Brütal Legend

Strategische mogelijkheden

Je kunt daarbij wat simpele opdrachten geven. Troepen kunnen je volgen, een positie verdedigen of een aan te wijzen punt aanvallen, en dat is het wel. Daarbij kun je het hele leger tegelijk opdrachten geven, of een groepje mannen of vrouwen apart. Dat klinkt allemaal redelijk overzichtelijk, maar dat verandert als je bedenkt dat Brütal Legend een consolegame is en de bediening verloopt via een controller. Er is bovendien meer. Je kunt met elke eenheid die aan jouw kant strijdt een combinatie vormen, ook met een groepje mannen of vrouwen. Zo vormen de mannen een beschermende haag om je heen waarmee je als een stoomwals over alle vijanden dendert. Je kunt ook een Tag Team vormen met Ophelia, Lita en Lars, wat je bij elk een soort special move oplevert. Als klap op de vuurpijl leert Eddie later in het spel ook nog vliegen. Dat is handig, want zo kun je je snel over het slagveld verplaatsen en je troepen dirigeren daar waar nodig.

*Grondstoffen

De confrontaties met Lord Doviculus worden namelijk steeds grootschaliger. Op elk slagveld bevinden zich een aantal Fan Geysers, die veroverd kunnen worden door Eddie's troepen of die van General Lionwhyte. Het zijn de 'grondstoffen' waar in de gemiddelde rts om gevochten wordt. Als Eddie ze weet te veroveren, kan hij ze gebruiken om nieuwe troepen op te roepen. Ten slotte heeft Eddie een laatste mogelijkheid om de strijd te beslechten. Gedurende het spel kan hij gitaarsolo's leren. De eerste die hij leert is de solo om de hot rod op te roepen, maar er zijn ook solo's waarmee hij de vijandelijke troepen kan aanvallen. Bij de solo's speel je een soort Guitar Hero-achtige mini-game op de knoppen aan de rechterkant van de controller, uiteraard op de maat van een rocktune.

*Overdonderend

Alles bij elkaar overdondert het spel een beetje met de vele mogelijkheden. De verschillende opties zijn allemaal best simpel gehouden, maar het is de hoeveelheid die het wat lastig maakt. Er is het boek waarin je alles terug kunt zoeken, maar dat is in het heetst van de strijd geen prettige optie. Het is ook wat lastig wennen omdat het spel de verschillende opties keurig afwisselt. Na een missie met The Deuce volgt keurig een missie waarin je solo op stap gaat, gevolgd door een missie met de headbangers en de chicks, hoewel gaandeweg de nadruk steeds meer verschuift naar het laatste. Daarin komt bijna alles samen. Je strijdt zelf op het slagveld met gitaar, bijl en de verschillende solo's die je spelen kunt, en je stuurt lopend en vliegend je troepen aan. Tussendoor kun je ook nog Tag Teams vormen met de verschillende eenheden. Niet dat Brütal Legend moeilijk is, absoluut niet zelfs. Het is even wennen aan de bediening, maar verder is het eerder makkelijk en zijn de verschillende gevechten zelfs over voor je erg in hebt. Een beetje veldslag heb je in een kwartiertje wel achter de rug. Zoiets geldt ook voor de diverse tussenbazen die je solo tegemoet moet treden. Elk van hen heeft een zwak punt dat je even moet ontdekken, maar daarna is de klus ook zo geklaard.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True