Battlefield: Bad Company

Introductie

Xbox 360 gameDe film Three Kings vertelt het verhaal over drie soldaten in de Golfoorlog, die de oorlog laten voor wat hij is en op jacht gaan naar fortuin. George Clooney en de zijnen houden er twijfelachtige motieven op na, maar het levert de kijker een goed verhaal op. De verhaallijn in de shooter Battlefield: Bad Company doet aan Three Kings denken. In de game komt de speler terecht in de compagnie van boeven, prutsers en andere rotte eieren die het leger liever kwijt is: de B-Company.

De focus in de Battlefield-serie ligt sinds jaar en dag op multiplay, maar dat is anders in Bad Company. EA Games wilde voor de verandering eens een Battlefield-game uitbrengen waarin veel meer aandacht wordt geschonken aan singleplay. Bad Company heeft daarom als eerste spel in de serie hoofdpersonages en een verhaallijn gekregen. Uiteraard is er ook een uitgebreide multiplaymodus, een Battlefield-titel zonder multiplay zou onvolledig zijn.

De afgelopen maanden maakte EA potentiële Battlefield-spelers lekker door een aantal trailers vrij te geven. Hierin maakten we kennis met Haggard, Sweetwater, Sergeant Redford en Preston Marlow, met wie de speler zelf aan de slag gaat. In de trailers kwam vooral de humor aan bod die voor een vermakelijke ervaring moet zorgen. Om hier een idee van te krijgen, kun je de trailer hieronder bekijken.