×

GC: Preview Army of Two - The Devil's Cartel

Door , 13 reacties

Samenwerking

De heren van Visceral Games waren er tijdens de speelsessie opvallend eerlijk over: de eerste twee delen van de serie waren niet erg goed. Die eerste twee delen werden dan ook niet door Visceral gemaakt, de studio die je kent van de Dead Space-serie, maar door de collega's van EA Montreal. 'Collega's'? De naam doet misschien anders vermoeden, maar Visceral Games is eigendom van Electronic Arts en de studio heeft naast de nieuwe Army of Two ook Dead Space 3 in productie.

Ondanks dat beide games shooters zijn, verschillen ze onderling sterk van elkaar. Dead Space 3 is 'scifi' en vooral gericht op het gebruik van gereedschap zoals de Plasma Cutter. Het is bovendien een onvervalste singleplayer-game. Army of Two speelt in het heden en draait om het gebruik van guns, guns en, eh, guns. Waar Isaac uit Dead Space een einzelgänger is, moeten de twee hoofdrolspelers uit Army of Two het juist van samenwerking hebben.

Gamesredacteur Paul Hulsebosch over Army of Two: The Devil's Cartel.

Exit Rios en Salem

In het nieuwe Army of Two, dat voluit Army of Two: The Devil's Cartel heet, kruip je niet langer in de schoenen van Tyson Rios of Elliot Salem. In plaats daarvan moet je het stellen met de wat anonieme Alpha en Bravo. Het is niet eens duidelijk of de twee nog banden hebben met Trans World Operations, de organisatie waar Rios en Salem voor werkten. De twee nieuwe hoofdrolspelers worden naar Mexico gestuurd om daar iets met drugsbendes te doen, al wil Electronic Arts nog niet loslaten wat precies.

Gelukkig is er genoeg te vertellen over de gameplay. Want The Devil's Cartel is opnieuw een game die je wel alleen kunt spelen, maar die pas echt tot leven komt als je samen met een vriend speelt. Het hele spel is afgestemd op samenwerken met een partner en die rol kun je wel in laten vullen door de console, maar dat is lang zo leuk niet en ook niet zo spannend als samenwerken met een speler van vlees en bloed.

*