OTTO

1.761 producten en 2.079 uitvoeringen

Gebruikers over webshop OTTO

Review toevoegen

Algemeen

Ik heb ooit een bestelling geplaatst, en krijg twee jaar later een mail dat mijn account is gewijzigd. Niet door mij dus. Ik ben bang dat er uit mijn naam iets wordt besteld, maar krijg Otto niet te pakken. Drie dagen achter elkaar meer dan drie kwartier in de wacht gestaan. Heel slecht.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Via het forum zag ik een aanbieding voorbij komen van de XBOX Series controller voor een mooie prijs.

Ik wou graag een witte en een blauwe, en zou ook voor een vriend een blauwe mee bestellen.
Bij het product gaf de site aan maximaal 1 controller te kunnen toevoegen per klant.
In winkelwagen kon ik hem echter wel updaten, en zo 3 controllers bestellen.

Bestellen ging verder makkelijk, en zonder al te veel moeite.
Verzendkosten zijn netjes (€3.95 per bestelling)

Na bevestiging ontvangen te hebben in de mail, kreeg ik 3 track&trace nummers.
De controllers worden apart verzonden? vreemd.

Uit eindelijk na een maand alle controllers binnen, en netjes verpakt!

Verzending

Bestelde controllers zouden binnen 7 a 10 dagen geleverd worden.
Na 2 weken geen bericht, en track&trace informatie gaf aan: "Wachten op pakket"
Na bellen met klantenservice bleek het "erg druk" bij de verzender, en nog in Duitlsand te zijn.

Uit eindelijk kwam de 1e controller na 3 weken, en de laatste controller na 4 weken.

Controllers waren dus per stuk verpakt en verzonden. Netjes in een passende omdoos.

Volgende keer gewoon in 1 doos! Makkelijker voor Otto, scheelt verzendkosten en verpakkingsmateriaal!

Klantenservice

Medewerkers zijn behulpzaam, maar zijn naar mijn idee beperkt in hun kunnen/rechten.
Ze konen (meerdere gesproken) mij niet vertellen waar het pakket in het verzendproces was voordat het bij Post NL aangeboden werd..
Ze konden alleen "zien" dat het verzonden was, en "Onderweg" was naar NL.

Helaas geen enkele manier van compensatie door lange vertraging want "het lag aan de vervoerder"

Algemeen

Een xbox controller besteld. Stond 5 tot 7 dagen levertijd bij op de site. Ik kreeg na 1 dag een track&trace link met artikel nog niet ontvangen door postnl. 14 dagen later is de status nog niet aangepast. Contact opgenomen met de klantenservice. Die geven doodleuk aan dat ze pas na 6 weken kunnen bekijken wat er met de bestelling is. En dat ze voor die tijd niks willen doen.

Dit artikel staat momenteel op de site met 4-6 dagen levertijd.

Verzending

Levering na 14 dagen nog niet ontvangen. Geen idee wanneer het geleverd gaat worden, klantenservice zegt wacht maar 6 weken, eerder kunnen we niets doen.

Klantenservice

De klantenservice reageert best snel en vriendelijk. Maar er werd niks met m'n vraag gedaan. Met uitendelijk alleen het antwoord, wacht maar gewoon.

Algemeen: Score: 4

Algemeen

Prima site om makkelijk het product te bestellen. Betalen gaat ook prima en kan op verschillende manieren.

Verzending

Op het moment van betaling (en in de weken daarna) was volgens de productpagina de levertijd 4-6 werkdagen. Hoe anders is de realiteit, na weken heb ik nog steeds niets ontvangen en de klantenservice geeft aan dat ze weten dat het product nog niet verstuurd is omdat het nog niet voorradig is. Ze kunnen niet vertellen wanneer ze het wel kunnen verzenden. Ze kunnen ook niet vertellen waarom momenteel de levertijd op de productpagina nog steeds incorrect is.

Klantenservice

Zeer teleurstellend. Ze lijken niets te kunnen zien en niets te weten. Overigens wel vriendelijk geholpen maar het is zeer frustrerend als je niets wijzer wordt.

Algemeen

Zag een mooie jas die afgeprijsd was, wil ik mijn maat invullen, betaal ik gewoon het volle pond, voor alle maten hebben ze verschillende prijzen. maat 44 kost 97 euro, maat 46 kost 111 euro, maat 48 kost 99 euro, en voor maat 50 betaal je de volle pond, 150 euro. Ik heb hier een verklaring voor gevraagd, krijg ik te horen dat dit nou een goed voorbeeld is van de dynamische prijzen die ze hanteren. DYNAMISCHE PRIJZEN??? Ik heb maar even gemeld dat het hier niet om de maten van een tv ging maar van een jas. Toen kreeg ik antwoord dat van de maat 50 nog maar weinig waren, en dat ze daarom de prijs hooghielden. Te idioot voor woorden. Er is volgens mij geen winkel die dit doet.

Klantenservice

Zie mijn verhaal hierboven. Ze hebben een bijzondere manier van werken.

Waardeloze webwinkel.
Ik had hier niets moeten bestellen aangezien ik al meer reviews hiervan tegenkwam.
Men had echter zo'n goede aanbieding voor een G29 + shift gear die nergens anders op internet zo goedkoop was.
Om die reden heb ik het er maar op gewaagd en dat had ik beter niet kunnen doen.

inmiddels iets meer dan 3 week geleden besteld, mijn bestelling zou met 5 a 6 werkdagen geleverd worden.
Tot op de dag van vandaag heb ik nooit iets ontvangen.
Ik heb gebeld, gemaild, klacht per email neergelegd en inmiddels op meerdere websites klacht gemeld.

Ik sta op het punt om juridische stappen te ondernemen.

Mede tweakers als jullie dit lezen, bespaar jezelf de moeite hoe mooi de korting ook is.
Je kan beter bij Ali Express iets kopen dat wordt sneller geleverd voor een lagere prijs.

Verzending

Ik heb geen ervaring over de levering want tot op de dag van vandaag heeft Otto niets geleverd

Klantenservice

De klantenservice telefonisch heeft een wachttijd van 15 tot 60 minuten ten alle tijden.
Op email wordt met ongeveer 5 dagen pas gereageerd.
Via Facebook wordt er binnen 2 tot 3 dagen gereageerd.
via het klachten mail adres binnen 48 uur.

De medewerkers zijn allemaal vriendelijk en bieden hun excuses aan, maar niemand kan vertellen wanneer je product geleverd gaat worden.

Ik geef een ster want geeneen niet mogelijk is!
Ik heb 16 mei een bureau bij OTTO besteld. Vermelde levering tijd was 4-5 werkdagen.
De track&trace code dat ik heb gekregen is niet te vinden bij Post.nl.
Al een paar keer contact met de klantenservice via Facebook gehad. Eerste keer hadden ze over een vertraging door Corona toestand. Vorige keer zeggen ze dat de levering is heel vertraagd en dat de item is wel verzonden maar nog in Duitsland. We zijn inmiddels 17 werkdagen verder en ik kan nog niet een duidelijk antwoord krijgen.
Nu net een bericht gehad dat de levering kan nog 'ENKELE WEKEN' duren.
Ik heb de bureau besteld wan ik moet nu thuis werken, maar straks zal ik weer op kantoor mogen .... dus heb ik niks aan de bureau.
Vreselijk bedrijf, levering tijden absoluut niet te vertrouwen.
Ze hebben niet eens aangeboden om de geld terug te sturen en de bestelling annuleren.

Algemeen

Hele slechte levering. Als ik deze site mag geloven is Otto een prima shop, weet niet waar al deze positieve reviews vandaan komen, ik lees elders hele andere comments. Veel mensen die problemen hebben met de levering. Kijk als nu de levering slecht is ivm Corona, wees daar dan eerlijk over en adverteer niet met levering 5 a 6 werkdagen. Ik heb 19 april een bestelling gedaan. Na een klacht van mijn kant kreeg ik opeens een mail dat het pakketje onderweg was. Die is inmiddels een week onderweg en de status verandert niet. Was dus een zoethoudertje die statusverandering. Ik hou er niet van om belazert te worden en dat doet Otto op dit moment wel

Algemeen

Net als mijn voorganger hieronder een Sony headset besteld omdat hij hier het goedkoopste is. Ik heb juist vooraf gebeld om te vragen of het op voorraad is. >100 op voorraad werd gezegd en een levertijd van 5-6 dagen.
Nou ik ben 2 weken verder. Na 1 week gebeld, toen was hij onderweg uit Duitslang. Vandaag weer gebeld en nu is hij nog steeds in Duitsland. Ben echt blij dat ik niet vooruit betaald heb! Annuleren kan naemlijk niet. Wel weigeren als hij over een week of wat wordt bezorgd. BETAAL DUS NOOIT VOORAF!!
Mijn grootste bezwaar is dat bij sommige artikelen 2-3 weken levertijd staat. Dat was hier niet het geval. Maar blijkbaar werkt de Duitse PostNL minder hard als de NL-se.
Ik heb nog even geduld omdat hij echt fors goedkoper is hier. Maar ik weet nog niet hoeveel geduld ik heb. Wel bewust de gok genomen dus, maar wilde wel ook mijn ervaring delen.

Verzending

Het Duitse deel van de verzending tot op heden drama. Het Nederlandse deel moet ik nog afwachten....

Klantenservice

Vriendelijke mensen maar verkeerd ingelicht over levertijd door hen voordat ik bestelde.

Algemeen

Koptelefoon van sony besteld, omdat deze hier het goedkoopste was en leverbaar was in 5-6 werkdagen. Echter blijkt er volgens de klantenservice een verschil te zitten tussen leverbaar en levertijd... Want de levertijd blijkt namelijk meer als 4 weken te zijn. heb al sinds 3 weken een bericht in mijn postnl app staan dat het pakketje is aangemeld. Maar tot op heden krijg ik van de Otto klantenservice het antwoord dat deze zich nog steeds in Duitsland begeeft. Ik snap best dat met de huidige tijd alles wat langer duurt, maar 4 weken kom op zeg. En dan ook nog mij het verschil gaan uitleggen tussen leverbaar en levertijd, moest op dat moment even tot 10 tellen. Waarom kunnen andere websites wel een goede identificatie geven van levertijd en een "groot" warenhuis als de Otto kan dit niet, ja sorry wij kunnen het systeem niet aanpassen hoor je dan.

Ik heb de koptelefoon nog steeds niet binnen, maar dit is echt de laatste keer dat ik bij de Otto besteld heb. Wat een ongelofelijke bende is het daar, snap nu wel waarom ze niet zo goed draaien.

Spijt dat ik het niet ergens anders gekocht heb, voor die paar tientjes had ik het nu zeker wel binnen gehad. Wacht zelfs via aliexpress was het sneller binnen geweest.

Verzending

Verzending??? Volgens mij weten zij niet wat dat betekend, een product verzenden..

Klantenservice

Klantenservice probeert je netjes te woord te staan, maar is gewoon algemene meuk wat ze vertellen. Je moet gewoon wachten, ook de opmerking "we kunnen pas na 4 weken een verzoek indienen om te zien wat er met het pakketje is gebeurd" slaat echt helemaal nergens op. Goede logistieke afdeling heb je dan.

Algemeen

BIJ FRAUDE (HACKING) LAAT OTTO JE IN DE KOU STAAN !!! OTTO is een vreselijk bedrijf. Ik ben alleen maar erachter gekomen dat mijn account gehackt was, omdat Post.nl mij een bericht stuurde dat ik een pakket van Otto zou ontvangen en deze moest ophalen bij een ophaalpunt want niet eens in mijn woonplaats is. Otto heeft mijn account (na 4 x bellen) geblokkeerd , maar stuurt daarna nog steeds rekeningen dat ik zou moeten betalen (voor iets wat de hackers besteld hebben) Uiteraard de klantenservice gebeld, die dan doodleuk zeggen dat het zo "in het systeem staat" en ik de brieven moet negeren. Stelletje LOSERS: Wie beheert dat systeem??? OTTO zelf toch. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat het aan het systeem ligt? Dames en heren, bestel NOOIT bij OTTO.

Klantenservice

Ze verschuilen zich achter "het systeem" terwijl zij (dwz het bedrijf OTTO) zelf het systeem creëren....

Verzending: Score: 3

Algemeen

Geen verificatie als je betaald heb. Word aangegeven dat je achteraf kan betalen, na twee werkdagen te horen gekregen dat dit bedrag te groot was voor afterpay en direct betaald moest worden.

Verzending

Prima verzending. Werd door PostNL bezorgd wat ook de enige reden was dat het goed verliep. Duurde wel ietwat lang door de betaling met afterpay

Klantenservice

Gebeld dat het product niet werkte vervolgens zou ik binnen enkele dagen terug gebeld worden. Ik toch maar terug bellen na drie dagen om te vragen hoe en wat, vervolgens kreeg ik te horen dat er niks terug gevonden kon worden over eventuele terug bellen met meer informatie. Als ik niet had gebeld was ik buiten de retour periode gevallen en had ik simpel weg pech gehad.

Algemeen

Levertijden worden niet nagekomen. Vervolgens is klantenservice vaag met wanneer het wel te verwachten, geen oplossijgen of daadwerjelijk inzicht in het proces. De prijs was goed, waardoor hier gekocht.

Verzending

Product wordt na de bestelling aangemeld bij PostnL. Daar blijft het vervolgens >1 week hangen, er wordt niets aangeleverd bij PostNL terwijl klantenservice aangeeft dat het wel op voorraad is.

Klantenservice

Klantenservice is vriendelijk, maar biedt niets voor het bovenstaande. Zij hebben geen inhoudelijke informatie mbt verzenden/voorraad lijkt het.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Bestellen ging goed, netjes eens bevestiging, echter tot het verzonden werd duurde en duurde. En toen ging het goed mis

Verzending

1ste poging ging mis en kwam via fout depot en konden me niet zeggen hoe lang het ging duren, maximaal 3 weken, op mijn vraag of ze dan niet al een nieuwe konden sturen ging dat niet. Vervolgens heb ik elders een koelkast gekocht en die kwam de volgende dag. Mijn koelkast bij otto geannuleerd en die zou retour gaan, vervolgens krijg ik drie weken later alsnog een koelkast die netjes geweigerd en nu blijf ik betalingsherinneringen krijgen omdat ze die koelkast niet retour gehad hebben. Oplichting eerste klas in mijn ogen! Inmiddels al 8 lange telefoontjes aan besteed maar nog steeds geen uitkomst, waardeloos!

Klantenservice

Zelf herhaaldelijk moeten bellen, zo ook met bezorgservice van post nl @home. Koelkast geannuleerd, hebben ze ook nog een tweede toegestuurd die geweigerd en retour laten gaan, vervolgens blijf ik betalingsherinneringen krijgen terwijl ik heb helemaal niets!!!!! Ben nu een maand verder en ze krijgen het maar niet op orde, niemand kan me helpen binnen de firma. Het was eens maar nooit meer. Volgende keer weer coolblue of ao welke wel netjes konden leveren.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Hoewel in eerste instantie de bestelling soepel verliep ging vervolgens zoeen beetje alles mis. De bestelling was onvindbaar in account. Via Ideal betaald maar lange verwerkingstijd (7 dagen). Discussie over -internationale- garantie daar product uit Duitsland moest verscheept worden.

Verzending

OTTO gaf maar liefst 3x aan dat de bestelling was verzonden naar Post.nl maar dat bleek onjuist. Uiteindelijk zonder voorafgaande aankondiging 8 dagen later bezorgd.

Klantenservice

Géén idee over Europese richtlijnen (2 jaar garantie) of de internationale garantie van HP (3 jaar). Verstrekte meerdere malen onjuiste informatie over de leveringstermijn.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Via Google kwam ik uit bij de Otto voor mijn Sony MDR-1AM2 (welke niet in de pricewatch stond) en nog eens 50 euro goedkoper dan waar dan ook. Bestellen ging super simpel.

Verzending

Er zou een maand levertijd op de headphones zitten maar uiteindelijk met 3 weekjes had ik ze in huis

Klantenservice

Via Facebook snel contact gehad met de vraag hoelang er garantie op dit product zat en als die niet bevalt ik hem nog terug kon sturen. Zeer snel een reactie terug waar ik wat mee kon.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Bij de bezorging zat er een deuk van zeker een halve meter aan de achterkant dus kon de vaatwasser weer opgehaald worden en omgeruild uiteraard ging hier veel tijd overheen alsof het mijn schuld was dat het zo geleverd was. Vervolgens had de vaatwasser had met 3 maanden al problemen, contact gehad met de Otto klantenservice. Mijn mening was dat als een vaatwasser wat 1keer in de 2 dagen draait nooit kuren hoort te hebben en dat het omgewisseld hoort te worden met een nieuwe vaatwasser om verdere problemen binnen de garantie ter voorkomen of erger dat er net na de garantie nog meer problemen komen. De mevrouw aan de lijn stond erop dat er een monteur moest komen maar wel pas anderhalve week later. Onacceptabel natuurlijk maar mevrouw was onverbiddelijk en zei dat de monteur er over anderhalve week was en verbrak de verbinding. Dus terug gebeld en weer een raar gesprek doorverbinden en dan ineens shit horen en dat de verbinding wordt verbroken. Dus weer terug gebeld en een meneer aan de lijn die meer begripvol was en mijn woede heel goed kon begrijpen, inmiddels had ik zoiets weet je wat kom alsjeblieft dit onding halen en stort mijn geld terug en dat vond meneer ook logisch en zo werd de afspraak gemaakt dat 2 dagen later dat ze de vaatwasser zouden ophalen en dat het geld daarna met maximaal 5 werkdagen terug gestort zou zijn, de volgende dag zouden we een track&trace ontvangen voor de precieze tijd. Maar de track&trace was vervangen met een afzegging door de mevrouw die wilde dat de monteur perse kwam ze had de retour opdracht geannuleerd en de gemaakte afspraak ongedaan gemaakt. Dit is mijn ervaring met Otto slechte apparaten en een nog slechtere klantenservice die monteurs opdring en afspraken niet na komt. Eens maar nooit meer!!!

Verzending

levering duurde een week of 2 en de deuk aan de achterkant was zo gigantisch dat ze hem weer op konden halen om het om te ruilen. Daarna bijna 2 weken op de omgewisselde vaatwasser gewacht. Hadden we nu maar bij een 24 uur service bedrijf besteld zoals coolblue of wehkamp.

Algemeen

Als je vanplan bent om er iets te kopen.. raad ik je aan om het NIET te doen! neem een kijkje op hun facebook letterlijk geen enkele bestelling is in orde.

Ik heb op 24 november 2017 een ps4 pro bij hun besteld met een levertijd van 2 weken.
na twee weken wachten krijg ik op de verwachte leverdag een mail dat het wegens de drukte nog eens 2 weken gaat duren, na contact met de klantenservice via Facebook en mail krijg ik te horen dat het uiterst 22 december geleverd wordt. je raad het al 22 december en ik heb geen bericht van postnl of van otto.nl gehad. na wat navragen krijg je dood leuk te horen "we hebben melding gehad dat al deze bestellingen nog geleverd gaan worden dus vandaar mijn vraag om nog even geduld te hebben".....

Verzending

24 november besteld en op 22 december nog niet binnen en ook geen leverdatum.

Klantenservice

lachwekkend gewoon.. klantenservice zit in suriname meer hoef ik niet zeggen neem maar een kijkje op hun facebook..

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

No cumplen nunca con los plazos de entrega y su servicio de atención al cliente no hace nada para solucionar el problema. No vayan a ordenar nada pues perderá su tiempo y su dinero. Nunca más

Algemeen

Fraud organisation who grabs money from you and never deliver. Ordered a carpet around 200 euros. After a month, still nothing. Contacted customer service, they know nothing about when the delivery will be and refuse to cancel my order. They just tell me to keep waiting. Utterly useless and a call to them cost me 8 euros! That is ridiculous. Meanwhile they grabbed my money and refuse to refund.

Verzending

Extremely bad as it was promised to be 1 week but after more than a month there is still no delivery. Cheaters!

Klantenservice

Extremely bad, Utterly useless!!! They don't know anything nor will they do anything for you. They don't know their warehouse situation, they don't know when there'll be any delivery and they don't know if they have your product in stock at all. Oh, and they refuse to cancel your order because they want to keep your money! All they do is telling you to keep waiting for the order that will never be delivered. And they charge 8 euros for the call from you to give you all this crap!

Scorekaart voor OTTO

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie