×

Vooruitblik op Lego Indiana Jones

Door , 19 reacties

Indy in Lego-stijl

Xbox 360 gameLater dit jaar komt de vierde Indiana Jones-film in de bioscoop. Zoals dat tegenwoordig gebruikelijk is met populaire films, gaat dat gepaard met de release van een videogame, die ongeveer gelijktijdig met de film op de markt gebracht zal worden door Activision. Om de jongere generatie, die de originele filmtrilogie niet gezien heeft, klaar te stomen, komt de uitgever eerst met Lego Indiana Jones: The Original Adventures, dat begin juni in de winkels moet liggen. Op bezoek bij Activision kreeg Tweakers.net alvast de kans een deel van het spel door te spelen.

De introductie van een Indiana Jones-game in Lego-stijl is nauwelijks verrassend te noemen, aangezien met Lego Star Wars al werd aangetoond dat het concept werkt. De games scoorden goed dankzij de hoge mate van herkenbaarheid in zowel de Star Wars-figuren als de Lego-elementen en de flinke dosis humor die de spellen in zich hebben. Lego Indiana Jones kent een soortgelijke opzet, met natuurlijk links en rechts wat afwijkingen.

Lego Indiana Jones

Veel van die veranderingen zijn toe te schrijven aan het feit dat LucasArts de engine duidelijk verder heeft uitgediept. Dat is voornamelijk te merken in het aantal platform-elementen dat 'Lego Indy' tegen komt. Er moet druk met lianen gezwaaid worden, van platform naar platform gesprongen worden en ook zijn er de nodige puzzels die opgelost dienen te worden. Het zijn elementen die weliswaar al in Lego Star Wars zaten, maar in Lego Indiana Jones frequenter voorkomen.

*