×

Door Jack Leenders

Bericht van GoT: Cartoon Sequence I is volbracht

Door , 34 reacties

Creatief initiatief

Iedereen kent wel het kampvuurspelletje waarbij iemand een verhaal start met een openingszin, waarna de volgende in de kring aan de beurt is om hier op door te gaan, et cetera. Al doende ontstaat dan een onvoorspelbaar verlopend verhaal. Hetzelfde principe lag ten grondslag aan de 'Cartoon Sequence I', die 26 juni in het Webdesign & Graphics-forum van Gathering of Tweakers werd gestart, en - puur toevallig - exact twee maanden later gereedkwam als .pdf-bestand.

Creatief initiatief

Het subforum Webdesign & Graphics, kortweg W&G of /13 genoemd, zit vol met creatieve geesten die zich bezig houden met de digitaal gevisualiseerde wereld. Niet alleen webdesigners en grafici ontmoeten elkaar daar, maar ook illustratoren, 'fotosoepers', 3d-visualizers, en andere pixelschuivers. De ene bezoeker volgt een gerelateerde studie, sommige zijn al (semi-)professioneel werkzaam. De meeste W&G-ers beoefenen de digitale uitingsvormen vooral als hobby. Tweakers.net-bezoeker en natuurkundestudent Rens Schreurs, alias DarkX (en geen familie van striptekenaar Eric Schreurs overigens ), nam het initiatief voor een tekenproject onder de noemer 'Cartoon Sequence I'.

Ge´nspireerd door de diversiteit aan cartoonachtige plaatjes op het W&G-forum, en de wens om gezamenlijk met andere bezoekers tot een stripverhaal te komen, verzamelde hij een clubje enthousiaste tekenaars. Rens gaf zelf het startschot voor de serie tekeningen met zijn alter ego DarkX, neergezet als opschepper met een kinderlijk getekend poppetje; Stickman was geboren. Al snel werd Stickman door de volgende tekenaars de hoofdrol van het verhaal toebedeeld. Later kreeg dit karakter nog gezelschap van een (tuin)slang met de naam Fred.

*