×

Rise of the Argonauts nader bekeken

Door , 25 reacties

Ed del Castillo heeft ideeŽn

Ontwikkelaar Liquid Entertainment heeft ambities. Volgens topman Ed del Castillo zijn computerspellen nog altijd geen gemeengoed, maar Liquid's actie-rpg titel Rise of the Argonauts moet daar verandering in brengen.

Games moeten even populair worden als films en ze moeten net zo laagdrempelig en meeslepend worden als de gemiddelde Hollywood-productie, aldus Del Castillo. Zover is het nog lang niet, maar met Rise of the Argonauts wordt volgens de makers een stap in de goede richting gezet. Een groot probleem bij de gemiddelde rpg is, volgens Del Castillo, dat de actie steeds wordt onderbroken. Ben je lekker aan het hakken, moet het spel worden stilgelegd om een wapen te repareren of te ruilen, of om een magisch drankje te drinken. Bovendien staat er een lelijke hud in de weg, die afleidt van waar het echt om gaat: het avontuur. Del Castillo wil dat statistieken een minder prominente plaats innemen, daarom krijgt Rise of the Argonauts geen hud die standaard zichtbaar is. Er is wel een hud, maar die moet worden ingeschakeld als de speler hem wil zien. De in-game beelden moeten zoveel informatie over de sterkte en gezondheid van hoofdrolspeler Jason en zijn tegenstanders geven, dat healthbars overbodig zijn. De karakters in de game zullen zichtbare verwondingen oplopen, waar een speler aan af kan leiden of hij aan de winnende of aan de verliezende hand is.

Rise of the Argonauts

* Griekse mythe

Rise of the Argonauts is een rpg waarin de Griekse mythe van Jason en de Argonauten dunnetjes wordt nagespeeld. De zoektocht naar de magische schapenvacht staat centraal, maar voor de rest geeft Liquid een geheel eigen interpretatie aan de mythe. Het spel begint met de bruiloft van Jason. Voordat de plechtigheid is voltrokken wordt de bruid - prinses Alceme - echter vermoord. Ze kan met behulp van het Gulden Vlies weer tot leven worden gewekt, en dus gaat Jason hier naar op zoek. Voor wie de mythe niet kent: dit vlies is in feite een mythische schapenvacht.

Rise of the Argonauts

*