Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 9 reacties

"Van de makers van Drawn to Life", zo meldt het doosje van Lock's Quest en het is niet vreemd dat uitgever THQ daar de aandacht op vestigt. Drawn to Life werd de hemel in geprezen als een van de meest vernieuwende games van 2007. Nu heeft Lock's Quest werkelijk niets gemeen met Drawn to Life, het is alleen de volgende game van het Amerikaanse 5th Cell voor de handheld van Nintendo. Na Drawn to Life wekt dat natuurlijk wel verwachtingen. Hoe brengt ontwikkelaar 5th Cell het er vanaf met de opvolger?

Verkrijgbaar op: DS

*Lock de Bouwer

In Lock's Quest bouw je muren om jezelf te verdedigen tegen een aanstormend leger van robots, die je ook te lijf kunt gaan. Dat is waar het in Lock's Quest in een notendop op neerkomt. De makers hebben een behoorlijk onderhoudend verhaal door het spel geweven, dat bovendien een verrassend slot heeft. De opzet van Lock's Quest is daarmee even simpel als nieuw. Er zijn meer games waarin je een muur kunt bouwen tegen aanstormend geweld, maar het aandeel van Lock in de strijd is echt origineel. Het maakt een bijna volwaardige rts van de game, waarin Lock zijn aandacht moet verdelen over de diverse fronten waarlangs de robots aanvallen, en tussen het voeren van gevechten en het repareren van de muren die hij zelf heeft opgetrokken.

*Op zoek naar de bron

Het spel begint als het dorp van de jonge Lock wordt aangevallen door de troepen van Lord Agony, die een mysterieuze substantie, genaamd Source, gebruikt om robots mee te bouwen. Hoewel Lock de aanval van de robots weet af te slaan, raakt zijn zusje zoek tijdens de aanval, wat Lock de quest uit de titel oplevert: hij moet op zoek naar zijn zus, wat gepaard gaat met de strijd tegen Lord Agony. Onderweg wordt Lock getraind tot Archineer, een kruising tussen architect en engineer. Archineers kunnen net als Agony gebruikmaken van Source, waarmee ze muren kunnen bouwen en geschut en vallen kunnen plaatsen. Zowel Lock en zijn medestanders als de troepen van Lord Agony strijden dus om de blauwe substantie. Merkwaardig genoeg blijven de uit Source opgetrokken robots van Lord Agony maar een beperkte tijd in leven. Na een minuut of drie vallen ze doorgaans uit elkaar, terwijl de verdediging die Lock en de andere Archineers uit Source op weten te trekken niet aan dergelijk verval onderhevig is.

Lock's Quest Lock's Quest Lock's Quest

Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True