Specificaties SD DLP-beamer , 301" maximale schermdiameter - Bekijk alle specificaties

Optoma H180X Review

wolfblade12 26 juni 2014, 1.021 views

Optoma H180X

Felle lamp, hoog contrast en prima resolutie. Een verbetering in elk opzicht tegenover mijn oudere beamer.

Pluspunten

• Hoge resolutie voor een beamer van onder 400 euro.
  • Hoge lichtopbrengst.
  • Hoog contrast.
  • 3D-ready.

Minpunten

• Weinig ingangen.
  • Geen lens-shift.
  • Geen bijgeleverde 3D-brillen

Contrast / helderheid Score: 5
Voor mijn studentenhuis zocht ik al een tijdje een nieuwe beamer, aangezien de vorige, ook een Optoma, de geest heeft gegeven. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik vrij weinig verstand heb van beamers. Ik weet wat contrastverhouding, lichtopbrengst, etc. inhouden maar ik heb geen idee, bijvoorbeeld hoeveel lumen ik overdag nodig heb in mijn woonkamer. Vandaar dat ik op pricewatch maar op het 'beste' heb gezocht, en zo ben ik uiteindelijk op deze beamer uitgekomen.

Voor 369¤ besteld op Coolblue/beamercenter.nl. Let op; ze hebben de prijs inmiddels verhoogd naar 399¤. Goede snelle levering, verder niets op aan te merken.

De beamer zelf geeft in mijn woonkamer ERG goed beeld. De lamp is heel fel, waardoor zelfs wanneer de zon de kamer in schijnt, je het beeld erg goed kan zien. In een lichte kamer merk je wel dat de kleuren misschien iets vaal worden maar dat is normaal lijkt me. In het donker zie je daar echter niets van. De hoge contrastratio zorgt er in het donker voor, dat zwart écht zwart is.

Een nadeel van de beamer is het geringe aantal inputs; slechts 1 hdmi- en 1 vgapoort. Ook ontbreken van lensshift is lastig, maar dit valt natuurlijk wel te corrigeren met de keystone correction.

Al met al, zeer tevreden.

Heb jij ook een Optoma H180X?