Door Simon Zijlemans

Reviewer

Resistance 2

Met z'n allen

Om met het belangrijkste multiplayerpunt te beginnen: maar liefst zestig spelers kunnen het tegen elkaar opnemen, in levels die nooit te klein of te groot aanvoelen voor zoveel volk. De servers doen uitstekend dienst, net als de grotendeels klassieke modi als Team Deatchmatch, Deathmatch of Capture the Flag. Meer toegespitst op de grote hoeveelheid spelers is de skirmish modus. Hierin worden de dertig spelers uit jouw team onderverdeeld in kleinere squads, die de uitgedeelde missiedoelen eerder moeten behalen dan een squad van de tegenpartij. Deze rat race werkt zo goed dat het behalen van de overwinning online zelden belangrijker is geweest. Hetzelfde geldt overigens voor Deathmatch met maximaal zestig man; competitiever dan dit wordt een online game niet.

Resistance 2

*Klassen

Heb je zin in wat meer samenwerking, dan is er behalve de competitieve multiplayer ook een co-op-mogelijkheid waarbij maximaal acht spelers het online of offline tegen elkaar kunnen opnemen. Helaas is er niet de mogelijkheid om de missies uit de verhaallijn samen door te spelen, maar de nieuwe opzet van een aantal kortere campagnes waarvan de missiedoelen over uiteenlopende locaties zijn verdeeld is een uitermate goede toevoeging aan het uitstekende pakket. Je zult daarbij eerst moeten kiezen met welke klasse je wilt spelen, waarbij de keuzemogelijkheden bestaan uit Medic, Soldier en Spec Ops. De Soldier is de brute kracht, de Medic gebruikt zijn geweer om levensenergie uit tegenstanders te onttrekken en die energie vervolgens aan teamgenoten uit te delen, terwijl de Spec Ops. ervoor moet zorgen dat iedereen van munitie is voorzien.

Resistance 2

*Ervaringspunten

Deze op het oog simpele rolverdeling brengt aardig wat extra diepgang met zich mee, waardoor de coöperatieve modus allesbehalve een ondergeschoven kindje is. Om het helemaal af te maken begin je in Chicago en zul je andere locaties langzamerhand vrijspelen, verdien je ervaringspunten om levels binnen je klasse te stijgen, kun je op bepaalde niveaus nieuwe upgrades en accessoires kopen en voor de verzamelaar zijn er voldoende mogelijkheden om medailles en lintjes te verdienen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite