Door

Sekiro: Shadows Die Twice Preview

Veel minder duister dan Dark Souls

Klassiek Japans

Als FromSoftware met een nieuwe game komt, denk je al snel aan duivelse thema's. De games van de Japanse studio zijn vaak duister en moeilijk. Dat is anders bij Sekiro: Shadows Die Twice, het nieuwste project van de studio. Althans, het wordt een beetje anders, vooral wat de moeilijkheidsgraad betreft. Zo krijg je zoals de titel al aangeeft een tweede kans. En een derde kans, en zelfs nog meer. 'Dood' betekent hier dus niet 'voor altijd dood'. Er is Ressurection, waardoor je weer tot leven wordt gewekt als je bent gevallen op het slagveld. Die optie kan zelfs een tactisch wapen zijn.

Maar laten we bij het begin beginnen. Sekiro: Shadows Die Twice is een singleplayer actiongame die zich afspeelt in het Japan van de vijftiende eeuw, een tijdsgewricht dat bekendstaat als de Sengoku-periode. Het is een periode waarin Japan nog geen eenheid is en er veel wordt gevochten tussen de verschillende kleine staten in het eilandenrijk. Het is ook de periode van de Samoerai. FromSoftware heeft deze setting met opzet gekozen omdat het een minder duistere game wil maken. Zo wil de studio met Sekiro laten zien hoe mooi Japan kan zijn. Sekiro is echter geen historische game. Zo speelt het deel van de game dat we tijdens de E3 kregen voorgeschoteld zich af rond een enorm kasteel, strategisch bovenop een heuvel gelegen. De stijl van het kasteel is historisch verantwoord, maar dat geldt niet voor de schaal ervan. Zo groot als het kasteel in de game is, werden ze vroeger niet gebouwd.

Shinobi

Het verhaal in de game draait om een jonge nobelman die belaagd wordt door de concurrerende Ashina-clan. Aan het begin van de game wordt de jongeman gevangengenomen door een samoerai van de Ashina en opgesloten in het kasteel dat we net opvoerden. Jij speelt niet de jonge nobelman, maar de shinobi die hem moet beschermen. Je hebt dus jammerlijk gefaald in die opdracht, al heb je gevochten voor wat je waard bent. In het gevecht met de samoerai ben je zelfs je linkerarm verloren. Dit is de gebeurtenis waar je je bijnaam aan hebt verdiend: Sekiro, vrij vertaald 'eenarmige wolf'.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*