Scene It: Lights, Camera, Action

Beter goed gejat...

Xbox 360 gameWie heeft er nooit gedroomd mee te doen aan een quiz en duizenden keiharde euro's mee naar huis te nemen? Sommigen krijgen die kans nooit, anderen doen aan vrijwel elke spelshow mee die ze kunnen vinden. Voor iedereen die buiten de boot valt resten games as Buzz! voor de Playstation 2 en Scene It: Lights, Camera, Action op de Xbox 360.

Scene It bespreken is niet mogelijk zonder Buzz op zijn minst even aan te halen. Het is immers wel erg toevallig dat Microsoft met een spel komt dat vrijwel identiek is aan het quiz-spel dat sinds jaar en dag op de Playstation 2 beschikbaar is. Beter goed gejat dan slecht verzonnen, zullen we maar zeggen... Scene It wordt dus, net als Buzz, geleverd met vier speciale buzzer-controllers, die verder weinig uitleg behoeven.

Scene It

Net als Buzz is Scene It bedoeld om op termijn meerdere quizvormen te huisvesten. De eerste versie gaat volledig over films. Tijdens het spel krijg je allerlei verschillende vragen voorgelegd die stuk voor stuk iets van doen hebben met de filmwereld. Daarin ligt direct een sterke kant van Scene It: er zijn veel verschillende speltypes. De ene keer moet je naar een filmscène kijken en zoveel mogelijk feitjes onthouden en een andere keer moet je acteurs herkennen op basis van foto's uit hun studententijd. Dat zorgt niet alleen voor veel variatie, maar ook voor flinke lachsalvo's.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3