MSI Classic CR70 2M-318NL Review

Daniel0416 25 juni 2014, laatste update op 25 juni 2014, 878 views

MSI Classic CR70 2M-318NL

Laptop is prima voor dagelijks privé en zakelijk gebruik.

Pluspunten

• Veel computer voor weinig geld. Prijs is prima in combinatie met de hardware en kwaliteit van de laptop.

Minpunten

• 8GB werkgeheugen ipv 4GB zou geen overbodige luxe zijn. Toetsenbord voelt iets of wat cheap aan meer typt boven verwachting lekker weg

Ik zal het kort en bondig houden omdat ik de laptop pas een paar dagen in gebruik heb.
Na de upgrade is mijn mening van de laptop zeer positief bijgedraaid.

De MSI Classic Cr70-2m is een goede laptop die zeker waar is voor zijn geld. Helaas was ik de eerste paar dagen niet tevreden over de laptop omdat deze helemaal niet snel aanvoelde. Dit bleek aan de besturing te liggen. Windows 8/8.1 is simpelweg crappy.

Omdat ik de laptop heb gekocht voor zowel prive als zakelijk gebruik heb ik gelijk een upgrade uitgevoerd naar een crucial m500 240 gb ssd en 4 GB extra werkgeheugen (8 GB totaal nu). Toen Windows 7 ulti 64 bit geďnstalleerd en de laptop was omgetoverd naar een super snel beestje. De i3 4100m volstaat prima voor wat ik er mee wil. Zelfs een potje league of legends (high) op 60 fps of een rondje call of duty Ghost (medium) is geen probleem voor deze laptop dankzij de Intel HD grapichs 4600 chip.

Accu duur is nog moeilijk te pijlen....Op dit moment is die zo'n 2,5 uur maar ik heb de laptop standaard op hoge prestaties staan. Dus met wat tweaken zal je dit vast ruim boven de 3 uur moeten kunnen krijgen.

De MSI is over zijn geheel mat afgewerkt wat helaas wel besmettelijk is voor vette vingers.

Wifiontvangs is prima. Stuk beter dan mijn vorige laptop. (HP g62)

De Bluetooth 4.0 , USB 3.0 en HDMI 1.4 zijn leuke bijkomende features. Webcam is van matige kwaliteit.

Tijdens een spelletje LOL blijft de laptop ook wonderbaarlijk stil.

Eigenlijk is dit een zeer redelijk laptop voor zo'n 475 euro. Daarbij de upgrade van het geheugen en de ssd (130 euro) kom je op een slordige 600 euro uit. Zeer redelijk lijkt me voor een laptop met SSD , 8Gb , HD 4600 , 17,3 inch en i3 4100m.

Let wel op....DIT IS GEEN GAMELAPTOP. Maar een spelletje op zijn tijd is geen probleem.

Heb jij ook een MSI Classic CR70 2M-318NL?

Mooie laptop , ik ben precies hetzelfde van plan. 4 GB erbij prikken en een SSD met Windows 7. Bedankt voor je review.
Graag gedaan! Inmiddels zijn we een paar weken verder en ben nog steeds dik tevreden. Enige wat ik als "nadeel" heb gevonden , is een behoorlijk gevoelige touchpad. Maar das ook het enige.
touchpad is inderdaad belachelijk gevoelig, je sleept er als je niet uitkijkt je halve bestandensysteem door je computer heen, heb hem nu op bijna het laagste staan, maar het tikken en het slepen word er niet echt beter op. ik vroeg me af hoe je de harddisk heb kunnen vervangen zonder het garantiezegel te breken, ik heb namelijk het idee dat dit niet kan, wat echt wel jammer is. heb er al aan zitten denken om de dvd te vervangen door een hdd caddy maar denk niet dat het er echt mooier op word.
Leuke review :D
Uhm , ik ben tijdens het vervangen van de HDD geen garantie zegel tegen gekomen. Maar om problemen te voorkomen , heb ik van te voren met de leverancier contact gehad of ik hierzelf een ssd in mocht monteren zonder dat dit gevolgen had voor de garantie.

Als de ssd op een juiste en nette manier gemonteerd werd , was het geen probleem.
Als ik het goed begrijp zit er in deze laptop dus geen twee sloten voor HDD/SSD? Ik ben namelijk opzoek naar een laptop waar ik een SSD bij kan zetten. Aangezien ik de optische drive ook vaak gebruik is een HDD caddy geen optie.
MSI is mij altijd goed bevallen qua moederborden en grafische kaarten in de desktop, nu wilde ik een MSI laptop proberen aangezien mijn Dell aan vervanging toe is.
Deze msi heeft inderdaad maar ruimte voor 1 hdd of ssd.