Redacteur audio en games

Majin and the Forsaken Kingdom

Flinke proporties

In Japan krijgen succesvolle game-ontwikkelaars vaak de kans om iets nieuws uit te proberen, en dat heeft in het verleden al meermalen tot verrassende resultaten geleid. Uitgever Namco Bandai gaf Yoshiki Okamoto ook de vrijheid om iets nieuws te bedenken. De man die zijn sporen heeft verdiend met Street Fighter II en Resident Evil kwam met het concept voor Majin and the Forsaken Kingdom op de proppen. Namco Bandai was enthousiast en verwacht veel van het action-adventurespel, dat tegen het einde van dit jaar moet verschijnen.

De game draait om een mythologisch beest van flinke proporties, de Majin uit de titel. Wat die Majin nu precies is, wil Namco Bandai nog niet loslaten, maar wel dat het beest al heel erg lang zit opgesloten in de catacomben van een kasteel. Tijdens de intro van het spel loop je dat kasteel binnen, omdat je op zoek bent naar een schat. Die schat zul je niet vinden, want voor je het weet zak je door de vloer om bij de Majin in de kelder te belanden. Op eigen kracht kun je niet uit de kelder ontsnappen, maar wellicht kan de Majin je helpen.

* Lobbes

Zo begint een game waarin je samen moet werken met de grote en vooral domme lobbes. Zelf ben je klein en lenig, en je kunt goed klimmen. Daarmee ben je echter ook zwak en dat is waar de Majin je bij kan helpen. Die is dan wel traag en dom, maar ook beresterk. Je krijgt in het spel een lange serie gevechten en puzzels voorgeschoteld waarin je beide eigenschappen hard nodig hebt. Soms los van elkaar, maar meestal in een combinatie. Je bestuurt de kleine en lenige Tepeu, maar je kunt ook eenvoudige opdrachten aan de grote Majin geven. Die opdrachten gaan niet veel verder dan 'blijf staan,' 'kom hier' of 'volg me,' maar meer zul je tijdens het spel ook niet nodig hebben, zo beloofde producer Daisuke Uchiyama ons tijdens de presentatie van het spel.

* Grote koning

Omdat de Majin zo traag en dom is, zul je echter ook voor het beest moeten zorgen. Zonder jouw bescherming loopt hij gegarandeerd in een van de valstrikken die tegenstanders in het spel hebben opgezet. Wie die tegenstanders precies zijn, wilde Uchiyama nog niet loslaten en ook niet waarom ze het op jou en de Majin hebben voorzien. Het kan te maken hebben met de achtergrond van de Majin. Hoewel hij het zichzelf niet meer kan herinneren, schijnt het pratende beest ooit koning te zijn geweest. Uchiyama wilde ons echter niet verklappen of het monster ooit koning was van het Forsaken Kingdom uit de titel.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite