×

Door Tom Rosens

Wii Fit - Haal de fitnessstudio naar je woonkamer

Door , 57 reacties

Zweetgame

Nintendo Wii gameNintendo had de eerste stappen naar zweet-games al gezet met Wii Sports. Sindsdien kom ik niet meer op de tennisclub en na de introductie van Wii Fit kan ik mogelijk ook het abonnement van de fitnessclub opzeggen.

Overigens ging ik toch al niet meer naar het fitnesscentre aangezien het leuker is om rond te rennen in Grand Theft Auto of Unreal Tournament. Hoe dan ook: Wii Fit is geen typische game, het is meer een reeks oefeningen waar spelelementen aan verbonden zijn om extra motivatie te kweken bij de speler. Toch verwijs ik er in deze review uit praktische overwegingen naar onder de noemer 'spel'. Kunnen de sportscholen de deuren wel sluiten of mag Wii Fit zich geen vervanger noemen?

Wii Fit - persoon

* Draadloze steps-plank

Haal je Wii Fit in huis dan krijg je naast de speldisc een Wii Balance Board, een soort steps-plank, meegeleverd die in staat is om je gewicht te meten en het evenwicht van je lichaam in beeld te brengen. Op een manier die enigszins vergelijkbaar is met het trainen van je hersenen in Brain Training, train je je lichaam door middel van spiertrainingen, yoga, aerobicsoefeningen en balansspellen.

De Wii Fit-plank is draadloos en wordt geleverd met vier batterijen. Het ding is praktisch overal te plaatsen in de woonkamer en de verbinding wordt niet verstoord door een bank of tafel die tussen het bord en de Wii-console komt. De Wii Balance Board is een nauwkeurig stuk hardware en niet zomaar een gimmick. Nintendo raadt aan om op blote voeten op de plank plaats te nemen, al ligt mijn voorkeur bij sokken. De Balance Board kan 150 kg verdragen en mocht je daar boven zitten, dan is Wii Fit waarschijnlijk ook niet de oplossing die je zoekt. Voor mensen met grote voeten is het plankje wat aan de krappe kant, maar mijn maatje 43 kon er goed mee uit de voeten.

Wii Fit - persoon

*