Toolnation

Gebruikers over webshop Toolnation

Review toevoegen
Verzending: Score: 3

Algemeen

Slechtste online winkelervaring ooit! Begin mei een Bosch gereedschap set besteld met volgens de website 3-6 dagen levertijd. Behalve bestelbevestiging niets meer vernomen en na ruim 2 weken maar eens gaan bellen. Dat is niet gelukt; er is altijd een lange wachtrij die nooit korter wordt of direct voicemail. Er staat geen mailadres op de website. Alleen een chatfunctie op de website waar pas na meerdere dagen via email op gereageerd wordt. Verschillende malen verzocht om leverdatum telkens met vage ontwijkende antwoorden. Daarom begin juni maar een mail gestuurd dat ik wilde annuleren en mijn geld retour. De volgende dag prompt een verzendbevestiging. Een dag later bezorgd door DPD. Bij openen van het pakket bleek verzegeling van de Bosch koffer verbroken. Aan de productiedatums van de verschillende onderdelen van deze set is te zien dat de set compleet is gemaakt door Toolnation. Het oudste onderdeel is zelfs uit 2017. Ik heb dus nieuwprijs betaald voor 4 jaar oud gereedschap! Conclusie: nooit meer Toolnation!

Verzending

Verzonden met DPD (Dreadful Poor Deliveries). Ditmaal maar speciaal thuis blijven werken om het pakket niet te missen. Als je thuis bent gaat afleveren met DPD meestal wel goed. Maar als je niet thuis bent is DPD een ramp; dan moet je via de website een andere dag uitkiezen met altijd hetzelfde tijdstip - waarop je ook niet thuis bent - of afhalen bij een DPD depot wat niet bepaald in de buurt is. DPD mail met live tracking is waardeloos. De status is altijd "je pakket is op het DPD depot bij jou in de buurt" en als je doorklikt voor details "REST fout 5xx is opgetreden".

Klantenservice

Telefonisch onbereikbaar. Geen mailadres op website, bestelbevestiging en factuur komen van no-reply mailadressen. Alleen bereikbaar via chat venster op website. Reageren pas na meerdere dagen met ontwijkende antwoorden.

Toppe Karma 58,6K

Algemeen

Wat een bizar slechte winkel! Er is echt geen enkele winkel die beter is.

Ik wacht al sinds 8 April op een machine terwijl ze hem wel op voorraad hebben volgens de medewerkers. Meermaals contact gehad met de toezegging dat de machine verstuurd zou worden, tot op heden niets ontvangen. Gek genoeg hebben ze de machine al meer dan eens als ‘dag knaller’ aangeboden.

EDIT
Vandaag (31-05) opnieuw een mail van Toolnation gehad waarin ze aangeven dat mijn bestelling in bestelling staat en dat ze geen zicht hebben waneer deze uitgeleverd gaat worden.

Dat we het allemaal druk hebben is begrijpelijk maar tot 3 keer toe toezeggen dat je een bestelling gaat uitleveren omdat deze op voorraad is en dit binnen 3 uur weer ongedaan maken om aan te geven dat ze er alles aan doen om je bestelling te leveren: Waanzin!

Tevens geven ze in de mail geen antwoord op de vraag. Op de vraag waarom het zolang duurt voordat een artikel, wat op voorraad is, geleverd wordt krijg je constant het zelfde antwoord terug: "Je bestelling is in behandeling en we doen ons best deze zo snel mogelijk te versturen".

Voor waar mogelijk: Bestel bij Mastertools! (https://tweakers.net/shopreview/permalink/370088/)

Verzending

Hier kan ik kort over zijn: er wordt niet verzonden.

Update 15-6 de machine heb ik eindelijk, na 10 weken, wachten ontvangen. Zelfs de beloofde gratis accu werd mee geleverd. Machine zal ik gebruiken maar bestel hier nooit meer.

Klantenservice

Hier hebben ze een nieuw record weten te vestigen: dik 3 uur wachten tot je iemand aan de lijn hebt die vervolgens alleen kan zeggen dat hij wel op voorraad is en verstuurd gaat worden.

Daarna krijg je nog een mooie mail:
“ Zojuist telefonisch contact gehad. En als het goed is wordt uw pakket binnen 2 weken geleverd. Dit is een indicatie en kan altijd nog veranderen.”

2 weken wachten op een artikel wat op voorraad is is echt niet meer van deze tijd.

Het is dat de prijs zeer scherp is en ik de garantie rechtstreeks via de fabrikant kan claimen anders was de bestelling al geannuleerd!

Deze winkel heeft geen bestaansrecht meer!

Algemeen

Ik heb een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Ik heb een stofzuiger besteld die binnen 5 werkdagen zou bezorgd worden. Na lang wachten heb ik een mail gestuurd, helaas geen reactie. Na een uur aan de telefoon hangen kon ik iemand van de klantenservice spreken. De leveringstijd van het product was niet bekend en ik heb besloten de aankoop te annuleren. Vervolgens mijn annulering is bevestigd door een mail (van de klantenservice medewerker Dominic). Het bedrag zou in twee weken tijd terug gestort worden maar nee hoor, Ik heb een bericht gehad van DPD Pakket service dat mijn bestelling onder weg naar mijn adres was. Ik heb weer geprobeerd via de mail contact te zoeken maar tot nu toe geen reactie. Mijn geannuleerde bestelling is bezorgd en Ik had ondertussen een andere stofzuiger aangeschaft. Nu zit ik met twee stofzuigers.

Klantenservice

Toolnation is een in mijn ogen zeer onbetrouwbare online winkel. Ze communiceren niet of zeer slecht. De mails worden niet beantwoord en je moet zeer lang wachten voor dat je iemand aan de lijn krijgt. Ik bestel nooit meer iets bij dit bedrijf.

Algemeen

Diverse gereedschappen besteld voor het uitvoeren van een opdracht. Ruimschoots tijdig besteld om ook proeven mee uit te kunnen voeren. Ondanks dat het op voorraad was is het na 3 weken nog steeds niet geleverd. Reactie op de chat 0,0. Telefonische wachtlijn 34 wachtende voor je na 3/4 uur wachten eindelijk iemand aan de lijn. Nee was niet op voorraad die discussie ga ik dan niet aan maar het ander wordt volgende week geleverd ook dan weer nee is niet op voorraad licht waarschijnlijk in het oude magazijn weet niet wanneer het komt. Dan maar order geaanuleerd mag je nog 10 werkdagen op je geldwachten. Dat is waarschijnlijk de reden van de lange wachttijd aan de telefoon. Alle klanten die hun apparatuur niet krijgen en hun geld terug willen. Een goedkope manier van financiering als je de klanten als bank gebruikt. Hier dus niet kopen ondanks de lokkertjes van lage prijzen

Verzending

Spullen worden niet geleverd en er worden onbetrouwbare levertijden voorgespiegeld.

Klantenservice

Klantenservice is ongeinteresseert en gooit eenvoudig de haak erop.zonder een oplossing te bieden

Algemeen

Prijs was het goedkoopste van een paar verschillende webshops, aangezien de meerdere items die ik had besteld op voorraad waren heb ik hier besteld. Er was een melding dat het mogelijk enkele dagen langer kon duren ivm verhuizing van hun pand, dit ingecalculeerd omdat ik het gereedschap pas de week erna nodig had en dus besteld.

Tijdens het bestellen een account aangemaakt, dit is achterafgezien dus niet gebeurt want ik kan niet inloggen en de klantenservice via mail geeft aan dat ik geen account heb.

voor mij nooit meer bij deze shop.

Verzending

Ondertussen ruim 3 weken verder, items staan op de website nogsteeds als op voorraad maar ik heb nog maar 1 van de 3 items ontvangen. Ondertussen in de knel gekomen met de klus die ik moet uitvoeren en loop door deze vertraging mogelijk ook nog een actie mis om een gratis accu te krijgen via Bosch (ik heb geen item, dus geen artikelnummer die ik kan invullen op de website om een accu t e claimen). aangezien ik nog helemaal geen accu heb, ben ik daar ook weer lekker mee.

pakjes worden schijnbaar per stuk gepicked en per stuk verpakt, dit vinden ze schijnbaar handiger dan dingen bundelen.

Klantenservice

Bij navraag bij de klantenservice (na eerst ruim 45 min in de wacht te staan als 30e wachtende), werd er de eerste keer (na een week) gezegd dat de items al klaar lagen voor verzending, maar nog niet gezegd kon worden wanneer dit zou gebeuren. een goede 11 dagen later nog maar 1 van de 3 items ontvangen, dus nog maar eens teruggebeld. "excuses, de items liggen klaar om verzonden te worden, we verwachten eind deze week onze achterstand te hebben ingelopen".

Eerder contact via e-mail laat een antwoord ook prima 1 tot 2 weken op zich wachten

Algemeen

Echt ALLES is slecht hier! Komen afspraken niet na, lange wachttijden aan de telefoon, niet op tijd geleverd en krankzinnige verzending en verpakking. Gewoon onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven kunnen bestaan.

Verzending

Als je 18 pakjes schuurpapier, een schuurmachine en een box besteld onder 1 artikel nummer, dan verwacht je niet dat er 20 losse zendingen verstuurd worden waarbij ieder pakje schuurpapier in een witte doos en daarna nog in een groene doos gedaan wordt. 21x DPD aan deur is echt bizar te noemen! We hebben het niet zo ver laten komen, na 6x bezorgingen (12 grote dozen met 6 kleine pakjes schuurpapier en 6x een bezorger aan de deur) de hele kermis stop gezet.

Klantenservice

Uurtje wachten aan te de telefoon heel normaal. Later telefonisch helemaal niet meer bereikbaar. Eindelijk iemand aan de telefoon? Laat maar, die kan toch niets voor je doen.

Algemeen

Lang verhaal kort: ik heb nog nooit met online bestellen zo'n slechte ervaring gehad als met toolnation.nl en was erg blij dat ik met PayPal had betaald. Ik blijf mooi weg bij toolnation.nl en betaal graag een paar euro's meer voor webwinkels die hun opgegeven levertermijnen respecteren en een normaal bereikbare klantendienst hebben.

Ik had een reciprozaag besteld omdat die een paar euro's goedkoper was maar ze daadwerkelijk uitgeleverd te krijgen heeft me erg veel moeite gekost. Dan had ik liever 10 euro meer betaald en gewoon de dag erna (of zelfs 2 dagen erna) uitgeleverd gekregen zonder uren bellen, en een PayPal dispute te moeten openen.

Verzending

Ik zat op 10 werkdagen terwijl de website bij tijde van bestelling 1-6 werkdagen weer gaf. Ik kreeg maar geen mail dat mijn bestelling onderweg was, dus op de chat navraag gedaan naar de levertermijn. Nooit antwoord gekregen op de chat en bij telefoneren naar de klantendienst stond ik op nummer 40 in de wachtrij, na een uur opgegeven. Dus dan maar een procedure gestart bij Paypal voor een terugbetaling. Uiteindelijk heb ik een paar dagen erna (nog steeds niets gehoord), nog eens terug gebeld naar toolnation (stipt 9u ingebeld en al meteen op plek 17 in de wachtrij). Die keer heb ik wel kunnen volhouden en gevraagd om mijn order te annuleren. Plots was het product op magische wijze diezelfde ochtend aan de transporteur overhandigd dus kon het niet meer geannuleerd worden. Naar mijn inschatting is dat echt niet geloofwaardig en is het eerder om een terugbetaling te vermijden toch maar rap rap uitleveren.

Klantenservice

Echt om te huilen. Niet bereikbaar per chat, per mail heb ik niet geprobeerd, en telefonisch duurt het erg lang om binnen te geraken.

Algemeen

Deze webshop levert zijn bestellingen niet en is onbereikbaar voor commentaar, vee uit de buurt blijven..

Verzending

Ze sturen niks op dus veel slechter kan het niet

Klantenservice

Klantenservice is niet bereikbaar per telefoon en op e-mail reageren ze niet.

Algemeen

Promised delivery time: 4 days. Actual delivery time: 40 days. Company didn't contact me with notification of the delay. Avoid!

Klantenservice

Customer service can't be contacted by telephone; queue of over 45 people. They sparingly respond to emails.

Algemeen

Wil een bestelling annuleren maar ze geven aan dat dit niet kan omdat het automatisch systeem is. Ik kan het product retoursturen en dan kunnen ze de order verwerken.

Het product is pas over een maand leverbaar, reken daar nog eens verwerkingstijd + retoursturen bij op. Oplossing bij de helpdesk als die al bereikbaar is komt er ook niet.

Ik heb geen zin om zo lang te wachten of een spelletje te spelen. Rechtsbijstand neemt het over in communicatie, want ik vind dat je dit niet kan maken richting een klant.

Toevoeging; de eerste termijn die rechtsbijstand had gesteld is verlopen, ondanks belofte annuleren order zowel telefonisch als een credit nota gestuurd, geen bedrag ontvangen. Inmiddels een 2e termijn gesteld om het op te lossen, waarna en kosten en rechterlijke stappen genomen kunnen worden om geld terug te vorderen

Klantenservice

Vanwege bovenstaande redenen. Soms geeft het telefoonnummer aan dat ze niet open zijn en dan geven ze openingstijden door waarin je op dat moment gewoon belt. Mail reageren ze met standaard reacties op, terwijl je een uitgebreide mail stuurt met meerdere vragen. Oplossingen bieden ze niet aan.

Algemeen

Levertijden zijn complete onzin. Zijn niet in staat om te leveren. Van de 4 orders die ik heb geplaatst, moeten er 3 worden geannuleerd en is 1 order incompleet. Klantenservice maakt valse beloftes en is ontzettend sloom. Daarnaast denken ze niet mee met oplossingen en kan je een standaard copy/paste antwoord verwachten.

Verzending

Duurt eeuwig voordat er ook maar iets wordt verzonden. Het lijkt me sterk dat ze daadwerkelijk alles op voorraad hebben, zoals wordt aangegeven op de site.

Klantenservice

Valse beloftes, langzaam reageren, niet meedenken met oplossingen en standaard copy/paste antwoorden. Uiterst triest zooitje dit.

Edit: Ik kan me amper voorstellen dat ik überhaupt contact heb gehad met een mens. Heb het idee dat ik tegen een computer aan het praten ben. Dus van 2 sterren naar 1, wat eigenlijk al te veel is voor deze schande.

Algemeen

Waardeloze winkel leveringstijden kloppen voor geen meter!!!! Telefonisch een uur in de wachtrij schandalig.
Naar vele malen bellen en mailen konden ze mijn product niet leveren en ook niet vertellen wanneer het kwam maar wel je geld lekker binnen halen.😔 ik heb deze order ook geannuleerd. Elke keer beloven ja morgen komt het hoor is geen stijl. Ook het terug vragen van je geld duurde natuurlijk weer eeuwig zoals altijd het zelfde liedje. Ik koop hier nooit meer wat. Ook mijn creditnota is nog steeds niet binnen.

Klantenservice

Uur wachten voordat je ze aan de telefoon heb vervolgens geen zinnig woord uit kunnen komen. Pure oplichting

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Bestelproces verliep prima, nette prijzen. Had alleen verwacht tijdens het bestelproces een account aan te kunnen maken. Dit bleek helaas niet het geval. Ook klopt daardoor de tekst in de mail niet. Hierover onder klantenservice meer.

Klantenservice

Bericht gestuurd aangaande mijn bestelling. Ik had achteraf een account aangemaakt. "U kunt de status van uw bestelling controleren door in te loggen op uw account." Staat er in de mail, maar bestelling kan achteraf niet gekoppeld worden aan een nieuw account met hetzelfde mailadres.

stok Karma 25,2K
Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Zij zijn niet eerlijk in hun communicatie. Dat is naar mijn mening een absolute doodzonde in eCommerce.

Verzending

Wij mijden shops die leveren via DPD, want daar hebben wij (herhaaldelijk) verschrikkelijke ervaringen mee.

Op de site van Toolnation staat dat zij samenwerken met PostNL.

Het bleek toch DPD te zijn. Resultaat: 1 pakket is ergens geleverd, maar wij kunnen niet zien waar. En het andere pakket is naar het ophaalpunt gegaan, terwijl wij gewoon op het adres aanwezig waren.

En misschien dat er nog een derde pakket aankomt, maar dat kunnen wij niet achterhalen.

Als je A zegt, moet je A doen.

Algemeen

Lijkt nergens op. Administratief is het daar een rommeltje. De levertijden op de website hebben niets met de werkelijkheid van doen. Communicatie is dramatisch, zowel per mail als telefonisch.

Ik heb één bestelling van 21 maart 2020 bestaande uit 7 artikelen in 7 (!) aparte zendingen (twee accu's die ieder eigenlijk onderdeel waren van een ander artikel ieder apart verzonden) waarbij er één artikel met een oorspronkelijke levertijd van 5 werkdagen halverwege mei nog niet binnen was, waarop ik dat artikel heb geannuleerd. De overige artikelen kwamen ook bijna allemaal later tot veel later binnen dan de "vandaag besteld morgen geleverd" status op de website beloofde. 7 aparte pakketten binnen krijgen voor één bestelling, het werd bijna een gimmick. En ook gewoon drie plaketten op één dag binnen krijgen van één en hetzelfde afzender-adres. Lekker economisch qua verzendkosten

En je moet er continu achteraan. Mailen, bellen en tickets aanmaken. Van updates, de klant op de hoogte houden en proactief handelen heeft men bij deze club klaarblijkelijk nog nooit gehoord.

Corona wordt veelvuldig gebruikt als excuus voor deze chaos, maar waarom kunnen andere leveranciers het dan wel? Pas dan in ieder geval de levertijden aan aan de omstandigheden.

Het artikel waar ik bijna twee maanden vergeefs op heb zitten wachten? Staat anno vandaag nog steeds op de website, met als levertijd "binnen 8 werkdagen"!

Geen sorry, geen excuses. Niets van dat al. Aan mij de taak een ieder met klem te waarschuwen deze webwinkel te mijden.

Verzending

Alles los tot vrij los in doos, ook de wat breekbare zaken. Extreem veel afzonderlijke colli, vaak op dezelfde dag meer dan één, alle klaarblijkelijk toch vanaf hetzelfde adres verzonden.

Klantenservice

Van sorry heeft men hier nog nooit gehoord, en wat men beloofd wordt niet waargemaakt. Je moet er continu bovenop zitten, want updates over levertijd zijn bij deze toko non-existent.

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Producten zijn redelijk goed gestructureerd, helaas is het vergelijken van specs wel moeilijk omdat ze niet op dezelfde manier beschreven worden (zoals bijv bij Coolblue). Als je weer wat je wilt hebben is dit natuurlijk geen probleem. Zij zijn officieel Makita dealer en geven extra garantie zonder extra kosten.

Verzending

Levering in de originele doos zonder extra doos erom heen. Dit was bij een grasmaaier geen probleem. Verzending ging iets trager dan met andere webshops, maar komt voornamelijk door PostNL.

Klantenservice

Snelle reactie bij het annuleren van een tweede bestelling en vlotte afhandeling en terugbetaling.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Levertijd is slecht, hetgeen je als hoofdbestanddeel besteld komt het laatst, terwijl je niet kan zien wat er komt.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Standaard webshop, bestelling zonder problemen besteld. Omdat er verzendkosten waren heb ik iets kleins erbij besteld.

Verzending

Op de website stond een levertijd van 1-4 werkdagen. Na een week nog steeds niets ontvangen.

Klantenservice

Klantenservice zeer slecht te bereiken. Na vragen over levertijd werd bestelling gesplitst maar het verkeerde deel werd eerst bezorgd. Ik wacht na een week nog steeds op mijn bestelling.

Daarnaast, als je achteraf een account aanmaakt met zelfde emailadres, staan je eerdere bestellingen er niet bij!!!

Algemeen: Score: 5
Verzending: Score: 5
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Goede ervaring met deze shop. De betere machines zijn hier altijd wel te vinden en vrijwel altijd de beste prijs in de markt.

Prima verzending.

Klantenservice

Aantal keer contact gehad met klantenservice waarbij ik goed geholpen ben.

Scorekaart voor Toolnation

Algemeen Score: 1
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 2 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie