SimmCity

989 producten en 1.248 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SimmCity

Review toevoegen

Algemeen

De site is niet heel erg overzichtelijk maar ze hebben wel regelmatig goede aanbiedingen. De verzending is snel en kan onder de 5 euro.

Verzending

Goed verpakt, voordelig en snel in huis.

Algemeen

Laagste prijs voor een reepje geheugen dat ik nodig had. Voorraadindicatie klopte, al werd die een uurtje later weer opgehoogd met +1 - wat doet vermoeden dat er nog veel meer voorraad was en de voorraadindicatie vooral bedoeld was om snel te laten bestellen.

Jammer genoeg alleen betaling als overschrijving en iDEAL, geen credit card.

Verzending

Verzending OK met DHL, geheugen werd geleverd in niet-verzegeld doosje (as in: nooit verzegeld geweest), maar doet het verder OK.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

N.a.v. een bestelling die traag verliep en een zending retour sturen. Duurt veel langer dan aangegeven voordat geleverd wordt. Moet je navraag naar doen hoe dit zit. Vervolgens meldt retour Track and trace meldt dat het bezorgd moet zijn. Vervolgens verwacht je acties zoals beloofd in contact met sales. Moet je weer zelf achteraan. Intussen meldt de site al zeker 1 maand bezig te zijn met verhuizen en telefonisch niet bereikbaar, erg vreemd anno 2020 als je dit mij vraagt. Ik kan niet beoordelen of producten goed of slecht zijn, zover ben ik niet gekomen, maar de logistiek en communicatie moet sterk verbeteren.

Klantenservice

Traag, telefonisch niet te bereiken en weinig communicatie mbt zendingen die komen of retour gaan.

Algemeen

11-11-20 RAM van crucial bij ze besteld, steeds een geadverteerde levertijd van 3-5 dagen. Nu, 22-12-20 nog steeds niets en order geannuleerd.

Klantenservice

Ik zou op de hoogte gehouden worden van beschikbaarheid van de RAM. Vanuit de webwinkel is naar mij toe nooit contact gezocht. Daarnaast bleef de levertijd lange tijd (dus volkomen onhaalbaar) 3-5 dagen. Gevraagd of ze misschien een willekeurig stripje DDR4 in bruikleen naar me zouden kunnen opsturen zodat ik in ieder geval met mijn nieuwe pc aan de slag zou kunnen. Deze webwinkel die nogal een hoop RAM verkoopt had geen stripje DDR4 liggen, aldus de klantenservice. Mailtjes verder wel netjes en vriendelijk, maar totaal niet behulpzaam.

8-12-20 gemaild met de vraag of er nog nieuws was en dat ik zag dat ze nog steeds adverteren met 3-5 dagen levertijd (levertijd dus niet aangepast, maar prijs inmiddels wel opgehoogd trouwens, zal veel vraag geweest zijn). N.a.v. die mail is de levertijd op onbekend gezet.

21-12-20 zie ik de RAM in voorraad en 20 euro goedkoper op de site van Crucial zelf verschijnen. Daar dus besteld en een mailtje gedaan naar SimmCity. Die konden nog steeds niets zeggen over levertijd op dat moment. Ik heb aangegeven mijn order te annuleren tenzij ze me iets van coulance/service kunnen bieden voor anderhalve maand wachten ipv geadverteerde 3-5 dagen levertijd. Dat konden ze niet, derhalve geannuleerd.

Algemeen

Geen problemen met het bestellen, direct op de product pagina uitgekomen via de Pricewatch. Helaas door een eigen domme fout het verkeerde geheugen besteld. Voor het bestellen de enkele 1-ster beoordelingen gelezen op Tweakers, maar desondanks toch besloten hier te bestellen om zelf een totaal andere ervaring te hebben

Verzending

In een vandaag besteld, morgen in huis wereld is 2 tot 3 dagen werktijd even wennen, maar aan die belofte is voldaan.. Geheugen werd netjes op tijd geleverd (de 2e bestelling ook).

Klantenservice

Na ontvangst van het geheugen bleek dat ik het verkeerde type had besteld. Initieel een verzoek tot terugsturen naar de klantenservice gestuurd waarop ik vrijwel gelijk (tijdens kantooruren) een reactie heb ontvangen. Naast deze reactie ook het aanbod gekregen om het juiste geheugen voor mijn systeem te zoeken (door Simmcity). Op dit aanbod ben ik ingegaan en na enkele mailtjes heen en weer is een omruilactie op touw gezet incl. een restant terugbetaling vanuit Simmcity. Top! Ook dit nieuwe geheugen keurig op tijd ontvangen.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Mijn Kingston KVR800D2S6K2 die ik in 2013 besteld had was stuk gegaan. Hiervoor had ik een RMA aangevraagd.

Klantenservice

Reactie via mail kan een paar dagen duren. Verder konden ze gezien de EOL status van het geheugen niet een directe vervanging bieden maar hadden een prima alternatief. Na het opsturen van mijn defecte geheugen had ik de vervanging snel weer in huis!

Algemeen

Product besteld op 1 oktober, dag erna bedacht en wou mijn order annuleren. Geen snelle reactie op mail, dus gebeld. Moest een mail sturen naar sales, dan zou alles goed komen. Gelijk gedaan. Geen antwoord gekregen. Mijn geld is niet terug gestort en krijg nu net 7 oktober een melding van DHL dat het morgen word aangeboden. Zeer slechte communicatie.

Klantenservice

Geen bevestiging van bestelling via mail, Geen antwoord op mails. Alles bij elkaar een waardeloze communicatie en service. Ik koop hier nooit meer iets.

Algemeen

Simmcity heeft voor een niche gekozen met ssd's harde schijven en ram geheugen. Ze hebben niet alles maar wat ze verkopen lijkt meestal op voorraad, van betrouwbare merken en scherp geprijsd.

Verzending

Besteld dinsdag om 16:30u en woensdag middag geleverd.

Algemeen

Je moet zelf achter je bestelling aan zitten. Geen pro actieve communicatie. Klantvriendelijkheid is ook ver te zoeken.

Klantenservice

Ongeïnteresseerd personeel die zich totaal niet bekommeren om de klanten.

Algemeen

Op woendagavond crucial geheugen besteld dat zou binnen 3 werkdagen geleverd worden. Vrijdag was de eerste mogelijkheid en woendag de 3e en op die dag kreeg ik het ook. Precies op tijd dus.

Verzending

Geheugen was goed verpakt. Aan het labeltje kon ik wel zien dat het al een keer open was geweest maar voor de rest prima in orde. Ik moet het nog testen in een nieuwe PC dus misschien dat er dan nog een update komt

Algemeen

Bestelling dezelfde werkdag verzonden en een dag later ontvangen met de brievenpost. Het geheugen werkt naar behoren.

Direct verzonden.

Algemeen

2 reepjes geheugen besteld. Niet goed gekeken, product was niet voorradig. Ik heb even gebeld en ze hebben mij geïnformeerd wanneer het binnen kwam. Keurig binnen de te verwachten termijn geleverd. Niets op aan te merken. Het enige wat er misschien beter kan is de track en trace info maar daar kan ik mee leven. Ga zo door!

Verzending

Goed verpakt, netjes geleverd.

Zie korte toelichting..

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Na het aanmaken van een account werd doodleuk het wachtwoord naar me gemailed.
Gezien de eerdere reviews over security/privacy maak ik even de aanname dat deze gegevens niet beveiligd worden opgeslagen.

Klantenservice

Zag deze mail pas nadat ik had besteld dus gevraagd mijn order te annuleren, terug te betalen en mijn gegevens te verwijderen.
Wat cryptische reacties maar het geld was wel direct teruggestort.
Ik zal later nog toetsen of mijn gegevens zijn verwijderd.

Algemeen

Post.nl vertraging..maar dit bedrijf reageerde heel snel op een email dat de SSD nog niet ontvangen was na 2 dagen...bleek een personeelsprobleem bij post.nl te zijn.

Algemeen

Kingston DDR4 geheugen besteld voor een iMac. De optie 'klopt mijn bestelling' in je winkel mand is super. Daarmee kun je checken of je het goede geheugen bestelt.
De prijs was scherp en ze zijn volgens afspraak geleverd.

Verzending

Goed verpakt met track&trace.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 3
Algemeen

De site is duidelijk en een bestelling is zo geplaatst, daar verder geen klachten over.

Maar toen bleek de vermelde levertijd van 1-3 dagen niet te kloppen en moest mijn product nabesteld worden. De volgende 5 werkdagen bleef het stil: geen indicatie van wanneer ik mijn product kon verwachten. Op de site stond nog steeds een levertijd van 1-3 werkdagen.

Toen heb ik maar gemaild om de bestelling te annuleren omdat de levertijd onduidelijk was en mijn product bij een andere webshop binnen 24 uur leverbaar was. Daarop kreeg ik een wat cryptisch antwoord: "we zorgen dat het netjes afgehandeld wordt". Punt. Meer niet.

Diezelfde dag stond het aankoopbedrag weer op mijn rekening, dat dan weer wel.

Klantenservice

Matige communicatie, maar (bleek achteraf) wel snel actie.

Algemeen

Scherpe prijs, website is goed te navigeren en geheugen doet het prima. 2x besteld en beide keren is het binnen afzienbare tijd binnengekomen, dus ze zijn wat mij betreft ook consequent in hun leveringen. Wanneer het niet meteen leverbaar was kreeg ik hier meteen bericht over. En waar een aantal andere webshops waar ik de afgelopen tijd iets bij heb besteld mijn tijd verdoen door in eerste instantie te zeggen dat het iets langer kan duren om weken later de order klakkeloos te annuleren, heeft simmcity beide keren gewoon geleverd wat ik heb besteld. En daar ben ik wel blij mee. Ben iets minder blij met het idee dat ik blij moet zijn dat iets uberhaupt geleverd wordt, maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp dat buiten deze review valt.

Verzending

Levertijd was oké (kleine week). Al met al ben ik wel tevreden met ze. Ik kan echter niet zeggen dat ik echt superblij ben met de manier waarop het ingepakt was -- diagonaal in een net iets te kleine kartonnen doos gepropt zonder ook maar enige vorm van dempende verpakkingsmaterialen. Je zou zeggen dat als je een kleine 400 Euro uitgeeft aan geheugen dat een beetje extra verpakking geen overbodige luxe is, zeker als je uit eigen ervaring weet hoe hardhandig het er bij die pakkettendistributiecentra aan toe kan gaan. De 2e keer was het weer diagonaal in een iets te kleine doos gepropt, maar nu incl. 1 piepklein blaadje bubblewrap. Ik laat maar in het midden wat daar precies de bedoeling van had moeten wezen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 4
Algemeen

Heb hier nu 2 maal besteld, 1 keer een aantal jaren (2010) terug en toen nogal gezeur gehad om levertijden. Toen was het geheugen ineens niet leverbaar. Nu wederom een bestelling geplaatst die op voorraad is, vervolgens is deze gemaakt en dan is het helaas niet op voorraad.

Verzending

Voor geheugen wat makkelijk door de brievenbus past wordt de volle mep €7,95 gerekend.

Klantenservice

Vorige bestelling zat een defecte sd kaart bij, dit is netjes opgelost door simmcity

Klantenservice: Score: 0

Simmcity gebruikt geen SSL waardoor ingevoerde persoonlijke informatie onveilig wordt verzonden naar hen. Een SSL-certificaat is verplicht voor webshops, het feit dat ze die paar euro per jaar niet willen besteden geeft aan dat ze zeer weinig respect hebben voor de privacy van hun potentiële klanten. Extra intrigerend is de hoeveelheid privacyschendende trackers op de pagina waar ze claimen respect te hebben voor de privacy van klanten... Het product is nog niet verzonden, ik vul de review aan zodra het binnen is.

Algemeen

Op zondagavond twee geheugenbankjes besteld voor mijn Apple Mac Mini. Uiteindelijk woensdagmiddag geleverd via GLS in een bubbelenvelop. Bankjes zaten netjes in een verzegeld plastic doosje.

Verzending

Dure verzendkosten van 7,95 via GLS. E.e.a. kan ook via de normale brievenbus post lijkt me, al is er dan geen tracktrace en verzekering. Ophalen in Tiel is 2,95.

Scorekaart voor SimmCity

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie