Skylanders: Spyro's Adventure

Voor kinderen

We besteden niet heel vaak aandacht aan een game die geschikt is voor spelers van 6 tot 12 jaar. Daar is de gemiddelde tweaker toch net iets te oud voor. Voor Skylanders: Spyro's Adventure maken we een uitzondering en dat komt eigenlijk enkel en alleen door de technische kant van het spel, waar door drie verschillende ontwikkelstudio's aan gewerkt wordt.

Deze nieuwe kindergame van Activision past in een lange serie. De naam Skylanders zal je wellicht weinig zegen, de herkenning zal voor veel gamers beginnen bij de naam van Spyro, de paarse draak die al in dertien voorgaande games een hoofdrol vervulde. Het concept voor Spyro komt uit de welbekende koker van Insomniac Games, die na Spyro met Ratchet & Clank en Resistance op de proppen zou komen. Via wat omwegen zijn de rechten op de serie in handen gekomen van Activision, die veel verwacht van Skylanders: Spyro's Adventure.

* Wordt het een rage?

De uitgever verwacht zo veel van de game omdat speelgoedpoppetjes onderdeel uitmaken van het concept en Activision hoopt dat die poppetjes kinderen aanzet tot het sparen van de hele voorraad. Dat kan goed, want er zullen ruim dertig verschillende poppetjes leverbaar zijn, waarvan er maar drie met de game meegeleverd worden.

De game draait het om de fictieve spelwereld Skylands, een verzameling zwevende eilanden die bevolkt wordt door de Skylanders, waar er precies 32 van zijn. Skylands wordt bedreigd door ene Kaos, die alle 32 Skylanders bevriest en voor straf naar Aarde stuurt via een Portal of Power. Alleen via diezelfde portal kunnen de Skylanders terug om Skylands terug te veroveren en Kaos te verslaan. Dat is ook wat er van de speler verwacht wordt; via de portal afreizen naar de spelwereld met een poppetje en daarmee één voor één de drijvende eilanden ontdoen van de troepen van Kaos. Die eilanden vormen de levels van de game.