Door Redactie Tweakers

Tweakers Awards 2012: de uitslag

Internet-, tv- en mobiele-telefonieaanbieders

*Beste internetprovider

Kabelaar Ziggo is voor de derde keer op rij gekozen tot Beste internetprovider. Runner-up is opnieuw Xs4all, dat internet aanbiedt via dsl- en glasvezelverbindingen. Op de derde plaats is UPC te vinden, terwijl KPN en dochterbedrijf Telfort respectievelijk op de vierde en zesde positie staan. Telenet behaalt met de vijfde plaats de hoogste notering voor een Belgische isp.

*Beste mobiele provider

Vodafone is met bijna een derde van de stemmen de winnaar in de categorie Beste mobiele provider en eindigt daarmee voor KPN. T-Mobile mag als derde grote provider van Nederland het brons mee naar huis nemen. Mobile Vikings, dat momenteel actief is België, maar binnenkort ook de Nederlandse markt wil gaan bedienen, vinden we terug op de vierde plaats.

*Beste tv-aanbieder

Ziggo is met bijna de helft van alle stemmen door de bezoekers van Tweakers verkozen tot Beste tv-aanbieder. Concurrent UPC pakt de tweede plaats, terwijl KPN, dat digitale televisie via iptv en Digitenne op de markt zet, genoegen moet nemen met de derde positie. Glashart Media biedt televisie aan glasvezelklanten en komt op de vijfde positie, terwijl Canal Digital als enige satellietprovider in de lijst op plaats zes is te vinden.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018