Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Raijintek Agos Zwart Review

Foritain 27 juni 2014, laatste update op 26 mei 2017, 1.576 views

Raijintek Agos Zwart

Een compleet pakket met alle core features (degelijke stock koeling, stoffilters, hdd rubbers, kabelmanagement) in orde. Een focus op extreme koeling met veel koel mogelijkheden, en ook nog eens een leuke behuizing om te zien voor een scherpe prijs. Een aanrader.

Pluspunten

• Een mooie behuizing om te zien
  • Prima bouwkwaliteit (en gezien de prijs meer dan prima!)
  • Twee ventilatoren standaard
  • Optionele koelmogelijkheden extreem
  • Waterkoeling mogelijk ivv 240mm radiator
  • Stoffilters op alle intakes en bovenzijde
  • Kabelmanagement in orde
  • Gedempte ophanging HDDs en voeding
  • Inbouwopties ruim voldoende (165mm CPU, 290/410mm GPU)
  • Zeer gunstige prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Geen molex adapters op de ventilatoren
  • Een focus op koeling gaat altijd wat ten koste van geluidsdemping, een persoonlijke afweging, en geen echt bezwaar

Productpagina @ Raijintek.com

- Geluidsproductie
- Stoffilters
- Alternatieven
- Conclusie

De kans deed zich voor om ruim voor de officiële release met de nieuwe Rajintek Agos aan de slag te gaan, en zo’n scoop zeg je als pc enthousiast natuurlijk geen nee tegen. Inmiddels heb ik de Agos enkele weken in huis en hem dus goed aan de tand kunnen voelen, en met de release in zicht is het een mooi moment om die ervaringen te delen.

De Raijintek Agos is dus vers van de pers, en is tevens de eerste behuizing die Raijintek op de markt brengt. Hoewel het een jong merk is (Sinds 2013 op de markt) hebben ze grootse plannen, zoals ze op Computex lieten zien met een vloedgolf aan nieuwe producten in de pijplijn. Het grootste deel van hun assortiment zijn producten op het gebied van koeling, en het komt dan niet als verrassing dat de Agos een behuizing is met een focus op koelmogelijkheden.

De Agos is een ATX toren, die zowel in het zwart als wit leverbaar is, waarbij de witte versie ook deels zwart is van voren (een voordeel bij gebruik van ‘standaard’ zwarte optical drives of fancontrollers). Zelf zal ik met de geheel zwarte variant aan de slag gaan. Beide varianten zullen eind Juli leverbaar worden en komen met een adviesprijs van ¤ 49,90. In de regel vallen de prijzen bij de Nederlandse webshops enkele euro’s lager dan de adviesprijzen uit. (Inmiddels zijn ze op CaseKing.de verschenen met een prijs van 49.90 en een verwachte datum van 31 Juli)

Voor ik aan de review begin wil ik graag kort mijn review ‘filosofie’ uitleggen. Ik maak reviews om een realistisch, duidelijk, en compleet beeld te geven van de producten. Zo wil ik toekomstige kopers zo goed en correct mogelijk te informeren over de producten in kwestie zodat zij met vertrouwen een aankoop kunnen doen en niet voor verrassingen komen te staan. Omdat stock foto’s van veel producten vaak ver van de realiteit staan probeer ik met een flinke dosis foto’s het product goed in beeld te brengen, en foto’s worden dus nooit bewerkt, bijgekleurd, of op andere vergelijkbare manieren aangepast. Ik vind het belangrijk om enthousiast aan de slag te gaan met producten, maar mogelijke overwegingen moeten uiteraard duidelijk aan bod komen.

Specificaties

De specificaties en features van de Raijintek website:

De Agos is een gangbaar / standaard maatje ATX toren, of een “mid tower”. 5.9 Kilo is ook relatief gemiddeld in die categorie en prijsklasse, daarmee zit hij bijvoorbeeld een paar (150) gram onder de Corsair 200R, en iets van 700 gram boven de Cooler Master N300.

Naast ATX borden kan je ook mATX bordjes er in kwijt, en er is ruimte voor 3 externe 5.25” devices, en 6 interne 3.5” of 2.5” drives. Met alle drive cages in tact heb je ruimte voor een grafische kaart van 290mm, al kan je kiezen om 3 interne 3.5”/2.5” drives op te geven om zo ruimte te maken voor grafische kaarten met een lengte van 410mm. Volgens de specificaties is de ruimte voor de cpu koeler 160mm, op de doos zelf staat echter 165mm aangegeven (kom ik zo nog op terug).

Dat de focus op koeling ligt mag uit de specificaties goed duidelijk worden, je kan er een enorme bak aan ventilatoren in kwijt, en interne waterkoeling in de vorm van een 240mm radiator. Standaard krijg je 2 120mm ventilatoren meegeleverd.

De buitenkant

Eerst maar even de verpakking. Een eenvoudige maar degelijke verpakking die het product veilig bij mij aan liet komen. Een flinke lijst specificaties direct af te lezen.

Uit de verpakking sprak de Agos mij erg aan. Hoewel het geen heel exotisch vormgegeven behuizing is, en de afmetingen ook relatief gangbaar zijn, ziet hij er keurig uit met de combinatie van stalen panelen en een stalen mesh en wat kunststof elementen aan de voorzijde.

Recht van voren kunnen we al een beetje de behuizing in kijken, dat de focus op koeling lag wisten we van de specificaties, maar ook in de praktijk is de overal aanwezige ventilatie direct goed zichtbaar.

Zo zien we aan de onderzijde een ‘luchthapper’

Eenvoud van installatie is ook niet vergeten, we zullen dit straks op andere punten tegen gaan komen, maar het begint bij de voorkant al bij de eenvoudig te verwijderen 5.25” drive covers.

De knoppen aan de voorzijde voelen prima aan, en zijn niet te opzichtig geplaatst. Vind het resultaat zelf keurig om te zien. Naast de knoppen en de gebruikelijke audio en microfoon aansluiting zien we 1 USB 3.0 en 1 USB 2.0 aansluiting. Niet heel veel, maar een hele kleine minderheid die meer dan 2 USB poorten aan de voorzijde gebruikt.

Tillen we de camera een beetje op dan zien we dat ook de bovenkant een aardig stukje ventilatie heeft. Je kan hier 2 120mm of 2 140mm ventilatoren plaatsen, of een 240mm radiator.

Het zijpaneel direct achter het moederbord is het enige gesloten paneel van de Agos.

Het andere zijpaneel heeft echter wel weer ruimte voor 2 120mm of 2 140mm ventilatoren.

De achterzijde is vrij standaard. Een voeding onderin, 7 expansie sloten, en ook de 120mm outtake ventilator is al zichtbaar.

Wel handig is dat alle panelen met duimschroeven vast zitten, dit maakt het verwijderen een stuk makkelijker. Één zijpaneel is vervolgens eenvoudig met een klein handsvast los te trekken. Net daar achter zie je overigens twee gaten voor (externe) waterkoeling.

De binnenkant

De volgende stap is uiteraard het binnenwerk te bekijken. Laten we beginnen met het voorpaneel los te halen. Deze klik je relatief eenvoudig los, en vervolgens kunnen we de ruimte voor de 2 120mm ventilatoren aan de voorzijde goed zien. Standaard zit daar dus reeds 1 120mm ventilator in, en ook de 120mm ventilator aan de achterzijde is zo duidelijk in beeld. Schroeven om de 2e ventilator aan de voorzijde te monteren zijn uiteraard aanwezig.

Raijintek viel in eerste instantie op door hun rood-met-witte ventilatoren, onlangs zijn daar echter ook zwarte varianten aan toegevoegd, en in de nieuwe behuizingen vinden we dan ook die zwarte variant aan. De witte Agos heeft overigens ventilatoren met een zwart frame en witte fan blades.

En dan het echte binnenwerk. Wederom geen grote verrassingen, maar wel een erg mooie (en geheel) zwarte uitvoering met enkele opvallende en leuke details.

Zo zijn de 5.25” bays tool-less uitgevoerd met prima stevige klemmen.

Ook de HDD trays zijn leuk uitgevoerd. De wat dikkere zijkanten houden de ‘zwarte look’ van het binnenwerk mooi in stand.

De bovenste HDD bay (met 3 van de 6 HDDs) is eenvoudig met behulp van de duimschroeven te verwijderen.

Op die manier valt er een gat om grafische kaarten langer dan 290mm te kunnen plaatsen. Al kan je zelfs de echte high-end kaarten kopen die onder de 290mm vallen, mocht je een flink langer type al hebben liggen moet het binnen de 410mm zeker passen.

Sowieso kan het verwijderen van die HDD bay geen kwaad als je niet meer dan 3 HDDs of SSDs hebt, want de stock front ventilator maakt zo een ongehinderde airflow naar je grafische kaart en processor wat de meeste setups al koel genoeg zal houden.

De HDD trays zelf zijn ook tool-less voor 3.5” drives, 2.5” drives moeten wel met schroefjes vast worden gezet, en gaan ook altijd in deze trays (er zijn verder geen verborgen 2.5” locaties).

De gaten voor het kabelmanagement zijn met rubbers uitgevoerd, wel zo netjes en zeker geen gegeven in deze prijsklasse.

Ook de cpu power kabel kan via een klein gaatje netjes langs achteren worden aangesloten.

We zien de meeste stand-offs al vanuit de fabriek op de plaats zitten, scheelt weer een beetje tijd straks.

Alle interne kabels zijn zwart uitgevoerd, zowel de frontpanel kabels als de ventilator kabels, en ook de optionele 120mm ventilator plaats aan de onderzijde is daar zichtbaar. Het mag dan weliswaar geen windowed case zijn, maar met de vele ventilatie gaten kan een beetje nette afwerking natuurlijk geen kwaad.

Wat betreft accessoires krijgen we voldoende schroeven voor alle inbouwlocaties, en een mooi stapeltje kabelbinders. De speaker ontbreekt niet mocht je daar nog gebruik van maken.

Inbouwen

Geen review zonder beestje bouwen. Omdat het een standaard opgebouwde ATX toren is is het bouwen niet lastig, maar ook niet zo heel spannend om stap voor stap te laten zien. Vandaar dan ook de keuze om enkel de noemenswaardige puntjes in beeld te brengen.

Voor de installatie van de serieuzere aftermarket koelers ontbreekt de uitsparing voor backplates niet.

ATX bordje gaat er uiteraard eenvoudig in, en de voeding schuiven we zo onderin de behuizing, de rubberen voetjes onder de voeding zijn een mooie extra om een beetje meer te dempen. Je ziet hier ook dat de plaatjes van de expansie sloten met duimschroeven zijn uitgevoerd.

3.5” HDDs gaan eenvoudig tool-less in de trays. Deze Plextor M6S SSD moest natuurlijk wel even met schroefjes worden vastgezet, en een pc zonder SSD kan anno 2014 natuurlijk niet meer.

Na het terugplaatsen van de trays zie je nog maar weinig van je drives, het is in elk geval weer eens net even anders om te zien.

Er lijkt enige onduidelijkheid te zijn over de maximale hoogte van de cpu koeler. Niet heel vreemd gezien deze specificaties vaak het zekere voor het onzekere nemen. Zo zou de Raijintek Nemesis, het topmodel van Raijintek met een hoogte van 166mm, volgens de specificaties –net- niet moeten passen, echter had ik reeds een build gezien van een ander waarin hij wel gewoon (net aan) paste. Een leuke optie dus voor een build waarbij een stevige tower koeler gewenst is, en het blijft altijd leuk om je onderdelen van een bepaald merk een beetje te matchen. Het lukte mij zelfs om een koeler te plaatsen met een hoogte van 171mm, al vereiste dat wel dat ik gebruik maakte van ultra-LP geheugen, en was dat dus geen echte ideale oplossing. Maar de 166mm hoge Raijintek Nemesis past dus wel, en de specificatie van 165mm lijkt verder dan ook een prima richtlijn om verder aan vast te houden waarbij je je geen zorgen hoeft te maken.

Met 6mm buiten de specs wordt het wel heeel krap om de koeler te doen passen.

Hoewel voor deze GPU het verwijderen van de drive-cage niet nodig was blijft het een verbetering van de airflow. Tenminste, als je aan 3 HDDs/SSDs genoeg hebt uiteraard. Het begint een leuke build te worden, en de Agos ziet er met een zwart/wit kleurstelling toch wel erg goed uit.

Kabelmanagement

Een puntje bij veel behuizingen in het goedkopere segment (waar een behuizing van <=50 euro toch onder valt) is een gebrek aan kabelmanagement. Hoewel de ruimte bij de niet-heel-brede Agos niet heel extreem is in vergelijking met high-end behuizingen, is de aanwezige ruimte meer dan voldoende om kabels vlot en netjes weg te werken. Enkel opletten dat je niet te veel andere kabels over de dikke voeding power kabel naar het moederbord kruist, en voor de rest is het een eitje.

De vele oogjes voor kabelbinders vallen op zijn een fijne hulp, al was het zelfs zonder de binders al kinderlijk eenvoudig om deze build er netjes uit te doen zien en kon het zijpaneel zonder moeite er terug op. De setup was nog niet helemaal af, dus een kabeltje of 2 ontbraken nog (vandaar dus ook nog geen tie-wraps), maar met een vergelijkbare (Single GPU, 1-3 HDDs) build zal je zonder zorgen in een korte tijd een mooi resultaat bereiken. Zelfs een SLI of Crossfire build moet met minimale aandacht prima te doen zijn.

Koeling

Dat de focus op koelprestaties ligt is inmiddels helemaal duidelijk. Je kan flinke torens op je processor zetten, je kan via de gaten externe waterkoeling gebruiken, een 240mm radiator past eenvoudig aan de bovenkant, en je kan aan de onderkant, achterkant, bovenkant, voorkant en zijkant een overdosis aan ventilatoren kwijt. Mocht je aan 8 case ventilatoren echt niet genoeg hebben om je build koel te houden dan vraag ik mij af wat de specificaties van die setup zijn!

De koeling gaat overigens verder dan enkel veel ventilator plekjes, want ventilatie is overal promiment aanwezig: het mesh aan de voorkant hindert de airflow minimaal, wat je goed kan zien bij een blik direct van voren. Ook de auto-stijl luchthapper aan de voorkant helpt een handje mee, en wanneer je nog oplettender naar de behuizing kijkt zie je zelfs aan de zijkant van het voorpaneel een flink aantal ventilatie-gaatjes. Alles lijkt om koeling te draaien.

Maar extra ventilatoren kosten natuurlijk een centje, en het liefst zie je een behuizing die vanuit de fabriek al goed presteert. Met twee stock ventilatoren in een relatief rechte lijn komen de meeste behuizingen al goed uit de bus, dus ook bij de Agos hoef je voor een beetje mid-tot-high-end build met single GPU geen extra investeringen in koeling te doen om de temperaturen ruim binnen veilige marges te houden. De stock ventilatoren zijn het eenvoudigste samen te vatten als vergelijkbaar met de stock ventilatoren in deze prijsrange van merken als Corsair, Cooler Master, of BitFenix; over de airflow kan je weinig klagen.

Ik had onlangs al een ervaring op kunnen doen met een Raijintek ventilator als onderdeel van een cpu koeler, deze maakte een positieve indruk met z’n degelijke prestaties en beperkte geluidsdruk. De stock ventilatoren lijken aardig in dezelfde lijn te zitten, oftewel een nadruk op wat stille werking in plaats van absurde luchtverplaatsing, wat voor de meeste praktische scenario’s een goede afweging is. De gegenereerde airflow is in elk geval voelbaar aanwezig en ook de temperaturen waren in lijn met de verwachtingen, ik laat bewust de exacte getallen achterwege, gezien een eerlijke vergelijking met andere cases een uniform testplatform vereist, en een dergelijke test heb ik niet uitgevoerd.

Mid-end GPU’s of zelfs High-end Nvidia GPUs zullen met de stock koeling prima uit de voeten kunnen, de stock koeler AMD high-end heethoofden en dikke dual-GPU opstellingen zullen wellicht van de optionele koelopties gebruik willen maken, maar gezien de hoeveelheid opties zal je ook met dergelijke builds in de Agos uit de voeten kunnen.

Geluidsproductie

En zoals vaker weer hetzelfde verhaaltje: Een case met de focus op ventilatie doet minder om geluiden te dempen dan een geheel gesloten case, of een gedempte case (goh). Toch heeft Raijintek nagedacht hoe ze dit koel-beest toch stil kunnen houden, zoals je kunt zien aan de rubberen voetjes onder de voeding, de relatief stille stock ventilatoren, en de rubbers in de tool-free ophanging van de mechanische HDDs. In feite is dit alles wat je kan verwachten, en is het ook niets om over te vallen.

Hoewel de ventilatoren op 12V niet luid zijn, zijn ze ook niet helemaal onhoorbaar en blijft de optie om ze naar 7V of zelfs 5V aan te passen altijd een leuke tip voor de liefhebber van superstille systemen. Zeer eenvoudig uit te voeren met deze guide hier..

Als je echter voor een onhoorbare build wil gaan zal je dus wel willen zorgen voor een stille processorkoeler en grafische kaart. Hoewel HDD dempers wel enigszins helpen kan je uiteraard niet verwachten dat zij de vele zeer luide HDDs op de markt spontaan onhoorbaar maken, enige aandacht aan je component keuze is (zoals altijd dus) wel gewenst.

Stoffilters

Net als het kabelmanagement zijn ook stoffilters iets wat je bij behuizingen in deze prijsklasse vaak niet krijgt. Gelukkig dat Raijintek wat deze core features betreft de zaken goed op orde heeft.

Zo vinden we onder de intake van de voeding een eenvoudig uitneembaar filter. Aan de onderzijde zet dat filter zich door naar de optionele 120mm intake ventilator daar, dus ook die inlaat houdt stof tegen.

Voor de bovenzijde krijg je een uitneembaar magnetisch filter. Deze plakt voldoende stevig, al is het met magnetische filters altijd wel zaak om tijdens een verhuizing of verplaatsing even te controleren of hij nog op z’n plek zit.

De laatste intake; de voorzijde, is ook gefilterd, al is deze niet eenvoudig verwijderbaar en betreft het een fijn filter net achter het stalen mesh van het voorpaneel. Het stof zou normaliter dus aan de voorzijde moeten blijven hangen, waarbij je tijdens de gebruikelijke stofzuig ronde de voorzijde schoon maakt, en zo het binnenwerk een stuk schoner houdt.

Goede score wat betreft de filters dus.

Prijs en alternatieve opties

Dat je voor 50 euro een prima behuizing in huis kan halen is geen nieuws meer. Verschillende merken hebben laten zien dat je zelfs voor dit bescheiden budget best veel waar kan krijgen zonder dat je echt heel hard moet inleveren. Je moet natuurlijk altijd wel ergens op besparen, anders zouden de duurdere behuizingen natuurlijk geen bestaansrecht hebben. Cooler Master liet met de N300 al zien dat enige stoffilters op de intakes en zelfs 2 stock ventilatoren al mogelijk is onder de 4 tientjes, al bespaar je daar op volledige filters en kabelmanagement. De Corsair 200R is een veelgenoemde behuizing in de advies-fora vanwege de degelijke all-round prestaties, maar de opmerking dat de preventie van stof van boven gering is valt toch met regelmaat. Zalman laat zien dat een hele riedel ventilatoren en zelfs een fancontroller mogelijk is met de Z9 plus, al krijgt het materiaal en de geluidsproductie wel wat opmerkingen.

Als nieuwkomer heb je niet alleen een volle markt om de concurrentie mee aan te gaan, maar moet je ook nog eens extra indruk maken, want zelfs bij direct vergelijkbare producten zullen wij Nederlanders toch snel bij de ons bekende merken blijven. De grote vraag is dan uiteraard hoe de Agos presteert in verhouding tot de concurrentie.

De Agos moet het duidelijk niet van exotische features hebben, maar van een degelijke all-round uitvoering, en wat dat betreft doet hij het goed. Zoals ik al zei is het bijna altijd een beetje besparen in het segment tot 50 euro, maar wat algemene features betreft mis je hier eigenlijk niets. Degelijke HDD trays met rubbers, ruim bemeten wat betreft stoffilters, voldoende ruimte voor kabelmanagement, een prima stock koeling setup, en een passende afwerking. Echt besparen kan je dat m.i. niet noemen? Hoewel je het verschil in paneel-dikte met flink duurdere cases wel kan voelen, zijn de panelen en overige materialen gezien de prijsklasse gewoon helemaal prima (ook te zien aan het redelijk gemiddelde gewicht in z’n klasse). Als je echt iets te klagen moet vinden zal het wellicht de 5.25” bay covers zijn, die op zich meer dan stevig genoeg zijn voor een paar keer plaatsen/verwijderen, maar niet de indruk geven dat je die dagelijks wil gebruiken (even serieus, wie doet dat nu?). Maar dat is wel heel hard zoeken naar iets om een zeurpiet over te spelen.

Wat mij betreft dus een mooie score op het gebied van prijs-prestatieverhouding, want werken met de Agos voelt niet als een bezuiniging. Een zeer interessante nieuwe toevoeging in de markt van ~50 euro behuizingen kan je dus stellen.

Nog een paar foto'tjes

Wederom een positieve ervaring erbij, want de Raijintek Agos maakte van begin tot eind een goede indruk. Die indruk komt wel geheel vanuit de solide uitvoering, want van een revolutie is geen sprake. De indeling is ons allemaal bekend, er zijn geen unieke verborgen plekjes voor SSDs of iets dergelijks, en er zijn ook geen super unieke features die je achterover zullen doen slaan. Kleine elementen zoals de opvallende HDD trays zijn leuk, maar veel verder dan dergelijke kleine details kom je niet. Raijintek speelt het duidelijk op safe, en komt simpelweg met een behuizing die aan je redelijke verwachtingen voldoet als je op zoek bent naar een betaalbaar koel-beest.

Unieke features voegen sowieso niet altijd iets toe, en je hoort mij dan ook echt niet klagen dat ze zich richten op het drukken van de kosten en het uitwerken van de populaire gewenste features: Demping van trillingen van harde schijven en de voeding, stoffilters op de intakes en aan de bovenkant en een uitneembaar filter aan de onderzijde, voldoende ruimte voor degelijk kabelmanagement en niet te zuinig met extra’s zoals kabelbinders. Alle basis elementen zijn gewoon helemaal in orde, en daarnaast kan je nog eens lekker uit je dak met een absurde selectie aan koelopties.

Als klapper op de vuurpijl ziet de behuizing er ook nog eens keurig uit met de geheel zwarte afwerking, z’n lucht-happer aan de voorkant, en het mooie (en niet –te- opvallende) logo. Ik vind het een plus dat ze hebben gekozen hem voldoende anders te maken dan de concurrentie maar hem toch ook ietwat bescheiden te houden, oftewel ze zijn niet doorgeslagen en hebben er een over-the-top plastic-fantastic bak van gemaakt om ‘zogenaamde gamers’ aan te spreken. Design blijft natuurlijk altijd persoonlijk, maar de Agos liet hier in huis in elk geval een zeer positieve indruk achter en ik heb vertrouwen in mijn vermoeden dat dit ontwerp een aardig grote groep aan zal spreken. Spreekt de Agos jou aan, en/of zoek je een betaalbare behuizing met flinke koel opties, dan krijg je voor die 5 tientjes een degelijke behuizing waar je heel weinig over te klagen zult vinden.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:
Vind je deze review leuk dan zou ik een leuke reactie natuurlijk erg waarderen, en uiteraard is kritisch commentaar ook zeer welkom. Kijk anders ook eens bij mijn andere reviews; ik vind het leuk ze te maken, maar natuurlijk ook om ze te delen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Raijintek Agos Zwart?

goede review weer, maar ik zou graag nog een foto zien met de GPU er in (of komt die er niet in)
Dank je :D

Die GPU zit er wel in hoor :D (zie deze)

(hij valt wel een beetje weg naast die giga koeler :D )

[Reactie gewijzigd door Foritain op 28 juni 2014 10:43]

wat me opvalt voor een budget kast deze rubber gromets heeft en bij bijvoorbeeld de 200r niet en de n300 maar deze wel verder goede review :D
Hey hey, reactietje gemist. Het is zeker een hele goede allrounder voor weinig centjes, jammer dat de beschikbaarheid in NL lastig ligt, en je hem dan via Duitsland (CaseKing) moet bestellen, maar ben nog altijd erg happy met deze case.
Ik ga deze kast bestellen na aanleiding van deze zeer complete review. Ook vergeleken met een aantal Bitfenix kasten die je gereviewed had maar deze lijkt me het meest geschikt om mijn eerste zelfbouw pc in te zetten.
Fijn te horen. Raijintek heeft inderdaad flink indruk gemaakt de laatste tijd, heb inmiddels een luchtkoelertje erbij van hen, en hoop binnenkort een build te hebben voor de nieuwe Triton.Allemaal scherpe prijzen als je het mij vraagt.

Het is een prima case om mee te werken, zeker voor de prijs die erg scherp is. Uiteraard bieden duurdere cases soms net wat meer, maar daar betaal je dan ook voor.
Mooie review wederom Foritain 8-)

Ik weet natuurlijk niet of je het na zoveel tijd nog na kunt kijken, maarrr?
Als ik de foto,s bekijk lijkt het alsof je de drive-cages evt; Ook naast elkaar kunt plaatsen?

Ga hem overigens zelf ook kopen heb ik net besloten,

Bedankt. _/-\o_
Hoi, en dank :D

Ik kan dat helaas niet meer zien, en weet het ook echt niet meer. Zou ze even mailen als je zeker wilt zijn. Sorry.
Nou ik weet het ondertussen, het antwoord is nee!
Tenminste met een ATX bord. met een Mini ITX zal het wel gaan.
Zeer mooie review. De doorslag geweest om hem te bestellen. Naar dat mij cooler master om agressieve redenen de voorkant kwijt is :+

Was opzoek naar een kast waar ik veel kon koelen. De CM 550 silencio eerst mij iets te warm voor mijn gevoel (56 graden tijdens games)

Bedankt Foritain!
Reactie gemist, sorry :D

Dank, en fijn dat je er blij mee bent!
Heel erg fijne review, bedankt Foritain! Na veel heen-en-weer weet ik nu zeker dat dit mijn volgende kast gaat worden.
De laatste keer dat ik een PC heb gebouwd is weer een aardige tijd geleden - dus misschien een vreemde vraag - maar welke aansluiting hebben de ventilatoren als er geen molex adapters op zitten?
Dank je :D Voor ~50 euro blijft het een net kastje waar wat dingen in zitten die je lang niet overal krijgt. Ben nu overigens met de Aeneas bezig, een 80 euro kubus van Raijintek die met 4 ventilatoren, LED-strips, en nog wat leuke dingen komt. Daar zitten dan wel molex adapters bij, maar goed, kost wat meer hè ;)

Die ventilatoren hebben gewoon standaard 3-pin fan headers :) Prik je zo op je mobo.

[Reactie gewijzigd door Foritain op 10 februari 2015 13:01]

Erg mooie review, bedankt!
Het ziet er prijs >< kwali een super kastje uit.
Mooie review! Ik heb één vraagje over de twee stock ventilatoren; ik ben vrij nieuw in het bouwen van game PC's en ik zou graag willen weten hoe de twee ventilators aangesloten worden en of dit kan icm het ASRock B85M Pro4 moederbord.

Bij voorbaat dank!