuk aan dat ze pas na 6 weken kunnen bekijken wat er met de bestelling is. En dat ze voor die tijd niks willen doen.

Dit artikel staat momenteel op de site met 4-6 dagen levertijd.

Verzending

Levering na 14 dagen nog niet ontvangen. Geen idee wanneer het geleverd gaat worden, klantenservice zegt wacht maar 6 weken, eerder kunnen we niets doen.

Klantenservice

De klantenservice reageert best snel en vriendelijk. Maar er werd niks met m'n vraag gedaan. Met uitendelijk alleen het antwoord, wacht maar gewoon.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Prima site om makkelijk het product te bestellen. Betalen gaat ook prima en kan op verschillende manieren.

Verzending

Op het moment van betaling (en in de weken daarna) was volgens de productpagina de levertijd 4-6 werkdagen. Hoe anders is de realiteit, na weken heb ik nog steeds niets ontvangen en de klantenservice geeft aan dat ze weten dat het product nog niet verstuurd is omdat het nog niet voorradig is. Ze kunnen niet vertellen wanneer ze het wel kunnen verzenden. Ze kunnen ook niet vertellen waarom momenteel de levertijd op de productpagina nog steeds incorrect is.

Klantenservice

Zeer teleurstellend. Ze lijken niets te kunnen zien en niets te weten. Overigens wel vriendelijk geholpen maar het is zeer frustrerend als je niets wijzer wordt.

Algemeen

Zag een mooie jas die afgeprijsd was, wil ik mijn maat invullen, betaal ik gewoon het volle pond, voor alle maten hebben ze verschillende prijzen. maat 44 kost 97 euro, maat 46 kost 111 euro, maat 48 kost 99 euro, en voor maat 50 betaal je de volle pond, 150 euro. Ik heb hier een verklaring voor gevraagd, krijg ik te horen dat dit nou een goed voorbeeld is van de dynamische prijzen die ze hanteren. DYNAMISCHE PRIJZEN??? Ik heb maar even gemeld dat het hier niet om de maten van een tv ging maar van een jas. Toen kreeg ik antwoord dat van de maat 50 nog maar weinig waren, en dat ze daarom de prijs hooghielden. Te idioot voor woorden. Er is volgens mij geen winkel die dit doet.

Klantenservice

Zie mijn verhaal hierboven. Ze hebben een bijzondere manier van werken.

Waardeloze webwinkel.
Ik had hier niets moeten bestellen aangezien ik al meer reviews hiervan tegenkwam.
Men had echter zo'n goede aanbieding voor een G29 + shift gear die nergens anders op internet zo goedkoop was.
Om die reden heb ik het er maar op gewaagd en dat had ik beter niet kunnen doen.

inmiddels iets meer dan 3 week geleden besteld, mijn bestelling zou met 5 a 6 werkdagen geleverd worden.
Tot op de dag van vandaag heb ik nooit iets ontvangen.
Ik heb gebeld, gemaild, klacht per email neergelegd en inmiddels op meerdere websites klacht gemeld.

Ik sta op het punt om juridische stappen te ondernemen.

Mede tweakers als jullie dit lezen, bespaar jezelf de moeite hoe mooi de korting ook is.
Je kan beter bij Ali Express iets kopen dat wordt sneller geleverd voor een lagere prijs.

Verzending

Ik heb geen ervaring over de levering want tot op de dag van vandaag heeft Otto niets geleverd

Klantenservice

De klantenservice telefonisch heeft een wachttijd van 15 tot 60 minuten ten alle tijden.
Op email wordt met ongeveer 5 dagen pas gereageerd.
Via Facebook wordt er binnen 2 tot 3 dagen gereageerd.
via het klachten mail adres binnen 48 uur.

De medewerkers zijn allemaal vriendelijk en bieden hun excuses aan, maar niemand kan vertellen wanneer je product geleverd gaat worden.

Ik geef een ster want geeneen niet mogelijk is!
Ik heb 16 mei een bureau bij OTTO besteld. Vermelde levering tijd was 4-5 werkdagen.
De track&trace code dat ik heb gekregen is niet te vinden bij Post.nl.
Al een paar keer contact met de klantenservice via Facebook gehad. Eerste keer hadden ze over een vertraging door Corona toestand. Vorige keer zeggen ze dat de levering is heel vertraagd en dat de item is wel verzonden maar nog in Duitsland. We zijn inmiddels 17 werkdagen verder en ik kan nog niet een duidelijk antwoord krijgen.
Nu net een bericht gehad dat de levering kan nog 'ENKELE WEKEN' duren.
Ik heb de bureau besteld wan ik moet nu thuis werken, maar straks zal ik weer op kantoor mogen .... dus heb ik niks aan de bureau.
Vreselijk bedrijf, levering tijden absoluut niet te vertrouwen.
Ze hebben niet eens aangeboden om de geld terug te sturen en de bestelling annuleren.

Algemeen

Hele slechte levering. Als ik deze site mag geloven is Otto een prima shop, weet niet waar al deze positieve reviews vandaan komen, ik lees elders hele andere comments. Veel mensen die problemen hebben met de levering. Kijk als nu de levering slecht is ivm Corona, wees daar dan eerlijk over en adverteer niet met levering 5 a 6 werkdagen. Ik heb 19 april een bestelling gedaan. Na een klacht van mijn kant kreeg ik opeens een mail dat het pakketje onderweg was. Die is inmiddels een week onderweg en de status verandert niet. Was dus een zoethoudertje die statusverandering. Ik hou er niet van om belazert te worden en dat doet Otto op dit moment wel

Algemeen

Net als mijn voorganger hieronder een Sony headset besteld omdat hij hier het goedkoopste is. Ik heb juist vooraf gebeld om te vragen of het op voorraad is. >100 op voorraad werd gezegd en een levertijd van 5-6 dagen.
Nou ik ben 2 weken verder. Na 1 week gebeld, toen was hij onderweg uit Duitslang. Vandaag weer gebeld en nu is hij nog steeds in Duitsland. Ben echt blij dat ik niet vooruit betaald heb! Annuleren kan naemlijk niet. Wel weigeren als hij over een week of wat wordt bezorgd. BETAAL DUS NOOIT VOORAF!!
Mijn grootste bezwaar is dat bij sommige artikelen 2-3 weken levertijd staat. Dat was hier niet het geval. Maar blijkbaar werkt de Duitse PostNL minder hard als de NL-se.
Ik heb nog even geduld omdat hij echt fors goedkoper is hier. Maar ik weet nog niet hoeveel geduld ik heb. Wel bewust de gok genomen dus, maar wilde wel ook mijn ervaring delen.

Verzending

Het Duitse deel van de verzending tot op heden drama. Het Nederlandse deel moet ik nog afwachten....

Klantenservice

Vriendelijke mensen maar verkeerd ingelicht over levertijd door hen voordat ik bestelde.

Algemeen

Koptelefoon van sony besteld, omdat deze hier het goedkoopste was en leverbaar was in 5-6 werkdagen. Echter blijkt er volgens de klantenservice een verschil te zitten tussen leverbaar en levertijd... Want de levertijd blijkt namelijk meer als 4 weken te zijn. heb al sinds 3 weken een bericht in mijn postnl app staan dat het pakketje is aangemeld. Maar tot op heden krijg ik van de Otto klantenservice het antwoord dat deze zich nog steeds in Duitsland begeeft. Ik snap best dat met de huidige tijd alles wat langer duurt, maar 4 weken kom op zeg. En dan ook nog mij het verschil gaan uitleggen tussen leverbaar en levertijd, moest op dat moment even tot 10 tellen. Waarom kunnen andere websites wel een goede identificatie geven van levertijd en een "groot" warenhuis als de Otto kan dit niet, ja sorry wij kunnen het systeem niet aanpassen hoor je dan.

Ik heb de koptelefoon nog steeds niet binnen, maar dit is echt de laatste keer dat ik bij de Otto besteld heb. Wat een ongelofelijke bende is het daar, snap nu wel waarom ze niet zo goed draaien.

Spijt dat ik het niet ergens anders gekocht heb, voor die paar tientjes had ik het nu zeker wel binnen gehad. Wacht zelfs via aliexpress was het sneller binnen geweest.

Verzending

Verzending??? Volgens mij weten zij niet wat dat betekend, een product verzenden..

Klantenservice

Klantenservice probeert je netjes te woord te staan, maar is gewoon algemene meuk wat ze vertellen. Je moet gewoon wachten, ook de opmerking "we kunnen pas na 4 weken een verzoek indienen om te zien wat er met het pakketje is gebeurd" slaat echt helemaal nergens op. Goede logistieke afdeling heb je dan.

Algemeen

BIJ FRAUDE (HACKING) LAAT OTTO JE IN DE KOU STAAN !!! OTTO is een vreselijk bedrijf. Ik ben alleen maar erachter gekomen dat mijn account gehackt was, omdat Post.nl mij een bericht stuurde dat ik een pakket van Otto zou ontvangen en deze moest ophalen bij een ophaalpunt want niet eens in mijn woonplaats is. Otto heeft mijn account (na 4 x bellen) geblokkeerd , maar stuurt daarna nog steeds rekeningen dat ik zou moeten betalen (voor iets wat de hackers besteld hebben) Uiteraard de klantenservice gebeld, die dan doodleuk zeggen dat het zo "in het systeem staat" en ik de brieven moet negeren. Stelletje LOSERS: Wie beheert dat systeem??? OTTO zelf toch. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat het aan het systeem ligt? Dames en heren, bestel NOOIT bij OTTO.

Klantenservice

Ze verschuilen zich achter "het systeem" terwijl zij (dwz het bedrijf OTTO) zelf het systeem creëren....

Verzending: Score: 3

Algemeen

Geen verificatie als je betaald heb. Word aangegeven dat je achteraf kan betalen, na twee werkdagen te horen gekregen dat dit bedrag te groot was voor afterpay en direct betaald moest worden.

Verzending

Prima verzending. Werd door PostNL bezorgd wat ook de enige reden was dat het goed verliep. Duurde wel ietwat lang door de betaling met afterpay

Klantenservice

Gebeld dat het product niet werkte vervolgens zou ik binnen enkele dagen terug gebeld worden. Ik toch maar terug bellen na drie dagen om te vragen hoe en wat, vervolgens kreeg ik te horen dat er niks terug gevonden kon worden over eventuele terug bellen met meer informatie. Als ik niet had gebeld was ik buiten de retour periode gevallen en had ik simpel weg pech gehad.

Algemeen

Levertijden worden niet nagekomen. Vervolgens is klantenservice vaag met wanneer het wel te verwachten, geen oplossijgen of daadwerjelijk inzicht in het proces. De prijs was goed, waardoor hier gekocht.

Verzending

Product wordt na de bestelling aangemeld bij PostnL. Daar blijft het vervolgens >1 week hangen, er wordt niets aangeleverd bij PostNL terwijl klantenservice aangeeft dat het wel op voorraad is.

Klantenservice

Klantenservice is vriendelijk, maar biedt niets voor het bovenstaande. Zij hebben geen inhoudelijke informatie mbt verzenden/voorraad lijkt het.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Bestellen ging goed, netjes eens bevestiging, echter tot het verzonden werd duurde en duurde. En toen ging het goed mis

Verzending

1ste poging ging mis en kwam via fout depot en konden me niet zeggen hoe lang het ging duren, maximaal 3 weken, op mijn vraag of ze dan niet al een nieuwe konden sturen ging dat niet. Vervolgens heb ik elders een koelkast gekocht en die kwam de volgende dag. Mijn koelkast bij otto geannuleerd en die zou retour gaan, vervolgens krijg ik drie weken later alsnog een koelkast die netjes geweigerd en nu blijf ik betalingsherinneringen krijgen omdat ze die koelkast niet retour gehad hebben. Oplichting eerste klas in mijn ogen! Inmiddels al 8 lange telefoontjes aan besteed maar nog steeds geen uitkomst, waardeloos!

Klantenservice

Zelf herhaaldelijk moeten bellen, zo ook met bezorgservice van post nl @home. Koelkast geannuleerd, hebben ze ook nog een tweede toegestuurd die geweigerd en retour laten gaan, vervolgens blijf ik betalingsherinneringen krijgen terwijl ik heb helemaal niets!!!!! Ben nu een maand verder en ze krijgen het maar niet op orde, niemand kan me helpen binnen de firma. Het was eens maar nooit meer. Volgende keer weer coolblue of ao welke wel netjes konden leveren.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Hoewel in eerste instantie de bestelling soepel verliep ging vervolgens zoeen beetje alles mis. De bestelling was onvindbaar in account. Via Ideal betaald maar lange verwerkingstijd (7 dagen). Discussie over -internationale- garantie daar product uit Duitsland moest verscheept worden.

Verzending

OTTO gaf maar liefst 3x aan dat de bestelling was verzonden naar Post.nl maar dat bleek onjuist. Uiteindelijk zonder voorafgaande aankondiging 8 dagen later bezorgd.

Klantenservice

Géén idee over Europese richtlijnen (2 jaar garantie) of de internationale garantie van HP (3 jaar). Verstrekte meerdere malen onjuiste informatie over de leveringstermijn.

Scorekaart voor OTTO

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie