Door Robin van Rootseler

Developer

Freecom Beatman 8cm MP3 CD-speler review

We gaan de Beatman testen!

Het wordt weer tijd voor het echte werk .

Ik heb een behoorlijk aantal uur naar de Freecom Beatman geluisterd. De koptelefoontjes van Sennheiser (300MX) waren zeer redelijk. Het geluid van de Beatman met de equalizer op 'normal' vond ik echter niet echt denderend. Als ik de equalizer echter instelde op 'rock' kwam er wel behoorlijk goed geluid uit. Hetzelfde geldt voor de 'line out'. De extra bass vond ik ook niet zo geweldig.

Volgens de specificaties beschikt de speler over een anti-shock (ESP) van 40 seconden op een MP3-CD'tje. Helaas werd er nergens op het display aangegeven hoe het met de buffer gesteld stond. Daarom startte ik een nummer op en wachtte twintig seconden om de buffer voldoende tijd te geven om vol te lopen. Na wat tikjes op de speler stopte het geluid al naar vijf seconden! Zou de anti-shock ingeschakeld moeten worden ofzo? Een snelle blik in de handleiding leerde mij dat de ESP functie altijd aan staat! Ook in de real-life test merkte ik weinig van de '40 seconden ESP'. Met de speler in mijn jaszak waren een paar hobbeltjes in de weg genoeg om de speler te doen overslaan. Ook de mechanische anti-shock voor Audio CD's viel behoorlijk tegen.

De speler heeft geen enkel probleem met bitrates tussen 32 en 320Kbps CBR. Ook MP3'tjes met variabele bitrates weet de Beatman feilloos af te spelen.