Nieuwsposter / reviewer

iRiver iHP-100 multi-codec MP3-speler

Inhoud van de doos

Wanneer je de professioneel ogende doos ontvangt en opent tref je de volgende componenten aan:

De inhoud van de doos uitgelijnd

*MP3-speler

Natuurlijk zul je de MP3-speler zelf aantreffen (iets wat opzich vrij logisch is ). De in grijs- en zilvertinten uitgevoerde speler maakt een uitermate goede eerste indruk. De speler ziet er verzorgd uit en oogt professioneel, zonder meteen een enorme patswaarde op te roepen, iets wat zeker in het voordeel van deze speler spreekt. Op de MP3-speler zelf zul je een line input, een line output, een ingang voor de remote control een voedingsadapter-connector en een USB2.0-ingang aantreffen. Verder vinden we als je van voren op het apparaatje kijkt aan de linkerkant de gaatjes waarachter de ingebouwde microfoon zijn plaats vindt, evenals de REC-knop. Bovenop vinden we een soort van joystick waarmee je de MP3-speler kan bedienen. Opvallend is dat je deze joystick zowel naar boven/beneden als links/rechts kan drukken. Ook kun je de joystick indrukken, waardoor het dus mogelijk is om vijf verschillende knopjes in één bedieningsknopje te verwerken. Aan de rechterzijde van de speler vinden we drie knopjes: de bovenste is de knop waarmee de speler kan worden aangezet en men van MP3-spelermode naar FM-ontvangermode kan wisselen, de middelste knop dient voor het stoppen van de muziek en bij het langer inhouden het uitzetten van de speler, de onderste knop is de REPEAT-knop. Onder deze knoppen vinden we nog een klein schuifje waarmee de MP3-speler op hold kan worden gezet.

*Remote Control

De remote control is in dezelfde kleuren en materialen uitgevoerd als de speler zelf. Het onderdeel beschikt ook over een ingebouwd LCD-schermpje waar maximaal acht regels aan tekst op getoond kunnen worden. Dit zul je in de praktijk alleen halen als je door je directories aan het browsen bent als je naar een nummer zoekt. Bij het afspelen van muziek wordt er gebruik gemaakt van een indeling met vijf regels. Naast het LCD-schermpje vinden we ook voldoende knopjes om alles met het apparaat doen wat we op de MP3-speler zelf ook kunnen. De oordopjes die je in de remote control plugt zijn volgens het topic op GoT over deze speler van Sennheiser, (iets wat niet vreemd is gezien het feit dat iRiver-apparaten altijd van Sennheiser-oordopjes voorzien worden) dit bedrijf staat bekend vanwege de superieure kwaliteit van de hoofdtelefoons en oordopjes. Het bijvoegen van deze oordopjes (in dit geval de MX300) is dan ook een meerwaarde, gezien het feit dat wanneer je deze dopjes los koopt een (voor oordopjes dan) aanzienlijk bedrag kwijt bent. Je moet rekenen op zo'n tien euro.

iHP-100 Oordopjes close-up

*Voeding

De MP3-speler wordt van stroom voorzien door een vijf Volt-AC adapter. De batterij van de MP3-speler is binnen maximaal drie uur geheel opgeladen, waarna je zestien uur van muziek kan genieten.

*Handleiding en cd-rom

Over de handleiding vind je meer informatie op de volgende pagina. De bijgeleverde cd-rom bevat drivers, programma's om een MP3-database aan te maken en een softwarematige MP3-speler.

*Meegeleverde kabeltjes

In de doos zul je naast de essentiële onderdelen ook een wir-war aan snoertjes aantreffen. We vinden een kabeltje voor de line-in/line-out, een draadje waarmee je de speler aan een USB2.0-poort kan hangen en een kabeltje waarmee afwijkende oordopplugjes omgeplugd kunnen worden. Een vrij unieke functie aan deze MP3-speler is dat hij een optische line-in en -out ondersteunt, de meegeleverde kabel is echter analoog, waardoor je een extra kabel aan zult moeten schaffen om hier volledig gebruik van te maken.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3