×

Door Tom Rosens

Assassin's Creed herzien voor de pc

Door , 92 reacties

Wat is er nieuw?

Pc gameDe hype rondom Assassins's Creed is alweer lang voorbij. De mening van consolegamers was verdeeld, maar het spel vloog over de toonbank. Pc-gamers moesten toezien hoe de game aan hun neus voorbij ging. Al was het maar voor vijf maanden, want uiteindelijk komt alles wat goed verkoopt ook naar de pc.

Tweakers.net beoordeelde de Playstation 3-versie in november met een 8. We waren te spreken over de volledige vrijheid in de spelwereld, de grafische pracht en de innovatieve besturing. We waren minder te spreken over de missies, die we te eentonig en te simpel vonden. Het is interessant om te kijken of ontwikkelaar Ubisoft de vijf maanden die verstreken zijn gebruikt heeft om deze minpunten weg te werken, of dat het spel regelrecht is overgezet naar de pc.

Assassin's Creed - screenshot

* Wat is er nieuw?

De pc-versie heet volluit Assassin's Creed: Director's Cut Edition. Dit roept twee vragen op: wie is eigenlijk die director en wat heeft hij veranderd aan het spel? Het gaat om Creative Director Patrice Desilets. 'Zijn' pc-versie bevat vier nieuwe onderzoeksmissies, waarmee er in totaal negen missies te spelen zijn. Voor de toetsenbord-gamers zijn de graphics opgeschroefd en moet Jeruzalem er mooier uitzien dan ooit.

Assassin's Creed - screenshot

* Verhaal

Het verhaal speelt in de middeleeuwen, tijdens de derde kruistocht. Alta´r, de hoofdrolspeler van het spel, is onderdeel van een geheime groepering, the assassin's genaamd . Alta´r kan drie plaatsen aandoen gedurende het spel: de historische steden Jeruzalem, Acre en Damascus. Toch heeft het spel een futuristisch element, wat al bleek in de eerste demonstraties. Matrix-achtige storingen verschenen in beeld, waarover de ontwikkelaar niets los wilde laten tot het spel in de winkel verscheen.

*