Mario Tennis Aces Review

Aanwinst voor Nintendo Switch

Multiplayer en graphics

Naast de Avontuur-modus en Dynamisch Duel is er ook nog de mogelijkheid om gewone toernooien te spelen. Dat kan met meerdere spelers en met of tegen de computer. Hierbij speel je traditionele potjes tennis, of in ieder geval potjes zonder objecten buiten of binnen de baan die het spel bemoeilijken. Je kunt trouwens ook kiezen voor een klassieke vorm van tennis waarbij de speciale schoten en vaardigheden zijn uitgeschakeld. Het komt dan dus neer op je tennisvaardigheden. Mario Tennis Aces brengt het er ook dan nog best aardig vanaf. Er zijn serieuze tennisgames die het op het gebied van deze 'basics' een stuk minder doen.

Ook in de multiplayer heb je de optie om de speciale vaardigheden uit te schakelen, maar zelf vonden we het leuker om Mario Tennis Aces te spelen zoals het bedoeld is, met de opties aan. De actie blijft online goed overeind. We vonden een aantal sterke en een aantal wat minder sterke tegenstanders. Daarbij komen we overigens bij een kritiekpunt. Er lijkt geen enkele beleid te zijn als het gaat om de de tegenstanders waar je aan wordt gekoppeld. Je zou verwachten dat er een bepaalde ranking is en dat je tegen spelers van je eigen niveau wordt geplaatst, maar zo'n systeem lijkt er niet te zijn. Bovendien is er ook weinig in te stellen. Het spelen van losse, betekenisloze online potjes gaat al snel vervelen. In de toernooimodus vind je ook de optie om een online toernooi te spelen. Dat is in elk geval spannender en levert nieuwe figuren op mee te spelen, als beloning. Toch blijft het een aardig beperkt aanbod waar te weinig aan is in te stellen als het gaat om zaken zoals bijvoorbeeld de baan en het aantal rackets per speler.

Mooi

We eindigen deze review echter toch met een positief punt. Niet alleen is Mario Tennis Aces het vermakelijkste tennisspel dat je anno 2018 kunt spelen, het oogt en klinkt ook nog eens goed. Dat is uiteraard geen verrassing. De huisstijl van Nintendo is goed zichtbaar in de game, en dat is prima. Er is een reden waarom gamers elke Mario- en Zelda-game die op de markt verschijnt kopen: je kunt rekenen op kwaliteit. De kwaliteit van Mario Tennis Aces zit niet in de gesprekjes die Mario en Toad hebben met de diverse andere personages, maar zeker wel in hun animaties en de vele speciale effecten die je tijdens wedstrijden voorbij ziet komen. Ook het ontwerp van de wereld verdient een compliment. Je komt de meest uiteenlopende omgevingen en 'tennisbanen' tegen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018