Door , , 12 reacties

Xbox 360 gameDe Fifa Street serie van Electronic Arts was altijd al aangenaam overdreven. Niet alleen het balspel, ook de vormgeving ademt ongedwongen fun uit. Team Fortress 2 ontmoet straatvoetbal? Het lijkt er verdacht veel op in FIFA Street 3 .

FIFAStreetrecensie

Toen Electronic Arts jaren geleden de Street serie introduceerde, wisten de Europese gamers eigenlijk niet goed wat ze er mee aan moesten. Eerst waren er NBA Street en NFL Street. Zoals inmiddels bekend, wordt in de Street-reeks steeds een bekende sport gepakt, die geplaatst wordt in een stoere, urbane omgeving. American Football en basketbal werden uit de stadions gehaald en geplaatst naar pleintjes en veldjes in de stad. Daar werd de sport overdreven en met de gekste moves in beeld gebracht. EA vertaalde dit concept ook naar straatvoetbal en dat pakte niet verkeerd uit, ook op commercieel vlak.

De FIFA Street-serie moest het qua waardering van de pers altijd met minder punten doen dan de reguliere FIFA-serie. De kritiek op de eerdere straatvoetbalafleveringen was dat de voetbalactie erg driest in beeld gebracht werd en dat het puur om scoren ging. De ene na de andere goal ging in het netje. Deel 2 introduceerde als antwoord een brute schoffel waarmee je bijna iedere tegenstander op de grond kreeg. Ook dat was niet ideaal. Inmiddels zijn we bij het derde deel beland.

Lees meer over