Redux Gaming

Gebruikers over webshop Redux Gaming

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Tot vorige week nog nooit van ReduxGaming gehoord.
Maar kwamen als goedkoopste naar boven toen ik een videokaart zocht.
Dus de goedkoopste en niet heel veel reviews dan ben je altijd wat sceptisch.
Kans gewaagd hier te bestellen.
Voor 23u59 besteld volgende dag geleverd werdt er beloofd en de dag erop stond DHL voor mijn deur met een doos van ReduxGaming.

Dus waargemaakt wat er beloofd is.

Aangename site met tools om zelf een PC samen te stellen.

Verzending

Voor 23u59 besteld en iets na 21u geleverd. Volgende dag is volgende dag.

Verzending: Score: 2

Algemeen

##IK HEB DE TEKST VAN REDUX NOGMAALS TOT MIJ GENOMEN EN VIND ACHTERAF DAT IK TE NEGATIEF BEN GEWEEST, IK HEB DE BEOORDELING DAAROM NAAR BOVEN BIJGESTELD##
Normaal kan het me niet veel schelen als het een dagje later komt, maar ik heb in dit geval specifiek bij Redux (via Bol) besteld omdat ik een laptop moest herinstalleren en 1 dag later ontvangen, 3 dagen later afleveren zou betekenen: vóor xx uur besteld, volgende dag in huis. Niet dus.

Verzending

De verzending beoordeel ik als slecht omdat de NVME PCIe SSD kwam in een doos die het volume had van een grote schoenendoos. Niet dat andere webshops het veel beter doen overigens (Amazon is de positieve uitzondering), maar ik vind dat dat geen excuus mag zijn. De SSD had ook in een enveloppe verstuurd kunnen worden. Wat een verspilling van materiaal....

Klantenservice

Na plaatsing review, keurige mail ontvangen, met de melding dat zij - blijkbaar - de bestelling pas een dag later van Bol hadden ontvangen. Daar kan ik niet zoveel mee, want besteld via Bol. Dan moeten ze bij Bol zijn.
Ook reactie op dozen verhaal. Karton-tekort. Zal best, maar had gewoon in enveloppe gekund cf Amazon.
Helaas dus ook het aanbod tot creditering van 10 euro als ik de review zou aanpassen.

Beste knokki / Wieger Fransen,

Nog eens bedankt voor het plaatsen van jouw review. Omdat we net als ieder eerlijk en betrokken bedrijf klachten serieus nemen en klanten graag tevreden stellen hebben we je een email gestuurd toen je deze review plaatste. Onze klanttevredenheid is in honderden beoordelingen erg hoog en dat houden we graag zo.

In die email hebben we geprobeerd uit te leggen wat er mis is gegaan met de levertijd en wat de reden was voor de keuze van de verzenddoos. Wat overigens nog niet in die mail erbij stond, maar zeker essentieel is, is dat het gebruik van verzenddozen en pakketten in plaats van enveloppen het transportrisico verlaagt.

Het is algemeen bekend onder webwinkeliers dat enveloppen vaker schade tijdens transport oplopen, vaker kwijtraken en vaker (te) laat geleverd worden. We zullen daarom altijd opteren voor een pakketverzending boven een envelopzending, zelfs als er niet een perfect passende verzenddoos voorhanden is. Dit geeft voor klanten de grootste zekerheid dat wat er is besteld, ook op tijd en intact aankomt. Dat andere bedrijven er wel voor kiezen om enveloppen te gebruiken betekent meestal of uberhaupt niet dat ze begaan zijn met het milieu, vaker en eerder dat ze kosten willen drukken en een hoger transportrisico en late levering daarbij voor lief nemen. In geval van de shopreviews van Amazon ziet u dat ook terug: het regent van de slechte beoordelingen. Een schril contrast met onze uitstekende beoordelingen en hoog gemiddelde op diverse reviewsites.

Verder, wellicht heeft u in het nieuws meegekregen dat er grote overstromingen zijn in o.a. Limburg. Dit heeft ook effect op onze operationele zaken gezien wij gevestigd zijn in Susteren. Verschillende van onze medewerkers zijn hierin ook getroffen. Dit maakt het voor ons de afgelopen weken af en toe een puzzel om de normale gang van zaken aan te houden.

Wat wij ernstig betreuren is dat u aangeeft dat wij alleen u een compensatie wilden geven als u deze review zou aanpassen of verwijderen. Dat is niet correct want de letterlijke bewoording uit onze email is:

---------
We vinden het vervelend dat de ervaring niet naar verwachting is geweest en willen je graag voor het ongemak €10 crediteren.

En we zouden het heel erg op prijs stellen, als je het review dan ook zou willen aanpassen.
---------

Dit menen we uiteraard nog steeds. We zouden het inderdaad erg op prijs stellen als je de review zou willen aanpassen met het complete en correcte verhaal zodat andere kopers die zich informeren over ons bedrijf een goede mening kunnen vormen over wat ze kunnen verwachten. Kunnen we je daartoe dwingen? Nee, uiteraard niet. Gaan we dat toch proberen? Nee, dat al helemaal niet.

Op geen enkel moment, ook in vervolgmails niet, hebben we een 10 euro creditering aangeboden op voorwaarde dat u de review aanpast of verwijdert zoals u dat nu voorstelt. We hebben nooit, gaan nooit en zullen nooit overgaan tot compensatie in ruil voor het verwijderen van slechte reviews. Dit is een intens verkeerde prikkel en een fout signaal dat we nooit zullen afgeven.

Precies zoals het er staat hopen wij dat klanten die wij hebben geprobeerd uitleg te geven en met terugwerkende kracht tevreden te stellen, dit ook in hun review willen zetten. De bedoeling van reviews is immers om ervaringen te delen en andere kopers te informeren over wat zij kunnen verwachten. Correct informeren kan uiteraard alleen als de ervaring volledig is en niet een half of onjuist verhaal.

Wij kunnen u uiteraard niet verplichten om de volledige voorstelling van zaken te geven, noch zullen wij dit doen, maar wij zien dat gewoonweg als netjes met elkaar omgaan en in alle redelijkheid zaken oplossen. Wij blijven van mening dat we dat hebben gedaan en we zullen dat in de toekomst altijd blijven doen.

Bedankt voor het lezen en graag tot ziens bij Redux Gaming

DLSS Karma 1,81K

Algemeen

Ik was op zoek naar een Geforce RTX 3080 (een zeer duur product ten tijde van dit schrijven) en kwam uit bij Redux, een voor mij compleet onbekende webwinkel.

Nadat ik wat technische vragen had gesteld over het specifieke product aan de klantenservice (die direct beschikbaar was en kundig en vriendelijk over kwam) besloten de gok te wagen en 1329 euro over te maken.

Mijn vertrouwen werd snel beloond met een snelle levering. Het product was zeer goed ingepakt, en zoals beloofd, compleet nieuw en gesealed. (Niet dat dat een groot probleem is, maar dat heb ik wel eens anders gezien bij de grotere webshops)

Klantenservice

De klantenservice is vriendelijk en kundig. Men was niet te beroerd om naar het magazijn te lopen en het een en ander na te gaan voor me.

14 dagen bedenktijd (of beter gezegd herroepingsrecht) is een recht is dat voortvloeit uit een Europese richtlijn die verankerd is in de Nederlandse wet zijn er veel webshops die hier moeilijk over doen. Je mag het product bijvoorbeeld uitpakken en maar niet gebruiken (testen).

Gelukkig was dat niet het geval bij Redux. Men deed hier niet moeilijk over en er werd me verteld dat het geen probleem was om de videokaart uit te pakken en daadwerkelijk uit te proberen binnen de 14 dagen bedenktijd.

Helemaal top!

Na mijn bestelling ben ik er overigens achter gekomen dat redux een eigen youtube kanaal heeft. Ze komen zeer sympathiek en betrouwbaar over. Ik ben van plan in de toekomst vaker bij ze te gaan bestellen.

Algemeen

ze leveren goede kwaliteit en hebben zeer goede service. raad ze zeker aan!!
goed bezig redux

het was snel binnen

Klantenservice

er was iets fout maar door de goede service was het snel geregeld

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Op zoek naar een mechanisch keyboard dat matched bij de Gear Lix muis die ik al had. Na even zoeken bij Redux uitgekomen, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, prima!

Verzending

Bij elke stap genoeg communicatie over de status. enige nadeel was dat DHL eenzelfde mails ging sturen net na die van Redux. Maar goed, liever dubbelop als helemaal geen mails.

Ik heb bij Redux Gaming een Asus Rog Strik i320 gekocht
Kreeg via email en telefoon snel antwoord op een paar niet urgente vragen. Site is heel overzichtelijk en het is makkelijk om keuze te maken op basis van de spellen die je speelt. Drie jaar garantie is ook niet te versmaden. Gekocht om MSFS te spelen. Duidelijk Asus kwaliteitsonderdelen.

Kortom erg blij mee, ik weet precies wat ik heb gekregen en waarom de prijsstelling is zoals die is.
Enthousiaste website ook. Aan te bevelen dus.

Aanbevelen?
Ja

Verzending

Dag te laat (maar 's avonds om 22.00 uur besteld, vanwege DHL drukte. Prima in dubbele doos verpakt. Videokaart voor vervoer ondersteund in kast.

Klantenservice

Email met niet urgente vragen werd binnen 24 uur goed beantwoord.

Algemeen

Ik kocht de A405 in december 2020 bij Redux gaming.
De prijs was toen 3099 euro. Goede prijs voor een Pc met Nvidia GeForce RTX 3080 met AMD Ryzen 9 5950X. Op hun mails reageren ze niet, maar als je belt is het steeds vriendelijk, en beantwoorden ze je vragen. Uiteindelijk belde ik eind januari 2021 om te weten wanneer mijn pc zou geleverd worden. Toen stelden ze me voor om 150 euro bij te betalen, en dat ik hem dan direct zou krijgen. De kost van de grafische kaart was natuurlijk goed gestegen, en ik betaalde dit want ik wou m'n pc. De week erop werd mijn pc geleverd. Bij het uitpakken was heel snel duidelijk dat de 3080 half uit het slot was gevallen bij de transport en dus kapot was. Op dit moment toonden de mensen van Redux gaming hun sterkte! Ik belde en zond hen enkele foto's, 30 min later kreeg ik 2 retour labels, ik maakte de grafische kaart los, en stuurde de tower en de kaart apart op. Net 1 week later kreeg ik een volledig functionerende pc toegestuurd, dit keer met een speciale schuimzak in de pc zelf, die de grafische kaart mooi op z'n plaats hield. Dus; niet mailen maar bellen, en qua service achteraf, enorm top!

Verzending

De eerste keer was de grafische kaart stuk gegaan bij de transport.
Deze zat ingebouwd in de pc en ik denk dat de mannen van de post niet goed wisten hoe deze grote doos zorgvuldig te dragen. De 2e keer was alles super ingepakt. De schuimzak rond de grafische kaart was top, en de extra luchtzakken rond de pc zorgden ervoor dat deze in 1 stuk aankwam bij mij.

Mails antwoorden ze niet,
zelf met basis info over hun producten, vragen over levertijd,...

De telefoon nemen ze wel steeds op, en daar krijg je de nodige info.

Algemeen

Wij hebben de MSI rig met de januari korting gekocht. De prijs was zeer voordelig bij Redux Gaming, met name omdat tegenwoordig de algemene prijzen van hardware erg hoog zijn. Daarnaast was de computer ruim op tijd en veilig bezorgd. De computer was goed gemaakt en de bekabeling was netjes. Als jij net zoals wij, jezelf niet vertrouwt om een eigen computer te bouwen, dan raden wij Redux Gaming zeker aan. Check ook even hun Youtube, daar geven ze veel informatie en dat is de reden waarom wij het genoeg vertrouwden om een computer bij hun te kopen.

Verzending

Misschien is het een fout van DHL/BPOST/NLPOST, want er waren een paar gaten in de doos, maar alles was verder okay!

Klantenservice

Vriendelijke mensen, wij werden goed geholpen wanneer wij vragen hadden.

Algemeen

Hele goede kwaliteit voor de prijs ik heb hier mijn pc gekocht en alles ging perfect optijd bezorgd en kreeg zelfs een paar mails over de pc die in elkaar gezet was etc perfecte winkel.

Verzending

Ik kreeg mijn bestelling nog geen halve week later al binnen ondanks het covid wat er nu is.

Klantenservice

De klanten service is uitstekend ze staan elk moment klaar en ik werd zelfs geholpen ondanks het al dicht was en ik een beetje te laat was en ik werd met respect geholpen perfect.

Algemeen

er is kans op een prijs zoals ik heb aangegeven. maar mijn originele facebook Recensie pre-date deze beloning challange. dus alles was spontaan als ik tweakers had gekend had ik het hier ook op gepost!
Echt een aanrader!
Een hele goede service!
Ze reageren heel snel!
Je krijgt emails waneer ze de pc gaan bouwen en klaar is.
En daarboven op werd de pc de zelfde dag nog geleverd als dat ze klaar waren!

Top!

Verzending

product kwam snel aan! zelfde dag als dat ze klaar waren met het installeren als windows, de pc was goed verpakt in schuim, alles netjes zoals het hoort

Klantenservice

de klantenservice was ook uitstekend. Ze reageerde de zelfde dag, en als ik een statusupdate vroeg kreeg ik die ook een!

Algemeen

Kon in 3 keer betalen wat voor mij ideaal was omdat ik niet ineens 600 euro kon doken dus helemaal mooi

Verzending

Duurde wat langer maar was toen hij kwam zo aangesloten en helemaal geïnstalleerd dus prima

Reageren snel

Algemeen

Een zeer overzichtelijke website met producten die markconform scherp geprijst zijn. Het bestellen is eenvoudig, de levertijd meer dan dik in orde. Helaas bij de levering bleek de CPU-chip wat bewogen te zijn tijdens transport, waardoor de PC niet voorbij de POST-check kwam bij het opstarten. Na het schakelen met de Service-afdeling de oplossing gevonden binnen twee werkdagen (reseaten van de CPU) en sindsdien heb ik de nieuwe PC met veel plezier kunnen gebruiken! Top werk.

Verzending

Levering was vlot en de PC was goed beschermd ingepakt. Helaas wel wat CPU problemen gehad wat mogelijk is ontstaan tijdens de transport. Dat is het enige opmerkingspuntje om de levering niet een uitstekende score te geven.

Klantenservice

Zeer vlot en professioneel geholpen door de klantenservice toen ik dat CPU-probleem ondervond. Ze zijn flexibel, denken graag met je mee en hebben een reeks aan alternatieve oplossingen voor de hand in het geval dat dit niet op afstand te verhelpen valt.

Algemeen

Tijdens het begin van het Corona tijdperk deze super computer besteld en redelijk snel binnen gekregen. Mooie prijzen en super kwaliteit. Ik ben blij met mijn aankoop en raad het iedereen aan om bij Redux je bestelling te doen

Verzending

Je bestelling is goed verpakt en wordt netjes bezorgt

Klantenservice

Ze zijn online goed bereikbaar en via de whatsapp ook

Scorekaart voor Redux Gaming

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie