1 review

BitFenix Fury 750G

Specificaties 750W (80 Plus Gold) • semi-modulair - Bekijk alle specificaties

BitFenix Fury 750G Review

Hukkel80 26 juni 2014, laatste update op 26 juni 2014, 1.370 views

BitFenix Fury 750G

BitFenix heeft gewoon een hele mooie en technisch goede voeding afgeleverd die in geen enkele build zal misstaan. Dat de prijs iets aan de hoge kant is vergeleken met concurrentie is geen reden om dit niet als een goede voeding te kwalificeren.

Pluspunten

• 80+ GOLD
  • Mooi afgewerkt
  • Volledig zwarte gesleevde kabels
  • semi modulair

Minpunten

• Prijs is iets hoger dan concurrentie

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Introductie
BitFenix is een merk dat bij iedereen wel bekend is, echter niet van de voedingen. BitFenix maakt voornamelijk computerkasten en bijbehorende accessoires. Denk hierbij aan fancontrollers, maar ook aan LED strips en leveren ze al sinds jaar en dag sleeved extension kabels. Deze zijn gesleeved door middel van paracord.

De BitFenix Fury 750G is een voeding die toch wel mikt op het hogere segment. Het is geen voeding die echt het uiterste technisch gezien eruit wil halen met platinum 80+ en semi passieve koeling etc, maar het is zeker ook geen medium voeding. BitFenix heeft bij deze voeding veel aandacht geschonken aan de presentatie. De Fury reeks is momenteel leverbaar in 3 sterkten; 550, 650 en 750 watt.

Uitrusting en afwerking
Dit is het punt waar BitFenix sterk op in heeft gestoken. De voeding is voorzien van branding aan zowel de voor- als de achterkant als de zijkanten. Hierdoor ziet hij er goed uit hoe je hem ook in je kast positioneert. In de achterzijde zit het BitFenix logo gestanst met een aluminium kleurige ring er omheen. Heel erg netjes. Het Fury logo staat op beide zijkanten. En uiteraard het grote paradepaardje van deze voeding; hij komt met volledig gesleevde kabels. Alle kabels tussen de voeding en de componenten. Ookal is deze zwart, het geeft toch een heel ander gezicht aan een voeding dan bedrading ookal is die zwart en plat aan elkaar gezet. Dit geeft gewoon een hele erge premium feel aan deze voeding. Ze zijn niet gebundeld, maar alle draden zijn individueel gesleeved. Volgens de verpakking is het nano-sleeving. Het klinkt heel erg vet, maar ik heb geen idee wat dit betekent. Als ik het zo bekijk en voel dan lijkt dit het meeste op paracord, maar het voelt wel steviger en iets dikker aan. De sleeving zit ook echt apekeutelstrak om de bedrading heen. Wat ik zelf erg netjes vind is dat ze bij alle gewone ATX stekkers de sleeving tot in de connectors laten lopen. Kortom; de look zonder heatshrink. Dit is bijzonder omdat tot nu toe bijna alle gesleevde kabels uit de fabriek enorme lange stukken heatshrink hadden. Dus dat is netjes gedaan. Alleen gesplitste kabels hebben dit niet. Dit zijn twee draden in de 24 pin stekker en bijna alle sata en molex connectors. Wat ik zelf ook een grote plus vind is dat ieder 6+2 stekker een eigen kabel heeft en stekker op de voeding. Dit scheelt zo ontzettend veel qua looks. Heel netjes gedaan BitFenix! Het enige negatieve puntje dat ik kan bedenken op dit punt is dat BitFenix zilveren schroefjes erbij heeft gedaan om de voeding vast te zetten. Al hadden dit nu zwarte schroefjes geweest dan had het helemaal feest geweest. Maar toch; zeer goede uitrusting en afwerking.

Aansluitmogelijkheden
Bij een voeding kun je niet echt van verschillende manieren van inbouwen praten voor de voeding zelf. Dat ligt aan de kast en dit is een reguliere ATX vormfactor voeding. De kabels echter kun je vrij veel over zeggen. Ik heb persoonlijk een ontzettende hekel aan een voeding met daaruit een grote bos bedrading. Het is voor iemand die computers modificeert en bedrading sleeved een ramp, want je moet de voorkant open gaan zagen anders past het niet en je blijft altijd met kabels over zitten. Gelukkig heeft BitFenix gekozen voor een semi-modulaire oplossing. Het is trouwens wel de meest maximale semi-modulaire oplossing die ik tot nu toe gezien heb. Echt ALLEEN de 24 pins stekker zit vast in de voeding. En er is gesleeved tot IN de voeding en het gat is zeer netjes afgewerkt. De 4+4 pin EPS is modulair, er zijn 4 kabels met ieder een 6+2 pin PCI-E stekker (dus voor twee dikke grafische kaarten) en dan nog de bundels met sata en molex stekkers. Voor een voeding van 750 Watt is dit precies wat je verwacht. Je wilt ruimte hebben voor Crossfire of SLI en tripe kaarten ga je niet draaien hiermee. Alleen als je een zwaar overclockers moederbord hebt waarmee je ook op LN2 wilt clocken en die een aanvullende 4 pin of 8pin EPS stekker nodig heeft zou je hier niet genoeg aan hebben. Maar voor 99% van de gebruikers zitten precies alle kabels eraan dit je nodig hebt. Niets negatiefs over te zeggen. De voeding maakt gebruikt van een enkele 12v rail zodat je ook niet hoeft te denken aan het overbelasten van de ene rail. Precies wat je wilt.

Prestaties en stabiliteit
Eens even zien wat er allemaal aangegeven wordt. De voeding heeft een 80 PLUS gold certificaat. Hiermee wordt aangegeven dat de efficiency boven de 88% is. Deze voeding zal voor gemiddeld gebruik rond de 92% draaien. Net zoals al eerder gemeld is, loopt alle 12v over één rail. Dit zorgt voor een mooi stabiele voeding waarbij je niet hoeft te letten van welke stekker je gebruik maakt om maar niet 1 rail te overbelasten. Er komt 5 jaar garantie met deze voeding. Dat is behoorlijk. Langer dan de gemiddelde gebruiker een pc gebruikt.

Er is echter een punt dat ik aan wil stippen. Dit heb ik al vaker bij Cooler Master voedingen gezien, wellicht dat ze uit dezelfde fabriek komen. De voeding heet de 750G. De gemiddelde consument denkt dan meteen aan een voeding van 750 watt. En waarom wil de consument dit weten? Of de voeding zijn cpu en grafische kaart kan trekken of op zal gaan in rook. Nu levert technisch gezien deze voeding inderdaad 750 Watt. Echter dit is berekend over alle voltages. Dus ook over 3,3 Watt en 5 Watt. Denk hierbij aan harde schijven of fancontrollers of fans, etc. Als je wilt weten of een voeding sterk genoeg is om een processor / grafische kaart combinatie te trekken dan moet je kijken naar het vermogen bij 12 volt. En dat is in dit geval 720 Watt en dus niet 750 Watt. Let hier dus bij op. BitFenix doet niets verkeerd, maar andere merken zijn geneigd wel de benaming van de voeding hier vanaf te laten hangen. Nu is het verschil “slechts” 30 Watt en als je het van die 30 extra watt moet hebben dan zou je mijns inziens toch beter voor een sterkere voeding moeten gaan zoeken. Maar toch; heb er erg in.

Geluidsproductie
De voeding heeft één 135mm fan. Deze draait altijd. Geen bijzonderheden dat hij deels passief is of pas aan gaat bij minimaal 200W gebruik. De fan is redelijk stil. Niet fluisterstil, maar de kans dat je deze fan boven die van een cpu koeler of kastfan hoort is echt nihil.

Warmteproductie
Wederom kan ik verwijzen naar de enkele 135mm fan. Houdt de voeding netjes koel. Een 750W voeding zou ook absoluut niet heet hoeven worden met de hedendaagse techniek en dit is hier dan ook niet het geval. Er wordt door BitFenix sterk reclame gemaakt dat er alleen maar A-grade components gebruikt worden.

Koelvermogen
Zie geluidsproductie en warmteproductie.

De prijs ligt momenteel bij de goedkoopste webshops rond de 150 euro. Dat is redelijk aan de prijs als je vergelijkt met de concurrentie. Andere merken beginnen met 750 Watt voedingen die semi modulair zijn en 80+ gold rated zo rond de 100 euro. Waarbij de sterkste concurrentie begint rond de 115 euro voor de EVGA SuperNOVA 750 G2. Waarna er sterke concurrentie is van Cooler master met hun V850 en Corsair met hun AX760 voor zo rond de 135-140 euro. Beiden volledig modulair met 80+ ratings van gold en zelfs Titanium. Vergeleken met alle concurrentie is voor BitFenix de volledige individuele sleeving het stokpaardje. Als je een setje gesleevde kabels wilt kopen van Corsair voor op de AX760 ben je al snel 65 euro kwijt. Dan gaat de prijs al snel richting de 200 euro voor de set van voeding + kabels.

De Fury reeks van BitFenix is een mooie set. Daar kan niets tegenin gebracht worden. Goeie specificaties met een puike afwerking. Kan menig gaming pc voldoende van power voorzien en een mooie looks geven. Gewoon een goede voeding. Het grote pluspunt ten opzichte van de concurrentie is meteen ook zijn minpunt. De nanogesleevde kabels. Ze zien er gewoon heel goed uit. Ik heb zelf al 10-tallen voedingen van custom sleeving voorzien. Ik ken geen voeding die even mooie kabels biedt zo uit de verpakking. Ook niet de allerduurste EVGA modellen die een zulk soort sleeving aanbieden. Hierin legt BitFenix de lat op een nieuwe hoogte voor de concurrentie om naar toe te gaan werken. Deze fantastische kabels hebben echter tot gevolg dat hiervoor een meerprijs betaald moet worden waardoor aardig wat concurrenten best wat goedkoper zijn.

Naar mijn mening is deze voeding DE voeding voor mensen die graag gesleevde kabels willen hebben en hiervoor de beste prijs willen betalen. Want een concurrent + gesleevde kabels zal altijd duurder zijn. Maar vindt je gesleevde kabels niet interessant en kijk je toch nooit in je kast of wil je toch liever die ene bijzondere kleurencombinatie qua sleeving, blijft dit evengoed een goede voeding alleen zijn er dan goedkopere alternatieven te koop die je technisch hetzelfde zullen brengen.

Heb jij ook een BitFenix Fury 750G?

Mooie review! Top :)
Goed om te zien dat er weer wat tegengas komt voor Corsair en Coolermaster.
Die tegengas is er al tijden in de namen van Seasonic, Enermax en Super Flower. CM en Corsair hebben allebei maar een paar lijnen die goed zijn, de rest is op zijn best matig door het gebruik van brakke onderdelen.

Overigens ben ik wel benieuwd wat het binnenwerk van dit ding is, voor deze hoge prijs mag ik hopen dat er geen chineseprut in zit.
Dan zul je toch bij Johnny Guru moeten kijken. Ik heb niet die hardware om dit te kunnen testen. Maar gezien de specificaties en de garantie zal dat wel niet. Want dan hebben ze een behoorlijk probleem. Ik ga er vanuit dat dit gewoon een goede voeding is.
Tja, dat zou je ook denken bij sommige Corsair voedingen, die ook behoorlijk prijzig [kunnen] zijn voor wat ze bieden, maar ook daarin wordt troep gebruikt. Jammer genoeg staat dat ding niet bij Jonny op de site.
Wbt Corsair schaf ik voor bijna alle "client builds" altijd de modulaire CX serie aan. Gold rating en uitstekende reputatie voor een prima prijs. Helaas niet de meest 'fancy' onderdelen maar ja .... De aanvragen die ik krijg zijn ook niet bepaald 2K systemen en eerder 500,- max ;)

Voorheen heb ik ook ontzettend veel gebruik gemaakt van BeQuiet! PSU's overigens. Daar heb ik er 0 retour van tot nu toe en ze zijn werkelijk fluisterstil.
niet de meest fancy onderdelen zitten in de normale CX'jes, in het gros [op 2 series na volgens mij] zitten in alle modulaire Corsairs gewoon zeer slechte onderdelen, die het vrij snel kunnen/zullen begeven, een jaar of 2 is een mooie schatting.

Seasonic en Cooler Master gold voedingen zijn even duur, namelijk: pricewatch: Corsair RM650 VS pricewatch: Cooler Master VS V650S. Die CM heeft heel veel betere onderdelen, en is volgens mij nog efficiënter ook.

Corsair heeft bij mij iig hun goede naam compleet verneukt. Het siert je als fabrikant gewoon niet door eerst goede producten op de markt te zetten voor een lief prijsje, en die vervolgens onder het mom van een upgrade véél en véél slechter te maken, en dan ook nog eens meer durven te vragen. Lekker teren op hun oude reputatie dus, terwijl je crap verkoopt.
Fair point. Eens kijken wat ik ga doen met aanstaande builds en adviezen.
Als je meerekent wat het kost om een voeding zelf te sleeven en de tijd die het kost of wat een complete set aan sleeved extentions kost vind ik deze prijs nog meevallen.
Dan nog te bedenken dat de voeding met het Bitfenix logo er geweldig uitziet. Dit is er eentje die je niet snel verstopt onder een cover.
Btw nette review, dit wordt mijn volgende voeding, weg met de extentions.
Het gaat erom wat je zoekt. Als je een mooie zwart gesleevde voeding zoekt dan is dit perfect. Dan is het inderdaad helemaal niet duur maar zelfs een goed deal. Maar als sleeving je niets boeit, waarom zou je dan de premium betalen? Dat is dus de vraag: wat zoek je in een voeding?
En ik ben het ermee eens dat de voeding zelf er gewoon heel goed uit ziet, dat heb ik ook vermeld in de review :)
Mooie review! hij is trouwens al geen 150euro meer maar nog maar 126 euro.
Net zoals elke voeding die je kunt kopen komt alles van één 12V bron, enige voeding waarbij het van twee komt was het oude CWT PUC platform zoals je in de HX1000 van Corsair vond. De multirail die je nu ziet is gewoon een extra beveiliging bij kortsluiting die jij nu mist. Deze voeding is overigens ook ingedeeld als een multi-rail voeding alleen ze hebben de 12V rails op de printplaat weer aan elkaar gezet en in de beveiligings IC zijn de ze ook niet aangesloten, waardoor je dus een single rail krijgt.
Heeft te maken het het design. Dit is geen voeding met DC-DC aan de secundaire kant van voeding. Voeding die dit wel hebben leveren in principe alleen 12V en van die van 12V wordt dan via DC-DC converters de 5V en 3,3V gemaakt, hierdoor kunnen deze voeding dus alles op de 12V leveren.

Maar die 30W verschil maakt in dit geval weinig uit 30W wordt er vaak wel uit de 5V en 3,3V getrokken door een gemiddelde PC, dus dit gaat hier niet echt op.

Wat betreft deze voeding dit is een FSP Aurum voeding. Aurum design van FSP staat vooral bekend om de vrij matige prestaties. Spanningsregulatie van deze voeding is dan ook zeer matig. Voeding faalt de Haswell test van Intel ook, spanning 12V is dan te hoog, 5V te laag en ripple is dan ook een half maal te hoog om binnen de ATX specificaties te voldoen.

De pricewatch: EVGA SuperNOVA NEX750G Gold welke ook een FSP Aurum voeding is is overigens 50 euro goedkoper, dus is idd de vraag wat je zoekt. Zoek je een matig presterende voeding met een hele dikke bos individueel gesleevde kabels dan is dit je voeding. Maar voor dezelfde prijs als de EVGA SuperNova Nex750G en dus 50 euro minder als deze Bitfenix Fury 750G haal je ook een goede voeding zoals de Cooler Master V750S.

[Reactie gewijzigd door -The_Mask- op 28 juni 2014 20:30]

Ik vind het leuk voor je dat je denkt je kennis van het internet te halen en er dan mee te proberen andermans reviews om zeep te helpen. Maar niet alleen is het matig naar de reviewer toe. Je moet ook zorgen dat als je iemand onderuit probeert te halen je wel je feiten juist heb.

Ten eerste zijn er wel degelijk voedingen die meerdere rails als output hebben. Waar een x-aantal connectors op de voorkant van een voeding op 1 rail verbonden zitten en een x aantal connectors op een andere rail. Wat heel grappig is aangezien je zelf verwijst naar de 750w evga voeding. Hun nieuwe reeks G2 voedingen zijn uitstekend. Van zeer hoge kwaliteit van binnen en voor een ieder sterk aan te raden. Hun oude reeks was rampzalig en daar vergelijk je nu deze BitFenix voeding mee. Ik heb diverse systemen gebouwd waaronder diverse mining systemen. Een van deze mining systemen liep op een van de 750G voedingen. Deze mag direct als voorbeeld dienen van het multirail probleem. In het miningsysteem liepen twee hd7950s. De voeding kon dit eenvoudig aan als je het totale wattage bekeek. Toch klapte hij er iedere keer uit als je een tweede kaart aan sloot. Waar ik me destijds flink in de kwaliteit van deze voeding vergist had. Want deze voeding had nog ouderwetse multirail spanningslevering. De 24 pins en de 8 pins zaten samen met een of twee pciE connectors op de eerste rail en dan kreeg je weer een rail voor een of twee pcie connectors etc. Wat was nu het geval. Ik sloot de pciE netjes aan en zette de kabels netjes naast elkaar in de voeding. Hierdoor raakte de eerste rail overbelast en de andere rails onbelast. Het verplaatsen van de tweede voeding op een afzonderlijke rail loste het probleem op en het systeem draaide. Het schoolvoorbeeld van een voeding met meerdere rails als output.

Onze Bitfenix hier heeft dit dus niet, hij is dus niet een exacte copie van de evga 750G. De plaatsing van de stekkers maakt hierin niet uit. Het feit dat hij uit dezelfde fabriek komt betekent niet dat de voeding hetzelfde is.

Ik weet niet precies wat je duidelijk probeert te maken met je verhaal over de 12v. Het design maakt hierin niets uit. Waar andere voedingen de volledige 750 watt leveren op 12v en hiernaast nog wattage leveren voor de 5v en de 3,3v en dus opgeteld meer dan 750 watt leveren maar als naam een 750w voeding heten is het bij deze voeding zo dat de naamgeving doet vermoeden dat er 750W op de 12v geleverd wordt en dat is hier niet het geval. Is 30watt veel? Nee, niet op 750W. Maar wilde ik het toch meegeven? Ja dat wilde ik wel. Heeft BitFenix hierin iets fout gedaan? Nee waarschijnlijk niet. En toch wilde ik het meegeven, niet iedereen snapt waar op te letten. Bij het aanschaffen van een voeding en sommige mensen zullen dus uit gaan van 750w ter gebruik van alle atx kabels.

Het grappige van dit alles is, dat het er heel erg op lijkt dat je veel op overclock.net leest. De verhalen van Shilka in de psu sectie. De grote boze nep reviewer die alles van andere reviewers leest en copieert en dan verschrikkelijke verhalen gaat schrijven over de voeding ter plaatse (zoals de RM serie van corsair). Heeft ook als enige doel te roepen dat de fanrikant van de voeding (dus het bedrijf dat ze echt maakt) alles zegt over een voeding. Volledig doorgeschoten in zijn blinde doel en hierdoor conclusieloos merken probeert kapot te maken met zijn spookverhalen. Voedingen die wellicht niet het predicaat gewelidg verdienen, maar in de categorie goed vallen afschieten omdat hij blijkbaar vindt dat alle voedingen 300 euro moeten kosten.

Het laatste deel heb ik volgens mij exact hetzelfde neer gezet als jij nu. Dus waarom je dit herhaalt is mij onduidelijk. Iedereen heeft een budget en een doel. Deze voeding van BitFenix is veilig. Punt. Hij heeft een geteste 80+ kwalificatie van goud. Heeft 5 jaar garantie.
Dus waarom deze voeding niet in de categorie "goed" valt is mij een raadsel. Of mensen wel of niet gesleevde kabels willen is aan hen. Dus koop een goedkopere als je het niet boeit of koop deze als het je wel boeit.

Ik zou het zeer waarderen als je de volgende keer gewoon even een dm stuurt als je denkt dat iets onjuist is. Dan krijgen we geen reply wisselingen zoals deze die eindigen in een eindeloos welles nietes in het slechtste geval.

Ik schrijf mijn reviews zonder daarbij betaald te worden door een merk of leverancier. Als deze voeding slecht is dan zeg ik dat. Als deze gevaarlijk zou zijn dan zeg ik dat.
Ik wijs je alleen op een paar fouten, daarvoor hoef je je zo raar te doen....

Ik dacht al iets van voedingen af te weten ondertussen. Paar weken geleden nog bij HWI geweest en daar uitgelegd wat ze verkeerd deden bij hun PSU reviews en dat opgelost. Ze hadden hun loadtesters namelijk nooit goed aangesloten (of eigenlijk Cooler Master had dat een aantal jaren terug verkeerd gedaan bij hun), hierdoor o.a. altijd de metingen van spanningen verkeerd bij hun. Antec was volgens mij ook wel blij met het advies wat ik ze gaf, ze kwamen iig bij mij en ik niet bij hun.
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik zei alleen dat de enige voeding die meer dan één 12V bron had het CWT PUC design was, waar onder andere de Corsair HX1000 op gebaseerd is. Deze voeding bestond namelijk uit twee voedingen in één behuizing. Bij beide voedingen werd van de AC spanning 12V DC gemaakt, waarbij de ene voeding de 12V omzette naar 5V en de andere naar 3,3V. Dit was dus een echte voeding met twee losse 12V rails. Wat je nu ziet zijn allemaal voedingen waarbij de 12V uit één bron komt en eventueel wordt gesplit naar meerdere en wordt beveiligd met een Over Current Protection (OCP), dit is een beveiliging tegen kortsluiting.

Voorbeeld: Heb je namelijk een 1200W voeding welke 1200W op de 12V kan leveren dan is dit dus 100A. 100A is een hele grote stroom daarmee zou je een auto kunnen starten. Krijg je dus met zo'n voeding een kortsluiting dan schakelt zo'n voeding pas uit als de kortsluitstroom boven de 100A komt, immers ziet de voeding het dan pas als een kortsluiting. Dit betekend dus zo'n voeding gewoon aan blijft bij een kortsluiting als de stroom minder dan 100A is. Bij bijvoorbeeld een kortsluiting in de VRM's van een moederbord is de kans redelijk aanwezig dat zo'n voeding niet uit gaat en dat het moederbord in brand vliegt.

Precies hetzelfde idee zit ook in je meterkast. Daar heb je een hoofdzekering van x aantal ampère, in de voeding is dit dan de Over Power Protection (OPP) en de losse groepen zijn de OCP in de voeding. Je kan de groepen er thuis ook wel uithalen net zoals de OCP in de voeding wel kan weglaten, maar bij grote stromen is dit echt niet slim.
Ja dat zijn Super Flower Leadex Gold voedingen die zijn prima idd.
Hun oude reeks was rampzalig en daar vergelijk je nu deze BitFenix voeding mee.
Rampzalig zou ik het niet noemen, zo slecht is FSP Aurum nu ook weer niet en dan is deze voeding in jouw ogen dus ook rampzalig. De performance van de BitFenix is zelfs namelijk nog iets minder doordat die volgens het label meer op de 3,3V en 5V kan leveren.
Dat heeft in principe niks met kwaliteit nodig, dat is gewoon een verkeerd ingestelde OCP door de fabrikant, als ze de OCP iets verhogen zie je geen probleem meer.
Want deze voeding had nog ouderwetse multirail spanningslevering.
Mooi bedacht woord, maar misschien moet je eerst uitzoeken hoe het werkt en wat het inhoud. Er is namelijk niks ouderwets aan multi-rail, het is moderner als single-rail en het is niet meer dan een beveiliging zoals hierboven al uitgelegd.
Het is niet overbelast, je overbelast niks, de beveiliging stond alleen verkeerd ingesteld.
Nee ik zei dan ook dit in mijn vorige bericht:
Het is gewoon een multi-rail voeding alleen zijn ze weer aan elkaar geknoopt tot single rail, heel veel fabrikanten doen dit. OEM's maken zelfs vaak namelijk multi-rail voedingen, omdat zei wel weten dat dit veel veiliger is. Alleen doordat de gemiddelde consument denkt dat single rail beter is kiezen veel fabrikanten ervoor om ze aan elkaar te laten knopen en zo single rail te creëren, Enhance doet dit ook vaak voor o.a. Cooler Master en Silverstone. Maar misschien moeten die mensen dan ook maar de groepen uit hun meterkast halen dan kunnen ze ook de wasmachine en droger op hetzelfde stopcontact aansluiten, ook makkelijker.

Overigens kun je ook de voeding open halen en de printplaat bekijken dat zie je duidelijk de shunts zitten voor de verschillende 12V rails en dan zie je ook dat ze samengevoegd zijn tot één en kun je ook zien dat het beveiligings IC meerdere 12V rails ondersteund.
Nee dat idee kreeg ik al.
Het design maakt hierin niets uit.
Eh alles bedoel je, als je begrijpt wat ik schreef wist je dat ook. FSP Aurum is geen voeding met DC-DC waardoor dus niet al het vermogen op de 12V geleverd wordt. Een voeding met DC-DC kan dit wel.
750W betekend dat die voeding 750W kan leveren, al was dat maar 500W op de 12V en 250W op de rest dan nog klopt die 750W gewoon, dat het niet heel nuttig is in een moderne PC doordat veel minder dan 250W van de rest wordt getrokken doet er in dit geval niet toe.
Nee in principe heel weinig tot niks.
De verhalen van Shilka in de psu sectie.
Nee die ken ik niet.
Ik weet niet wat hij had geschreven, maar aan de RM serie valt wel degelijk wat op aan te merken. Eerste RM voedingen gemaakt door Chicony/Hipro konden namelijk in semi-passieve modus uitvallen doordat ze te heet werden, fan sloeg te laat aan. Daarnaast is warmte de vijand van de condensators en deze voedingen worden erg warm, dus je zou goede kwaliteit condensators verwachten, maar die zitten er niet in, niet echt bevorderlijk voor de levensduur dus.
Ik zeg niet dat die onveilig is, maar FSP Aurum valt niet in de categorie goed en deze is geen uitzondering blijkt uit de testen. 80PLUS certificaat of garantie heeft in principe niks te maken goed of veilig.
Vast niet maar je reageert op een manier dat dat wel zo is.