Amazon.de Marketplace

0 producten en 0 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Amazon.de Marketplace

Review toevoegen

Algemeen

Ik wilde de volgende dingen bestellen:
Sonos sub
RTX 2080 super
RTX 2080 ti

Het belachelijke is dat er altijd verkopers zijn die op 70% van de nieuwwaarde een 2e hands product aanbieden. Omschrijving is als nieuw.
Ik betaal netjes met Credit card zoals ik altijd doe en dan opeens krijg ik melding van Amazon dat het niet geleverd wordt en bestelling geannuleerd volgens Amazon.

Verzending

Er is nooit een pakket verzonden aangezien het daarvoor al wordt geannulleerd.

Klantenservice

Bij Nabellen blijkt dat het misschien neppe verkopers zijn. Het zijn 'to good to be true" aanbiedingen (70% van nieuw is niet zo heel gek) En er wordt heel laconiek over gedaan en het meest belachelijke is :

Elke dag staan ze er gewoon op. Ik heb meerdere producten in mijn favorieten staan en 2e hands altijd dezelfde prijzen. Soms ook van dezelfde shops.
Hier wordt amper wat tegen gedaan.

Algemeen

Bestelling geplaatst tijdens Black Friday. 4 dagen later mijn bestelling ontvangen. Erg tevreden over het algemeen.

Verzending

Levertijd wat langer dan gewend.

Algemeen

prijzen wijzigen gedurende het koopproces. Idioot! Ze belazeren je met goedkope prijzen en maken het duurder gaandeweg het bestelproces.

Verzending: Score: 5

Algemeen

Vanaf het bestellen en daarna de verzenden ben ik keurig op de hoogte gehouden van het verdere proces.

Verzending

Ik heb op dinsdag een Xiaomi Redmi Note 7 besteld bij Amazone.de (verkoper: NiuMi Technology). Op vrijdagavond werd deze thuis bezorgd met DHL. Keurig verpakt.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik maak deze review aan de hand van drie bestellingen:
-de airzound xl, een fietsbel maar dan een dat mensen echt aan de kant gaan.
-SSD, is makkelijk te vinden op de website. Is absoluut goedkoper als elders
Na de hieronder beschreven teleurstelling wederom gekozen om te kiezen voor amazon
-6 HDD's, wederom makkelijk te vinden en ook erg betaalbaar.

Verzending

De airzound xl is keurig op tijd. De verpakking ziet eruit alsof hij al eens open is geweest. Maar ja zeker weten doe ik dat niet. Het is een cadeautje dus ik pak 'm in en test hem niet zelf...had ik dat maar gedaan. Stuk, toch? dat denkt iedereen nu. Was het maar waar. Nee hij was niet stuk. Hij kwam onder druk aan, dat hadden we niet door. De jarige probeert de dop eraf te draaien wat in eerste instantie niet lukt, klapt hij in een keer met MEGA-klap open. Zijn vrouw zat er met haar oor vlak naast. We schrokken ons allemaal lam. Voor de rest was er niks stuk, niemand permanent beschadigd. Dus geen contact gezocht met de helpdesk.

De ssd verzending raakt zoek. Het is bijzonder onduidelijk met wie ik contact moet opnemen. Uiteindelijk gesproken met een amazon medewerker. Deze geeft aan dat het een postpakket is en dus geen track en trace. Dit betekent ook dat ik verplicht 2 weken moet wachten totdat ook amazon accepteert dat de bestelling weg is. Hierna keurig een nieuwe ssd opgestuurd. De ssd was trouwens keurig verpakt in een stevige doos met allerlei verpakkingsmateriaal, hoezo, natuurlijk toch? Nou lees verder:

De 6 hdd's worden keurig op tijd verzonden en komen ook op tijd aan. Echter bij het openen van de stevig gedeukte kartonnen doos, blijkt dat er geen verpakkingsmateriaal tussen de hdd's zit. Ze zitten in een vochtwerende folie verpakt . Deze folie is door het gerammel aan alle kanten beschadigd en gescheurd. In de voorwaarden voor retourneren staat dat datadrager producten in hun onbeschadigde folieverpakking dienen te worden teruggestuurd. En die is dus gescheurd. Gebeld met de klantenservice, deze suggereren een hdd te testen. Wat ik weiger, ik vind niet dat het zo verstuurd had mogen worden. Ik krijg keurig een retourneer document opgestuurd.

Klantenservice

De klantenservice was correct, vriendelijk en ze spraken allemaal keurig nederlands. Wat een verrassing was gezien de eerdere reviews. Echter is de geluidskwaliteit niet best, veel achtergrond geluid en ze hebben niet een al te beste telefooncentrale want er zijn ook geluids-artefacts hoorbaar.

Klantenservice kan maar zeer teleurstellende compensatie bieden.

Algemeen

Als cadeau een Samsung S10 besteld. Niet geleverd omdat er aanvullende informatie nodig was. Zij wilde het rekeningnummer verifiëren. Daarom nederlandse klantenservice gebeld. Krijg je iemand in India te spreken met een Engelse naam. Probleem in het Engels vertelt. Nadat je vertelt hebt word je naar een antwoordappaart geleid. Dit gebeurde mij 8 keer. Hierna doorverwezen naar de juiste afdeling. Hier wel correct geholpen, in het Duits. Alleen wilde wij ook het Prime account verwijderen. Dit kost nl. geld. Nog een keer gebeld. Uiteindelijk is alles waarschijnlijk wel geregeld. Bevestigingsmails ontvangen. Veel rompslomp voor 19 euro goedkoper dan ergens anders.

Verzending

Zie algemene omschrijving. Artikel niet geleverd, wel betaald. Klantenservice erg slecht

Klantenservice

Zie algemene beschrijving. Nederlandse klantenservice spreekt slecht Engels en zijn onbehoorlijk. Werd wel 7 keer na een paar woorden naar een antwoordapparaat doorverbonden.

Algemeen

Prima webshop, het bestellen ging gemakkelijk en ik had na een paar dagen het product in huis.

Algemeen

Net iets besteld bij Amazon, krijg ik in het duits een mailtje dat ik allerlei papieren om aanleveren om te bevestigen dat ik het ben en deze dan naar hun faxen. Wie doet er nog aan faxen? En waarom zou ik energie rekeningen ed opsturen.

Klantenservice

Net even gebeld met de helpdesk, maar zij kunnen ook niks anders doen. Wel te horen gekregen dat als ik niks doe, de bestelling automatisch geannuleerd wordt en dat ik het bedrag terug krijg. Dat dan maar doen en ergens anders bestellen dan maar.

Algemeen

Een kwartier na mijn iDeal bestelling krijg ik ineens een mailtje in het Duits dat mijn iDeal betaling mislukt is. Ik heb 5 dagen de tijd om de betaling te doen met een creditcard.

Leuk als je iDeal aanbiedt op je website, maar dan moet het ook wel werken.

[Update 11-6-19] Iets meer dan 24 uur later krijg ik dezelfde mail maar dan in het Nederlands. Met als afsluiting de volgende zin: Houd er rekening mee dat Amazon.de in het algemeen geen vooruitbetalingsmethoden accepteert om bestellingen zo snel mogelijk te kunnen verzenden.

Overigens is er geen geld afgeschreven.

Klantenservice

Bij het aanmaken van een Amazon account krijg je eerst een mail in het nederlands. Maar alle mails die ik daarna kreeg waren in het duits.

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Het foutief aanprijzen van 'gratis verzending'! Misleidende informatie over Amazon Prime en terugkerende Prime Payments voor maandelijks lidmaatschap.

Verzending

Forse verzendkosten ipv 'gratis'! Misleidende informatie over Amazon Prime en terugkerende Prime Payments voor maandelijks lidmaatschap.

Klantenservice

Op 17-06-2019 nam ik contact op met de klantenservice van Amazon. Het maandelijkse lidmaatschap van Amazon Prime is op 18-06-2019 teruggestort op mijn creditcard.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Top klantenservice en goedkope prijzen. Enige nadeel is de iets langere verzending soms. Erg tevreden dus.

Algemeen

Ten eerste moet ik zeggen dat ik niet echt een probleem met Amazon DE zelf heb. Ik heb voor de algemene beoordeling "Slecht" gekozen omdat de enige ietwat handige informatie is dat je komt te weten dat het product op Amazon DE beschikbaar is. - Het probleem is op welke manier en voor welke prijs.

Vaak kom je erachter dat de verkoper niet Amazon zelf is maar een alternatieve verkoper. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar je hebt dan niet compleet met de winkel te maken. Daarom heet het volgens mij hier op Tweakers Pricewatch ook "Amazon.de Marketplace" en niet alleen "Amazon.de".
Een ander probleem dat ik ben tegengekomen kan ook zijn dat het product niet eens naar Nederland kan/mag worden verzonden, ondanks dat het wel direct van Amazon komt. Dat vind ik een beetje vreemd van de winkel zelf, maar het is alsnog nutteloos dat ik er dan via Tweakers terecht kom.

In ieder geval, erg onhandig om goede prijzen te vinden, vooral als je naar een optelling in een wenslijst kijkt die vervolgens niet echt klopt. Want een volgende laagste prijs van hetzelfde product kan flink wat meer zijn.
Ik zou Amazon DE graag uit Tweakers Pricewatch zien verdwijnen, want het helpt gewoon niet. Hou het bij specifiekere computer/electronica en Nederlandse winkels.

Zo niet, moet er gekeken worden of de koopopties daar wel bruikbaar zijn voor Nederlandse klanten. Want het komt ook voor dat je wél gewoon direct voor de aangegeven prijs een product kunt bestellen. - Het is gewoon inconsistent.

Brento Karma 2,29K

Algemeen

Prijs klopt niet met Tweakers, het is een paar euro duurder, storender is dat ook het foutief aanprijzen van 'gratis verzending'(!)

Verzending

Forse verzendkosten ipv 'gratis', iets bestellen en bij een punt in de buurt ophalen is niet mogelijk (hoewel het wel wordt geadverteerd).

Algemeen

Ik heb een tiental producten met prijsnotificatie/alert hier op tweakers. Elke keer als ik een lage prijs alarm krijg ga ik kijken en was het amazon.de. Als ik dan kijk op de website van Amazon dan zie ik dat het bedrag helemaal niet klopt, de vraagprijs is minimaal 10 euro duurder als aangegeven op tweakers.
Dit nep bedrag blijft dan een halve week op tweakers staan, ik vindt dit niet eerlijk.

Algemeen

Koop regelmatig iets bij amazon en dat gaat altijd vlekkeloos.
Terugsturen is geen probleem indien het niet bevalt. Het duurt echter wel lang voordat je je geld terug hebt, misschien pech? Beide keren een email gestuurd na een week of 2 en dan werd het bedrag teruggestort binnen een dag of 2.

Verzending

Ik heb geen prime dus het duurt altijd wat langer voordat de producten thuis zijn maar ik ben een geduldig persoon en je wordt van tevoren ingelicht w.b.t. de verwachte verzenddatum.

Klantenservice

Ik heb goede ervaringen, zowel met een beschadigd product terugsturen als een product terugsturen wat niet beviel. Klant is koning, althans zo werd ik behandeld. Ze reageren snel (genoeg), ik heb de stopwatch er niet bijgehouden maar volgens mij is het binnen een paar uur.

Algemeen

Bestel hier al een tijd lang producten, de ene keer tech de anderen keer gewoon consumentenproducten.
Heb hier een tijd geleden een mobvoi smartwatch + screenprotector. Tegenwoordig levert amazon netjes op tijd of zelfs sneller dan verwacht. Communicatie verliep soepel, pakketje was geleverd binnen de beloofde tijd en was netjes verpakt.

Verzending

Ben geen fan van DHL, ze bezorgen soms bij de buren waarbij ik aangeef dat ik dit bijvoorbeeld de ene keer niet wens, tracking info komt vaak heel laat binnen (letterlijk op het laatste moment waarna het al bezorgd is). En komen meestal afgesproken tijd niet na.
Gelukkig kan ik wel terugsturen via Postnl wat bij ons een heel stuk beter werkt.

Helaas werkt de amazon app niet goed en kan je jou bestelling niet volgen.

Klantenservice

Communicatie was gewoon goed, ik heb uiteindelijk het product terug te gestuurd omdat ik niet tevreden was helaas (andere verwachting).

Kon het pakket netjes terug sturen via Postnl.

Algemeen

Ik heb nu een aantal producten proberen te kopen. Vooral omdat ze erg goedkoop in de pricewatch staan. Als je op de site komt dan gaat het om een ander product (foutje neem ik aan) of je moet prime member zijn om het product te kopen. Dat gaat niet werken liebe freunde.

Algemeen: Score: 3

Algemeen

Website ziet er goed uit, en alles volledig in het Nederlands. Beetje het Bol.com principe. Producten rechtstreeks geleverd door Amazon, of externe verkopers.

Nadeel:

Alleen betalen met iDeal. Dus geen PayPal, of het makkelijke 'betalen na levering'.

Geen Nederlandse support. Dus als er iets mis is houd er dan rekening mee dat u Engels of Duits moet communiceren.

Wees er van bewust dat het product alleen wordt teruggenomen wanneer het in ongeopende verpakking wordt retour gezonden (tenzij het stuk is natuurlijk)

De cadeau verpakking die je voor extra geld erbij kunt nemen ziet er mooi uit!

Verzending

Verzending ging in 1 geval mis. Pakket kwam een dag te laat.

Het verzend overzicht in mijn account op Amazon website is volledig de kluts kwijt. Zo was de lever plaats een totaal andere plaats. Ook geeft men aan dat verzendingen worden verzonden met TNT, maar geven in werkelijkheid een POSTNL tracking code.

Klantenservice

Met live chat kreeg ik een medewerker die alleen Duits sprak (ZUCHT!)
Hierna een collega die een beetje Engels kon tikken.
Toen ik vertelde dat ik mijn pakket niet op de afgesproken dag had ontvangen zei men dat ik maar geduld moest hebben.

Na uiteindelijk een mail te hebben verstuurd werd ik netjes geholpen (in het Engels)

Verzending: Score: 5

Algemeen

Amazon heeft altijd een ruime keus aan artikelen, die nog uitgebreider wordt gemaakt door de Marketplace. Let hierbij dus op dat het om externe verkopers gaat, en je beter de reviews kan lezen op Amazon bij de verkoper zelf dan hier op Tweakers. Deze review wordt dus vooral gebaseerd op hun A-Z Garantie.

Verzending

Verzendkosten verschillen per verkoper. Sommige verkopers hebben het "Prime Keurmerk". Deze verkopers kunnen artikelen vaak snel en gratis verzenden, waardoor ze binnen 1-2 dagen. binnen zijn.
Retourneren wordt betaald door Amazon zelf tot 10 euro. Je krijgt dus geen antwoordnummer waar je je pakketjes heen kan sturen.

Klantenservice

Altijd keurig op tijd, veel updates alleen deze worden niet altijd in het Engels doorgegeven. Vaak geeft Amazon zelf wel hun berichten in het Nederlands of Engels, maar de verkopers doen dit vaak in het Duits, waardoor communicatie soms lastig kan zijn.

Iets retour sturen of een klacht indienen is vrij simpel en zonder al te veel gedoe. Als je contact op wilt nemen direct met de klantenservice, moet je heel goed zoeken naar een e-mailadres, wat jammer is. Als je deze eenmaal gevonden hebt, is de communicatie prima.

Scorekaart voor Amazon.de Marketplace

Algemeen Score: 2
Verzending Score: 2
Klantenservice Score: 1

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 1 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie