Door , , 25 reacties

Rise of the ArgonautsRise of the Argonauts is een op de Unreal Engine 3 gebaseerde actie-rpg met een sausje Griekse mythologie die claimt een oplossing te hebben voor de tekortkomingen van andere, soortgelijke spellen. Ed del Castillo, topman van Liquid Entertainment, deed tijdens een demonstratie uit de doeken waarom zijn game zo anders is dan de rest.

De hoofdrol in het spel is weggelegd voor Jason, koning van het mytische eiland Iolcus. De speler moet ervoor zorgen dat Jason het Gulden Vlies kan bemachtigen, zodat hij zijn geliefde weer tot leven kan wekken. Op de dag van de bruiloft is de dame in kwestie om het leven gebracht. Het hoofdpersonage wordt in het spel vergezeld door twee Argonauten - Herculus en Atalanta - die de speler bijstaan maar niet direct bestuurd kunnen worden.

Rise of the Argonauts - Gevecht

* De toekomst van role-playing games
De ontwikkelaar, bekend van Battle Realms, heeft grootse ideen over de toekomst van role-playing games en lijkt een oplossing te hebben gevonden voor alles wat nu nog saai en repetitief is in het genre. In de demonstratie wordt afgetrapt met een gevecht tussen hoofdpersoon Jason en een wild zwijn met de afmetingen van een olifant. Terwijl Herculus het zwijn vastgrijpt, schiet Atalanta pijlen op het beest af en kan de speler Jason besturen en er op los hakken met zijn zwaard.

Del Castillo wijst erop dat de gevechten met mythologische wezens nooit hetzelfde zijn. Naast een dynamisch gevechtsysteem bij menselijke vijanden, waar we later op terugkomen, heeft de speler bij elke mythologische vijand unieke gevechtsbewegingen tot zijn beschikking. Dit geldt ook voor Herculus en Atalanta. Het is daarom ook mogelijk dat een gevechtsbeweging n keer gebruikt wordt en daarna nooit meer.

Rise of the Argonauts - Screen

* 'Show me, don't tell me'
De ontwikkelaar heeft geprobeerd het gebruik van een hud en menu's zo veel mogelijk te beperken. Vijanden hebben bijvoorbeeld geen levensbalken maar laten zichtbaar zien wat voor schade er bij hen is aangericht. Zo zijn er op den duur open wonden te zien in de huid van het wilde zwijn door toedoen van Jasons zwaard. Op het moment dat de overwinning voor Jason nabij is ziet het beest ziet er dan ook uit alsof het elk moment kan instorten.

Rise of the Argonauts - Screen