OTTO

2.158 producten en 2.339 uitvoeringen

Gebruikers over webshop OTTO

Review toevoegen

Algemeen

Bestellen ging goed, netjes eens bevestiging, echter tot het verzonden werd duurde en duurde. En toen ging het goed mis

Verzending

1ste poging ging mis en kwam via fout depot en konden me niet zeggen hoe lang het ging duren, maximaal 3 weken, op mijn vraag of ze dan niet al een nieuwe konden sturen ging dat niet. Vervolgens heb ik elders een koelkast gekocht en die kwam de volgende dag. Mijn koelkast bij otto geannuleerd en die zou retour gaan, vervolgens krijg ik drie weken later alsnog een koelkast die netjes geweigerd en nu blijf ik betalingsherinneringen krijgen omdat ze die koelkast niet retour gehad hebben. Oplichting eerste klas in mijn ogen! Inmiddels al 8 lange telefoontjes aan besteed maar nog steeds geen uitkomst, waardeloos!

Klantenservice

Zelf herhaaldelijk moeten bellen, zo ook met bezorgservice van post nl @home. Koelkast geannuleerd, hebben ze ook nog een tweede toegestuurd die geweigerd en retour laten gaan, vervolgens blijf ik betalingsherinneringen krijgen terwijl ik heb helemaal niets!!!!! Ben nu een maand verder en ze krijgen het maar niet op orde, niemand kan me helpen binnen de firma. Het was eens maar nooit meer. Volgende keer weer coolblue of ao welke wel netjes konden leveren.

Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Hoewel in eerste instantie de bestelling soepel verliep ging vervolgens zoeen beetje alles mis. De bestelling was onvindbaar in account. Via Ideal betaald maar lange verwerkingstijd (7 dagen). Discussie over -internationale- garantie daar product uit Duitsland moest verscheept worden.

Verzending

OTTO gaf maar liefst 3x aan dat de bestelling was verzonden naar Post.nl maar dat bleek onjuist. Uiteindelijk zonder voorafgaande aankondiging 8 dagen later bezorgd.

Klantenservice

Géén idee over Europese richtlijnen (2 jaar garantie) of de internationale garantie van HP (3 jaar). Verstrekte meerdere malen onjuiste informatie over de leveringstermijn.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Via Google kwam ik uit bij de Otto voor mijn Sony MDR-1AM2 (welke niet in de pricewatch stond) en nog eens 50 euro goedkoper dan waar dan ook. Bestellen ging super simpel.

Verzending

Er zou een maand levertijd op de headphones zitten maar uiteindelijk met 3 weekjes had ik ze in huis

Klantenservice

Via Facebook snel contact gehad met de vraag hoelang er garantie op dit product zat en als die niet bevalt ik hem nog terug kon sturen. Zeer snel een reactie terug waar ik wat mee kon.

Algemeen

Bij de bezorging zat er een deuk van zeker een halve meter aan de achterkant dus kon de vaatwasser weer opgehaald worden en omgeruild uiteraard ging hier veel tijd overheen alsof het mijn schuld was dat het zo geleverd was. Vervolgens had de vaatwasser had met 3 maanden al problemen, contact gehad met de Otto klantenservice. Mijn mening was dat als een vaatwasser wat 1keer in de 2 dagen draait nooit kuren hoort te hebben en dat het omgewisseld hoort te worden met een nieuwe vaatwasser om verdere problemen binnen de garantie ter voorkomen of erger dat er net na de garantie nog meer problemen komen. De mevrouw aan de lijn stond erop dat er een monteur moest komen maar wel pas anderhalve week later. Onacceptabel natuurlijk maar mevrouw was onverbiddelijk en zei dat de monteur er over anderhalve week was en verbrak de verbinding. Dus terug gebeld en weer een raar gesprek doorverbinden en dan ineens shit horen en dat de verbinding wordt verbroken. Dus weer terug gebeld en een meneer aan de lijn die meer begripvol was en mijn woede heel goed kon begrijpen, inmiddels had ik zoiets weet je wat kom alsjeblieft dit onding halen en stort mijn geld terug en dat vond meneer ook logisch en zo werd de afspraak gemaakt dat 2 dagen later dat ze de vaatwasser zouden ophalen en dat het geld daarna met maximaal 5 werkdagen terug gestort zou zijn, de volgende dag zouden we een track&trace ontvangen voor de precieze tijd. Maar de track&trace was vervangen met een afzegging door de mevrouw die wilde dat de monteur perse kwam ze had de retour opdracht geannuleerd en de gemaakte afspraak ongedaan gemaakt. Dit is mijn ervaring met Otto slechte apparaten en een nog slechtere klantenservice die monteurs opdring en afspraken niet na komt. Eens maar nooit meer!!!

Verzending

levering duurde een week of 2 en de deuk aan de achterkant was zo gigantisch dat ze hem weer op konden halen om het om te ruilen. Daarna bijna 2 weken op de omgewisselde vaatwasser gewacht. Hadden we nu maar bij een 24 uur service bedrijf besteld zoals coolblue of wehkamp.

Algemeen

Als je vanplan bent om er iets te kopen.. raad ik je aan om het NIET te doen! neem een kijkje op hun facebook letterlijk geen enkele bestelling is in orde.

Ik heb op 24 november 2017 een ps4 pro bij hun besteld met een levertijd van 2 weken.
na twee weken wachten krijg ik op de verwachte leverdag een mail dat het wegens de drukte nog eens 2 weken gaat duren, na contact met de klantenservice via Facebook en mail krijg ik te horen dat het uiterst 22 december geleverd wordt. je raad het al 22 december en ik heb geen bericht van postnl of van otto.nl gehad. na wat navragen krijg je dood leuk te horen "we hebben melding gehad dat al deze bestellingen nog geleverd gaan worden dus vandaar mijn vraag om nog even geduld te hebben".....

Verzending

24 november besteld en op 22 december nog niet binnen en ook geen leverdatum.

Klantenservice

lachwekkend gewoon.. klantenservice zit in suriname meer hoef ik niet zeggen neem maar een kijkje op hun facebook..

Algemeen

No cumplen nunca con los plazos de entrega y su servicio de atención al cliente no hace nada para solucionar el problema. No vayan a ordenar nada pues perderá su tiempo y su dinero. Nunca más

Algemeen

Fraud organisation who grabs money from you and never deliver. Ordered a carpet around 200 euros. After a month, still nothing. Contacted customer service, they know nothing about when the delivery will be and refuse to cancel my order. They just tell me to keep waiting. Utterly useless and a call to them cost me 8 euros! That is ridiculous. Meanwhile they grabbed my money and refuse to refund.

Verzending

Extremely bad as it was promised to be 1 week but after more than a month there is still no delivery. Cheaters!

Klantenservice

Extremely bad, Utterly useless!!! They don't know anything nor will they do anything for you. They don't know their warehouse situation, they don't know when there'll be any delivery and they don't know if they have your product in stock at all. Oh, and they refuse to cancel your order because they want to keep your money! All they do is telling you to keep waiting for the order that will never be delivered. And they charge 8 euros for the call from you to give you all this crap!

Algemeen

Het gebrek aan service zorgt ervoor dat ik OTTO alleen de laagste beoordeling wil geven die mogelijk is.

Klantenservice

Binnen de garantieperiode is het scherm van mijn Garmin Vivosmart HR+ sportwatch op vakantie in Spanje zomaar gebarsten en vervolgens doorgescheurd. Dat zou niet moeten gebeuren, ik denk een productiefout. Ik heb daarom wel vijf mails gestuurd naar de klantenservice van OTTO, met foto's en uiteindelijk een formele brief en informatie over de wettelijke verplichtingen van de leverancier om mijn klacht in behandeling te nemen. OTTO heeft niets gedaan en vooral gefrustreerd. Eerst werd aangegeven dat glasschade niet vergoed wordt. Vervolgens werd geopperd mijn reisverzekering aan te spreken en daarna mijn inboedelverzekering. Ofwel, OTTO doet niets. Uiteindelijk heb ik zelf dan maar contact opgenomen met Garmin, de producent. Deze heeft perfecte service geleverd en het artikel direct vervangen voor een nieuwe. Ik ben dus zwaar ontevreden over de klantenservice van OTTO, vanwege het totale gebrek aan service. Ik voelde me behandeld net als een klein kind.

Algemeen

Otto doet beloftes over de datum van levering welke die zij niet waar kunnen maken

Verzending

Wij hebben 26 juni een schoenenkast met mede omdat er op de OTTO site vermeld staat dat dit kastje binnen 5 á 6 werkdagen geleverd zou worden. We konden de bestelling via Track en Trace volgen zodra deze was afgeleverd bij Post.nl.

Het is nu 10 juli en bij Post.nl staat nog steeds dat de bestelling niet bij hen is afgeleverd en nog steeds ‘in behandeling’ is. Ik heb tot 2 maal toe naar de klantenservice gebeld maar daar kom ik niet verder dan dat zij graag mijn geboortedatum willen hebben – iets waarvan mij de relevantie compleet ontgaat en wat alleen ergernis opwekt – maar dat ook bij hen absoluut niet bekend is wanneer de bestelling geleverd gaat worden. Dus kennelijk moet de klant maar wachten totdat het OTTO behaagt om de bestelling op te sturen en is de klantenservice alleen in het leven geroepen om te zeggen we weten het niet.

Ik voel mij door OTTO zeer misleid omdat zij op de site beloftes doen die zij niet waar maken en de klanten in het ongewisse l

Klantenservice

De klantenservice van OTTO komt in mijn geval niet verder dan het vragen naar mijn geboortedatum en de opmerking wij weten het ook niet

Algemeen

Weigeren m'n bestelling te annuleren en het geld terug te storten terwijl ik ze heb geinformeerd dat ik de koop wil ontbinden. De reden die ze gebruiken is dat het product al onderweg is, waar ik me mee kan leven. Vervolgens wordt het product echter niet geleverd en weigeren ze het geld nog steeds terug te storten.

Klantenservice

Onduidelijke antwoorden, antwoorden die niet kloppen en veel vragen worden gewoon niet beantwoord. Ze lijken niet helemaal te snappen hoe een fatsoenlijke klantenservice zou moeten functioneren.

Algemeen

Op 24-12-2016 heb ik bij Otto een vloerkleed besteld(formaat 200 * 290) waar ca. 1 week levertijd opzat. Toen ik op maandag 2 januari nog niets van deze bestelling had vernomen heb ik contact opgenomen met een medewerker van de klantenservice. Zij vertelde me dat het kleed vertraging had en het aankomende week geleverd zou worden.
Toen ik de week erop nog steeds niets over het kleed had vernomen heb ik nogmaals contact opgenomen met de klantenservice. Deze mevrouw vertelde me niet te kunnen zien wat de status van de levering was en zou intern informeren. Als gevolg hiervan kreeg ik de volgende email:

------------------------------------------------
Beste mevrouw,

U wilde weten wanneer uw pakket geleverd gaat worden.
Het artikel is voorgemeld bij Post nl.
Maar ik zie nu online dat dit artikel is uitverkocht.

Ik ga het voor u in de gaten houden misschien dat het nog geleverd gaat worden
anders adviseer ik u een ander tapijt te bestellen 160x230 is nog
wel leverbaar. Of anders het artikel te annuleren.

Mocht dit niet uw keuze zijn gaan we ervoor zorgen dat u uw geld terug krijgt.

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------------------------------------------

Als reactie op deze email heb ik nogmaals gebeld met de klantenservice. De mevrouw die ik toen aan de lijn kreeg zei iets heel anders te zien dan wat er naar mij is gemaild. Het kleed zou op 11 januari het magazijn hebben verlaten. Ze adviseerde dan ook om een mail terug te sturen waarin ik om duidelijkheid vroeg.
Na dit gedaan te hebben werd ik op 12-januari-2017 gebeld door dezelfde mevrouw als die mij de email verstuurd heeft. Ze zei dat wat ze mij bij de klantenservice aan de telefoon hebben gezegd niet correct is. Er heeft geen kleed het magazijn verlaten. Het vloerkleed is op dat moment uitverkocht en het is niet zeker of dat mijn bestelling van 24-decemeber-2016 wel of niet geleverd gaat worden. Na een lang gesprek waarbij ik hierover niet in detail wil gaan is mij de indruk gewekt dat ze zelf niet eens weten wat hun organisatie doet. Wat betreft het pakket zou ze me op de hoogte houden.

Vandaag 17-januari-2017 heb ik per email geïnformeerd naar de stand van zaken omtrent mijn bestelling. Als gevolg van deze email ben ik weer door dezelfde mevrouw terug gebeld en kon ze me nog steeds niet vertellen OF het pakket geleverd gaat worden en wanneer dit dan zou zijn.

Als oplossing heb ik gevraagd of ze een ander type vloerkleed kunnen opsturen waar volgens de website ook ca. 1 week levertijd op zit. Dit was volgens mevrouw wel mogelijk maar ook hierbij kon ze niet garanderen dat het vloerkleed binnen de gestelde levertijd geleverd zou worden omdat ook dit kleed vanuit het magazijn uit Duitsland moest komen…..

Ik heb het vloerkleed geannuleerd en wacht nu op mijn geld.

Verzending

Er heeft nooit geen levering plaats gevonden. Het product zou binnen ca 1 week geleverd worden. Ik heb het product besteld op 24-12-2016 en vandaag 17-1-2016 heb ik het product geannuleerd omdat ze mij niet konden vertellen waar het was en OF het nogwel geleverd gaat worden. Mocht het al worden geleverd kunnen ze me niet vertellen wanneer dit is.

Klantenservice

De mensen die de telefoon opnemen kunnen in de meeste gevallen je vraag niet beantwoorden. Als ze je vraag wel kunnen beantwoorden blijkt de door hun verstrekte informatie achteraf niet te kloppen. Doorschakelen naar iemand die er wel meer van zou moeten weten is niet mogelijk.
Buiten de slecht geinformeerde werknemers is het nummer ook nog eens belachelijk duur. Je betaald 60ct per gesprek + je normale gebruikerskosten om te moeten horen dat ze je niet kunnen helpen.

Algemeen

Een deel van mijn retourzending (1 van de 3 broeken in hetzelfde retourpakket) is zoekgeraakt in OTTO's systeem of magazijn en wordt dus ook niet terugbetaald; de andere 2 artikelen zijn correct verwerkt.
OTTO wil dat ik bewijs dat ik het artikel heb geretourneerd; dat is niet te bewijzen, net zo min als dat zij kunnen bewijzen dat ze het niet ontvangen hebben.

Verzending

4 artikelen besteld, 3 werden tegelijk geleverd en tegelijk geretourneerd; 1 werd nageleverd en eveneens geretourneerd, want de maten klopten niet met de informatie op de website van OTTO.
Levering was trager dan waar mee geadverteerd wordt, verwerking retouren is heel veel trager (en problematischer) dan waar mee geadverteerd wordt.

Klantenservice

Er is geen sprake van klantenservice. Je krijgt standaard mails van allemaal verschillende "medewerkers", die elkaar ook nog tegenspreken. Niemand neemt verantwoording of denkt oplossingsgericht. pappen en nathouden.
Nog nooit zo'n slechte service van een online bedrijf meegemaakt.

Algemeen

Speciaal bij Otto besteld omdat ze hier mijn product op voorraad hadden en bij sommige andere online shops niet. En ik had het product snel nodig. Product bleek toch niet voorraad, dit werd niet gemeld. Moest er zelf om bellen toen na een weke geen pakketje was gekomen.Vervolgens een maand !!! moeten wachten om vervolgens te horen dat het product niet zou komen. Kreeg hierover een mail. Mara moest vervolgens ook nog zelf bellen om mijn geld terug te krijgen. Ze dachten namelijk dat ik dat geld misschien wel op mijn Otto-account wilde laten staan om een andere bestelling te doen. Alsof ik dat zou willen na deze regelrechte aanfluiting. Otto snapt er helemaal niets van en leeft niet in 2015. Zou ten sterkste afraden hier ooit iets te bestellen.

Klantenservice

Bij de klantenservice werd letterlijk gezegd dat ik waarschijnlijk verkeerd had gekeken en dat het product op de site vast op 'niet op voorraad' had gestaan. Maar vervolgens melde ze wel dat ze aan de site ana het klussen waren.

Verzending: Score: 3
Algemeen

Slecht. Product waardeloos, binnen no-time naar de ratsmodee, aan alle kanten. Gewoon ondeugdelijk product, en te zwaar en te lomp en te goedkoop om er energie in te steken. Ik krijg wat van die webshops die rotzooi verkopen.

Klantenservice

Wat een ongelooflijk irritant gedoe: je kan je op geen enkele manier afmelden voor de 'nieuwsbrief'. Althans, je kan het wel doen, maar dan blijf je de nieuwsbrieven ontvangen.

Vervelende winkel.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

Goedkope levering maar slechte info over levertijd.
Soundbar zou voor de Kerst geleverd worden maar na bestelling (12-12-2014) werd het stil. Na een mail naar de servicedesk snel antwoord en opeens twee dagen voor kerst toch geleverd.
Goed verpakt (originele verpakking Samsung).

Verzending

Levertijd wordt slecht gecommuniceerd, na bestellen was het bijna 2 weken stil.

Klantenservice

Een mailtje over de levertijd werd binnen 24 uur beantwoord.
Wel een vaag antwoord, zonder exacte levertijd.

Algemeen

Compleet waardeloos. Product aanbieden voor een mooie prijs, geld vangen en daarna geen enkele afspraak nakomen. Iiegende klantenservice, bergen valse beloftes en zonder enige vorm van communicatie een order annuleren. Dit komt heel dicht in de buurt van oplichterij.

Verzending

De verzending wordt eerst aangekondigd, vervolgens ingetrokken. Communivatie is er totaal niet. Alle informatie moet zelf bij postnl achterhaald worden.

Klantenservice

Zoals hierboven beschreven. Komt geen beloftes na, heeft geen kennis, reageert traag of helemaal niet.

Algemeen

Ik heb er een tv geprobeerd te bestellen, maar omdat levering op zich deed wachten heb ik geïnformeerd naar de status er van. Toen bleek dat hij niet meer op voorraad was en ze ook geen alternatief artikel voor dezelfde prijs konden leveren. Enige coulance was er niet...

Klantenservice

Je krijgt er enkel standaardmailtjes als antwoord op je vragen.

Klantenservice: Score: 0

Artikelen worden met gunstige prijzen geplaatst om vervolgens een groot deel van de bestellingen eenzijdig te annuleren. Erg slecht, grenzend aan oplichting

Verzending: Score: 3
Algemeen

een klein beetje extra maatinfo bij kleding ontbreekt zodat men besteld en het weer kan ruilen met hoge kosten ook al is t binnen de 2 weken zichttermijn en t zelfde artikel alleen in andere maat

Verzending

was redelijk optijd in een paar dagen

Klantenservice

krijg spontaan een herinnering voor betaling voor iets wat ik geruild heb ... beetje vreemd ook geen specificatie en er werd ook maar gelijk 4 euro rente over gerekend ... hoezo service ? dit gaat nergens over , was dus de laatste keer bij Otto mij zien ze niet meer

Algemeen

Verschrikkelijke winkel waar je ver weg van moet blijven. Ik heb een kortingscode gebruikt en met iDeal betaald, alles leek in orde. Vervolgens ontving ik een orderbevestiging maar de status van de bestelling bleef 'onbetaald' terwijl ik wel degelijk via iDeal had betaald.

Vervolgens heb ik de klantenservice gemaild met een screenshot van mijn bestelling incl kortingscode en toen hebben ze de betaling doorgevoerd maar ZONDER de kortingscode. Dat bedrag bleef dus openstaan. Voor ik het wist had ik een week later al een betalingsherinnering inclusief rentekosten a 4 euro op een bedrag van nog geen 15 euro.

Omdat de klantenservice langzaam via mails reageert, ze een betaalnummer hebben en ik van het gezeik af wou zijn heb ik het bedrag betaald. Het ging tenslotte om een klein bedrag en ik ging ervan uit dat mijn gelijk halen in dat geval buitenproportioneel veel ergernis en moeite zou gaan kosten voor die paar centen.

Niks op aan te merken.

Klantenservice

In een woord een drama. Trage klantenservice begrijpt niet wat je zegt en stuurt compleet nutteloze antwoorden terug. Hoezo klanten-'service' ?

Scorekaart voor OTTO

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smarthome