Door Tweakers.net Nieuwsposter

Mortal Kombat 4 preview

Inleiding

Deze Review is gebaseerd op de gekraakte hele versie van Mortal Kombat 4 maar dan zonder muziek en filmpjes. De game heb ik al ruim een half jaar en is nog niet in de Nederlandse winkel te koop. Waarschijnlijk is dit een vroege versie omdat de makers van MK 4 (Midway), de game op de E3 beurs pas voor 30% af hadden. Mijn PC versie van MK 4 is vergeleken met de Playstation gelijk qua gamemode's en alle vechters zijn aanwezig.

Wie kent Mortal Kombat niet? Iedereen die wel eens games speelt heeft wel eens van Mortal Kombat gehoord of heeft het wellicht in bezit. Na Mortal Kombat 1, 2, 3, Ultimate Mortal Kombat, Mortal Kombat Trilogy, Mortal Kombat Mythologies (een platvorm game, dus die vergeten we even) en er zijn zelfs 2 films uitgekomen. Mortal Kombat is populair en komt nu terug met een waardige opvolger van Mortal Kombat 3 die toepasselijk Mortal Kombat 4 heet. Je zou denken dat de Mortal Kombat koe zo'n beetje is uitgemolken, maar in het echt is Mortal Kombat 4 een wreed spel geworden.

De makers hebben de game flink opgelapt door er 3D in te stoppen. Dat wil niet zeggen dat het er zo uitziet als b.v. Tekken of Virtua Fighter, maar draaid de camera rond als je een move uitvoerd.

* De game

Er zijn totaal 15 vechtmachines aanwezig waarvan er 7 nieuw zijn. De vechters die over gebleven zijn, zijn de Chinees Lui Kang, de ijskoude Sub Zero, het skelet Scorpion, het reptiel Reptile, de sexy Sonya Blade, de god van de donder Raiden, de vechtkunstennaar Johnny Cage en Jax.

We verwelkomen: Tanya, Kai, Jarek, Fujin, Shinnok, Reiko en Quan Chi en er zijn verder ook nog wat characters verborgen. Goro is weer terug maar Shao Kahn is overleden en zijn opvolger is Shinnok die je tevens dus ook kunt kiezen en daar komt het eerste minpunt aan: Shao Kahn was een echte eindbaas en ik vind Shinnok niet zo geschikt voor eindbaas en dat is jammer. Alle vechters beschikken over moves, fatalities, en nieuw is dat ze ook een wapen beschikken. En zo moet je met de strijders iedereen vernietigen totdat Shinnok eraan is.