SimmCity

Review toevoegen

Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

Kingston DDR4 geheugen besteld voor een iMac. De optie 'klopt mijn bestelling' in je winkel mand is super. Daarmee kun je checken of je het goede geheugen bestelt.
De prijs was scherp en ze zijn volgens afspraak geleverd.

Verzending

Goed verpakt met track&trace.

Algemeen

De site is duidelijk en een bestelling is zo geplaatst, daar verder geen klachten over.

Maar toen bleek de vermelde levertijd van 1-3 dagen niet te kloppen en moest mijn product nabesteld worden. De volgende 5 werkdagen bleef het stil: geen indicatie van wanneer ik mijn product kon verwachten. Op de site stond nog steeds een levertijd van 1-3 werkdagen.

Toen heb ik maar gemaild om de bestelling te annuleren omdat de levertijd onduidelijk was en mijn product bij een andere webshop binnen 24 uur leverbaar was. Daarop kreeg ik een wat cryptisch antwoord: "we zorgen dat het netjes afgehandeld wordt". Punt. Meer niet.

Diezelfde dag stond het aankoopbedrag weer op mijn rekening, dat dan weer wel.

Klantenservice

Matige communicatie, maar (bleek achteraf) wel snel actie.

Algemeen

Scherpe prijs, website is goed te navigeren en geheugen doet het prima. 2x besteld en beide keren is het binnen afzienbare tijd binnengekomen, dus ze zijn wat mij betreft ook consequent in hun leveringen. Wanneer het niet meteen leverbaar was kreeg ik hier meteen bericht over. En waar een aantal andere webshops waar ik de afgelopen tijd iets bij heb besteld mijn tijd verdoen door in eerste instantie te zeggen dat het iets langer kan duren om weken later de order klakkeloos te annuleren, heeft simmcity beide keren gewoon geleverd wat ik heb besteld. En daar ben ik wel blij mee. Ben iets minder blij met het idee dat ik blij moet zijn dat iets uberhaupt geleverd wordt, maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp dat buiten deze review valt.

Verzending

Levertijd was oké (kleine week). Al met al ben ik wel tevreden met ze. Ik kan echter niet zeggen dat ik echt superblij ben met de manier waarop het ingepakt was -- diagonaal in een net iets te kleine kartonnen doos gepropt zonder ook maar enige vorm van dempende verpakkingsmaterialen. Je zou zeggen dat als je een kleine 400 Euro uitgeeft aan geheugen dat een beetje extra verpakking geen overbodige luxe is, zeker als je uit eigen ervaring weet hoe hardhandig het er bij die pakkettendistributiecentra aan toe kan gaan. De 2e keer was het weer diagonaal in een iets te kleine doos gepropt, maar nu incl. 1 piepklein blaadje bubblewrap. Ik laat maar in het midden wat daar precies de bedoeling van had moeten wezen.

Algemeen

Heb hier nu 2 maal besteld, 1 keer een aantal jaren (2010) terug en toen nogal gezeur gehad om levertijden. Toen was het geheugen ineens niet leverbaar. Nu wederom een bestelling geplaatst die op voorraad is, vervolgens is deze gemaakt en dan is het helaas niet op voorraad.

Verzending

Voor geheugen wat makkelijk door de brievenbus past wordt de volle mep ¤7,95 gerekend.

Klantenservice

Vorige bestelling zat een defecte sd kaart bij, dit is netjes opgelost door simmcity

Klantenservice:

Simmcity gebruikt geen SSL waardoor ingevoerde persoonlijke informatie onveilig wordt verzonden naar hen. Een SSL-certificaat is verplicht voor webshops, het feit dat ze die paar euro per jaar niet willen besteden geeft aan dat ze zeer weinig respect hebben voor de privacy van hun potentiële klanten. Extra intrigerend is de hoeveelheid privacyschendende trackers op de pagina waar ze claimen respect te hebben voor de privacy van klanten... Het product is nog niet verzonden, ik vul de review aan zodra het binnen is.

Algemeen

Op zondagavond twee geheugenbankjes besteld voor mijn Apple Mac Mini. Uiteindelijk woensdagmiddag geleverd via GLS in een bubbelenvelop. Bankjes zaten netjes in een verzegeld plastic doosje.

Verzending

Dure verzendkosten van 7,95 via GLS. E.e.a. kan ook via de normale brievenbus post lijkt me, al is er dan geen tracktrace en verzekering. Ophalen in Tiel is 2,95.

Algemeen

Site is netjes en overzichtelijk. Bestel proces is duidelijk en met een account is je bestelling achteraf in te zien. Voorraad indicatie komt overeen met de werkelijkheid.

Verzending

Netjes verpakt, kreeg een track & trace nummer van GLS (in het account). Verzending is wel vrij prijzig (vergeleken bij andere shops) er wordt gebruik gemaakt van GLS, die hebben wel een track en trace maar geen tijdsindicatie van aflevering

Klantenservice

Stelde een vraag over het track& trace nummer had binnen 20 minuten antwoord.

Algemeen

Gewoon goed, zaterdag 30-05-2015 bestelling gedaan, 1-6 verstuurd, 2-6 binnen. Website is redelijk overzichtelijk, groot assortiment aan USB sticks, SD kaarten en memory.

Verzending

Goed verpakt in envelop, dus past door de brievenbus.

Klantenservice:

Dinsdagochtend een bestelling geplaatst voor 64GB DDR3 server geheugen(4x16GB). Omdat de aanschafprijs van deze modules best hoog is, kreeg ik van één van de medewerkers een telefoontje om te verifiëren of mijn bestelling juist was. Na het doorgeven van het type CPU/MOBO, ging hij het verder uitzoeken en belde later terug met de mededeling dat de bestelling juist was en dat het ergens deze week wordt geleverd. Super service!

Algemeen

Er werd bij ons op kantoor ene pakket afgeleverd met daarin een dimm en een pakbon. Op de pakbon stond een ander adres dan op de doos.
Heb toen contact opgenomen met het bedrijf om aan te geven dat het geheugen verkeerd was verstuurd. Telefonisch afgesproken dat ik het op hun kosten mocht terug sturen. Er werd hier niet bedankt voor de oplettendheid en dat ik contact had opgenomen om het terug te sturen.

Verzending

Met het pakketje in de hand uit eindelijk in mijn pauze naar het winkelcentrum gegaan om het daar te versturen. Uiteraard kon het pakket zonder retour sticker niet kosteloos worden verstuurd.
Via de telefoon contact gehad en afgesproken dat ik de pakketkosten zou voor schieten en dit zou worden overgemaakt.
Dit is uit eindelijk snel na het versturen van de bon gedaan.

Klantenservice

Het contact met de klanten service was vrij kortaf. Er werd geen afsluiting gebruikt dus geen idee met wie ik aan het mailen was.
Daarnaast nooit meer een bedankje (of enige reactie) gehad voor het opsturen van het geheugen waarmee ik hun fout heb opgelost.

Erg slecht dat op deze manier wordt om gegaan met hun klanten.
Ik had het geheugen ook kunnen houden.

Algemeen

Er wordt een goed producht geleverd, welke keurig verpakt is tegen een scherpe prijs. Prima shop dus!

Goed verpakt!

Klantenservice

Je wordt goed op de hoogte gehouden over het verloop van de bestelling.

Algemeen

Dit is de vierde keer dat ik geheugen koop bij SimCity en elke keer gaat dat in een keer goed. De website van SimCity werkt als een trein. De levertijden kloppen altijd en alles wordt keurig op tijd en goed verpakt bezorgd.

Klantenservice

Een enkele keer dat een product niet op voorraad is wordt dat meteen gecommuniceerd.

Algemeen

Product omschrijving is compleet inclusief een overzicht van ondersteunde laptops. Dit laatste is een welkome toevoeging.

Verzending

Verzending is in vergelijking met andere webwinkels aan de dure kant (net geen 8 euro).
Tevens was er mij in eerste instantie geen track-en-trace code verstrekt. Na mailen met de kantenservice heb ik deze alsnog ontvangen.

Klantenservice

Snel antwoord op e-mail, antwoord was toereikend.

Algemeen

Nog een oud setje DDR2 geheugen opgezocht en bij SimmCity gevonden. Vond het nog een paar maanden te vroeg om een volledig nieuw systeem aan te schaffen, en dit lost tijdelijk aardig wat op. Simpel te vinden op de website, geen onnodige beeldvulling.
De betaling uiteraard prima via iDeal, met direct de bevestiging per email. Meer kan je niet wensen eigenlijk. Voordelig, snel en betrouwbaar.

Verzending

De verzending was prima. Besteld en de volgende dag binnen zoals aangegeven. Prima verpakt in een bubbeltjesenvelop en in de originele stevige RAM verpakking. Bon bijgevoegd, prima dus.

Algemeen

Duidelijk website. Alles is goed te vinden, en zoeken op bijvoorbeeld M.2 levert de gewilde resultaten op.

Verzending

Snel verzonden, mails ontvangen, hoewel die in de spammap van Gmail terechtkwamen waardoor ik me eerst afvroeg waar mijn orderbevestiging bleef.

Algemeen

Goede service en goede prijs en ondanks niet op voorraad toch binnen enkele dagen geleverd.

Verzending

Geheugen was netjes verpakt en goed aangeleverd

Algemeen

Overzichtelijke site ,Heb de KTLTP3BS/4G, 4GB 1333MHz SODIMM Single Rank for Lenovo, gekocht, bleek deze niet te werken in mijn Lenovo.
mailtje gestuurd werd teruggebeld en een mail naar mij verstuurd dat de module kosteloos werd omgeruild voor CT51264BF160B, 4GB DDR3 1600 MT/s (PC3-12800) CL11 SODIMM 204pin 1.35V/1.5V ,

1ste levering 1 dag teruggestuurd na 2 dagen de vervanger ontvangen TOP

Klantenservice

Heel goed geheugen module werkte niet kon deze kosteloos ruilen en snelle reply op niet werkende module.

Algemeen

Website met zeer breed assortiment geheugen.
Mogelijke verbetering is om klant te informeren op moment dat de verwachte levertijd wordt overschreden. Dat is iets waar ik naar kijk op tweakers en als het dan langer duurt, dan valt het iets tegen (in dit geval maar iets later en kon simmcity niks aan doen). Ze reageerden ook vlot op een email.

Verzending

Op zich prima. Een track&trace-link in de verzendmail zou ik wel een handige toevoeging vinden.

Algemeen

Kingston Cardreader besteld bij SimmCity, hier was deze het goedkoopst. Site is overzichtelijk, betalen makkelijk via iDeal en verzenden gaat snel.

Verzending

Product is op dezelfde dag nog verzonden en de volgende dag had ik deze binnen!

Algemeen

Overzichtelijke site met een redelijk aantal producten. Ook goede automatische communicatie over de order m.b.t. product niet op voorraad en dergelijke. Helaas geen keurmerken aanwezig maar oogt verder wel betrouwbaar.

Klantenservice

Nadat ik hier de SSD besteld had kwam ik er achter dat ik niet goed gekeken had naar de specificaties en wilde de koop annuleren. Hier werd voor mijn gevoel een beetje moeilijk over gedaan, er werd gevraagd waarom ik precies de koop wilde annuleren. Dit kan je echter ook zien als een goede klantenservice, maar naar mijn idee had het nu meer te maken met dat ze het product niet op voorraad hadden en dus speciaal hadden moeten bestellen. Verder wel prima en vlotte communicatie via de mail.

Scorekaart voor SimmCity

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie