Afinjo

84 producten en 92 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Afinjo

Review toevoegen

Algemeen

Duidelijke website met makkelijk bestelproces. Twee artikelen besteld en bij een stond al netjes aangegeven dat deze 5 tot 10 dagen levertijd zou hebben en dus niet op voorraad was. Daarom heb ik bewust twee losse bestellingen geplaatst, zodat ik het eerste artikel gelijk de volgende dag in huis had en het tweede artikel een weekje later.

Klantenservice

Prima service. Een paar dagen nadat ik mijn bestelling had gedaan zag ik dat hetzelfde artikel inmiddels in de aanbieding was. Ik heb toen even contact met Afinjo opgenomen en dat heel netjes opgelost; ze hebben mij ook alsnog de korting gegeven.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

Er waren voor mijn 4 reden om hier een "Google Chromecast met Google TV" te bestellen:
- Op voorraad
- Morgen in huis
- Paypal betaling mogelijk
- De goedkoopste

Bij het afrekenen blijk paypal totaal niet mogelijk te zijn. Vreemd, bij het product, onder de grote "in winkelwagen" knop staat toch écht een paypal logo.

Verzending

Bij het product staat een groene banner met de tekst "Ruim op voorraad: Op werkdagen voor 17:00 besteld, morgen in huis!"

Dus direct besteld op maandag (ruim voor 17:00).

Na bestellen rijg ik een vage mail van Fietskoeriers:
Afinjo heeft ons laten weten dat je bestelling klaarstaat voor verzending. We verwachten dat je bestelling vandaag in ons bezit komt zodat het morgen wordt bezorgd.
Onze partner DHL komt jouw pakket bezorgen, want jouw adres is voor ons nog net iets te ver fietsen.

Vreemd, ik heb nergens voor 'bezorg maar op de fiets' aangeklikt.
De volgende ochtend kreeg ik een verzendbevestiging dat mijn bestelling verzonden was, maar nergens via wie of een tracking nummer.
Aan het eind van de dag kreeg ik ineens een mail van DHL dat ze woensdag voor de deur zouden staan met een zending van Afinjo.
Die levering is uiteindelijk ook op woensdag uitgeleverd.

Door de vage verzendconstructie van Afinjo heeft de verzending een dag langer geduurd en kunnen ze hun eigen belofte niet waarmaken.

Algemeen

Goeie webshop, alles was duidelijk; vlotte werking. Goedkoopste prijs in de pricewatch en dat bleek ook. (enkel de verzendkosten waren iets duurder maar nog steeds ongeveer 40% goedkoper dan bol.com) Zeer tevreden over.

Verzending

Ondanks een hot topic (webcam), goeie prijs, redelijke verzendkost (nl -> be), goed verpakt, snel verzonden duidelijk opvolg code.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Was aan het rondkijken voor een Xiaomi band 5 en zag via de pricewatch dat het bij Afinjo het goedkoopst was. Dus ik bestelde dit op 10/01/2021 en na een vlotte betaling was het al verzonden na een paar dagen. Dat dus mijn veronderstelling maar hoe had ik het mis.

Na een aantal dagen/weken zocht ik contact en op 26/01/21 stuurde ik een bericht waar mijn bestelling bleef. De reactie hierop was dat zendingen er tot 3 weken over doen en dat ik nog eventjes moest wachten.
Het werd verstuurd met postnl briefpost, of dit ook werkt met België weet ik jammer genoeg niet.

Op 13/02/21 stuurde ik nogmaals een bericht dat het nog altijd niet toegekomen was.Daarop kreeg ik op 15/02/21 een tegenbericht dat er vele problemen waren met de verzendmethode en of ik een terugbetaling of de bestelling nogmaals verzonden moest worden.

Nadien nog een aantal berichten nagelaten maar ik hoor er niks meer van. Waardeloos.

Gewoon bestellen bij Alternate.

Verzending

Heb geen flauw idee hoe men verzend maar heb nog nooit gehoord van PostNL briefpost België

Klantenservice

Klantenservice is ondermaats en stuurt je gewoon wandelen. Ze geven oplossingen maar komen ze niet na.

Algemeen

Het product was hier het goedkoopste (bleek uit de pricewatch), zoals gemeld op de site vandaag besteld morgen in huis, dat was ook zo, het was er netjes de volgende dag

Algemeen

Gemakkelijk besteld en betaald, keurig op de hoogte gehouden via de e-mail. Afinjo kiest zelf de snelste transport methode, waardoor ik de bestelling al de volgende dag in huis had!

Snel en duidelijk!

Algemeen

Ik kocht er een smart Xiaomi personenweegschaal voor een relatief laag bedrag in vergelijking met andere aanbieders maar kende de webshop niet. Heb tijdens het bestellen aangegeven dat mijn adres vaak foutief op het etiket wordt afgedrukt door andere webshops. Kreeg een nette mail terug dat ze dat hadden gecheckt en inderdaad hadden aangepast handmatig.

Verzending

Product kan prima op tijd en netjes verpakt aan.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Webcam opgehaald, voldeed aan de verwachtingen, prijs kwaliteit prima op orde, afhandeling zeker naar tevredenheid.

Algemeen

Xiaomi Mi Body Composition Scale 2 besteld.. geleverd zoals aangegegeven binnen afgesproken termijn. Hulpvaardige klantenservice via Whatsapp.

Verzending

Zondag besteld disndag geleverd. Zoals vooraf aangegeven, werkdag besteld is volgende werkdag geleverd. Dik tevreden

Klantenservice

bestelling ging makkelijk en er is keuze tussen het maken van een account of als 'gast' te bestellen. koos in eerste instantie voor het laatste maar dacht achteraf dat ik daardoor mijn bestelling niet kon volgen. na het aanmaken van een account natuurlijk geen bestelling zichtbaar aangezien die niet automatisch gekoppeld zijn. Via Whatsapp contact opgenomen. Binnen uur reactie, bestelling gekoppeld en kon ik mijn bestelling netjes volgen.

Begin oktober 2020 bleek de weegschaal defect. Mat met het verplaatsen van en naar mijn standbeen vier verschillende wegingen. En geen grammen maar kilo’s.
Via whatsapp contact. Zonder poespas moeiteloos omgeruild. Nieuwe sneller opgestuurd dan dat ik de oude had kunnen terug sturen. Top winkelervaring!

Verzending: Score: 0

Algemeen

Ik wilde snel een Xiaomi smart fan tijdens een hittegolf. Na telefonisch contact kon ik direct terecht om er eentje op te halen. Snel afgehandeld en goede prijs in vergelijking met andere (web)shops.

Algemeen

Eerst nog getwijfeld over afhalen, maar door eigen krappe planning toch maar met pakketpost besteld. Ook in de avond kreeg ik netjes een reactie via de Whatsapp klantenservice.

Verzending

Product was goed verpakt in stevige doos.

Klantenservice

Goede bereikbaarheid, in de avond via Whatsapp klantenservice.

Algemeen

Goede webshop, hadden verschillende varianten van het product dat ik zocht. Redelijke prijs, snelle verzending.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Makkelijk besteld, PayPal betaald. Kreeg de dag erop de verzendlabel, maar hij was blijkbaar al die dag ervoor verstuurd. Pakket was onacceptabel verpakt. Het was de originele verpakking met gwn wat huishoudfolie eromheen, niet eens een omdoos om de weegschaal en Mi Band te beschermen. Erg slecht.

Verzending

Verlate zendcode, maar vooral het huishoudfolie om de originele doos (i.p.v. een doos om het product) is onacceptabel slecht. Wel snelle levering, maar dat weegt niet op tegen de verpakkingschade.

Algemeen

Gekozen vanwege de laagste prijs, product mi band. Weinig reviews, maar toch geprobeerd. Keuze uit verschillende verzendmethodes, product is snel verzonden. Eigenlijk alles naar wens, dus ik zou er vaker bestellen.

Verzending

Zelf gekozen voor verzending met brievenpost, verpakking was goed

aqu Karma 1,48K

Algemeen

op 1-4 een mi-band 4 besteld bij deze winkel.
Reden voor de keuze van deze (voor mij onbekende)webwinkel was de prijs.
Met voor mij onbekende webwinkels ben ik normaal wat voorzichtig m.b.t. betaal methodes. Helaas ondersteund deze winkel geen creditcard. Maar gezien het risico vs bedrag en de reviews toch maar met ideal besteld.

Verzending

Levering was zeer snel (de volgende dag).
Ik had voor een tracked brievenbus pakketje gekozen.
De verpakking was ok, in een bubbeltjes enveloppe, maar niet overdreven stootbestendig.

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Bestelling verliep via Bol.com dus natuurlijk weer prima. De bestelmachine van Bol.com werkt perfect. (Cadeaubonnen)

Verzending

Zie bovenstaand, de besteld via Bol.com.

Klantenservice

Diep triest, meerdere reminders nodig, verschuilen zich achter de producent en software-updates voor een overduidelijk hardware-issue. (zonder het product ook maar gezien te hebben) Tip: toon verantwoordelijkheid en houd je aan de wet. Dan ben je een aanwinst in plaats van de zoveelste dozenschuiver die inwisselbaar is voor een ander.

Algemeen

Bestelling liep vlot en eigenlijk exact volgens afspraak geleverd ondanks de Kerstdrukte! Kan iedereen dit bedrijf aanraden.

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Prijzen zijn degelijk tot zelfs scherp geprijs t.o.v. de grote shops. Afinjo heeft dat te danken door een gebalanceerd assortiment van bekende, maar vooral voor de algemene consument minder bekende artikelen die Afinjo vermoedelijk slim inkoopt. Voor de gemiddelde tweaker die bereid is om ietsje meer te betalen t.o.v. potentiële risico's bij Gearbest / Ali Express / Banggood is Afinjo een absolute aanrader.
Mijn beoordeling is gebaseerd op het totaalplaatje; daaronder valt zeker de persoonlijke benadering van de klantenservice.

Fatsoenlijke verpakking/omdoos.

Klantenservice

Elke online winkel die zich nog moet 'bewijzen' kan de meeste punten scoren door de juiste mensen op de klantenservice te zetten. Afinjo lijkt dat vooralsnog te doen, waardoor zowel vragen als vervolgreacties netjes en compleet gegeven worden.
De reactietijd op online ingevulde formulieren dient wel te verbeteren; In mijn geval werd een op vrijdag om 8 uur s'morgens ingevuld formulier pas op zaterdagmiddag kwart over 4 beantwoord. Vervolg communicatie ging bijzonder snel; het is duidelijk dat wanneer de mail in de gaten gehouden wordt, men ook snel anticipeert.

Algemeen

Duidelijk antwoord op vragen, product voor concurrerende prijs, snelle en degelijke verzending! Beetje eng, want onbekende winkel, maar achteraf geen enkele reden om me zorgen te maken. Aanrader!

Verzending

Voor 18.00 uur besteld, volgende dag goed verpakt in huis!

Klantenservice

Had wat vragen over beschikbaarheid van producten. Kreeg snel antwoord via de website.

Scorekaart voor Afinjo

Algemeen Score: 5
Verzending Score: 5
Klantenservice Score: 5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 3 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie