AmeComputers

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop AmeComputers

Review toevoegen

Algemeen

Net verzorgde fysieke winkel in Nunspeet. Er is voldoende parkeer ruimte en makkelijk te vinden.

Klantenservice

Ik had een langere schroef nodig om mijn hdd vast te zetten. Dit was geen probleem alles op de kop en met succes, en ook nog een molex naar sata kabeltje met een mooie prijs.

Klantenservice:

Onlangs een skylake i5 gekocht. Maar, omdat ik een betere grafische kaart liet inbouwen, bleek de voeding van max. 500 Watt niet voldoende. Voor Amecomputers Nunspeet geen probleem. Ze vervingen de voeding kosteloos voor een zwaardere en duurdere van 650 Watt.
Klasse!

Algemeen

Ik heb twee bestellingen gedaan. In beiden gevallen werd aangegeven dat het product op voorraad was en dus direct zou worden verzonden, dat is beide keren gebeurd. De eerste bestelling kreeg ik geen verzendbevestiging, maar ontving ik het product keurig op tijd. De tweede keer kwam een medewerker 2 uur na bestelling het product langs brengen "ik kwam toch toevallig langs". Perfect!

Verzending

Goed verpakt, op tijd bezorgd, informatievoorziening had beter gekund (namelijk een verzendbevestiging). Dat laatste is wel het minst belangrijkste, dus gewoon prima!

Algemeen

Aantal setjes Kingston DDR3L SO-dimms besteld, ze waren op dat moment de goedkoopste in de pricewatch (scheelde ongeveer 5% met mijn vertrouwde leveranciers).
Website is niet helemaal je van het, om te bestellen was na het maken van een account bijvoorbeeld ineens mijn winkelwagentje leeg. Zoekfunctie werkt niet lekker. Maar verder geen probleem, ziet er betrouwbaar uit.
Na goedkeuring van mijn (ideal) betaling kreeg ik een tijdje later netjes een bestelbevestiging.

Klantenservice

Helaas pindakaas, geen levering mogelijk. Product verdween voor hun uit de pricewatch en ik kreeg een net mailtje dat het niet meer leverbaar was en het bedrag zou worden teruggestort.

Kan gebeuren. Jammer dat ze zich partner van Kingston noemen, het in 20 tal shops te bestellen is en ze het dan niet meer kunnen leveren, maar goed, het zij zo.

Positief punt: ze reageren direct en netjes op e-mail, dus wat dat betreft helemaal top, dat heb ik wel slechter meegemaakt.

Algemeen

Doordat de voorraad op was van een bepaalde Lenovo laptop kon ik in eerste instantie geen gebruik meer maken van een aanbieding van AME, maar toen de laptop wel weer leverbaar was kwamen ze mij tegemoet.Top!

Verzending

De laptop werd zodra deze leverbaar was dezelfde dag nog verzonden en was prima verpakt.

Klantenservice

Het emailcontact met de heren van AME verliep tot nu toe prima: correct, informatief, meedenkend en snel.

Algemeen

Justin is een zeer klantvriendelijke en deskundige verkoper en dat is bijzonder prettig, vooral als je een samengestelde pc wilt kopen. Daardoor loopt mijn nieuw gekochte pc als een zonnetje. Helemaal top!

Verzending

Alles stond keurig klaar, zoals beloofd en zelfs de router is nog ingesteld. Hoewel die achteraf niet bleek te werken, was het zeer eenvoudig herstellen en ook over aanvullende vragen kreeg ik prima antwoorden.

Klantenservice

Prima. Ik kom graag weer terug bij AME Computers.

Algemeen

Ik had een laptop uitgezocht met behulp van de pricewatch op Tweakers. Uiteindelijk bleek deze bij AmeComputers.nl het goedkoopst te zijn. Onbekende winkel, dus wat reviews opgezocht en was eigenlijk allemaal positief.

Laptop besteld via internet en kon direct met Ideal betalen. Vervolgens kreeg ik netjes een mail met wat ik besteld heb. De volgende dag dat ze bij de winkel weer aan het werk waren kreeg ik direct netjes een mail met dat mijn bestelling bevestigd was. Nog een dag later kreeg ik bericht dat mijn laptop verzonden was met een Track&Trace-link erbij van PostNL. Diezelfde avond lag de laptop bij mij op de tafel. Al met al ging alles perfect zoals het hoort te zijn! Geen klachten dus!

Verzending

Laptop was in 2 werkdagen geleverd, duidelijk met Track&Trace-link van PostNL erbij. Dikke prima!

Algemeen

Ik heb een laptop gekocht waar ik tot op heden erg tevreden over ben. Het personeel is erg vriendelijk en geeft goed en deskundig advies.

Klantenservice

Ik heb gebeld met AmeComputers. Hierbij kreeg ik geen eindeloos bandje maar kreeg ik direct iemand aan de telefoon met verstand van zaken. Ik ben zeer vriendelijk geholpen

Algemeen

De prijs van mijn chromebox klopte en de verzending was snel.
Bij mijn probleem met de bluetooth verbinding werd ik ook direct vriendelijk geholpen.

Verzending

Snelle levertijd en de chromebox voldoet aan mijn verwachtingen

Klantenservice

Snel en correct geholpen. Asus hulpdienst wist minder te helpen dan AME

Algemeen

allemaal goed, duidelijk en vriendelijk, en in de winkel uitgezocht, dus op die manier een makkelijke keuze

zelf gehaald

Klantenservice

hadden vanaf het begin problemen met de pc. Na heel vaak terug komen en nakijken zijn er nu, na ruim een jaar voorbij de garantieperiode, een compleet nieuw moederbord en meerdere andere onderdelen in geplaatst en we hoefden niets te betalen!! Prima service!!

Algemeen

Ik heb inmiddels meerdere producten besteld bij AME. Zowel online, telefonisch als in de winkel is de service uitstekend. Vriendelijke en vakkundige ondersteuning en zeer adequaat in reparatie of levering.

Verzending

Goed en deskundig advies tav merk en type keuze. Snelle levering tegen scherpe prijzen.

Klantenservice

Defecte onderdelen worden snel en zonder problemen vervangen of verholpen.

Algemeen

Website best druk, maar op zich wel overzichtelijk. Bestelling ging goed en gemakkelijk.
Eerste bestelling bij deze shop was goed verlopen.

Verzending

Product was op tijd verzonden. Wat wel opvallend was.. de erge grote doos waarin het verzonden was! De notebook in kwestie paste er zeg maar 3x in.

Klantenservice:

Had een Wifi kaartje nodig, via tweakers op hun site gekomen, kon 'm smiddags afhalen!

Algemeen

De website is erg duidelijk, helaas werkt de zoekfunctie niet optimaal en is mijn beoordeling dan ook niet "uitstekend' maar "goed". Veel producten die hun aanbieden zijn van een A merk . Qua RMA/DOA producten wordt er binnen dit bedrijf niet moeilijk gedaan. Betreft het contact ben ik zeer tevreden, zowel contact via mail als telefoon gaat zonder re lange wachttijd. Ik heb hier al veel onderdelen en/of producten besteld en zal dat in de toekomst ook zeker weer doen.

Verzending

Na het bestellen werd het product de volgende dag geleverd. hierop heb ik niets aan te merken.

Algemeen

Site goed op orde en telefonisch makkelijk bereikbaar. Duidelijke taal aan de lijn. Nette winkel en voor mij goed te bereiken.

Klantenservice

Ik ga woensdag bij ze langs omdat er een toets niet juist in het toetsenbord vastzit, maar ik ga ervan uit dat het goed komt en anders pas ik de review aan.
Edit: vakkundig het defect opgelost, dus aftersales en service een dikke 10!

Klantenservice:

25 okt. 2 HD (Samsung F4 2TB) bestelt, waren op voorraad. Elke dag in de gaten gehouden want prijzen vliegen omhoog (overstroming) en elke dag op voorrraad. Na een week maar eens gebeld want had nog niets ontvangen. Ze waren niet meer op voorraad. Dat geloof ik dus niet, ze zijn waarschijnlijk aan iemand anders verkocht die er meer voor betaald heeft. Dit maakt de winkel niet betrouwbaar.

Algemeen

Leuk winkeltje met vlotte bediening. Redelijk overzichtelijke website, heb echter niet via de website besteld, maar telefonisch en kreeg direct iemand aan de lijn die duidelijk aangaf of en wanneer het artikel te leveren was.

Vanochtend werd ik door hen gebeld met de mededeling dat het artikel binnen was.

Afgehaald

Klantenservice

Nog niet mee te maken gehad.

Klantenservice:

Hoewel al deze tienen lullig overkomen is het toch echt zo. Had mijn moederbord een beetje kapot gemaakt, heb een mooi leenbordje gekregen terwijl mijn andere voor reperatie was (zelf kapot gemaakt dus geen garantie). Tevens was mijn cordless desktop optical muisje kapot, meteen een nieuwe meegekregen. Vandaar die tienen, goede service en een snelle afhandeling . En mijn moederbordje is ook weer prima

Ben ik weer

Was pas weer in de winkel geweest, om NFS6 te kopen Kreeg wel een héél apart advies mbt de registratie van het spelletje, maar dat terzijde :X

Ik kwam de winkel in, werd meteen herkend 8)
Ze hadden het nog even de score hier in de survey en had beloofd dat ik er nog op zou terugkomen. Dat doe ik dan bij deze ook.

De winkel is sinds 5 oktober 2002 er zeker op vooruit gegaan, het blijft een kleine winkel maar de ruimte wordt goed gebruik van gemaakt. De afhandelingen van bestellingen heb ik een beetje te zwaar op gemod, daarom geef ik nu een 10. Dat is 10+4:2= 7

De technische kennis is ook hoger, gezien de praatjes die ik er heb gemaakt en een gevoel.

De scores die ik nu geef zijn dus samengevoegd de indruk die ik nu van de winkel heb.

Zeker een aanrader, het advies is altijd in het voordeel van de klant en niet in het commerciële voordeel van de winkel heb ik duidelijk gemerkt. Er worden geen adviezen gegeven die veel geld kosten en waar een klant geen gebruik van zal maken.

Enige puntje is dat de prijs altijd nét iets hoger is als de winkels in Zwolle. Als echte nederlander tel ik ook altijd de kosten van de benzine van de rit naar zwolle bij de prijs op en vergelijk die. Voor kleine dingen ga ik dus wel naar Ame toe maar voor dingen als LCD monitoren moet ik eerlijk bekennen dat ik daarvoor naar Zwolle ga vanwege het prijsverschil. Reden hiervoor is dat grotere zaken goedkoper kunnen inkopen en de kleine winkels als Ame geen grote voorraden kunnen opslaan, daar kan Ame dus ook niks aan doen.

Toppie winkel verder hoor

Score: 3.5

Voor mij is het een winkel in de buurt voor als ik snel even wat nodig heb (+- 500 meter van huis).

Dat het bedrijf op dit moment als 1a hoogste in de Shopsurvey staat kan ik even niet bijkomen.

Als ik iets nodig heb dan is het er vaak nét niet, en de merken zijn niet echt uitgebreid. Het is wel te bestellen maar de apparatuur die geleverd word is vaak maar van 1 merk. Netwerkkaarten zijn er bijvoorbeeld alleen van Lancard, zo zijn er meer voorbeelden.

De mensen in de winkel zijn vriendelijk en nemen de tijd. Ook niet zo verwonderlijk want het is erg stil in de winkel als je het vergelijkt met Norrod/Vobis in Zwolle

Algemene indruk: 7 >> Omdat de zaak érg klein is, weet ik ook niet of het bedrijf zich goed staande kan houden. Daarom kijk ik met aanschaf van dure apparaten wel uit. Voor kleine dingetjes kom ik vaker langs.

Service: 8 >> Als ik vragen heb over produkten dan krijg ik wel antwoord, maar niet op de vraag die ik stel. Ik ga met mijn vragen over produkten altijd wat verder dan de 'normale' klant. Vragen over ATA-33 vs ATA133 over 80draads ide kabels ging ze even te ver, want ik kreeg 40draads ide kabels mee die ik uiteraard niet heb gekocht want dat werkt natuurlijk niet lekker op ATA-133 schijven

Technische kennis: 6 >> Vind ik af en toe tegenvallen. De nogal low budget cd-r's van Vivastar op spindel zijn volgens Ame gewoon goed, maar op mijn 8x brander werken ze maar op 4 speed, en bij 2 andere mensen die ik ken zelfs maar op 2x op een 16x brander. Ook qua koeling vind ik het wat tegenvallen. Ik heb een koeler met grote fan gekocht omdat deze stil zou moeten zijn. Je begrijpt, ik heb 2 dagen later maar een Zalman 6000Cu gehaald bij Wintelco in Harderwijk (Was daar toch in de buurt voor een router ).
De technische kennis is voldoende voor een normale klant die gewoon een pc wil, maar voor een tweaker dus absoluut onvoldoende.

Afhandeling bestellingen: 4: Als ik iets bestel dan word dat ook gedaan. Er werd echter niet hetgeen ontvangen wat ik wilde, maar dat was de schuld van de leverancier volgens ame, het zou ook kunnen zijn dat mijn bestelling niet correct is doorgegeven, maar dat kan ik niet zien uiteraard. Ik werd echter niet via e-mail of telefonisch op de hoogte gebracht. Een bezoekje aan Ame en ik zag dat mijn bestelling gewoon in het kabelrek hing en er iemand bijna met de helft van mijn bestelling vandoor ging !!

De scores zijn wat laag, maar de mensen zijn zeer vriendelijk en betrouwbaar. Als er aan de punten hierboven gewerkt gaat worden dan zal het zeker een topzaak kunnen zijn voor ons dorpje. Tot die tijd zal ik voor de 'duurdere' apparatuur toch kiezen voor een wat groter bedrijf.

Scorekaart voor AmeComputers

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Webshop Keurmerk