Bicforce

Review toevoegen
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb een Gigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0) moederbord bij Bicforce gekocht. Binnen 2 weken ging dit al stuk, de onboard LAN controller gaf de geest.
Daar kan Bicforce weinig aan doen natuurlijk, maar het 1e contact hierover was op 27 mei 2022 en tot op heden is er geen oplossing gekomen en ook reageren ze al sinds 9 juni 2022 niet meer op mijn mails.
In eerste instantie wilden ze het moederbord omruilen, maar het gekochte type hadden ze niet meer op voorraad. Een geschikt alternatief hadden ze niet, tenzij ik nog eens €102 bij zou betalen. Ik heb aangegeven dat niet te willen en dus het defecte moederbord terug te willen sturen, maar sindsdien geen reactie meer.

Verzending

Verzending was direct. De dag erna al ontvangen, dus daarover niks te klagen.

Klantenservice

Reactie, mits die al komt, is zeer traag. Er worden beloftes gedaan die niet waargemaakt worden. Algemeen is de actie vanuit Bicforce traag te noemen.

Op maandag krijg ik te horen dat "morgen hoor je van ons" en op donderdag krijg ik pas bericht dat het artikel als RMA aangemeld is, maar dat er geen vervanging beschikbaar is. Kortom, ik zit op dit punt al een week zonder werkend moederbord. Gezien ik de computer nodig heb om mijn bedrijf te runnen, niet wenselijk dus... Inmiddels heb ik een workaround geïmplementeerd, maar dit zou niet moeten hoeven bij een moederbord van €250.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

Prima winkel, maar het laat je helemaal niks weten over de status van je bestelling. Wat ik aan statussen had gekregen was: Ontvangen en Afgerond. Ik zou graag meer willen weten over waar mijn bestelling is.

Ik kreeg de factuur pas 5 dagen nadat ik de bestelling had geplaatst, toen de bestelling volledig afgerond was.

Verder dan dit geen slechte winkel

Verzending

Laat je niks weten over de statussen. Krijgt geen mailtje met track & trace. Verder wel binnen een week geleverd.

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Betaling etc ging goed, ik had expres iets meer betaald om bij hem snel geleverd te krijgen, na 3 dagen is nog geen eens iets verzonden. Dus geen factuur, geen mail of iets. Na een helpdesk chat heb ik mij laten vertellen dat de bestelling vast was blijven hangen maar dat hij direct verzonden zou worden, een dag later is dat nogsteeds niet gebeurd. Ik zal deze review up to date houden.

Verzending

Enorm slecht, ze hebben groot staan "voor 22:30 besteld, dezelfde dag verzonden" dat is grote onzin.

Klantenservice

Wel professioneel alleen het is een aangeluld verhaal maar vervolgens gebeurd er net niks.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Artikel voor een goede prijs besteld en is snel binnen gekomen. Goede ervaring. Goede contact.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Had makkelijk 5 sterren kunnen zijn, maar helaas ontving ik mijn NAS in defecte staat. Kan gebeuren natuurlijk, en dat is ook niemands schuld.

Echter bleef de, overigens lastig bereikbare en traag (doch professioneel) reagerende, klantenservice erop hameren dat deze dan maar ter reparatie aangemeld dient te worden. De klant mag dan de hele procedure afwachten, die weken in beslag kan nemen en uiteindelijk resulteert in een gerepareerd product voor een nieuwprijs. Het kostte me nog aardig wat moeite om duidelijk te maken dat dit geen manier van doen is.

Ze zijn nog een vrij nieuwe speler dus ik zal een hele hoop door de vingers zien. Zo lang je de klantenservice niet nodig hebt zal Bicforce een prima webshop zijn, maar zodra je de enkel via email bereikbare klantenservice nodig hebt begin je te twijfelen of je niet liever ietsje meer had uitgegeven.

Uiteindelijk is er een passende oplossing gevonden waar ik ronduit tevreden mee ben, wat dus ook de reden voor de 4 sterren is. Ik hoop dat mijn feedback meegenomen word als Bicforce haar processen evalueert want er kan nog een hoop verbeteren. Met een beetje geluk is deze review al achterhaald bij de tijd dat je hem leest.

Verzending

Netjes verpakt en met enige voorzichtigheid door UPS afgeleverd. Wel aan de prijzige kant met 10€ per bestelling.

Klantenservice

Zoals hierboven aangegeven is de klantenservice moeilijk bereikbaar, maar uiteindelijk wel vriendelijk, professioneel en na wat overtuiging bereid een passende oplossing te vinden.

Website rept nog over een live-chat, maar die is helaas nergens te vinden.

Verzending: Score: 0
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb 22-3 bij bicforce voor 250 euro per stuk zes harde schijven aangeschaft voor een zfs2 array.

Diezelfde middag heb ik een belletje gekregen dat de prijs op de site niet klopte. Ik was aan het werk dus ik vroeg of er per mail een voorstel kon worden gedaan.

In de mail die ik later kreeg stonden drie dingen:
* Het product kon niet voor de bestelde prijs worden geleverd
* Ze konden geleverd worden indien er 268,26 bijbetaald zou worden
* Dit was de scherpste prijs die hij kon bieden

Dit was ongeveer een tientje per schijf goedkoper dan de prijs die op dat moment op de site stond (die inmiddels was aangepast) en ruim 40 euro per schijf duurder dan de prijs die ik betaald heb.

Ik heb wat informatie opgezocht over prijsfouten, deze doorgestuurd en heb aangegeven dat ik niet akkoord was met het het voorstel.

Ik heb daar geen reactie op ontvangen.

Op 25-3 heb ik een bericht gestuurd dat we inmiddels een aantal dagen verder waren en dat ik graag dit hoofdstuk af wilde sluiten maar ook daar heb ik geen reactie op ontvangen.

Ze hebben geen telefoonnummer op de site staan maar geven aan ernaar te streven binnen 24 uur contact op te nemen

Ik heb meer dan 1500 euro betaald en heb sinds het niet akkoord gaan met het bijbetalen van 268,26 niets meer vernomen.

(Behalve een standaard mail van gisteren of ik in aanmerking wilde komen voor 250 euro shoptegoed als ik tevreden was en een review zou plaatsen, wat gezien het prijsverschil van 266,26 euro best grappig is)

Ik zal zo mogelijk deze review updaten als ik meer informatie heb

Voor de duidelijkheid: De schijven zijn niet geleverd maar ik moet iets invullen bij "Levertijd"

Edit 17:22: Naar aanleiding van de review heb ik een telefoontje gekregen met excuses dat er nog niet op mijn email was gereageerd.

We hebben een oplossing in gang gezet.

Edit 31-3: Tijdens het eerder genoemde telefoongesprek heb ik uitgelegd dat ik niet alleen vanwege het financiele aspect niet akkoord was met de meerprijs maar ook de toon van de mail waarin dat voorstel werd gedaan. Ik kreeg gelijk en kreeg te horen dat ik de schijven tegen inkoopprijs aangeboden had gekregen en de vraag of ik genoegen zou nemen met nog een extra tientje daar onder.

Ik was aan het werk dus vroeg wederom om in een mailtje te zetten wat het aanbod precies was en gaf aan dat ik er nog over na zou denken.

In het mailtje dat ik vervolgens kreeg stond dat hij met zijn manager had besproken of hij me ergens in tegemoet kon komen, maar dat inmiddels de inkoopprijs was gestegen en hij daardoor nóg meer verlies zou maken. Het aanbod was dus weer het originele aanbod uit de eerste mail (295,26).

Ten eerste staat degene met wie ik contact heb gehad op de website als een van de oprichters van het bedrijf. Hoewel het technisch gezien mogelijk is dat hij een manager heeft voelt het toch meer als het "met de manager praten" dat je bij een autoverkoper zou verwachten.

Ten tweede zou een stijgende inkoopprijs geen invloed moeten hebben op winst of verlies als de schijven daadwerkelijk op voorraad waren. "Op voorraad" lijkt dus te betekenen "Op voorraad bij onze leverancier" (iets waar normaliter netjes onderscheid in wordt gemaakt).

Dit was het moment dat ik eieren voor mijn geld heb gekozen en heb gevraagd om mijn geld terug te storten. Een dag later had ik nog niets gehoord dus heb ik er nog een mail achteraan gestuurd. Daar is wél op gereageerd en inmiddels staat het geld weer op mijn rekening.

Klantenservice

Los van de inhoud van de berichten duurde het lang voor ik een reactie kreeg.

1e Mail op 22-3
Herinnering op 25-3
Pas na het plaatsen van deze review op 28-3 een telefonische reactie

Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Winactie

Algemeen

Begin maart twee Ubiquiti Swicht Pro 48 POE aangeschaft. Wij werden zeer vriendelijk te woord gestaan en de producten kwamen netjes in de aangeleverde periode bij ons aan.

Verzending

Snelle levering en de verpakkingen waren stevig verpakt.

Klantenservice

Zeer vriendelijk (gesproken met Matthijs Post), snelle reactie via de chat op de webshop en nette afterservice.

Verzending: Score: 5

Algemeen

Het product was goed te vinden, de bestelling en het betalen ging eenvoudig, tegen een goede prijs/kwaliteitsverhouding,

Verzending

De producten waren veilig verpakt en alles werd binnen een dag geleverd.

Scorekaart voor Bicforce

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie