Toolnation

Gebruikers over webshop Toolnation

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2

Algemeen

Bestelling van diverse producten geplaatst in Mei 2022. Alles kwam in aparte dozen, letterlijk elk product in een aparte zending en het laatste product heb ik eindelijk ontvangen November 2022.

In mijn optiek moet je Toolnation gebruiken, maar dan voor de laagste prijs garantie bij de Hornbach, daar heb je veel meer aan...

Verzending

Giga dozen voor kleine producten. En altijd een gratis kartonnen frietbakje erbij.

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Hele gunstige prijzen en groot assortiment. Belofte over levertijd was wel iets te optimistisch. Gezien de andere reviews begin ik me wel een beetje zorgen te maken.
Dat viel uiteindelijk wel mee maar communicatie over vertraging van de verzending zou wel fijn zijn.

Verzending

Beloofde levertijd was 1-3 werkdagen. Werd uiteindelijk 5 werkdagen. Wel netjes verpakt en geleverd op het beloofde moment nadat de verzendbevestiging per mail was ontvangen.

Klantenservice

Na 4 werkdagen via mail geïnformeerd naar verwachte verzending. Zelfde dag antwoord dat zending klaar stond.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Zeer slechte retour service. Retour tegen eigen kosten en als niet exact aan de voorwaarden van toolnation wordt voldaan, 30pct additionele kosten en mogelijk product terug voor meerkosten

cold Karma 12,7K

Algemeen

maken allemaal beloftes maak die vervolgens niet waar levertijd zou 1 tot 3 werkdagen zijn nu anderhalve week later hoor ik doodleuk dat de machine op zijn vroegst maandag komt omdat ze geen weekend levering doen ondaks dat dit door een andere klantenservice een dag eerder nog wel beloofd was

Verzending

ze verzenden met DPD bezorgen niet in het weekend en de beloofde levertijden worden totaal niet gehaald

Klantenservice

komen afspraken niet na en spreken elkaar tegen dus daar schiet je niet veel mee op

Algemeen

Er stond 'direct leverbaar' bij het product, wat 1 tot 2 dagen levertijd zou betekenen. De eerste verzendbevestiging van DPD bleef hangen op het ophalen van de verzending. Bij bijna elk mailtje wat ik daarna versuurde kreeg ik te horen dat het 'vandaag of morgen' verzonden zou worden. Na een week verloor ik het vertrouwen en gaf ik aan dat ik de bestelling wilde annuleren. Dat kon niet omdat de verzending al in gang was gezet en 'vandaag of morgen' plaats zou vinden. 3 dagen later werd de bestelling daadwerkelijk verstuurd. Ik heb het pakket geweigerd omdat ik geen vertrouwen meer heb in de winkel.

Verzending

Standaard antwoord lijkt 'vandaag of morgen verzonden' te zijn, wat lijkt te betekenen dat ze geen idee hebben hoe lang het nog gaat duren of het zelf zo lang vinden duren dat ze het niet durven te noemen.

Klantenservice

Wat ze doorgeven klopte in mijn geval consequent niet en met een annulering wilden ze totaal niet meewerken.

Algemeen

Makita decoupeerzaag besteld welke op direct leverbaar (1-3 werkdagen) stond. Na 3 weken nog steeds niks ontvangen en ook geen contact te krijgen met Toolnation. Bestel hier niet!!

Verzending

Er wordt gewoon niet geleverd, althans niet binnen de toegezegde levertijd.

Klantenservice

Niet te bereiken via telefoon en reageren ook niet via hun web formulier.

Met betrekking tot levertijden kan ik veel begrip opbrengen in deze tijden.
Echter zorg voor een consistent verhaal, en niet alsmaar een willekeurige smoes/valse belofte aan je klanten voor schotelen.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 3

Algemeen

Nette prijzen maar bedenk je goed of je hier wilt bestellen. Zodra eenmaal besteld kom je er moeilijk vanaf af als er wat loos is. Vooral de levertijden zijn niet eerlijk (2-5 dagen is in de praktijk zomaar enkele weken). Heb je meer dan 1 artikel besteld en is er al wat geleverd dan kan het vertraagde artikel niet geannuleerd worden. Terugsturen is op eigen kosten en wordt, lijkt, bewust lastig gemaakt. Geld is binnen voor deze dozenschuiver en voor de rest bekijkt de klant het maar. Als je al in de buurt zou wonen kun je daar niks retourneren

Achteraf had ik beter een tientje meer kunnen betalen en dan zeker zijn van de levertijd of eenvoudig retourneren/annuleren.

Verzending

Eerste bestelling verdeeld over 3 dagen, maar klopte ook wel met de beschikbaarheid. Maar nu doodleuk 4 weken wachten (omdat ik er zelf naar vroeg, als dat al ga redden) terwijl 2-5 werkdagen de levertijd zou zijn.

Klantenservice

Standaard antwoorden die niks zeggen. Reageren niet op de vraag maar poeieren je af.
Update: op mijn vraag of de order geannulleerd kan worden is snel gereageerd en ik krijg mijn geld terug. Dat valt niet tegen als ik de andere klachten lees. Als daadwerkelijk mijn geld heb zal ik de service wat hoger waarderen

Algemeen: Score: 4
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Meermaals dingen besteld en tot nu toe tevreden.
Spullen zijn vaak scherp geprijsd en goed op voorraad.

Verzending

Verzendingen bijna allemaal binnen de aangegeven periode.
Bij de verzendbevestiging altijd een track&trace gekregen.
Met het thuiswerken nooit een levering gemist.

Klantenservice

Net als andere hier ook een maal contact moeten hebben over een bestelling die maar niet uitgeleverd werd. Ondanks dat het product op voorraad stond.
Altijd snel een nette mail terug maar desondanks heeft het zeer lang geduurd voordat het product geleverd werd.

Had destijds te maken met het overgaan naar een ander systeem volgens de contactpersoon. Jammer dat de klant dit zo heeft moeten merken.

Algemeen

Ben erg sceptisch geweest om hier te bestellen vanwege de negatieve reviews.
De prijsstelling, en toch ook positieve reviews, was echter de druppel en heb een CTL MIDI I bestelt voor een prijs waar niemand tegen op kan.
En dan wachten hoelang het duurt….

Nou, maandag besteld en donderdag al voor de deur!!

Ik ben tot heden een tevreden klant.

Verzending

Niks op aan te merken. Doos helemaal netjes, en track en trace was correct en op tijd.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ben nu 5 jaar klant bij toolnation, op een enkele bestelling na altijd goed gegaan. Prijstechnisch goed in orde en mbt de garanties altijd netjes geholpen.

Verzending

Als je niet de verwachting hebt dat je morgen alles hebt, is het prima in orde.

Klantenservice

Hebben we altijd goed te woord gestaan.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Snelle en correcte service, goedkoopste aanbieder die ik kan vinden. Machine in goede staat ontvangen.

Algemeen

Website prima en overzichtelijk. De benodigde artikelen snel kunnen vinden.
De levertijden lijken erg netjes te zijn.
Alleen zijn deze levertijden compleet uit de spreekwoordelijke duim gezogen.
3 tot 6 werkdagen? Inmiddels ben ik al ruim twee maanden aan het wachten zonder enige reactie vanuit hen of enig zicht op levering.
Les voor ondergetekende : Eerder reviews lezen op Tweakers of Google...

Verzending

Geen verzending binnen de beloofde termijn. Ook niet ruim na de beloofde termijn.

Klantenservice

Telefonisch nagenoeg niet te bereiken. Een wachtrij om u tegen te zeggen.
Eenmaal iemand aan de lijn weigert men aan te geven wanneer mijn artikelen dan wél worden verzonden.
Op mijn aangeven dat ik de order wilde annuleren werd de verbinding plots verbroken??
WTF?

Algemeen

Het bestelproces was duidelijk, de betalingsafhandeling verliep soepel en er werden direct emails verzonden met de bestelbevestiging en factuur.

Besteld: excentrische schuurmachine + extra interface-pads & schuurpapier.

Verzending

Verzending volgens schema met DPD, binnen twee werkdagen ontvangen. Een klein verbeterpuntje zou zijn dat accesoires prima in eenzelfde doos mee-verzonden kunnen worden ipv in een apart (klein) doosje.

Algemeen

Als je het product dat je bestelt nodig hebt, ben je aan het verkeerde adres. Klantenservice houdt je niet op de hoogte, ook niet wanneer je bestelling maanden later komt. Als die überhaupt nog gaat komen. Ik heb mijn twijfels.

Verzending

Heb 3 producten besteld in 2 bestellingen. 1 product was op voorraad, die was snel binnen, niks op aan te merken. Helaas het enige product dat ik ontvangen heb. De 2 andere producten hadden een langere levertijd, de een een maand en de ander 3-6 dagen. De eerste heb ik een half jaar na dato nog niet binnen, op de ander wacht ik nu circa een maand.

-- Update 18 augustus:
Inmiddels 2 van 3 producten ontvangen. De 3-6 dagen is net geen 50 dagen geworden, maar het product is binnen.

Klantenservice

Het woord proactief is nog niet uitgevonden hier. Wanneer je navraag doet waar je bestelling blijft vermelden ze zonder blikken of blozen dat die even een half jaar later komt, alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Nu circa 5 jaar klant bij Toolnation en heb zowel van Makita als Festool behoorlijk wat speelgoed aangekocht. Tot heden altijd heel tevreden klant geweest, met name vanwege de extra lange garantie (5 jaar) die ik op een tweetal producten al heb gebruikt.

Verzending

Op een enkele zending wel eens vertraging van een paar dagen

Klantenservice

Klantenservice is tot heden altijd erg netjes geweest.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Slechtste online winkelervaring ooit! Begin mei een Bosch gereedschap set besteld met volgens de website 3-6 dagen levertijd. Behalve bestelbevestiging niets meer vernomen en na ruim 2 weken maar eens gaan bellen. Dat is niet gelukt; er is altijd een lange wachtrij die nooit korter wordt of direct voicemail. Er staat geen mailadres op de website. Alleen een chatfunctie op de website waar pas na meerdere dagen via email op gereageerd wordt. Verschillende malen verzocht om leverdatum telkens met vage ontwijkende antwoorden. Daarom begin juni maar een mail gestuurd dat ik wilde annuleren en mijn geld retour. De volgende dag prompt een verzendbevestiging. Een dag later bezorgd door DPD. Bij openen van het pakket bleek verzegeling van de Bosch koffer verbroken. Aan de productiedatums van de verschillende onderdelen van deze set is te zien dat de set compleet is gemaakt door Toolnation. Het oudste onderdeel is zelfs uit 2017. Ik heb dus nieuwprijs betaald voor 4 jaar oud gereedschap! Conclusie: nooit meer Toolnation!

Verzending

Verzonden met DPD (Dreadful Poor Deliveries). Ditmaal maar speciaal thuis blijven werken om het pakket niet te missen. Als je thuis bent gaat afleveren met DPD meestal wel goed. Maar als je niet thuis bent is DPD een ramp; dan moet je via de website een andere dag uitkiezen met altijd hetzelfde tijdstip - waarop je ook niet thuis bent - of afhalen bij een DPD depot wat niet bepaald in de buurt is. DPD mail met live tracking is waardeloos. De status is altijd "je pakket is op het DPD depot bij jou in de buurt" en als je doorklikt voor details "REST fout 5xx is opgetreden".

Klantenservice

Telefonisch onbereikbaar. Geen mailadres op website, bestelbevestiging en factuur komen van no-reply mailadressen. Alleen bereikbaar via chat venster op website. Reageren pas na meerdere dagen met ontwijkende antwoorden.

Toppe Karma 83,6K

Algemeen

Wat een bizar slechte winkel! Er is echt geen enkele winkel die beter is.

Ik wacht al sinds 8 April op een machine terwijl ze hem wel op voorraad hebben volgens de medewerkers. Meermaals contact gehad met de toezegging dat de machine verstuurd zou worden, tot op heden niets ontvangen. Gek genoeg hebben ze de machine al meer dan eens als ‘dag knaller’ aangeboden.

EDIT
Vandaag (31-05) opnieuw een mail van Toolnation gehad waarin ze aangeven dat mijn bestelling in bestelling staat en dat ze geen zicht hebben waneer deze uitgeleverd gaat worden.

Dat we het allemaal druk hebben is begrijpelijk maar tot 3 keer toe toezeggen dat je een bestelling gaat uitleveren omdat deze op voorraad is en dit binnen 3 uur weer ongedaan maken om aan te geven dat ze er alles aan doen om je bestelling te leveren: Waanzin!

Tevens geven ze in de mail geen antwoord op de vraag. Op de vraag waarom het zolang duurt voordat een artikel, wat op voorraad is, geleverd wordt krijg je constant het zelfde antwoord terug: "Je bestelling is in behandeling en we doen ons best deze zo snel mogelijk te versturen".

Voor waar mogelijk: Bestel bij Mastertools! (https://tweakers.net/shopreview/permalink/370088/)

Verzending

Hier kan ik kort over zijn: er wordt niet verzonden.

Update 15-6 de machine heb ik eindelijk, na 10 weken, wachten ontvangen. Zelfs de beloofde gratis accu werd mee geleverd. Machine zal ik gebruiken maar bestel hier nooit meer.

Klantenservice

Hier hebben ze een nieuw record weten te vestigen: dik 3 uur wachten tot je iemand aan de lijn hebt die vervolgens alleen kan zeggen dat hij wel op voorraad is en verstuurd gaat worden.

Daarna krijg je nog een mooie mail:
“ Zojuist telefonisch contact gehad. En als het goed is wordt uw pakket binnen 2 weken geleverd. Dit is een indicatie en kan altijd nog veranderen.”

2 weken wachten op een artikel wat op voorraad is is echt niet meer van deze tijd.

Het is dat de prijs zeer scherp is en ik de garantie rechtstreeks via de fabrikant kan claimen anders was de bestelling al geannuleerd!

Deze winkel heeft geen bestaansrecht meer!

Verzending: Score: 0

Algemeen

Ik heb een zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Ik heb een stofzuiger besteld die binnen 5 werkdagen zou bezorgd worden. Na lang wachten heb ik een mail gestuurd, helaas geen reactie. Na een uur aan de telefoon hangen kon ik iemand van de klantenservice spreken. De leveringstijd van het product was niet bekend en ik heb besloten de aankoop te annuleren. Vervolgens mijn annulering is bevestigd door een mail (van de klantenservice medewerker Dominic). Het bedrag zou in twee weken tijd terug gestort worden maar nee hoor, Ik heb een bericht gehad van DPD Pakket service dat mijn bestelling onder weg naar mijn adres was. Ik heb weer geprobeerd via de mail contact te zoeken maar tot nu toe geen reactie. Mijn geannuleerde bestelling is bezorgd en Ik had ondertussen een andere stofzuiger aangeschaft. Nu zit ik met twee stofzuigers.

Klantenservice

Toolnation is een in mijn ogen zeer onbetrouwbare online winkel. Ze communiceren niet of zeer slecht. De mails worden niet beantwoord en je moet zeer lang wachten voor dat je iemand aan de lijn krijgt. Ik bestel nooit meer iets bij dit bedrijf.

Algemeen

Diverse gereedschappen besteld voor het uitvoeren van een opdracht. Ruimschoots tijdig besteld om ook proeven mee uit te kunnen voeren. Ondanks dat het op voorraad was is het na 3 weken nog steeds niet geleverd. Reactie op de chat 0,0. Telefonische wachtlijn 34 wachtende voor je na 3/4 uur wachten eindelijk iemand aan de lijn. Nee was niet op voorraad die discussie ga ik dan niet aan maar het ander wordt volgende week geleverd ook dan weer nee is niet op voorraad licht waarschijnlijk in het oude magazijn weet niet wanneer het komt. Dan maar order geaanuleerd mag je nog 10 werkdagen op je geldwachten. Dat is waarschijnlijk de reden van de lange wachttijd aan de telefoon. Alle klanten die hun apparatuur niet krijgen en hun geld terug willen. Een goedkope manier van financiering als je de klanten als bank gebruikt. Hier dus niet kopen ondanks de lokkertjes van lage prijzen

Verzending

Spullen worden niet geleverd en er worden onbetrouwbare levertijden voorgespiegeld.

Klantenservice

Klantenservice is ongeinteresseert en gooit eenvoudig de haak erop.zonder een oplossing te bieden

Scorekaart voor Toolnation

Algemeen Score: 1.5
Verzending Score: 1.5
Klantenservice Score: 1.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie