Door Femme Taken

Architect

A2 Racer II review

Een waardig vervolg?

Davilex heeft een vervolg uitgebracht op A2 Racer, het spel dat het gepresteerd heeft om zich bij veel gamers de titel van lameste game van 1997 toegeëigend te krijgen. Davilex, een stel boekhouders die zich voorheen bezighielden met het in elkaar knutselen van administratieve zachtwaar, kwam op een foute idee om voor de verandering een race spelletje te bouwen.

Het gevolg was het overbekende A2 Racer, een bitmap schuifspelletje dat ondanks de hoge verkoopcijfers nou niet bepaald bekend staat om zijn goede graphics of gameplay. A2 Racer was bagger en het is dan ook de vraag of we uberhaupt blij mogen zijn met A2 Racer II. Nog meer ellende, of zijn ze daar bij Davilex op cursus geweest en hebben zijn ze nu met wat beters naar buiten gekomen?

Zo'n instelling maakt het wel moeilijk om A2 Racer op een faire manier te beoordelen. Enerzijds is mijn verwachting uitermate laag, waardoor je het neiging krijgt A2 Racer II bij voorbaat al als waardeloos te beschouwen. Anderzijds zou het oneerlijk zijn om A2 Racer II direkt te vergelijken met games zoals the Need for Speed III en Viper Racing. A2 Racer is en blijft een budget titel, dus daar mag je ook minder van verwachten.

Ik zal dus proberen om A2 Racer op een beetje objectieve wijze te reviewen. Voor één keer zetten we de bekende Davilex grapjes ("wist je dat A2 Racer geprogrammeerd is in Visual Basic" en dat soort fun) opzij en maken we ruim baan voor A2 Racer II. Wat zijn ze toch aardig vandaag...