Lego Indiana Jones

Inleiding

Xbox 360 gameTerwijl de vierde Indiana Jones-film al lang en breed in de bioscopen draait, mogen gamers de eerste trilogie nog eens dunnetjes naspelen. De drie films zijn in opdracht van uitgever Activision van een Lego-jas voorzien, op dezelfde manier als die eerder bij Star Wars werd toegepast. Lego Star Wars was verrassend leuk, aan Lego Indiana Jones dus de zware taak die lijn voort te zetten. Ontwikkelaar Traveller's Tales lijkt daar met vlag en wimpel in te zijn geslaagd.

Lego Indiana Jones

De vooroordelen die al voor de release van Lego Star Wars bestonden, zijn bekend: Lego is voor kinderen en het spel is veel te simpel om volwassenen te kunnen vermaken. De Star Wars-versie rekende daar echter eenvoudig mee af, en ook voor Indy geldt dat de game zeker niet alleen voor kinderen geschikt is. Sterker nog, Lego Indiana Jones is juist bij uitstek leuk voor volwassenen. Voor kinderen is het een grappig uitziende game, helemaal opgebouwd uit Lego-onderdelen, maar voor mensen die de films hebben gezien is het bovendien een feest van herkenning. Vanaf het moment dat de welbekende Indiana Jones-tune inzet, tot aan de credits aan het einde van het spel: alles is doordrenkt met de typische Indiana Jones-sfeer.

Het leuke is dat de makers daar op een leuke manier in doordraven. De meest uiteenlopende elementen uit de films worden overgenomen en flink opgeblazen in het spel. Neem bijvoorbeeld Indy's angst voor slangen. In de game zorgt die ervoor dat Indy regelmatig ineens stilstaat, als er een slang voor hem opduikt. Zo worden meer dingen overdreven, wat voor veel humor in het spel zorgt.

Inhoudsopgave

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3