EL Vidas

Gebruikers over webshop EL Vidas

Review toevoegen
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Duidelijk communicatie en goede services kwamen de TV persoonlijk brengen (eigen bezorg dienst).Prijs was zeer goed te noemen. ook snelle levering gewoon een top bedrijf

Verzending

snelle levering en het artikel was heel gebleven, aardig en vriendelijk bezorger

Klantenservice

na gebeld of de bestelling goed ontvangen was en ze gaven aan dat het artikel (65 inch tv) de volgende dag geleverd zou worden en dat gebeurden ook

Algemeen

Perfect. Binnen 24 uur geleverd en de tv doet precies wat hij moet doen. Helemaal tevreden

Verzending

Snel geleverd. Geen invloed meer op het moment van leveren

Algemeen

Eerst wel getwijfeld omdat de gevraagde artikelprijs wel heel erg laag was. Toch besteld en alles naar wens ontvangen.

---

Snel geleverd.

Snel geleverd.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Communicatie kan stuk beter, bij wijziging verzendstatus wordt er niet gecommuniceerd per mail, je bent niet op de hoogte van de status.

Verzending

Niet geleverd op de afgesproken datum uiteindelijk, de levering werd uitgesteld zonder de klant op de hoogte te hebben gehouden.

Klantenservice

TV (LG C1 Europees model) besteld. Uiteindelijk de order geannuleerd. Na je bestelling wordt per mail geïnformeerd wanneer je een track and trace code kunt verwachten. De betreffende mail werd de dag voor verzenden niet ontvangen. De volgende dag er achterna gebeld (werd vriendelijk te woord gestaan) bleek dat het pakketje niet was toebedeeld aan een chauffeur. De status van de bezorgstatus werd niet gewijzigd d.m.v. een mail. Gekozen de order te annuleren.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Men levert tv’s van dubieuze kwaliteit.
1 maal een tv met beeld problemen en 2 maal een tv met krom scherm.
Komen hun aflever afspraken niet na.
De communicatie is heel moeizaam en niet proffesioneel.
Adverteren met 30 dagen omruil garantie maar als je wilt retourneren krijg je geen medewerking en reageren ze niet meer op email.
Ik vermoed dat er afgekeurde partijen worden opgekocht.
Je kan geluk hebben en dan heb je een tv of vriezer voor een leuk prijsje maar..
Het zijn een stelletje criminelen. Wees gewaarschuwd.

Verzending

Geleverd zonder track en trace.
Volgende levering ging 1 dag voor de afspraak niet door.
Nog een levering ging helemaal niet door. We zaten te wachten en toen we mailden kregen we te horen dat het niet door ging.
Stond ook een chauffeur voor de deur toen wr niks was afgesproken.
Een puinhoop.

moeizame communicatie
Geen reactie op mails
Niet retourneren op basis van koop op afstand.
Amicale mailtjes.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Zeer slechte communcatie. Komen hun eigen afspraken en levertijden niet na.
Zondag 27 November 2022 een Black Friday week aanbieiding gekocht bij El Vidas. De Product pagina van de televisie gaf op dat moment een levertijd aan van 2-3 werkdagen. Uiteindelijk woensdag maar gebeld, want ik had nog niks gehoord van de levering.
Het was een foutje op de website geweest, de levertijd had 5-7 werkdagen moeten zijn en ergens was het mis gegaan, omdat ik tussentijds niet op de hoogte was gesteld van deze verandering. De TV zou vrijdag 2 December worden geleverd door de leverancier en dan zaterdag 3 December geleverd worden op het bezorg adres. Ter compensatie gevraagd of deze dan die zaterdag voor 15.00 geleverd kon worden omdat er daarna niemand op het aflever adres aanwezig zou zijn. Dit was geen probleem werd er nog geruststellend gezet.
Zaterdag 3 December brak aan, maar geen bevesting van de planning of levering van de TV. Maandag 5 december wederom en inmiddels toch wel geirriteerd gebeld, en aangegeven zwaar teleurgesteld te zijn. Het was een fout in de planning, hij was wel overgedragen aan de planning, maar nooit ingepland.
Uiteindelijk is de tv pas Dinsdag 7 December geleverd. Zwaar ondermaats als je het mij vraagt tov de gecommuniceerde levertijd van 2-3 werkdagen.

Verzending

Bedrijf komt eigen planning voor levering niet na. Je maakt een afspraak met ze, ter compensatie van foutief gecommuniceerde levertijd, maar vervolgens wordt deze niet ingepland. Zeer teleurstellend.

Klantenservice

Telefonisch verschillende excuses en beloftes gehad naar aanleiding van de foutief gecommuniceerde levertijd. Nieuwe lever afspraak gemaakt, maar deze wordt niet waargemaakt. Ook hierin, zeer teleurstellend.

Verzending: Score: 1

Algemeen

Onbetrouwbare winkel! Niet van kopen!

Ik heb een tv besteld aantal weken terug, maar er werd een GOEDKOPER model afgeleverd zonder dit te communiceren. Bestelde model is al niet meer op voorraad dus besloten om toch dit goedkopere model te accepteren. Telefonisch besproken om prijsverschil teruggestort te krijgen.
Vervolgens wekenlang meerdere keren contact gehad, met telkens de belofte om het geld terug te krijgen wat tot nu toe nog steeds niet is gebeurd. Vervolgens via email een bericht gekregen dat ik, ALS KLANT ZIJNDE, een screenshot moet sturen van de prijs van het goedkopere model terwijl zij ondertussen de prijs ervan hebben aangepast op de website. Dit bedenk je toch niet?!

Ik zou hier nooit meer van kopen. Belachelijk.
Tip: alles in geschrift vastleggen, dan kan je er later nog mee naar de rechter stappen indien nodig.

Verzending

Verzending is erg slecht, ik moest zelf mijn tv naar boven tillen (ik ben een vrouw van 1,62m) en de chauffer kon mijn adres niet vinden dus ik moet buiten rondjes lopen om de bus te zoeken.

Klantenservice

Slechte klantenservice, medewerker heeft totaal geen (technische) kennis over de producten. Meerdere maals klachten ingediende maar medewerker doet alsof neus bloedt. Hoe kan zo'n winkel nog bestaan?!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

LG OLED48C16LA besteld, nadat mijn oude TV het had begeven. Op tijd geleverd, verpakking zonder beschadigingen aan huis geleverd.

Verzending

Product was op tijd verstuurd, zonder beschadigingen geleverd.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

TV QE43Q60A ,Snel geleverd en nette prijs. Dochter blij na alles ingesteld te hebben.
Makkelijke installatie dus.

Verzending

Bezorging met vooraf melding met tijdstip levering was goed.
Doos niet beschadigd....

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Een televisie besteld bij El-Vidas voor een scherpe prijs. Oud model, niet Nederlands, niet zo groot etc etc. Leek mij een redelijke deal en prijs. Keurig op voorraad maar je hoort er niks van maar ze zetten de order wel op verzonden.

Na een paar dagen e-mail gestuurd met de vraag waar mijn bestelling blijft en of ik de T&T kan krijgen, vervolgens een e-mail terug dat de order geannulleerd is ivm een kennelijke prijsfout.

De e-mail zelf was wel netjes, maar de order op verzonden zetten en gewoon de klant niet informeren kan echt niet. Maar we zijn er nog niet!

Belofte dat het aankoopbedrag retour gestort ging worden. Ook dit gebeurde weer niet automatisch en moest nogmaals de e-mail in duiken om mijn geld terug te krijgen. Inmiddels ontvangen.

Ik geloof achter mekaar dat als je een TV zoekt ze hem keurig zullen leveren, maar als je klantenservice verwacht dan lijkt het erop dat dit niet netjes is ...

Klantenservice

Zie bij toelichting. Niks proactiefs, je moet er zelf achteraan gaan. Ze laten niet weten dat je order cancelled is, en terugbetaling moet je ook achteraan gaan!

Wel keurig response van de medewerkers die reageren!

TLDR: Als el-vidas wat pro-actiever zou communiceren was ik als potentiele klant iig niet boos geworden ...

Algemeen

Snel gevonden wat ik zocht. Laagste prijs in Nederland. Bestellen was erg gemakkelijk. Goede communicatie via e-mail.

Verzending

Goede communicatie met de chauffeur/bezorger. Hij kondigde aan dat hij in aantocht was.

Algemeen

Gevonden via Pricewatch en op basis van andere tweakers-ervaringen bij EL Vidas een Philips 43PUS8506 besteld.
Prima prijs en ook toegankelijke website met voldoende info.

Verzending

Vooral de eigen bezorgservice vond ik heel goed. Werd een kwartier tevoren gebeld door de koerier.
Knap dat je én een goede prijs vraagt én zelf kan bezorgen.

Algemeen

Had een bestelling geplaatst op hun website en las toen slechte revieuws en kwam er achter dat de tv in kwestie geen chromecast heeft dus voor de zekerheid een escalatie op paypal gezet zodat ik zeker wist dat ze de tv niet zouden sturen. Toen kreeg ik per mail dat ik een terug betaling via bol krijg(artikel via hun besteld niet via bol) dus erop gereageerd en kreeg een bericht terug met excusses onze fout en dat ik de claim op paypal moet stop zetten want daardoor kunnen ze niet terug betalen. Toen paypal gebeld en die legde me uit dat dat grote onzin is. Nu weigeren ze terug te betalen van een artikel die geannuleerd is alleen maar wegens een escalatie op paypal. Paypal zegt dat ik niet naar ze moet luisteren en de escalatie absoluut niet moet sluiten totdat ze willen terug betalen aangezien ze nu in strijd zijn met de koop bescherming door te eisen dat ik de escalatie sluit voordat ik mijn geld terug krijg. Krijg geen reacties meer van hun op mails. Behalve dat ze niet eens zijn met de claim (het is een escalatie dus om samen met de verkoper uit te komen en mag eigenlijk pas gesloten worden als er een oplossing is) dus pas mijn geld terug krijg als ik de escalatie stop zet. Maar als ik het stop zet heb ik minder rechten en kunnen ze me alsnog niet terug betalen en heb dan geen poot om op te staan.

Dus ze eisen dingen die in strijd zijn met aankoop bescherming en weigeren geld terug te betalen. Trap er niet in want wat ze doen mag niet. Daarvoor zijn escalaties om samen eruit te komen. Niet om te weigeren om te betalen.

Heb het moeten escaleren naar een claim bij paypal want ze weigerde terug te betalen. Nog steeds geen reactie van hun op paypal gehad. Dus ze weigeren zelfs op paypal te reageren. Koop hier niks want je krijgt je geld niet terug als het aan hun ligt. Heb geen product want die is geannuleerd maar geld ook niet. Ben blij dat ik via paypal heb besteld anders was ik mijn geld zeker kwijt.

Klantenservice

Eisen dat ik een escalatie stop zet voor terug betaling en willen niet samen tot een oplossing komen. De enige oplossing is terug betalen van een geannuleerd product. En niet weigeren wegens een escalatie. De escalatie zou automatisch gestopt worden met een terug betaling dus heb het gevoel dat ze me uit mijn geld willen scammen.

Algemeen

LG OLED65C16LA gekocht voor een bijzonder scherpe prijs nu de C2 er is. Maar gewoon ook de goedkoopste op moment van schrijven €1369,- Keurig op voorraad met volgende dag levering. Krijg netjes de avond ervoor een tijdsindicatie van 2 uur en de volgende dag staat de koerier keurig binnen het aangegeven tijdslot met de TV voor de deur. Volledig probleemloze ervaring, helemaal goed.

Verzending

Zoals al omschreven alles volgens het proces zoals ze dat omschrijven op de website.
- volgende dag levering
- tijdslotindicatie de avond er voor
- keurig binnen tijdslot geleverd
Een verbeterpunt zou zijn wanneer de klant zelf een dagdeel kan aanwijzen ivm werk. Maar ik begrijp dat dat logistiek heel lastig kan zijn en geef daar geen aftrek voor.

Algemeen

LCD TV besteld voor een prijs lager dan andere websites. Levering was precies zoals gepland en verder geen problemen gehad.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Allereerst gevraagd of de LG OLED C1 tv een Europese of NL type was. Hij was Europees. Maakt mij niet uit, LG is LG en de C1 is een tv uit het topsegment. Die is in Spanje echt niet slechter dan in Nederland. Dus aangezien het gewoon veel geld scheelde t.o.v. andere aanbieders bij Vidas gekocht. Snel geleverd, geen krasje op de doos zelf (leer er van GLS!!!) en aangesloten. Prachtige tv, super modern en het beeld zoals verwacht kraakhelder. Zelf even de instellingen aanpassen (zie gebruikersfora) om alles uit de tv zelf te halen. Voelde ik me onzeker? Heel even na het lezen van de reviews..maar ik dacht: ik geef het een kans. Nu erg blij dat ik het gedaan heb.

Snel en goed geleverd!

Klantenservice

Waren gewoon eerlijk en uiteindelijk heb ik besloten om de tv toch te bestellen bij Vidas.

Algemeen

Er wordt openlijk geadverteerd met Benelux modellen van LG televisies in dit geval (6LA), maar bij navraag blijkt inderdaad dat er grijze import (1LB) geleverd wordt.

Onderaan de pagina staat een kleine disclaimer, feit blijft dat ze met andere typenummers adverteren.

Klantenservice

De medewerker op de chat reageerde vooral defensief en probeerde vooral mij ervan te overtuigen dat de wettelijke garantie (reparatierecht) hetzelfde is als de fabrieksgarantie die LG bij 6LA modellen meelevert. Wanneer ik hem vertel dat verschillende artikels na een simpele google opdracht aangeven dat Europese modellen en Benelux modellen wezenlijk verschillen in de fabrieksgarantie die wordt meegeleverd, wordt mij "Dat heef u dan niet goed begrepen" verteld.

Het tekenende is wel dat hij in een zin noemt "Dat heef u dan niet goed begrepen, er is gewoon een garantie reparatie plicht", en daarmee dus probeert de wettelijke reparatieplicht (consumentenrecht) gelijk te stellen aan LG fabrieksgarantie.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Weinig toe te lichten, gewoon een prettig verlopen aankoop; goede prijs, makkelijk te doorlopen proces op website, duidelijk op de hoogte gehouden over verzending en aankomsttijd.

Algemeen

Informatie over product klopt, lg tv Europese versie. Levering keurig conform afspraak en keurig tijd blok van 2 uur met 20min voor levering een telefoontje. Al met al prima voor elkaar. Echt een aanrader

Algemeen

Gezien de fors lagere prijs van de tv had ik eerst twijfels maar dat bleek overbodig.
In de middag tv besteld en volgende dag geleverd.

Verzending

Aflever tijdstip werd prima gecommuniceerd. Bezorger checkte bij aflevering nog de staat van het product. Erg tevreden.

Scorekaart voor EL Vidas

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie