Door , , 38 reacties

Hoewel het tennisspel in Wii Sports best populair is, kun je het nauwelijk realistisch noemen. Andere tennisgames bieden de speler weliswaar een realistischer presentatie, maar de bewegingen die je met de Wiimote doet, worden nergens lekker naar het spel vertaald. Dat betekent niet dat die games niet leuk zijn, maar wel dat er voor de Wii tot op heden geen realistisch tennisspel voorhanden was. Met de intrede van Wii MotionPlus moet dat veranderen.

Getest op: Nintendo Wii
Afwijkende versies Grand Slam Tennis: Xbox 360, PlayStation 3
Afwijkende versies Virtua Tennis 2009: PC, Xbox 360, PlayStation 3

Grand Slam Tennis

Wii MotionPlus is in feite niets meer dan een klein blokje dat aan de onderkant van de Wiimote moet worden bevestigd. Het setje wordt geleverd met een nieuw siliconenomhulsel voor de Wiimote, dat ook ruimte biedt aan het extra blokje. De impact van dat blokje zou gigantisch moeten zijn. Met MotionPlus zou de Wii in staat moeten zijn bewegingen van de gebruiker helemaal in real-time naar het scherm te vertalen, waar voorheen werd gekozen voor pre-scripted bewegingen die ruwweg op de bewegingen van de speler werden gebaseerd. MotionPlus moet dus vooral de nauwkeurigheid van de Wiimote verbeteren, en doet dat door de Wiimote in staat te stellen zijn positie te bepalen. De console kan een echte tennisslag, waarbij je de Wiimote ongeveer een meter verplaatst, onderscheiden van een simpele beweging met de pols.

*MotionPlus setje

Deze zomer verschijnen er direct een aantal games die gebruik maken van MotionPlus. De eerste games zijn inmiddels beschikbaar. Electronic Arts heeft Grand Slam Tennis gelanceerd in een bundel met MotionPlus. Sega's Virtua Tennis is alleen los verkrijgbaar, maar kan desondanks gebruikmaken van MotionPlus. Nintendo brengt eind juli Wii Sports Resort op de markt, dat eveneens gebundeld zal zijn met MotionPlus.

Wii-motes met Motion Plus blokje