Door Jan Meijroos

Freelancer

E3 2008: Gears of War 2

'Bigger, Better and More Bad Ass'

Cliffy B., de lead game designer van Gears of War en Gears of War 2, is nooit te beroerd om ongenuanceerde uitspraken te doen. Sinds ontwikkelaar Epic eerder dit jaar Gears of War 2 onthulde, predikt hij het Gears of War 2-evangelie middels zijn drie peilers: 'Bigger, Better, More Bad Ass!'

Gears2

Overigens wil Cliff geen Cliffy B. meer worden genoemd. Deze nickname, die hij jarenlang gebruikte, heeft volgens hem inmiddels afgedaan. We spreken op zijn verzoek dus weer gewoon over Cliff Bleszinski. De reden voor zijn naamsverandering? De game designer is naar eigen zeggen volwassen geworden, en daar past de naam van een lid van een jongensband niet bij. Gelukkig blijft hij desondanks toch nog een beetje een kind, want zijn voorliefde voor ultragewelddadige schietspellen borrelt onverminderd door zijn aderen.

De vraag is natuurlijk of Gears of War 2, de woorden van Bleszinski volgend, inderdaad groter, beter en, eh... gruwelijker dan ooit wordt. Het spel biedt in ieder geval meer gameplaytijd, zowel in singleplay als in multiplay. Grafisch ziet er spel er inderdaad mooier en gedetailleerder uit en de gameplay voelt overweldigender en aangenaam grotesker dan die van zijn voorganger.

Gears2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite